کیک و شیرینی

طرز تهیه کیک بهار نارنج و پرتقال؛ کیک خوشمزه بهاری

کیک بهار نارنج و پرتقال یکی از خوش عطرترین و خوشمزه‌ترین انواع کیک خانگی است که پیچیدن بوی این کیک در فضای خانه می‌تواند احساس فوق‌العاده‌ای به شما ببخشد. در این مقاله از بخش آشپزی در اکالا بلاگ می‌توانید با طرز تهیه کیک بهار نارنج و پرتقال و همه فوت و فن‌های درست کردن این کیک بی‌نظیر آشنا شوید.

مواد لازم برای تهیه کیک بهار نارنج و پرتقال

آرد۱۵۰ گرم
شکر۱۵۰ گرم
بیکینگ پودر۲ قاشق چای‌خوری
آب پرتقال۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
پوست پرتقال رنده شده ۲ قاشق چای‌خوری
پوست لیموی رنده شده۱ قاشق چای‌خوری
عرق بهار نارنج ۱/۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار
وانیل۱/۲ قاشق چای‌خوری
تخم مرغ۶ عدد
کره۱۰۰ گرم

مراحل طرز تهیه کیک بهار نارنج و پرتقال

درست کردن مواد اولیه این کیک حدود ۲۰ دقیقه طول می‌کشد و برای پخت آن باید حدود ۴۵ دقیقه زمان صرف کنید.

در ادامه این بخش می‌توانید با مراحل درست کردن کیک بهار نارنج و پرتقال خانگی آشنا شوید.

مرحله اول: زرده و سفیده تخم مرغ‌ها را جدا کنید

برای شروع باید زرده و سفیده تخم مرغ‌ها را با احتیاط جدا کنید و هر یک را در ظروف جداگانه بریزید.

مرحله دوم: تخم مرغ را با شکر و وانیل ترکیب کنید

زرده‌های تخم مرغ را در یک کاسه بریزید و بعد شکر را اضافه کنید. حالا مواد را با همزن مخلوط کنید تا کرم رنگ و کشدار شوند. در ادامه وانیل و بیکینگ پودر را نیز به زرده‌ها اضافه کنید.

بیشتر بخوانید: ۲ طرز تهیه کیک بهار نارنج به روش بازاری

مرحله سوم: کره را اضافه کنید

بعد از این که وانیل و بیکینگ پودر با زرده تخم مرغ و شکر مخلوط شدند، می‌توانید کره را روی حرارت غیرمستقیم آب کنید و آن را به زرده‌ها اضافه کنید و برای چند دقیقه کوتاه مواد را هم بزنید تا ترکیب شوند.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    مرحله چهارم: سفیده‌های تخم مرغ را با همزن بزنید

    سفیده‌ها را در یک ظرف جداگانه بریزید و بعد با همزن هم بزنید تا سبک و پف‌دار شوند. به خاطر داشته باشید که برای هم زدن سفیده باید ظرف مورد نظر شما کاملا خشک و تمیز باشد و از همزن تمیز و خشک استفاده کنید.

    طرز تهیه کیک بهار نارنج و پرتقال
    مرحله پنجم: سفیده را به سایر مواد اضافه کنید

    زمانی که سفیده‌ها کاملا سبک شدند، می‌توانید آن‌ها را به سایر مواد اضافه کنید و با لیسک مواد را هم بزنید تا به خوبی با هم ترکیب شوند.

    مرحله ششم: آب پرتقال و عرق بهار نارنج را اضافه کنید

    در این مرحله باید آب پرتقال و عرق بهار نارنج را به سایر مواد اضافه کنید. در ادامه پوست پرتقال و لیموی رنده شده نیز در ظرف بریزید و مواد را به آرامی هم بزنید. به خاطر داشته باشید که برای تهیه پوست لیمو و پرتقال تنها باید از قسمت رنگی پوست میوه استفاده کنید تا طعم کیک تلخ نشود.
    مرحله هفتم: فر را در روشن و قالب را آماده کنید

    در این مرحله باید فر را با دمای ۱۷۵ درجه سانتی‌گراد روشن کنید تا گرم شود. در ادامه قالب مورد نظرتان را با کمی روغن چرب کنید و مقداری آرد به ته و دیواره‌های قالب بپاشید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه کیک گلابی شکلاتی

    مرحله هشتم: آرد را به مایه کیک اضافه کنید

    در این مرحله باید آرد را چند بار الک کنید و سپس آن را در چند مرحله به مایه کیک اضافه کنید و مواد را به آرامی با لیسک هم بزنید تا کاملا یکدست شوند.

    مرحله نهم: کیک را آماده کنید

    بعد از آماده شدن مایه کیک باید آن را در قالب بریزید. سپس قالب را برای نیم ساعت تا ۴۵ دقیقه با دمای ۱۷۵ درجه سانتی‌گراد در فر قرار دهید. بعد از نیم ساعت یک خلال دندان در کیک فرو کنید و اگر کیک به خلال دندان نچسبید، می‌توانید آن را از فر خارج کنید.

    بیشتر بخوانید: ۳ طرز تهیه مربای پوست نارنج

    مرحله دهم: کیک را سرو کنید

    صبر کنید تا کیک کمی خنک شود و بعد آن را از قالب خارج کنید و در ظرف مورد نظرتان قرار دهید. برای تزیین این کیک می‌توانید از برش‌های پرتقال و همچنین مقداری مربای بهار نارنج یا شکلات سفید آب شده استفاده کنید.

    طرز تهیه کیک بهار نارنج و پرتقال

    نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه کیک بهار نارنج و پرتقال

    • برای تهیه این کیک حتما کره را از چند ساعت زودتر از یخچال خارج کنید تا نرم شود یا قبل از ترکیب کردن آن با سایر مواد روی حرارت کتری کمی آب کنید
    • اضافه کردن پوست لیمو و پرتقال به این کیک اختیاری است، اما عطر بهتری به کیک شما می‌بخشد.
    • برای این که کیک شما به خوبی پف کند و بافت اسفنجی داشته باشد، باید سفیده و زرده تخم مرغ‌ها را جدا کنید و آن‌ها را به صورت جداگانه با همزن هم بزنید.
    • در صورت تمایل می‌توانید برای تهیه این کیک از ۱ قاشق گلاب و مقداری زعفران نیز استفاده کنید تا عطر کیک شما چند برابر شود.
    • برای تهیه این کیک به هیچ عنوان نباید در نیم ساعت ابتدایی پخت کیک درب فر را باز کنید. این کار موجب از بین رفتن پف کیک می‌شود.
    • برای پخت این کیک در توستر می‌توانید دمای دستگاه را روی ۱۴۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید و بعد کیک را برای مدت ۴۰ دقیقه در توستر بپزید.
    • قبل از اضافه کردن آرد به مایه کیک حتما آن را ۲ تا ۳ بار الک کنید تا کیک شما بافت نرم‌تری پیدا کند.
    • مهم‌ترین علت خمیر شدن کیک رعایت نکردن مقدار مواد مورد نیاز کیک و همچنین کامل نشدن مراحل پخت کیک است.
    • قبل از آماده کردن این کیک بهتر است همه مواد را از ۱۵ دقیقه قبل از یخچال خارج کنید تا با هم دما شوند.
    • مهم‌ترین دلیل چسبیدن کیک به قالب استفاده از قالب نامناسب و همچنین چرب نکردن قالب قبل از ریختن مایه کیک است. به خاطر داشته باشید که بعد از آماده شدن کیک حتما چند دقیقه صبر کنید تا کیک خنک شود و بعد آن را از قالب خارج کنید.

    کیک بهار نارنج یکی از محبوب‌ترین کیک‌های خانگی است که می‌توانید آن را با آب پرتقال تازه و عرق بهار نارنج طبیعی آماده کنید. این کیک بسیار خوش طعم است و یک گزینه بی‌نظیر برای عصرانه محسوب می‌شود. اگر تجربه درست کردن این کیک را دارید، می‌توانید نظرات و تجربیات خودتان را با ما و دوستان علاقه‌مند به آشپزی در میان بگذارید.

    ۱/۵ (۱ نظر)

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا