برنامه غذایی

امشب شام چی درست کنم؟ (پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت)

امشب شام چی درست کنم؟ شام چی بپزم که تکراری نباشه؟ نونی باشه یا رژیمی؟ یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های بسیاری از افراد، اعم از خانه‌دار، شاغل یا دانشجو، پیدا کردن ایده و پختن یک غذای خوشمزه و سالم برای وعده شام است.

از این رو ما، در سیزدهمین روز اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، در این مطلب از اکالا بلاگ به شما ۵ غذای متنوع و خوشمزه معرفی خواهیم کرد تا با توجه به ذائقه خود یکی از آن‌ها را برای شام امشب‌تان تهیه و در کنار عزیزانتان نوش جان کنید.

معرفی ۵ غذا برای شام امشب شما

در ادامه می‌توانید با غذاهای متنوع برای شام به همراه طرز تهیه آن‌ها آشنا شوید. با ما همراه باشید.

۱- ماهی کبابی

ماهی کبابی یکی از غذاهای بین‌المللی پرطرفدار است که به روش‌های مختلفی و با انواع ماهی تهیه می‌شود. کباب‌ کردن ماهی تا حد زیادی موجب حفظ ارزش غذایی آن می‌شود. به همین دلیل طبخ ماهی با این روش یکی از روش‌های پخت مناسب و اصولی ماهی است.

مراحل تهیه ماهی کبابی

مراحل تهیه ماهی کبابی

مراحل تهیه ماهی کبابی به شرح زیر است:

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    1. در اولین مرحله به سراغ آماده‌ سازی ماهی‌ها روید. ماهی‌ها را بشویید و تمیز کنید. برای تهیه ماهی کبابی باید استخوان‌های ماهی را از آن‌ها جدا سازید. با کمک چاقو استخوان‌های ماهی را کامل از گوشت آن جدا سازید.
    2. در مرحله دوم کم‌کم روغن‌ زیتون را روی گوشت ماهی بریزید و با کمک دست به‌ آرامی ماساژ دهید تا تمام قسمت‌های ماهی به‌ خوبی به روغن‌ زیتون آغشته شود. توجه داشته باشید که ماهی گوشت نرم و لطیفی دارد و با صبر و حوصله باید مراحل را پیش روید تا آسیبی به بافت ماهی نزنید.
    3. حال به سراغ آماده سای پیاز روید. پیاز را پوست بگیرید و بشویید. آن را با کمک رنده ریز، رنده کنید. برای بالاتر رفتن سرعت کار می‌توانید از میکسر یا خردکن استفاده کنید. سپس با کمک آبکش آب پیاز رنده یا پوره شده را به‌ خوبی بگیرید.
    4. درون ظرف مناسبی آب پیاز و آب‌ لیمو ترش را با هم ترکیب کنید. ماهی‌ها را درون ظرف درب‌دار مناسبی قرار دهید. در همین مرحله ترکیب آب پیاز و آب‌ لیمو ترش را به آن اضافه کنید و کمی ماساژ دهید تا تمام قسمت‌های گوشت ماهی با محلول فوق طعم‌دار شود.

    برای ادامه رسپی این غذای سالم و پرخاصیت روی لینک طرز تهیه ماهی کبابی کلیک کنید.

    ۲- جوجه کباب بی‌استخوان زعفرانی

    جوجه کباب یکی از غذاهای پرطرفدار است که برای تهیه آن باید گوشت مرغ در یخچال بیات شده باشد و ۲-۳ ساعت پیش از کباب شدن از یخچال بیرون بیاید. این غذا طرز تهیه بسیار آسانی دارد و در مدت زمان کمی آماده می‌شود.

    جوجه کباب بی‌استخوان زعفرونی خانگی

    مراحل تهیه جوجه کباب خانگی

    مراحل تهیه جوجه کباب بی‌استخوان زعفرانی به شرح زیر است:

    1. سینه‌ی مرغ را به یک اندازه برش بزنید. سپس زعفران دم کرده را روی آن اضافه کنید.
    2. پیاز را ریز خرد کنید. استفاده از پیاز برای از بین بردن بوی زهم مرغ و مزه دار کردن آن تاثیر زیادی دارد. سپس آویشن و پیاز خرد شده را به جوجه‌ها اضافه کنید. در این مرحله می‌توانید پیاز را رنده کنید و به مرغ اضافه کنید، خرد یا رنده کردن پیاز بستگی به انتخاب شما دارد.
    3. سیر را به قطعات بزرگ (برای اینکه بعدا از جوجه‌ها جدا کنید.) خرد کرده و به جوجه‌ها اضافه کنید. البته اضافه کردن سیر کاملا سلیقه‌ای است و اگر طعم سیر را در غذا دوست ندارید می‌توانید آن را حذف کنید. همچنین می‌توانید به جای سیر از پودر سیر استفاده کنید.
    4. حال فلفل دلمه را هم خرد کرده، به مواد اضافه کنید و سراغ مرحله بعد بروید.

    برای ادامه رسپی این غذای ساده و خوشمزه روی لینک طرز تهیه جوجه کباب خانگی کلیک کنید.

    ۳- پنکیک پیتزایی

    پنکیک پیتزایی یکی از پرطرفدارترین و خوشمزه‌ترین پنکیک‌هایی است که به‌ عنوان فینگرفود می‌توانید آن را مناسب با هر ذائقه و رژیم غذایی در وعده شام تهیه کنید.

    به علاوه شما می‌توانید متناسب با سلیقه غذایی خودتان برخی از مواد این پنکیک را تغییر دهید. پنکیک پیتزایی ترکیبی از مواد پنکیک و مواد پیتزا است که در زمان کوتاهی آماده می‌شود.

    مراحل تهیه پنکیک پیتزایی

    مراحل تهیه پنکیک پیتزایی

    مراحل تهیه پنکیک پیتزایی به روش ترکیه‌ای به شرح زیر است:

    1. ابتدا سوسیس‌ها را بشوید و پوست بگیرید. آن‌ها را با کمک چاقو به صورت نگینی خرد کنید. درون تابه مناسبی کمی روغن بریزید و تابه را روی حرارت گذارید، سوسیس‌های نگینی خرد شده را به تابه اضافه کنید و تفت دهید تا سوسیس‌ها سرخ و برشته شوند.
    2. حال گوجه‌ فرنگی را بشویید و به صورت نگینی خرد کنید. گوجه‌های خرد شده را به سوسیس‌ اضافه کنید و به تفت‌ دادن ادامه دهید تا آب اضافی گوجه‌ها گرفته شود و کمی سرخ شوند. شما می‌توانید از مقداری گوجه گیلاسی یا رب گوجه‌ فرنگی هم استفاده کنید.
    3. سپس فلفل دلمه و قارچ‌ها را به‌ خوبی بشویید. قارچ را به ‌صورت اسلایسی یا نگینی خرد کنید. فلفل دلمه را به همین ترتیب نگینی خرد کنید. 
    4. ترکیب قارچ و فلفل‌دلمه‌ای را به مواد درون تابه اضافه کنید و به تفت‌ دادن ادامه دهید تا آب اضافی قارچ‌ها گرفته شود و عطر فلفل‌دلمه‌ای آزاد شود.
    5. اکنون پنیر پارمسان را به ترکیب درون تابه اضافه کنید و کمی به هم زنید تا همه مواد با هم ترکیب شوند. حرارت را خاموش کنید، تابه را کنار گذارید تا مواد پیتزایی شما خنک شود و سراغ مرحله بعد بروید.

    برای ادامه رسپی این غذای خوشمزه و همه پسند روی لینک طرز تهیه پنکیک پیتزایی کلیک کنید.

    ۴- میرزا قاسمی

    میرزا قاسمی یکی از غذاهای ساده و سریع گیلانی است که با شنیدن نام گیلان همیشه به یاد آن می‌افتیم. این غذای کم هزینه به راحتی و با یک دستور ساده با موادی مانند بادمجان، گوجه فرنگی، سیر و تخم مرغ درست می‌شود.

    اصلی‌ترین و مهم‌ترین ماده غذایی در میرزا قاسمی گیلانی بادمجان کبابی و سیر فراوان آن است. البته گوجه فرنگی هم در خوشمزگی این غذای خوشمزه شمالی بی‌تاثیر نیست! طعم میرزا قاسمی بسیار نزدیک به خاویار بادمجان است و می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای افرادی که گیاه‌خوار هستند نیز باشد.

    میرزا قاسمی از غذاهای کم هزینه و ارزان

    مراحل تهیه میرزا قاسمی

    مراحل تهیه میرزا قاسمی به شرح زیر است:

    1. یکی از لذت‌های درست کردن میرزا قاسمی کبابی کردن بادمجان روی زغال است اما شاید شما به دلیل محدودیت زمانی یا حتی اجاق‌ گاز منزل نتوانید این کار را انجام دهید. پس بادمجان‌ها را روی گاز با پوست کبابی کنید؛ آن‌ها را روی شعله‌ی مستقیم یا روی شعله پخش کن (برای جلوگیری از کثیف شدن اجاق ‌گاز) قرار دهید.
    2. اجازه دهید تا بادمجان‌ها کاملا سرخ و کبابی شوند. (برای اینکه از پخته شدن بادمجان‌ها اطمینان حاصل کنید، می‌توانید یک چاقو یا چنگال را در بادمجان‌ها فرو کنید؛ اگر چاقو به‌ راحتی فرو رفت، یعنی بادمجان کامل پخته شده است). آن‌ها را داخل سینی گذاشته و اجازه دهید کمی خنک شوند.
    3. پوست آن‌ها را به ‌آرامی با دست جدا کنید (در این مرحله برای جلوگیری از سیاه شدن دستتان دستکش بپوشید). بادمجان‌ها را داخل ظرفی قرار دهید و  با کارد ساطوری کنید یا با گوشت‌کوب آن را له کنید.
    4. سپس پوست گوجه‌ها رو بگیرید؛ می‌توانید گوجه ها را چند دقیقه در آب جوش قرار دهید و بعد به آب سرد منتقل کنید تا پوست آن راحت‌تر جدا شود. گوجه‌های بدون پوست را رنده یا پوره کنید.

    برای ادامه رسپی این غذای لذیذ و همه پسند روی لینک طرز تهیه میرزا قاسمی کلیک کنید.

    ۵- زاپاتای خانگی

    زاپاتا یکی از انواع ساندویچ‌های ساده و در عین حال خوشمزه‌ای است که به راحتی می‌توان آن را در خانه تهیه و نوش جان کرد. ساندویچ زاپاتا از سینه مرغ تهیه می‌شود و البته با توجه به ذائقه خود می‌توانید مواد مورد نظرتان را به آن اضافه کنید.

    مراحل تهیه زاپاتای خانگی

    مراحل تهیه زاپاتای خانگی

    مراحل تهیه زاپاتای خانگی به شرح زیر است:

    1. ابتدا فیله‌های مرغ را با ادویه‌هایی از جمله فلفل سیاه، پودر سیر و نمک مزه‌دار کنید و با بیفتک آن را بکوبید تا نرم شود، سپس آن را روی شعله ملایم سرخ کنید.
    2. پس از آماده شدن فیله مرغ، گوشت چرخ کرده و پیاز رنده شده را به همراه ادویه‌ها به آن افزوده و تفت دهید تا گوشت نیز بپزد. در انتها قارچ‌ها را ورقه‌ای برش زده و به مواد اضافه کنید و بگذارید آب قارچ کشیده شود.
    3. در این مرحله ابتدا نان ساندویچ را برش زده و خمیر اضافی داخل آن را خالی کنید. در ادامه ابتدا ورقه‌های ژامبون را داخل نان ساندویچ قرار داده، فیله مرغ و مخلوط گوشت را اضافه کنید و به سراغ مرحله بعد بروید.

    برای ادامه رسپی این غذای راحت و پرطرفدار روی لینک طرز تهیه زاپاتای خانگی کلیک کنید.

    در این مطلب از مجله آشپزی اکالا لیستی متنوع از غذاهای مناسب برای وعده شام را در اختیارتان قرار دادیم. پیشنهاد می‌کنیم حتما این غذاهای خوش‌عطر و خوشمزه را در برنامه‌ غذایی‌تان جای دهید و از طعم‌ بی‌نظیر آن‌ها نهایت لذت را ببرید.

    ۵/۵ (۱ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.