برنامه غذایی

امشب شام چی درست کنم؟ (چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت)

امشب شام چی درست کنم؟ شام چی بپزم که تکراری نباشه؟ نونی باشه یا رژیمی؟ یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های بسیاری از افراد، اعم از خانه‌دار، شاغل یا دانشجو، پیدا کردن ایده و پختن یک غذای خوشمزه و سالم برای وعده شام است.

از این رو ما، در بیست و ششمین روز اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، در این مطلب از اکالا بلاگ به شما ۵ غذای متنوع و خوشمزه معرفی خواهیم کرد تا با توجه به ذائقه خود یکی از آن‌ها را برای شام امشب‌تان تهیه و در کنار عزیزانتان نوش جان کنید.

معرفی ۵ غذا برای شام امشب شما

در ادامه می‌توانید با غذاهای متنوع برای شام به همراه طرز تهیه آن‌ها آشنا شوید. با ما همراه باشید.

۱- مرغ لا پلو شیرازی

مرغ لا پلو یکی از غذاهای معروف و خوشمزه شیرازی است که به احتمال خیلی زیاد از روی غذاهای عربی الگوبرداری کرده است. این غذا طرز تهیه بسیار آسانی دارد و برای تهیه آن فقط به چند قلم مواد اولیه ساده نظیر ران یا سینه مرغ، برنج، زعفران دم کرده، زیره و… نیاز دارید.

مراحل تهیه مرغ لا پلو

مراحل تهیه مرغ لا پلو شیرازی

مراحل تهیه مرغ لا پلو شیرازی به شرح زیر است:

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    1. در مرحله اول از تهیه مرغ لا پلو باید تکه‌های مرغ را به خوبی مزه‌دار کنید. پس ران یا سینه مرغ را تکه تکه کنید، به خوبی شستشو دهید و درون یک کاسه مناسب بریزید.
    2. سپس ادویه‌هایی مانند فلفل سیاه، فلفل قرمز، زعفران دم‌کرده، برگ بوی پودر شده، کمی نمک، زیره سیاه را به همراه مقدار خیلی کم از روغن زیتون یا آفتابگردان روی تکه‌های مرغ بریزید.
    3. در ادامه روی کاسه را با سلفون کاملا بپوشانید و به مدت ۲ ساعت تمام در یخچال قرار دهید. در طی این دو ساعت مرغ‌ها مزه‌دار و آماده طبخ می‌شوند.
    4. در این مرحله باید برنج را آماده پخت کنید. پس برنج را درون کاسه‌ای بریزید و روی آن تا جایی آب بریزید که آب روی سطح آن را بپوشاند. برنج را گوشه‌ای بگذارید تا به خوبی خیس بخورد و آماده مراحل بعدی شود.
    5. حال باید تکه‌های مرغ را سرخ کنید. پس قابلمه مناسبی را انتخاب کنید. این قابلمه باید به اندازه‌ای باشد که در مرحله بعد بتوانید درون آن برنج هم دم بگذارید.

    برای ادامه رسپی این غذای اصیل و سنتی روی لینک طرز تهیه مرغ لا پلو شیرازی کلیک کنید.

    ۲- خورشت پامادور

    خورشت پامادور، پامادور قاتوق یا همان گوجه خورش گیلانی یک غذای ساده و گیاهی است که برای تهیه آن از ترکیب گوجه فرنگی و تخم مرغ استفاده می‌شود. جالب است بدانید که پامادور به معنی گوجه فرنگی است و از همین رو به این خورش پامادور خورش گفته می‌شود. درست کردن این غذا بسیار راحت است و طعم لذیذی دارد.

    مراحل تهیه خورشت پامادور

    مراحل تهیه خورشت پامادور

    مراحل تهیه خورشت پامادور به شرح زیر است:

    1. برای شروع باید گوجه‌ها را بشویید. برای این که پوست گوجه راحت‌تر جدا شود، از روش بلانچ کردن استفاده می‌شود. یک قابلمه آب روی حرارت قرار دهید و صبر کنید تا آب شروع به جوشیدن کند.
    2. در ادامه گوجه‌ها را در قابلمه بریزید و حدود ۵ دقیقه صبر کنید. سپس گوجه‌ها را آبکش کنید و زیر آب سرد بگیرید. با این روش می‌توانید به راحتی پوست گوجه‌ها را جدا کنید.
    3. بعد از جدا کردن پوست گوجه‌ها باید آن‌ها را به صورت ساطوری ریز خرد کنید. می‌توانید برای خرد کردن گوجه‌ها از رنده نیز استفاده کنید.
    4. حال مقداری کره در ماهیتابه بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید. زمانی که کره آب شد، می‌توانید گوجه‌های خرد شده را اضافه کنید و برای چند دقیقه تفت دهید تا آب اضافه گوجه‌ها کشیده شود.
    5. بعد از این که گوجه کمی سرخ شد، می‌توانید مقداری نمک و فلفل سیاه به آن اضافه کنید. سپس در یک ماهیتابه جداگانه مقداری کره بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید.
    6. پوست سیرها را جدا و آن‌ها را رنده کنید. در ادامه پوره سیر را همراه با مقداری زردچوبه در ماهیتابه بریزید و سراغ مرحله بعد روید.

    برای ادامه رسپی این غذای محلی و لذیذ روی لینک طرز تهیه خورشت پامادور کلیک کنید.

    ۳- سالاد ماکارونی با سیب زمینی

    سالاد ماکارونی با سیب زمینی، یک سالاد خوشمزه و پرطرفدار است که به عنوان پیش غذا یا وعده شام سرو می‌شود. شما می‌توانید این سالاد را از مواد اولیه‌‌ی ساده‌ای مانند سیب زمینی، تخم مرغ، ماکارونی فرمی، ژامبون و… تهیه و نوش جان کنید.

    مراحل تهیه سالاد ماکارونی با سیب زمینی

    مراحل تهیه سالاد ماکارونی با سیب زمینی

    مراحل تهیه سالاد ماکارونی با سیب زمینی به شرح زیر است:

    1. در ابتدا، سیب زمینی‌ها را پوست گرفته و به صورت مربع‌های متوسط خرد کنید. سپس خیارشورها و ژامبون را به صورت ریز و نگینی خرد کنید و برای مراحل بعد کنار بگذارید. در صورت تمایل می‌توانید از مرغ به جای ژامبون استفاده نمایید.
    2. پس از خرد کردن سیب زمینی‌ها، آن‌ها را به همراه آب، کره و نمک درون قابلمه ریخته و روی حرارت قرار دهید تا سیب زمینی‌ها بپزند. توجه داشته باشید که سیب زمینی‌ها بیش از حد نپزند، زیرا خرد می‌شوند.
    3. سپس، تخم مرغ‌ها را با مقداری آب بپزید. پس از اینکه تخم مرغ‌ها پخته شدند، آن‌ها را پوست گرفته و سفیده آن‌ها را به صورت ریز خرد کنید و زرده آن‌ها را کنار بگذارید.
    4. در این مرحله، هویج‌ها را شسته و پوست بگیرید. سپس، آن‌ها را به صورت نگینی خرد کرده و با مقداری آب بپزید. نخود فرنگی‌ها را نیز شسته و با مقداری آب، نمک و کره بپزید.
    5. برای پختن ماکارونی فرمی، درون یک قابلمه به میزان لازم آب ریخته و روی حرارت قرار دهید تا آب به جوش بیاید. بعد از اینکه آب به جوش آمد، ماکارونی‌ها را به قابلمه اضافه کنید تا بپزند و نرم شوند. در نهایت، ماکارونی‌ها را آبکش کرده و با آب سرد بشویید.

    برای ادامه رسپی این غذای راحت و خوشمزه روی لینک طرز تهیه سالاد ماکارونی با سیب زمینی کلیک کنید.

    ۴- خوراک میگو

    میگو یکی از غذاهای دریایی بسیار پرطرفدار و خوشمزه‌ای است که بافت نرم و لطیفی دارد و به راحتی در زمان کوتاهی آماده می‌شود. شاید تصور کنید که گرفتن بوی بد میگو نیاز به مواد خوراکی ویژه یا مهارت خاصی دارد، اما چنین نیست و اگر میگو شما تازه و مرغوب باشد هیچ بوی بد و نامطبوعی ندارد.

    شما با کمترین و در دسترس‌ترین مواد خوراکی می‌توانید طعم بی‌نظیری به میگوهایتان دهید و خوراک میگوی خوشمزه‌ای را برای شام امشب‌تان تهیه و میل کنید.

    مراحل تهیه خوراک میگو

    مراحل تهیه خوراک میگو

    مراحل تهیه خوراک میگو به شرح زیر است:

    1. ابتدا پیازها را بشویید و پوست بگیرید. آن‌ها را با کمک چاقو‌ به صورت نگینی ریز خرد کنید. درون تابه مناسبی مقداری روغن بریزید و تابه را روی حرارت گذارید. منتظر بمانید تا روغن کمی داغ شود.
    2. حال پیازهای خرد شده را به روغن اضافه کنید و کمی تفت دهید تا پیازها سبک و طلایی شوند. برای تهیه این خوراک بهتر است از پیازهای طلایی یا سفید استفاده کنید.
    3. سپس نمک، زردچوبه، فلفل سیاه، فلفل قرمز، پودر لیمو عمانی و شنبلیله خشک را به پیازها اضافه کنید و چند دقیقه‌ای تفت دهید تا عطر ادویه‌ها آزاد شود. 
    4. اکنون میگوهای تمیز و‌ شسته شده را به محتوای درون تابه اضافه کنید. حرارت را در این مرحله باید زیاد کنید. میگوها را مدام به هم زنید تا میگو آب نیندازد.

    برای ادامه رسپی این غذای پرخاصیت و خوش‌طعم روی لینک طرز تهیه خوراک میگو کلیک کنید.

    ۵- نودل سبزیجات

    نودل، یکی از غذاهای پرطرفدار و خوشمزه‌ای است که بسیار سریع با مواد اولیه ساده و در دسترسی آماده می‌شود. نودل سبزیجات با ترکیب رنگی و جذابی که دارد مناسب برای گیاهخواران است.

    اگر شما نیز به دنبال چشیدن طعم غذایی بدون گوشت هستید، انتخاب این نودل بسیار عالی است. نودل سبزیجات از طعم و مزه بسیار خوبی برخوردار است و پخت سریع آن یکی از مزیت‌های این غذا به حساب می‌آید.

    مراحل تهیه نودل سبزیجات

    مراحل تهیه نودل سبزیجات

    مراحل تهیه نودل سبزیجات به شرح زیر است:

    1. در اولین مرحله به سراغ آماده‌ سازی پیاز روید. پیاز را بشویید و پوست بگیرید. آن را به‌ صورت خلالی خرد کنید. درون تابه مناسبی مقداری کره بریزید و تابه را روی حرارت قرار دهید. پیازهای خلالی خرد شده را به تابه اضافه کنید و تفت دهید تا پیازها سبک و طلایی شوند.
    2. حال به سراغ سیر روید. سیر را بشویید و پوست بگیرید. آن را با کمک سیر له کن پوره کنید و به پیازها بیفزایید. سیر را کمی تفت دهید تا عطر آن آزاد شود. در همین مرحله مقداری زردچوبه، نمک و فلفل به محتوای درون تابه اضافه کنید و به هم زنید تا عطر ادویه‌ها آزاد شود.
    3. اکنون هویج را بشویید و پوست بگیرید. آن را با کمک رشته کن یا چاقو به‌ صورت باریک برش زنید. رشته‌های هویج را به تابه اضافه کنید و به تفت‌ دادن ادامه دهید تا هویج کمی تغییر رنگ دهد.
    4. سپس لوبیای پخته شده را به ترکیب فوق اضافه کنید و در حد مخلوط‌ شدن مواد را به هم زنید. در این مرحله شما متناسب با ذائقه و سلیقه غذایی‌تان می‌توانید از انواع سبزیجات مانند کدو، بادمجان، گوجه‌ فرنگی، فلفل دلمه‌های رنگی، قارچ، نخود فرنگی و ذرت استفاده کنید.

    برای ادامه رسپی این غذای سریع و پرطرفدار روی لینک طرز تهیه نودل سبزیجات کلیک کنید.

    در این مطلب از مجله آشپزی اکالا لیستی متنوع از غذاهای مناسب برای وعده شام را در اختیارتان قرار دادیم. پیشنهاد می‌کنیم حتما این غذاهای خوش‌عطر و خوشمزه را در برنامه‌ غذایی‌تان جای دهید و از طعم‌ بی‌نظیر آن‌ها نهایت لذت را ببرید.

    ۰/۵ (۰ نظر)

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا