آشپزینکات آشپزی

روش فریز کردن سیب زمینی خام، پخته و سرخ شده

آیا می‌دانید روش فریز کردن سیب زمینی خام، پخته و سرخ شده چگونه است؟ آیا سیب زمینی را می‌توان فریز کرد؟ به طور کلی فریز کردن سیب زمینی یک روش رایج برای افزایش ماندگاری آن است. اما بهترین روش فریز کردن سیب زمینی از نوع پخته و خام چیست؟ در این مقاله از بخش آشپزی در اکالا بلاگ می‌توانید با نحوه فریز کردن سیب زمینی به طور کامل آشنا شوید.

با روش فریز کردن سیب زمینی خام، پخته و سرخ شده آشنا شوید

سیب زمینی از آن مواد غذایی است که خیلی زود خراب می‌شود و کیفیت خود را از دست می‌دهد. برای فریز کردن سیب زمینی خام قبل از هر چیزی باید سیب‌زمینی‌های سفت و سالم را انتخاب کنید. برای این کار باید سیب‌زمینی‌هایی را انتخاب کنید که پوست آن‌ها صاف و بدون زدگی باشد.

توجه داشته باشید که سیب‌زمینی‌های سبز و آسیب دیده به هیچ عنوان برای فریز کردن مناسب نیستند. اما چگونه می‌توان سیب زمینی را فریز کرد؟ در ادامه به چند روش فریز کردن سیب زمینی خام، پخته و سرخ شده اشاره شده است.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه “چیکن استراگانف” با سیب زمینی خلالی

آیا فریز کردن سیب زمینی خام امکان‌پذیر است؟

 بهتر است بدانید که قرار دادن سیب زمینی خام در دمای پایین موجب شیرین شدن و تبدیل شدن نشاسته به قند می‌شود. در این شرایط مواد سرطان زایی مثل آکریل آمید در سیب زمینی ایجاد می‌شود که به شدت برای بدن مضر هستند.

به علاوه قرار دادن سیب زمینی خام در فریزر موجب تغییر رنگ و تیره شدن آن می‌شود. زمانی که آب داخل سیب زمینی یخ می‌زند، کریستال‌هایی در آن تشکیل می‌شود که موجب تخریب دیواره سلولی و خمیری شدن سیب زمینی خواهد شد. از همین رو به هیچ عنوان نباید سیب زمینی را به صورت خام در فریزر قرار دهید.

آیا فریز کردن سیب زمینی خام امکان‌پذیر است؟

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    بهترین ترفند فریز کردن سیب زمینی پخته چیست؟

    یکی از بهترین روش‌های نگهداری از سیب زمینی، فریز کردن آن به صورت پخته است. این روش از تیره شدن و خمیری شدن سیب زمینی بعد از پخت جلوگیری می‌کند و تغییر خاصی در ساختار آن ایجاد نخواهد کرد. در طرز تهیه سیب زمینی منجمد خانگی باید سیب زمینی‌ها را به طور کامل بپزید یا نیم پز کنید.

    سپس آن‌ها را به صورت خرد شده در کیسه پلاستیکی بریزید و هوای داخل پلاستیک را به طور کامل خارج کنید. اگر به دنبال روش فریز کردن سیب زمینی با ماندگاری یک ساله هستید، بهتر است این روش را امتحان کنید و از طعم و کیفیت این سیب زمینی لذت ببرید. برای مصرف این سیب زمینی‌ها باید آن‌ها را برای چند ساعت در یخچال قرار دهید و بعد از این که از حالت انجماد خارج شدند، مصرف کنید.

    بیشتر بخوانید: ترفندهای سیاه نشدن سیب زمینی بعد از پوست گرفتن

    آیا چیزی در مورد طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده فریزری می‌دانید؟

    به طور کلی نگهداری سیب زمینی سرخ شده در فریزر مناسب نیست. زیرا منجمد کردن سیب زمینی سرخ شده در فریزر موجب تغییر طعم و مزه آن می‌شود. برای تهیه سیب زمینی سرخ شده باید سیب زمینی را به صورت نیم پز آماده کنید و در فریزر قرار دهید. برای این کار باید سیب زمینی را بشویید و پوست آن را جدا کنید.

    حالا سیب زمینی‌ها را به صورت خلالی خرد کنید. یک قابلمه آب روی حرارت قرار دهید و صبر کنید تا آب شروع به جوشیدن کند. سیب‌زمینی‌های خرد شده را در آب بریزید و برای ۳ دقیقه بجوشانید. در ادامه سیب زمینی‌ها را آبکش و در آب یخ بریزید. حدود ۳ تا ۵ دقیقه صبر کنید تا سیب زمینی‌ها کاملا خنک شوند.

    بیشتر بخوانید: روش صحیح فریز کردن باقلا سبز

    سپس آن‌ها را با دستمال خوب خشک کنید. در آخرین مرحله باید سیب‌زمینی‌های نیم پز شده را در کیسه پلاستیکی یا کیسه‌های زیپ دار بریزید. هوای داخل پلاستیک را تخلیه کنید و پلاستیک را در فریزر قرار دهید. هر زمان که به سیب زمینی سرخ شده نیاز دارید، می‌توانید این سیب‌زمینی‌های نیمه آماده را از فریزر بردارید و در روغن سرخ کنید.

    با این روش می‌توانید سیب زمینی‌ها را برای حدود ۱۲ ماه در فریزر نگهداری کنید. حتما تاریخ درست کردن سیب زمینی نیم پز را روی آن بنویسید و تا قبل از تمام شدن یک سال، آن را مصرف کنید.

    بهترین ترفند فریز کردن سیب زمینی پخته

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه سیب زمینی تنوری مرحله به مرحله با عکس

    سخن نهایی

    سیب زمینی پخته یا نیم پز شده خیلی زود کیفیت خود را در یخچال از دست می‌دهد. یکی از بهترین روش‌های نگهداری سیب زمینی، قرار دادن سیب زمینی پخته یا نیم پز شده در فریزر است. در این روش باید سیب زمینی را به طور کامل بپزید یا به صورت خلالی خرد و سپس نیم پز کنید. در ادامه سیب زمینی‌ها را در کیسه‌های پلاستیکی بریزید و در فریزر قرار دهید.

    به خاطر داشته باشید که برای فریز کردن سیب زمینی باید از سیب‌زمینی‌های سالم و باکیفیت استفاده کنید. قبل از مصرف سیب زمینی منجمد شده، بهتر است آن را برای چند ساعت در یخچال قرار دهید و بعد از آن برای درست کردن سیب زمینی سرخ کرده یا انواع غذاهای دیگر استفاده کنید. از همراهی شما با مجله آشپزی اکالا سپاسگزاریم.

    سوالات متداول

    در این بخش به رایج‌ترین سوالات شما در مورد روش فریز کردن سیب زمینی خام، پخته و سرخ شده پاسخ داده‌ایم.

    نگهداری سیب زمینی آب پز در فریزر چگونه است؟

    در روش فریز کردن سیب زمینی از نوع پخته باید سیب زمینی را به روش دلخواه خرد و سپس بپزید یا نیم پز کنید. حالا سیب زمینی را بسته بندی کرده و در فریزر قرار دهید.

    روش نگهداری سیب زمینی سرخ شده چگونه است؟

    سیب زمینی سرخ شده نباید در فریزر نگهداری شود. برای فریز کردن سیب زمینی سرخ شده باید آن را به صورت خلالی خرد کنید و بعد در آب جوش بریزید. سپس سیب زمینی‌ها را در آب یخ بریزید و بعد از خشک کردن در کیسه پلاستیکی بریزید. در ادامه سیب زمینی‌ها را در فریزر قرار دهید و از آن برای تهیه سیب زمینی سرخ شده استفاده کنید.

    در روش فریز کردن سیب زمینی خام، پخته و سرخ شده، کدام گزینه مناسب‌تر است؟

    برای فریز کردن سیب زمینی باید آن را به صورت پخته یا نیم پز شده بسته بندی و سپس منجمد کنید. فریز کردن سیب زمینی خام و سرخ شده موجب تغییر کیفیت و خراب شدن سیب زمینی می‌شود.

    ۳.۳/۵ (۳ نظر)

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا