آشپزیسالاد

طرز تهیه سالاد مرغ و قارچ ترکیه‌ای؛ مقوی و خوشمزه

سالاد مرغ و قارچ از جمله پیش غذاهاییه که خیلی زود حاضر میشه. دستور‌های بسیار متنوعی برای سالاد مرغ موجوده که شما میتونید بسته به ذائقه و موادی که در اختیار دارین سالادتون رو تهیه کنین. بدون در نظر گرفتن سس، سالاد مرغ جزو غذاهای سالم و کم کالری محسوب میشه و علاوه بر پیش غذا به عنوان عصرانه یا شام هم میتونه سرو بشه!

سالاد مرغی که اینجا برای شما در نظر گرفتیم از کشور ترکیه است که ذائقه ای نزدیک به ما دارن و اکثر ایرانی‌ها طعم این سالاد رو به عنوان غذای جدید میپسندن. در این مقاله، شما رو با طرز تهیه سالاد مرغ و قارچ ترکیه‌ای آشنا کردیم. برای یادگیری این غذای خوشمزه، تا انتهای این محتوا با ما در بخش آشپزی مجله اینترنتی اکالا همراه باشین.

طرز تهیه سالاد مرغ و قارچ

از اون‌جا که بیشتر مواد تشکیل دهنده سالاد مرغ و قارچ سبزیجات هستن، مقدار خاصی رو مشخص نکردیم و به سلیقه خودتون میتونید این اندازه ها رو کم و زیاد کنید. ما از مقادیری متناسب با عکس زیر استفاده کردیم.

مواد اولیه سالاد مرغ و قارچ

برای تهیه این سالاد خوشمزه، به مواد اولیه زیر احتیاج دارین:

مواد مورد نیاز جهت تهیه سالاد مرغ و قارچ ترکیه‌ای

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    سینه مرغیک عدد
    قارچبه میزان دلخواه
    پیازیک عدد
    شویدبه میزان لازم
    ذرتبه میزان دلخواه
    خیارشوربه میزان دلخواه
    فلفل دلمه‌ایبه میزان دلخواه
    سیریک تا دو حبه
    سس مایونز۴ قاشق غذاخوری
    ماست چکیده۲ قاشق غذاخوری
    آرپا شهریهیک پیمانه

    اول اشاره کنم که ” آرپا شهریه” یه نوع پاستای مخصوصه که به شکل دونه های برنجه. این پاستای دونه برنجی در پلوها و انواع سوپ‌ها و سالادهای ترکیه‌ای استفاده میشه. میتونید اون رو از فروشگاه‌هایی که مواد غذایی خارجی می‌فروشن تهی کنین.

    البته بعضی از شرکت های ماکارونی ایرانی هم نمونه داخلیش رو زدن و کاملا موجوده. حالا اگه کلا نخواستین از آرپا شهریه استفاده کنین میتونین به جاش از هر پاستای دلخواه کمک بگیرین. توی قسمت بعدی عکس این نوع پاستا رو میتونید مشاهده کنید.

    مرحله اول: آماده کردن گوشت مرغ

    یک عدد سینه مرغ رو با پیاز خرد شده،نمک، فلفل و آب بذارین بپزه. بعد ریش ریش کنین و بهش خیارشور نگینی خرد شده و هویج آبپز نگینی شده،ذرت، قارچ، شوید خرد شده و فلفل دلمه‌ای اضافه کنین.

    بیشتر بخوانید: لیست غذاهای سریع

    مرحله دوم: اضافه کردن سیر

    سالاد مرغ و قارچ یه پیش غذای کاملا سلیقه‌ای هست. پس میتونین هر کدوم از مواردی که گفتم رو حذف یا از مواد دیگه ای مثل پیازچه و.. هم کمک بگیرین.

    مواد که مخلوط شد دو حبه سیر له و بهش اضافه کنین. یادتون باشه که سیر کاملا قابل حذفه. کسایی که سیر دوست ندارن یا احساس میکنن داخل این سالاد طعمش رو نمیپسندن، میتونن حذفش کنن یا اگه میخواین طعمش غالب نباشه میتونین یک حبه کوچیک رو رنده و اضافه کنین.

    مرحله سوم: تفت دادن آرپا شهریه

    آرپا شهریه رو داخل روغن تفت بدید تا تغییر رنگ بده. بهش دو لیوان آب جوش اضافه کنین و همراه نمک و با شعله بالا بذارین بپزه. وقتی ابش کشیده شد، حرارت رو کم کنین و در قابلمه رو همراه با دم کنی بذارین و اجازه بدین دم بکشه و مغز پخت بشه.

    ارپا شهریه در سالاد مرغ ترکی
    اگر هم از پاستای دیگه ای استفاده میکنین بذارین آب جوش بیاد بهش نمک و ادویه بزنین و پاستا رو داخلش بریزین. وقتی کاملا مغز پخت شد آبکش کنین. نیازی به دم کردن نیست. وقتی آرپا شهریه پخت اجازه بدین خنک بشه و با مواد مرغمون مخلوطش کنین.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه سالاد سالسا خوشمزه

    مرحله چهارم: اضافه کردن سس و ماست به سالاد قارچ و مرغ

    در این مرحله از طرز تهیه سالاد مرغ و قارچ کافیه داخل ظرفی چهار قاشق سس و دو قاشق ماست چکیده رو مخلوط کنین و بهش نمک و اویشن بزنین. حالاسس رو با مواد مخلوط کنین.

    مخلوط کردن مواد در سالاد مرغ ترکی
    حالا سالاد مرغ و قارچ خوشمزه ما حاضره. میتونین قالبی سروش کنین یا داخل ظرف های تکنفره بریزین و همراه نان یا بدون آن نوش جان کنید.

    برای سرو قالبی این سالاد و حفظ ظاهرش، اون رو داخل ظرفای کوچیک که از قبل توش کیسه پلاستیکی گذاشتین، بریزین.

    بعد با پشت قاشق مواد رو فشار بدین.حالا داخل ظرف برش گردونین. برای تزیین این سالاد می‌تونین از گوجه فرنگی و شوید کمک بگیرید.

    بیشتر بخوانید: سالاد کلم بروکلی و انار و گردو

    قالب زدن سالاد مرغ ترکی

    اگر میخواین سالاد مرغ و قارچ شما حالت رژیمی پیدا کنه میتونید به جای سس از انواع ماست کمک بگیرین یا سس رو با ماست رقیق کنید.

    ممکنه با این کار طعمش به خوبی نسخه اصلی نشه، ولی چون تمام مواد تشکیل دهنده این سالاد سبزی های سالم هستند. اگر بتونید این سالاد رو در برنامه غذایی هفتگی خودتون قرار بدین، بدون اینکه نگران ضررهای سس مایونز باشید، میتونه انتخاب خوبیبه خصوص برای علاقه مندکردن بچه‌ها به مصرف سبزیجات باشه.

    سوالات متداول تهیه سالاد مرغ و قارچ

    هر سوالی که درباره این سالاد دارید توی کامنتا بپرسید. در ادامه متداول‌ترین سالاد در زمینه تهیه سالاد مرغ و قارچ رو با شما به اشتراک میذاریم:

    چطور قارچ های داخل سالاد مرغ و قارچ رو سفید کنیم؟

    برای سفید شدن قارچ‌های این سالاد،کافیه حین پخت مقداری آبلیمو بهش اضافه کنید.

    کالری سالاد مرغ و قارچ چقدره؟

    کالری این سالاد چندان زیاد نیست و بسته به میزان استفاده از سس مایونز و پاستا، میتونه کم و زیاد بشه. اگه میخواین سالاد رژیمی داشته باشین، به جای سس از ماست کمک بگیرین و میزان پاستا رو کاهش بدین.

    ۵/۵ (۱ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.