انواع دسرها

طرز تهیه مافین کیوی؛ دسری خوشمزه و مجلسی

کیوی یکی از مفیدترین میوه‌های زمستان است. کیوی با خاصیت آنتی اکسیدانی که دارد در تقویت سیستم ایمنی بدن کمک شایانی می‌کند. با این حال ممکن است دوست داشته باشید در مصرف این میوه خلاقیت به خرج دهید. اینجاست که درست کردن مافین کیوی یکی از بهترین گزینه‌ها برای شماست.

در این مقاله از اکالا بلاگ طرز تهیه مافین کیوی را مرحله به مرحله به شما آموزش می‌دهیم. با ما همراه باشید.

مواد لازم جهت تهیه مافین کیوی

برای تهیه مافین کیوی به مواد اولیه زیر نیاز دارید:

کیوی۲ عدد
آرد۱ و نیم پیمانه
بیکینگ پودر۱ قاشق چای‌خوری
شیر۱ چهارم پیمانه
پودر وانیل۱ قاشق چای‌خوری
کرهنصف پیمانه
شکر۳ چهارم پیمانه
تخم مرغ۱ عدد
سفیده تخم مرغ۲ عدد
نمک۱ چهارم قاشق چای‌خوری

مواد لازم جهت تهیه رویه مافین کیوی

برای تهیه رویه مافین مافین کیوی به مواد اولیه زیر نیاز دارید:

کیوی۱ عدد
کره۱ دوم پیمانه
وانیل۱ دوم قاشق چای‌خوری
شکر دانه ریز۳ چهارم پیمانه
نمکبه مقدار لازم

مراحل تهیه مافین کیوی

مراحل تهیه مافین کیوی به شرح زیر است:

مرحله اول: کیوی ها را آماده کنید.

در مرحله اول باید کیوی‌ها را آماده کنید. پس کیوی‌ها را با ظرافت و دقت تمام پوست بگیرید. سپس کیوی‌ها را به تکه‌های کوچک تقسیم کنید و در یک کاسه مناسب با چنگال به خوبی له کنید. تا جایی این کار را انجام دهید که مطمئن شوید کیوی‌ها به خوبی له و یکدست شده‌اند.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    البته نباید انتظار داشته باشید هسته‌های کیوی محو شوند! ولی تا جای ممکن آن‌ها را یکدست و یکنواخت له کنید. به دلیل حساسیت این موضوع اگر احساس کردید کیوی‌ها به خوبی له نشده‌اند می‌توانید از دستگاه مخلوط کن استفاده کنید. 

    مراحل تهیه مافین کیوی

    مرحله دوم: کیوی‌های له شده را با شیر و وانیل ترکیب کنید.

    در مرحله دوم نیمی از کیوی‌های له شده را بردارید، آن‌ها را در یک کاسه بریزید و شیر و وانیل را به کاسه اضافه کنید. دوباره این مواد را به خوبی مخلوط کنید.

    مرحله سوم: مواد خشک را مخلوط کنید.

    در شیرینی پزی موادی مانند آرد، نمک، بکینگ پودر، شکر و هر مواد پودری را مواد خشک می‌نامند. در این مرحله مواد خشک را باید به خوبی با هم مخلوط کنید. این مواد خشک شامل آرد، نمک و بیکینگ پودر می‌شوند. هر سه این مواد را در یک کاسه متناسب بریزید و به خوبی با هم مخلوط کنید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه تارت کیوی

    مرحله چهارم: کره را هم بزنید.

    در مرحله چهارم باید کره را کاملا هم بزنید. این مرحله بهتر است با دستگاه مخلوط کن برقی انجام شود. زیرا یکدست هم زدن کره کار آسانی نیست و ممکن است برای شما زحمت مضاعفی داشته باشد.

    پس کره را در یک کاسه بزرگ قرار دهید و شروع به هم زدن آن کنید. سپس به مرور شکر را هم اضافه کنید. در ابتدای کار سرعت همزن را می‌توانید بالا نگه دارید. ولی در ادامه لازم است سرعت آن را کم کنید. چرا؟ در مرحله بعد با ما همراه باشید.

    رسپی دسر خوشمزه مافین کیوی

    مرحله پنجم: تخم مرغ‌ها را به کره اضافه کنید.

    در این مرحله باید تخم مرغ‌ها را با احتیاط اضافه کنید. باید به مرور تخم مرغ و ۲ سفیده تخم مرغ را اضافه کنید و با سرعت کم هم بزنید. بنابراین قبل از آن که تخم‌ مرغ‌ها را اضافه کنید، سرعت همزن برقی را کم کنید. سپس این مرحله را به انجام برسانید.

    مرحله ششم: آرد را اضافه کنید.

    در ابتدا کل آرد را اضافه نکنید. اول نصف میزان آردی که دارید را به ترکیب کره و تخم مرغ اضافه کنید و آن‌ها را خوب با هم هم بزنید. سپس ترکیب کیوی، شیر و وانیل را اضافه کنید و دوباره کاملا ترکیب کنید.

    بعد از آن می‌توانید بقیه آرد را هم اضافه کنید و دوباره با استفاده از همزن برقی مواد را با هم یکدست مخلوط کنید. به یاد داشته باشید که در طی تمام این مرحله باید به آرامی و با صبر و حوصله مواد را هم بزنید.

    تا جایی این کار را ادامه دهید که مواد یکدست و خوشرنگی از آب در بیاید. در انتهای این مرحله مایه کیک شما آماده است.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه مافین انگلیسی

    مرحله هفتم: فر را آماده کنید.

    برای آماده کردن فر، آن را روی دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد قرار دهید. سپس قالب مافین را با کاغذهای مخصوص شیرینی پزی بپوشانید. در نهایت مایه کیک را در هر قالب بریزید.

    توجه داشته باشید که فر باید روی دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد ثابت باقی بماند. پس از آن می‌توانید این قالب را در فر قرار دهید. ۲۰ تا ۲۵ دقیقه زمان برای پخت مافین کیوی کافی است.

    نکات و فوت و فن‌های تهیه مافین کیوی

    مرحله هشتم: رویه مافین کیوی را آماده کنید.

    رویه مافین کیوی خیلی راحت درست می‌شود. برای آماده کردن این بخش خوشمزه ابتدا کره را به خوبی هم بزنید تا نرم و یکدست شود. سپس باقیمانده کیوی‌های له شده را به کره اضافه کنید.

    این کار را آهسته و به مرور انجام دهید تا نتیجه کاملا یکنواخت از آب در بیاید. بعد از آن که این مواد را با هم مخلوط کردید، وانیل و شکر را هم اضافه کنید و دوباره با استفاده از همزن برقی مواد را کاملا هم بزنید. در این مرحله توجه داشته باشید که مواد شما آب نیندازد.

    کیک‌های مافین را از فر در بیاورید. اجازه دهید کیک‌های خوشمزه شما کاملا سرد شوند. سپس می‌توانید آن‌ها را از قالب جدا کنید. رویه کیکی که در مرحله هشتم آماده کرده‌اید را با استفاده از قیف کیک پزی روی کیک کیوی بریزید.

    این مافین زیبا و خوش‌رنگ یکی از بهترین گزینه‌ها برای یک مهمانی لوکس و رسمی است. پس اگر به دنبال یک دسر خوشمزه و خاص هستید، حتما از این دستور پخت استفاده کنید و مافین کیوی خوشمزه را تهیه کنید. امیدواریم این مقاله از مجله آشپزی اکالا به کار شما آمده باشد.

    ۳/۵ (۲ نظر)

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا