دانستنی

انواع ترکیبات آجیل برای شب عید

آجیل یکی از مهم‌ترین تنقلاتی است که معمولا در شب عید برای پذیرایی از مهمان‌های نوروزی تهیه می‌شود و در سفره هفت سین نیز قرار می‌گیرد. برای تهیه آجیل شب عید معمولا از ترکیبات مختلفی استفاده می‌شود. در این مقاله از اکالا بلاگ می‌توانید با انواع ترکیبات آجیل برای شب عید آشنا شوید.

معرفی انواع ترکیبات آجیل شب عید

برای تهیه آجیل و خشکبار شب عید معمولا انتخاب‌های زیادی پیش روی شما وجود دارد. برخی آجیل را به روشی سنتی و تنها با استفاده از انواع مغز و تخمه تهیه می‌کنند.

برخی برای ترکیبات آجیل شب عید از میوه خشک در کنار مغزها استفاده می‌کنند. استفاده از انواع مختلف تخمه در آجیل شب عید نیز موجب متنوع شدن ترکیبات آن می‌شود. در ادامه این بخش می‌توانید با انواع ترکیبات آجیل شب عید آشنا شوید.

۱- آجیل شور

یکی از محبوب‌ترین ترکیبات آجیل شب عید، آجیل شور است که اکثر مردم به عنوان آجیل شب عید اصل آن را می‌شناسند. برای تهیه این آجیل باید از ترکیب پسته، مغز بادام، نخودچی، بادام هندی، بادام زمینی، تخمه کدو، تخمه ژاپنی و فندق استفاده کنید.

برای تهیه این آجیل باید ترکیبات بوداده و نمکی استفاده کند. انتخاب نوع مغزها و تخمه‌هایی که در این آجیل استفاده می‌شود، به ذائقه و بودجه شما بستگی دارد.

۲- آجیل چهار مغز

آجیل چهار مغز همانطور که از نام آن مشخص است، از ترکیب چهار مغز مختلف مثل پسته، بادام درختی، فندق و بادام هندی استفاده می‌شود. می‌توانید این آجیل را به صورت خام، بوداده یا شور تهیه کنید.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    از آن جایی که برای تهیه این آجیل تنها از مغزها استفاده می‌شود، معمولا قیمت گران‌تری نسبت به سایر آجیل‌ها دارد و با ذائقه اکثر افراد نیز سازگار است.

    معرفی ترکیبات مختلف آجیل شب عید

    ۳- آجیل شیرین

    یکی دیگر از انواع ترکیبات آجیل برای شب عید آجیل شیرین است. برای تهیه این آجیل معمولا از ترکیباتی مثل بادام، پسته، فندق، گردو، کشمش، توت خشک، انجیر خشک و دیگر انواع میوه خشک استفاده می‌شود.

    هر چند محبوبیت این آجیل نسبت به آجیل شور برای شب عید کمتر است، اما این آجیل فوق العاده سالم و خوشمزه است و در صورت تمایل می‌توانید از این ترکیبات برای آجیل عید استفاده کنید.

    این نوع آجیل برای افرادی که فشار خون بالایی دارند یا نباید از نمک زیادی استفاده کنند، انتخاب هوشمندانه‌ای محسوب می‌شود.

    ۴- آجیل مخلوط

    این آجیل مخلوطی از انواع ترکیبات آجیل است که می‌توانید آن را بنا به سلیقه خودتان به هر شکلی که دوست دارید تهیه کنید. برخی افراد در ترکیبات این آجیل از شکلات و میوه خشک‌هایی مثل انجیر خشک، توت خشک و کشمش برای تهیه آن استفاده می‌کنند.

    برخی دیگر با اضافه کردن انواع تخمه به مغزهای مختلف یک آجیل منحصربه‌فرد درست می‌کنند. برای تهیه این آجیل هیچ محدودیتی وجود ندارد و می‌توانید از انواع مغزها، دانه‌ها و میوه‌های خشک استفاده کنید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه شیرینی آجیلی به روش بازاری

    ۵- آجیل لوکس

    آجیل لوکس یک نوع آجیل وارداتی است که در آن از مغزها و دانه‌های باکیفیت که اندازه بزرگ‌تری دارند استفاده می‌شود. اکثر افرادی که حساسیت زیادی برای تهیه آجیل عید دارند، از آجیل لوکس استفاده می‌کنند.

    این آجیل معمولا به دلیل وارداتی بودن قیمت بالایی دارد و ظاهر آن نیز بسیار لوکس و متفاوت به نظر می‌رسد. معمولا از آجیل لوکس برای مهمانی‌ها و دورهمی‌های رسمی استفاده می‌شود.

    استفاده از آجیل لوکس برای شب عید

    ۶- آجیل خام

    یکی از سالم‌ترین انواع آجیل برای عید، آجیل خام است که برای تهیه آن باید از انواع مغزها و تخمه‌های خام استفاده کنید. برای تهیه این آجیل می‌توانید از ترکیب بادام هندی، بادام درختی، پسته و فندق استفاده کنید.

    از آن جایی که این آجیل‌ها به صورت طبیعی و بدون نمک و افزودنی تهیه می‌شوند، بسیار سالم‌تر هستند و برای عید گزینه مناسبی محسوب می‌شوند.

    ۷- آجیل هفت مغز

    آجیل هفت مغز یکی از کامل‌ترین و بهترین ترکیب آجیل عید است که برای تهیه آن معمولا از ترکیب مغز پسته، مغز گردو، بادام درختی، مغز فندق، بادام هندی، بادام زمینی و کشمش استفاده می‌شود.

    این آجیل برای شب عید قیمت زیادی دارد و از همین رو برای پذیرایی از مهمان‌های نوروزی چندان مقرون به صرفه به نظر نمی‌رسد.

    بیشتر بخوانید: همه چیز در مورد آجیل عید نوروز

    آجیل شب عید اصل شامل چیست؟

    برای تهیه آجیل شب عید اصل معمولا از ترکیب آجیل شور که شامل پسته، بادام هندی، بادام درختی، فندق، تخمه کدو و تخمه ژاپنی است استفاده می‌شود.

    شما می‌توانید برای تهیه این آجیل، مقدار هر یک از مغزها و تخمه‌ها را با توجه به سلیقه خودتان کم و زیاد کنید. برای کاهش هزینه آجیل عید می‌توانید مقداری نخود و کشمش نیز در آجیل عید استفاده کنید.

    ترکیبات آجیل شب عید اصل
    نکاتی که باید در مورد ترکیبات آجیل شب عید بدانید

    در ادامه این مطلب از مجله دانستنی اکالا به جند نکته طلایی در رابطه با ترکیبات آجیل شب عید اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

    • برای تهیه آجیل شب عید بهتر است انواع مغز و تخمه را به صورت جداگانه تهیه کنید و خودتان آجیل مخلوط مورد نظرتان را با هر بودجه و کیفیتی که دوست دارید آماده کنید.
    • در صورتی که از آجیل مخلوط برای عید استفاده می‌کنید، حتما به تازه بودن همه ترکیبات دقت کنید، زیرا بسیاری از فروشنده‌های نامعتبر از آجیل‌های کهنه و قدیمی برای تهیه این آجیل‌های مخلوط استفاده می‌کنند.
    • در زمان خرید آجیل عید دقت کنید که آجیل شما بیش از حد شور و نمکی نباشد.
    • از خرید آجیل‌هایی که رنگ آن‌ها غیرطبیعی به نظر می‌رسد، اجتناب کنید. برخی فروشنده‌ها برای خوشرنگ شدن آجیل از رنگ‌های مصنوعی استفاده می‌کنند تا ظاهر آجیل جذاب‌تر به نظر برسد.
    • برای خرید آجیل نوروز می‌توانید ترکیبات آن را با توجه به بودجه خودتان انتخاب کنید. برای کاهش هزینه می‌توانید مقدار تخمه آجیل مخلوط را بیشتر کنید و مقدار پسته را کاهش دهید.
    • پس از خرید آجیل بهتر است آن را در یخچال یا فریزر قرار دهید تا کیفیت آن تغییر نکند.
    • از آن جایی که گردو بسیار سریع‌تر از سایر آجیل‌ها خراب می‌شود، اگر به آجیل عید، مغز گردو اضافه می‌کنید بهتر است سریع‌تر آن را مصرف کنید.
    • قبل از خرید آجیل عید بهتر است به عطر و طعم آجیل دقت کنید. آجیل‌هایی که مزه نامطبوع یا بوی بدی دارند، کهنه و بی‌کیفیت هستند و به هیچ عنوان نباید مصرف شوند.
    • اگر بعد از دست زدن به آجیل، دست شما رنگی می‌شود، بهتر است از خرید آن اجتناب کنید.
    • در زمان خرید پسته مراقب پسته‌هایی که بیش از حد خندان هستند باشید. این پسته‌ها معمولا در آب جوش قرار می‌گیرند و سپس در معرض آب سرد قرار داده می‌شوند.

    برای تهیه آجیل شب عید گزینه‌های زیادی پیش روی شما قرار دارد و تصمیم با شما است که از چه ترکیباتی استفاده کنید. قبل از خرید آجیل شب عید ابتدا در مورد نوع ترکیبات و بودجه‌ای که برای آن در نظر گرفته‌اید تصمیم بگیرید و سپس از انواع مغزها، تخمه‌ها و میوه‌های خشک استفاده کنید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا