اخبار اکالا

قیمت گوشت در آستانه ماه رمضان ۱۴۰۲

گوشت یکی از مهم‌ترین منابع پروتئینی در سبد غذایی ما ایرانیان است که از آن برای تهیه انواع خورش و غذاهای ایرانی استفاده می‌شود. با نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان نگرانی‌هایی در مورد افزایش قیمت گوشت بین مردم وجود دارد. در این مقاله از اکالا بلاگ قصد داریم به جزئیات قیمت گوشت در آستانه ماه رمضان اشاره کنیم.

آیا قیمت گوشت در ماه رمضان گران می‌شود؟

طبق اظهارات مدیر عامل اتحادیه دام سبک، امسال ماه رمضان احتمالا به دلیل کاهش قدرت خرید و همچنین فراوانی عرضه گوشت هیچ نوسانی در قیمت گوشت وجود نخواهد داشت. آمارها نشان می‌دهد که در ۱۰ ماهه اخیر سال ۱۴۰۲ حدود ۹۲ هزار تن گوشت گرم و منجمد و ۲۵ هزار تن دام زنده سبک و سنگین وارد کشور شده است و ۴۰۰ هزار و ۷۰۰ تن گوشت نیز از کشتارگاه‌ها خارج شده است.

آیا قیمت گوشت در ماه رمضان گران می‌شود؟

از آن جایی که قیمت کنونی هر کیلو دام زنده از ۲۳۰ تا ۲۵۰ هزار تومان است، قیمت منطقی گوشت نیز کیلویی ۴۵۰ تا ۴۷۰ هزار تومان در نظر گرفته می‌شود. آمارها نشان می‌دهد که سرانه مصرف گوشت در ۱۰ ماه اخیر سال از ۸/۳ کیلوگرم به ۷/۱ کیلوگرم رسیده است و این نشان می‌دهد که قدرت مردم برای خرید گوشت کاهش پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: قسمت های مختلف گوشت گوسفندی و کاربرد آن در غذا

به علاوه میزان گوشت گوساله و گوسفندی موجود در بازار نسبت به تقاضا بیشتر است و عرضه گوشت‌های وارداتی نیز از ابتدای اسفند ماه آغاز شده است و از همین رو پیش بینی می‌شود که در ماه رمضان امسال قیمت گوشت تغییری نداشته باشد و با همان قیمت قبل عرضه شود.

قیمت گوشت در ماه رمضان چقدر است؟

هر چند قیمت گوشت در بازار به بالاتر از ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان رسیده، اما طبق بیانات قائم مقاوم وزیر جهاد کشاورزی ۲۰۰۰ تن گوشت گوسفندی منجمد وارد کشور شده و آماده ترخیص است که قرار است با قیمت کیلویی ۲۳۰ هزار تومان و قسمت راه و سردست نیز با قسمت ۲۶۰ هزار تومان برای ماه رمضان عرضه شود. قائم مقاوم وزیر جهاد کشاورزی اظهار می‌کند که به دلیل تامین کافی خوراک دام و افزایش تولید در سال آینده پیش بینی می‌شود که قیمت گوشت در سال جدید کاهش پیدا کند.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    تا پایان ماه مبارک رمضان ۳۰ هزار تن گوشت گوساله منجمد برای مصارف صنف، صنعت و رستوران‌ها عرضه می‌شود و قیمت آن بین ۲۸۵ و ۳۰۰ هزار تومان خواهد بود و در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و میادین میوه تره بار در دسترس عموم قرار می‌گیرد.

    اظهارات حاکی از آن است که قیمت گوشت در آستانه ماه رمضان تغییری نخواهد کرد و با همان قیمت قبل عرضه خواهد شد. حالا که تنها چند روز به ماه رمضان باقی مانده، باید ببینیم که پیش بینی‌ها تا چه حد درست خواهند بود و گوشت امسال با چه قیمتی در دسترس عموم مردم قرار می‌گیرد!

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.