سبک زندگیسلامت و زیبایی

۵ طرز تهیه معجون فوق‌العاده برای درمان پوکی استخوان!

پوکی استخوان در سنین میانسالی و پیری بسیار رایج است و موجب شکننده شدن استخوان‌ها و دردهای عضلانی می‌شود. برای تقویت استخوان‌ها و افزایش استحکام آن‌ها می‌توانید از معجون‌های خانگی استفاده کنید. در این مقاله از بخش سبک زندگی در اکالا بلاگ می‌توانید با طرز تهیه ۵ معجون فوق‌العاده برای درمان پوکی استخوان آشنا شوید.

۱- معجون بادام و سنجد برای درمان پوکی استخوان

برای تسکین درد مفاصل و پوکی استخوان می‌توانید از ترکیب سنجد، بادام درختی، کشک، آرد نخودچی و عسل استفاده کنید. این ترکیب سرشار از کلسیم است و استحکام عضلات را افزایش می‌دهد و موجب قوی‌تر شدن سیستم اسکلتی بدن می‌شود.

مواد لازم برای تهیه معجون بادام و سنجد

سنجد۱۰۰ گرم
بادام درختی ۱۰۰ گرم
کشک محلی۱۰۰ گرم
آرد نخودچی۱۰۰ گرم
عسلبه مقدار لازم

طرز تهیه معجون با سنجد و بادام

برای تهیه این معجون درمان پوکی استخوان باید سنجد، بادام درختی، کشک و آرد نخودچی را در آسیاب بریزید و خوب پودر کنید. برای درست کردن این معجون باید از سنجد همراه با پوست و هسته آن استفاده کنید.

بعد از اینکه همه مواد پودر شدند، آن را در یک ظرف شیشه‌ای درب دار بریزید. برای مصرف این معجون باید هر روز ۲ قاشق از آن را در یک کاسه بریزید و بعد مقداری عسل به آن اضافه کنید. مقدار عسل باید به اندازه‌ای باشد که معجون حالت خمیری به خود بگیرد.

مواد را خوب هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند و سپس آن را میل کنید. این معجون هم طعم خوبی دارد و هم بسیار مفید است، پس حتما روزانه از آن استفاده کنید.

معجون برای پوکی اسنخوان

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    ۲- معجون پای مرغ

    حتما شنیده‌اید که پای مرغ یک درمان شگفت انگیز برای افزایش استحکام استخوان‌ها و جلوگیری از پوکی استخوان است. پای مرغ سرشار از کلسیم است و از تحلیل استخوان‌ها جلوگیری می‌کند. از طرف دیگر پای مرغ مقدار زیادی ویتامین D دارد و از همین رو برای تقویت استخوان‌ها و افزایش جذب کلسیم در بدن مفید است.

    مواد لازم برای تهیه معجون پای مرغ

    پای مرغچند عدد
    سیر ۲ حبه
    پیاز۱/۲ یک پیاز
    نمک و زردچوبهبه مقدار لازم
    آببه مقدار لازم

    طرز تهیه معجون پای مرغ

    برای تهیه این معجون ابتدا باید پیاز را بشویید و پوست آن را جدا کنید. در ادامه آن را خرد کنید و در یک شیشه با اندازه مناسب بریزید. در ادامه سیر خرد شده و پای مرغ را همراه با مقداری نمک و زردچوبه به شیشه اضافه کنید.

    حالا یک قابلمه را پر از آب کنید و آن را روی حرارت قرار دهید. صبر کنید تا آب شروع به جوشیدن کند، سپس درب شیشه را محکم ببندید و آن را داخل قابلمه قرار دهید. اجازه دهید شیشه برای ۵ ساعت در آب در حال جوش بماند. هر زمان که احساس کردید، آب داخل قابلمه کم است، می‌توانید مقداری آب جوش به آن اضافه کنید.

    بعد از حدود ۵ ساعت شعله گاز را خاموش کنید و شیشه را از داخل قابلمه بردارید. کمی صبر کنید تا شیشه خنک شود و بعد درب آن را باز کنید.

    می‌توانید از آبی که در شیشه جمع شده و همچنین سایر مواد و سبزیجات به کار رفته در این معجون برای درمان دردهای عضلانی و همچنین افزایش قدرت استخوان‌ها استفاده کنید. برای اثربخشی بیشتر پیشنهاد می‌شود که حداقل یک بار در هفته از این معجون استفاده کنید.

    بیشتر بخوانید: ۵ طرز تهیه معجون (ویتامینه)

    ۳- معجون پاچه گوسفند و زنجبیل

    پاچه گوسفند فواید زیادی برای تقویت استخوان‌ها و جلوگیری از پوکی استخوان دارد و به افزایش تراکم استخوانی و جلوگیری از پوکی استخوان کمک می‌کند.

    مواد لازم برای تهیه معجون پاچه گوسفند

    پاچه گوسفند۱ عدد
    هویج۲ عدد
    سبزیجات دلخواهبه مقدار لازم
    پودر زنجبیل ۱ قاشق مرباخوری
    روغن زیتون به مقدار لازم
    جو ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار

    طرز تهیه معجون پاچه گوسفند

    برای تهیه این معجون باید پاچه گوسفند را همراه با هویج، سبزیجات دلخواه، روغن زیتون، زنجبیل، جو در قابلمه بریزید و مقداری آب به آن اضافه کنید.

    قابلمه را روی حرارت قرار دهید و اجازه دهید معجون مقوی شما برای چند ساعت بپزد و آب آن غلیظ شود. بعد از آماده شدن غذا می‌توانید از این معجون مثل سوپ استفاده کنید. از آن جایی که معجون پاچه چربی زیادی دارد، بهتر است در مصرف آن زیاده روی نکنید.

    بیشتر بخوانید: ۵ روش تهیه معجون شلغم و عسل برای سرماخوردگی

    ۴- معجون شیر و جوی دو سر

    برای درمان پوکی استخوان و افزایش استحکام استخوان‌ها می‌توانید از ترکیب جوی دو سر و شیر استفاده کنید. این معجون به شدت برای تقویت استخوان‌ها مفید است و باید به صورت روزانه مصرف شود. برای افزایش اثربخشی این معجون بهتر است از شیر بادام استفاده کنید.

    مواد لازم برای تهیه معجون شیر و جوی دو سر

    شیر گاو یا شیر بادام۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
    جوی دو سر پرک ۲ قاشق غذاخوری
    شکر (اختیاری)به مقدار لازم

    طرز تهیه معجون شیر و جو دو سر

    برای تهیه این معجون باید شیر و جوی دو سر پرک را در یک قابلمه بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید. صبر کنید تا شیر شروع به جوشیدن کند. برای خوشمزه‌تر شدن این معجون می‌توانید مقداری شکر به آن اضافه کنید یا بعد از این که آماده شد، آن را همراه با کمی عسل میل کنید. صبر کنید تا جوی دوسر پرک کاملا نرم شود و معجون شما غلیظ شود. 

    شیر و جوی دو سر برای پوکی اسنخوان

    در ادامه می‌توانید این میان وعده مقوی و خوشمزه را در ظرف بریزید و برای صبحانه یا عصرانه میل کنید.

    ۵- معجون پودر سنجد، شیر و عسل

    پودر سنجد یکی از مفیدترین مواد غذایی برای درمان پوکی استخوان است. برای تهیه این معجون باید از پوست، گوشت و هسته آسیاب شده سنجد استفاده کنید.

    مواد لازم برای تهیه معجون پودر سنجد، شیر و عسل

    شیر ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
    پودر سنجد۱ قاشق غذاخوری
    عسل۱ قاشق غذاخوری

    طرز تهیه معجون سنجد و شیر

    برای تهیه این معجون باید پودر سنجد را در شیر بریزید و خوب هم بزنید. سپس یک قاشق عسل به آن اضافه کنید و دوباره مواد را هم بزنید. برای درمان پوکی استخوان می‌توانید روزانه یک بار از این معجون خوشمزه استفاده کنید. بعد از ۱۴ روز مصرف این معجون درد کاهش پیدا می‌کند.

    مصرف این معجون به مدت ۷۰ تا ۷۲ روز می‌تواند عوارض پوکی استخوان را کاهش دهد و از بروز این مشکل جلوگیری کند.

    در این مقاله به ۵ روش درست کردن معجون برای تقویت استخوان‌ها و جلوگیری از پوکی استخوان‌ها اشاره شد. اگر در معرض ابتلا به پوکی استخوان قرار دارید و به دنبال راهی برای بهبود علائم این بیماری هستید، بهتر است همین حالا دست به کار شوید و این معجون‌های گیاهی را آماده کنید.

    اگر سابقه استفاده از این معجون‌ها را دارید، می‌توانید نظرات و تجربیات خودتان را با ما به اشتراک بگذارید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا