آشپزیانواع دسرها

طرز تهیه مهلبیه وانیلی؛ دسر عربی خوشمزه

دسر مهلبیه یکی از خوشمزه ترین دسرهایی عربی، ترکی است که شباهت بسیار زیادی با فرنی دارد. مهلبیه در دسته پودینگ‌ها قرار دارد. پودینگ‌ها را می‌توان به عنوان یک میان‌‌وعده مقوی یا یک وعده اصلی مصرف کرد. پودینگ‌ها بافت اسفنجی و نرم و لطیف دارد، تنوع بسیار زیادی در طعم و مزه‌های آن‌ها وجود دارد اما اغلب از سه ماده اصلی شیر، نشاسته ذرت و زرده تخم‌مرغ تشکیل شده‌اند.

ما امروز در این بخش از اکالا بلاگ ساده‌ترین و خوشمزه‌ترین طرز تهیه مهلبیه عربی را به صورت کامل به شما آموزش خواهیم داد پس در ادامه با ما همراه باشید.

طرز تهیه دسر مهلبیه

مقدار مواد اعلام شده در این آموزش مناسب برای ۳-۴ نفر است که شما به راحتی با جمع و تفریق ساده‌ای می‌توانید مقدار مواد را کاهش یا افزایش دهید و متناسب با تقاضایتان تهیه کنید.

مدت زمان آماده سازی مواد اولیه وتهیه دسر ۱۵-۳۰ دقیقه است.

درجه سختی تهیه این دسر در دسته‌بندی آسان قرار دارد.

مواد لازم جهت تهیه دسر مهبیله:
شیر۴ پیمانه
شکر۱۰۰ گرم
نشاسته ذرت۲ قاشق غذاخوری
آرد۲ قاشق غذاخوری
خامه۲ قاشق غذاخوری
وانیل۱/۲ قاشق چای‌خوری
شکلات سفید۶۰ گرم
گلاب۲ قاشق غذاخوری

مرحله اول | ترکیب مواد اولیه

در اولین مرحله برای تهیه این دسر بسیار لطیف و خوشمزه باید قابلمه تفلون و نچسب مناسبی انتخاب کنید. حال شکر را درون قابلمه بریزید و آرد نشاسته درت و آرد سفید را به آن اضافه کنید. مواد خشک را بهم زنید تا با هم ترکیب شوند.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه دسر فرانسوی سوفله شکلاتی

    مرحله دوم | افزودن شیر

    در دومین مرحله شیر را کم کم به ترکیب درون قابلمه اضافه کنید و بهم زدن ادامه دهید تا آردها به خوبی در شیر حل شوند و ترکیبی صاف و یک‌دستی حاصل شود. بهم زدن مواد را تا جایی ادامه دهید که دانه‌های شکر درون شیر به خوبی حل شوند. بهتر است از شیر سرد استفاده کنید، به خاطر داشته باسید که آردها در شیر سرد بهتر حل می‌شوند.

    مراحل تهیه دسر مهلبیه

    مرحله سوم | حرارت دادن مواد

    در این مرحله قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید. مدام باید ترکیب درون قابلمه را بهم زنید تا مواد ته نگیرند. پس از گذشت ۸-۱۰ دقیقه مواد شما شروع به سفت شدن می‌کند و غلیظ می‌شود. توجه داشته باشید که در این مرحله نیز باید بهم زدن مواد ادامه دهید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه دسر تریلیچه (کیک خیس خامه‌ای کاراملی)

    مرحله چهارم | افزودن وانیل و شکلات

    کمی زمان دهید وقتی مواد شروع به حباب زدن کرد باید وانیل و شکلات را به محتوای درون قابلمه اضافه کنید. مواد را تا جای بهم زنید تا تکه‌های شکلات درون آن به خوبی حل شوند. حال حرارت را خاموش کنید و قابلمه را کنار گذارید.

    مرحله پنجم | افزودن خامه و گلاب

    درون ظرف مناسبی گلاب را با خامه بهم زنید تا ترکیبی روان و یکدست حاصل شود سپس ترکیب فوق را به محتوای درون قابلمه اضافه کنید و در حد مخلوط شدن مواد را بهم زنید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه تارت گلابی و بادام

    مرحله ششم | انتقال به ظرف سرو و تزیین دسر

    به همین راحتی و با طی کردن ۵ مرحله بسیار ساده دسر جذاب و خوشمزه شما آماده سرو است. آن را در ظرف سرو بریزد و با انواع مغزها یا میوه‌های تازه تزیین و نوش جان کنید. این دسر را به صورت گرم یا سرد می‌توانید سرو کنید.

    5 نکته طلایی که در تهیه دسر مهلبیه باید بدانید!

    ۵ نکته طلایی که در تهیه دسر مهلبیه باید بدانید!

    در این بخش به چند نکته طلایی در رابطه با تهیه دسر مهلبیه اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

    1. در رسپی اصلی این دسر از ۱ قاشق غذاخوری کرم شانتی استفاده می‌شود، کرم شانتی ترکیبی از پودر خامه و شیر است که ما در این آموزش برای سهولت تهیه دسر و در دسترس بودن مواد اولیه خامه را جایگزین کرده‌ایم.
    2. اگر طرفدار طعم‌های شکلاتی هستید می‌توانید از مقداری شکلات قهوه‌ای یا شکلات تلخ استفاده کنید که در این حالت دسر شما رنگی شبیه به شیرکاکائو به خود می‌گیرد.
    3. برای تهیه مهلبیه با طعم میوه‌های مانند موز، سیب، توت فرنگی و سایر میوه‌های که مورد علاقتان است می‌توانید مقداری از پوره میوه تهیه کنید و در حد ۱-۲ قاشق غذاخوری از پوره میوه به مهلبیه بیفزایید.
    4. با استفاده از کمی محلول زعفران می‌توانید دسرمهلبیه زعفرانی تهیه کنید.
    5. شما با توجه به ذائقه و سلیقه خود از مقداری خلال بادام یا پسته درون محتوای دسر می‌توانید استفاده کنید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه دسر انگلیسی بانوفی پای

    امیدواریم که طبق روش فوق این دسر بسیار خوشمزه را تهیه کنید و در کنار عزیزانتان از طعم بسیار مطلوب و دلچسبش لذت ببرید. از این‌که تا پایان این مقاله آموزنده و جذاب با مجله آشپزی اکالا همراه بودید از شما سپاسگزاریم.

    ۴.۴/۵ (۱۳ نظر)

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا