برنامه غذایی

امشب شام چی درست کنم؟ (یکشنبه ۹ اردیبهشت)

امشب شام چی درست کنم؟ شام چی بپزم که تکراری نباشه؟ نونی باشه یا رژیمی؟ یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های بسیاری از افراد، اعم از خانه‌دار، شاغل یا دانشجو، پیدا کردن ایده و پختن یک غذای خوشمزه و سالم برای وعده شام است.

از این رو ما، در نهمین روز اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، در این مطلب از اکالا بلاگ به شما ۵ غذای متنوع و خوشمزه معرفی خواهیم کرد تا با توجه به ذائقه خود یکی از آن‌ها را برای شام امشب‌تان تهیه و در کنار عزیزانتان نوش جان کنید.

معرفی ۵ غذا برای شام امشب شما

در ادامه می‌توانید با غذاهای متنوع برای شام به همراه طرز تهیه آن‌ها آشنا شوید. با ما همراه باشید.

۱- خورشت گوشت چرخ کرده با سیب زمینی

خورشت گوشت چرخ‌ کرده، یکی از انواع خورشت‌های بسیار خوشمزه و محبوبی است که در زمان کوتاهی به روش‌های بسیار مختلفی با مواد اولیه متنوعی طبخ می‌شود. از این رو انتخاب بسیار مناسبی برای مواقعی است که وقت زیادی برای تهیه غذا ندارید.

نکات و فوت و فن‌های تهیه خورش گوشت چرخ کرده

مراحل تهیه خورشت گوشت چرخ کرده

مراحل تهیه خورشت گوشت چرخ کرده با سیب زمینی به شرح زیر است:

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    1. ابتدا پیاز را بشویید و پوست بگیرید. آن را به صورت نگینی خرد کنید. ته قابلمه‌ای که در آن قصد طبخ خورشت را دارید کمی روغن بریزید و قابلمه را روی حرارت کم گذارید. پیازهای نگینی خرد شده را به قابلمه اضافه کنید و کمی تفت دهید تا پیازها سبک و طلایی شوند.
    2. سپس مقداری زردچوبه و فلفل سیاه به پیازها اضافه کنید و به تفت دادن ادامه دهید تا عطر ادویه‌ها آزاد شود. در همین مرحله رب گوجه‌ فرنگی را به ترکیب درون قابلمه اضافه کنید و به تفت‌ دادن ادامه دهید تا رب رنگ باز کند.
    3. گوشت چرخ‌ کرده را به ترکیب درون قابلمه اضافه کنید و چند دقیقه‌ای تفت دهید تا گوشت تغییر رنگ دهد.
    4. حال آب جوش را به محتوای درون قابلمه اضافه کنید و همه مواد را به هم زنید. حرارت را زیاد کنید و منتظر بمانید تا محتوای خورشت شما به نقطه‌ جوش رسد. 
    5. سپس درب قابلمه را ببندید و حرارت را کم کنید. ۱۰-۱۵ دقیقه زمان دهید تا خورشت بپزد و سس آن غلیظ شود. توجه داشته باشید که این خورشت نیز به زمان پخت زیادی نیاز ندارد.

    برای ادامه رسپی این غذای ساده و سریع روی لینک طرز تهیه خورشت گوشت چرخ کرده با سیب زمینی کلیک کنید.

    ۲- قاطی پلوی کنگر

    قاطی پلو از جمله غذاهای پرطرفدار ایرانی است که در هر فصل با استفاده از سبزیجات متنوع آن فصل تهیه می‌شود. از آن جایی که کنگر مختص فصل بهار است، پس الان بهترین زمان برای تهیه یک قاطی پلوی مجلسی و مقوی با کنگر است.

    این غذای خوشمزه بهاری طرز تهیه بسیار آسانی دارد و با چند قلم مواد اولیه ساده نظیر عدس، برنج، هویج، کنگر، گوشت چرخ کرده و… قابل تهیه و نوش جان کردن در وعده شام است.

    مراحل تهیه قاطی پلوی کنگر

    مراحل تهیه قاطی پلوی کنگر

    مراحل تهیه قاطی پلوی کنگر به شرح زیر است:

    1. ابتدا برنج را شسته و با مقداری نمک و آب خیس کنید. عدس را نیز به مدت دو ساعت خیس کنید و در این مدت آب آن را عوض کرده و مقداری نمک بریزید.
    2. در این مرحله یک پیاز متوسط را رنده کرده و آب آن را بگیرید. سپس پیاز رنده شده را به همراه زعفران، نمک، فلفل و زردچوبه به گوشت چرخ کرده اضافه کنید.
    3. مواد را خوب ورز داده و به صورت کوفته‌های ریز در مقداری روغن سرخ کنید.
    4. کنگرها را شسته و نگینی خرد کنید. سپس پوست هویج‌ها را گرفته و آن را هم نگینی خرد کنید. مقداری روغن داخل تابه ریخته و پس از داغ شدن پیاز خرد شده را تفت دهید و به آن مقداری نمک، ادویه و زردچوبه اضافه کنید تا سرخ شود.
    5. پس از گرفته شدن خامی ادویه‌ها، هویج و کنگر خرد شده را نیز به آن افزوده و تفت دهید. در ادامه رب‌ گوجه فرنگی را به کنگر در حال تفت خوردن اضافه کنید.

    برای ادامه رسپی این غذای خوشمزه و مخصوص بهاری روی لینک طرز تهیه قاطی پلوی کنگر کلیک کنید.

    ۳- سوپ نخود

    سوپ نخود یکی از انواع سوپ‌های مقوی است که بسیار ساده درست می‌شود، اما علی‌رغم این سادگی بسیار خوشمزه است. سوپ نخود خواص بسیاری دارد و می‌تواند به عنوان یک پیش غذای سبک یا به عنوان وعده شام در نظر گرفته شود.

    مراحل تهیه سوپ نخود

    مراحل تهیه سوپ نخود

    مراحل تهیه سوپ نخود به شرح زیر است:

    1. قبل از انجام هر کاری باید نخود را در آب گرم به مدت چهار ساعت بگذاریم تا خیس بخورد. برای سرعت کار بهتر است از شب قبل این کار را انجام دهید. اما اگر وقت کافی ندارید می‌توانید از کنسرو نخود هم استفاده کنید.
    2. برای شروع تره ‎فرنگی، هویج و پیاز سفید را نگینی خرد می‌کنیم و بعد روغن زیتون را داخل قابلمه بزرگی ریخته و هویج و تره فرنگی و پیاز سفید را به آن اضافه می‌کنیم و تفت می‌دهیم تا سبک شوند.
    3. سپس نخود آبگوشتی یا نخودهای کنسروی را آبکش کرده و به مخلوط اضافه می‌کنیم تا گرم شوند و بعد کمی آب سبزیجات را درون قابلمه می‌ریزیم تا جوش بخورد. آب سبزیجات را باید کم کم اضافه ‎کنید. یعنی تا وقتی که به پخت دلخواه شما برسد آب سبزیجات را به تدریج افزوده و اجازه دهید تا جوش بیاید و بپزد.

    برای ادامه رسپی این غذای راحت و خوشمزه روی لینک طرز تهیه سوپ نخود کلیک کنید.

    ۴- خوراک میگو

    میگو یکی از غذاهای دریایی بسیار پرطرفدار و خوشمزه‌ای است که بافت نرم و لطیفی دارد و به راحتی در زمان کوتاهی آماده می‌شود. شاید تصور کنید که گرفتن بوی بد میگو نیاز به مواد خوراکی ویژه یا مهارت خاصی دارد، اما چنین نیست و اگر میگو شما تازه و مرغوب باشد هیچ بوی بد و نامطبوعی ندارد.

    شما با کمترین و در دسترس‌ترین مواد خوراکی می‌توانید طعم بی‌نظیری به میگوهایتان دهید و خوراک میگوی خوشمزه‌ای را برای شام امشب‌تان تهیه و نوش جان کنید.

    مراحل تهیه خوراک میگو

    مراحل تهیه خوراک میگو

    مراحل تهیه خوراک میگو به شرح زیر است:

    1. ابتدا پیازها را بشویید و پوست بگیرید. آن‌ها را با کمک چاقو‌ به صورت نگینی ریز خرد کنید. درون تابه مناسبی مقداری روغن بریزید و تابه را روی حرارت گذارید. منتظر بمانید تا روغن کمی داغ شود.
    2. حال پیازهای خرد شده را به روغن اضافه کنید و کمی تفت دهید تا پیازها سبک و طلایی شوند. برای تهیه این خوراک بهتر است از پیازهای طلایی یا سفید استفاده کنید.
    3. سپس نمک، زردچوبه، فلفل سیاه، فلفل قرمز، پودر لیمو عمانی و شنبلیله خشک را به پیازها اضافه کنید و چند دقیقه‌ای تفت دهید تا عطر ادویه‌ها آزاد شود. 
    4. اکنون میگوهای تمیز و‌ شسته شده را به محتوای درون تابه اضافه کنید. حرارت را در این مرحله باید زیاد کنید. میگوها را مدام به هم زنید تا میگو آب نیندازد.

    برای ادامه رسپی این غذای پرخاصیت و خوش‌طعم روی لینک طرز تهیه خوراک میگو کلیک کنید.

    ۵- ساندویچ پنیر کبابی

    ساندویچ پنیر کبابی یکی از انواع ساندویچ‌های خوشمزه است که طرز تهیه آسانی دارد و شما برای درست کردن آن هیچ گونه محدودیتی در مواد اولیه ندارید. به این صورت که با هر آنچه در یخچال خانه وجود دارد می‌توانید یک ساندویچ بی‌نظیر برای شام امشب‌تان آماده و از پنیر کبابی برای طعم دادن به این ساندویج استفاده کنید.

    مراحل تهیه ساندویچ پنیر کبابی

    مراحل تهیه ساندویچ پنیر کبابی

    مراحل تهیه ساندویچ پنیر کبابی به شرح زیر است:

    1. ابتدا در یک ظرف مناسب کاهو و گوجه فرنگی را به میزان لازم خرد می‌کنیم و سپس در ظرف دیگر به اندازه‌ی دلخواه پنیر کبابی را برش می‌دهیم.
    2. حال یک ماهیتابه مناسب را روی حرارت قرار داده و پنیر کبابی برش داده شده را در ماهیتابه به مدت ۵ دقیقه قرار می‌دهیم تا کمی رنگ آن تغییر کند.
    3. سپس یک عدد نان تست را در یک ظرف مناسب می‌گذاریم و به ترتیب روی نان کاهو و گوجه‌ فرنگی خرد شده، یک برگ ژامبون و سپس پنیر کبابی آماده شده و دوباره یک برگ ژامبون و در آخر نان تست قرار می‌دهیم.

    برای ادامه رسپی این غذای ساده و سریع روی لینک طرز تهیه ساندویچ پنیر کبابی در ماهیتابه کلیک کنید.

    در این مطلب از مجله آشپزی اکالا لیستی متنوع از غذاهای مناسب برای وعده شام را در اختیارتان قرار دادیم. پیشنهاد می‌کنیم حتما این غذاهای خوش‌عطر و خوشمزه را در برنامه‌ غذایی‌تان جای دهید و از طعم‌ بی‌نظیر آن‌ها نهایت لذت را ببرید.

    ۰/۵ (۰ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.