سبک زندگینکات خانه داری

موارد استفاده از مسواک دست دوم؛ پرکاربرد در تمیزکاری

مسواک دست دوم و استفاده شده خود را دور نیندازید. آن را بشویید، ضدعفونی کنید و به عنوان یک ابزار بسیار پرکاربرد در تمیزکاری آشپزخانه، اتاق کودک، اتاق‌خواب، محل کار و حتی به عنوان ابزاری در لوازم آرایشی از آن استفاده کنید.

در این مقاله از اکالا بلاگ ما ۲۱ مورد از پرکاربردترین استفاده‌های ممکن از مسواک دست دوم را برای شما آماده کرده‌ایم.

موارد استفاده از مسواک دست دوم

موارد استفاده از مسواک دست دوم در قسمت‌های مختلف تمیز کاری به شرح زیر است:

۱. وسایل برقی آشپزخانه را با مسواک استفاده شده خود تمیز کنید

مسواک را تمیز بشویید و ضدعفونی کنید. سپس برای تمیزکردن انواع وسایل درون آشپزخانه می‌توانید از آن استفاده کنید.

توستر، مایکروویو، دستگاه قهوه‌ساز، هر چیزی که دوست دارید! مسواک استفاده شده خود را بردارید و خرده‌های نان و مواد غذایی دیگر و لکه‌هایی را که در گوشه و کنار لوازم جا خشک کرده‌اند و با دست نمی‌توانید به آن‌ها برسید به کمک مسواک دست دوم خود پاک کنید.

تمیز کردن لوازم برقی با مسواک دست دوم   

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    ۲. لکه لباس را پاک کنید

    مسواک دسته دوم بهترین ابزار برای پاک کردن لکه‌های سخت مثل خون و قهوه از روی لباس‌ها یا انواع پارچه‌ها است. یک لکه بر مناسب روی محل بمالید و به آرامی با مسواک استفاده شده محل را بشویید تا لکه از بین برود.

    ۳. تخته خرد کن خود را تمیز کنید

    تخته خرد کردن به اشکال مختلف وجود دارد و برخی از آن‌ها گوشه‌ها و درزهایی دارد که نمی‌توانید با دست خالی آن‌ها را پاک کنید و اگر از سیم ظرف‌شویی استفاده کنید به تخته خردکن شما آسیب می‌رسد.

    اما مسواک نرم استفاده شده، گزینه‌ای عالی برای تمیز کردن آن است. تمامی شیارها و درزهای تخته خرد کن را به کمک مسواک و به راحتی می‌توانید تمیز و پاک کنید.

    تمیز کردن تخته آشپزخانه با مسواک دست دوم

    ۴. لکه ها و جرم‌های روی کاشی حمام را پاک کنید

    جوش شیرین و آب را با هم ترکیب کنید تا یک ماده خمیری شکل حاصل شود حال مسواک استفاده شده خود را در آن فرو کنید.

    اکنون بهترین ابزار برای پاک کردن جرم و باکتری از روی کاشی‌ها را در اختیار دارید. علاوه بر این استفاده از این خمیر جادویی موجب درخشان و ضدعفونی شدن کاشی‌ها نیز می‌شود.

    بیشتر بخوانید: ترفندهای تمیز کردن آب آکواریوم در خانه

    تمیز کردن جرم‌های سرامیک با مسواک دست دوم

    ۵. ابروهای خود را با مسواک استفاده شده خود مسواک بزنید

    ابزارهای آرایشی و بهداشتی این روزها می‌توانند بسیار گران باشند، چرا مسواک استفاده شده خود را نشوییم و از آن به‌ عنوان برس ابرو استفاده نکنیم؟

    ۶. ناخن های خود را تمیز کنید

    کمی آب و صابون روی مسواک دسته دوم بریزید و از آن برای تمیز کردن روی و زیر ناخن‌های خود استفاده کنید. این کار در حمام که رطوبت نیز وجود دارد برای تمیزکردن ناخن‌ها بسیار کارآمد و اثرگذار است.

    بیشتر بخوانید: روش تمیز کردن مانیتور و صفحه نمایش ال سی دی

    ۷. لکه‌ها و جرم‌های اطراف شیرها

    یک مسواک قدیمی برای مقابله با آن لکه‌هایی که در اطراف سینک شما به سختی قابل دسترسی است، عالی است. محل را با سرکه سفید خیس کنید و بعد با مسواک دسته دوم خود به جان آن بیفتید! نتیجه کار یک شیر یا سینک تمیز و درخشان خواهد بود آن هم تنها با استفاده از سرکه و مسواک دست دوم!

    تمیز کردن جرم‌های اطراف شیر آب با مسواک دست دوم

    ۸. رنگ مو را با مسواک استفاده شده خود بزنید

    اگر کیت رنگ موی شما با یکی از آن شانه‌های جدا کننده کوچک همراه نیست، نگران نباشید! رنگ مو را با استفاده از مسواک دست دوم روی موهای خود بزنید.

    برای لمس سریع خاکستری یا ریشه مو، ریمل را روی مسواک بزنید و در قسمت‌های مورد نظر مسواک بزنید. این کمک می‌کند تا رنگ با موهای شما خیلی بهتر از یک چوب ریمل شل‌ و ول ترکیب شود.

    ۹. پاک کردن آثار مداد رنگی روی دیوار

    برای پاک‌کردن نقاشی و خط‌هایی که بچه‌ها روی درو و دیوار اتاق خود می‌کشند یک ترکیب جادویی به شما معرفی می‌کنیم. کرم موبر را روی مسواک استفاده شده بزنید و در محل مورد نظر بکشید. تمام لکه‌ها و جای مداد، خودکار، مداد شمعی و ماژیک به‌ راحتی با این روش پاک و تمیز می‌شوند.

    تمیز کردن آثار مداد رنگی از روی دیوار با مسواک دست دوم

    ۱۰. خاک و گرد و غبار را از عروسک ها و اسباب بازی ها پاک کنید

    آیا می‌دانستید عروسک‌ها و اسباب‌بازی‌های کودکتان محلی برای انباشت خاک و گرد و غبار هستند؟ یک مسواک استفاده شده به همراه کمی آب و صابون یا آب بهترین ابزار برای تمیز کردن اسباب‌بازی‌ها و عروسک‌های کودکانتان هستند.

    ۱۱. آن را به لوازم هنری کودکان خود اضافه کنید

    یک مسواک دست دوم می‌تواند ابزار مناسبی برای کودکان هنگام برخی سرگرمی‌ها مثل نقاشی یا مجسمه‌سازی با خاک رس باشد. با استفاده از مسواک‌ دست دوم به‌ عنوان براش یا برای حکاکی الگوهای زیبا روی خاک رس مورد علاقه‌شان، کودکان می‌توانند ساعت‌ها سرگرمی و خلاقیت را تجربه کنند. همه این موارد تنها به کمک یک مسواک استفاده شد!

    ۱۲. برس مو را تمیز کنید

    یکی از مکان‌هایی که در خانه بیشتر سایر نقاط مو را به خود جذب می‌کند اتاق خواب است. برخی از این موها در بافت قالی و موکت فرو رفته‌اند و با جاروبرقی هم نمی‌توان آن‌ها را جمع کرد. اما با یک مسواک دسته دوم شما می‌توانید به‌ راحتی آن‌ها را بیرون بیاورید و جمع کنید. اگر کمی مسواک را خیس کنید برای این کار بهتر است.

    بیشتر بخوانید: روش صحیح تمیز کردن انواع ظروف چوبی

    ۱۳. جواهرات را با مسواک استفاده شده خود تمیز کنید

    برای تمیز کردن جواهراتی که شکل‌های پیچیده دارند و جرم‌های ریزی بین درزها و اشکال آن‌ها گیر کرده مسواک دست دوم ابزار بسیار مناسبی است.

    ۱۴. دریچه سشوار خود را تمیز کنید

    نتیجه این کاربرد از مسواک دست دوم بسیار چشمگیر و تأثیرگذار است. پشت سوار شما محلی برای انباشت موها در آن جا است که گاه به دلیل زیاد شدن حجم مو حتی می‌تواند موجب سوختن سشوار شود.

    اما با مسواک دست دوم اگر روی آن بکشید به‌ راحتی تمام موها و گردوغبار جدا شده و خارج می‌شود. حتی اگر سشوار را باز کنید باز هم مسواک دست دوم بهترین گزینه برای تمیز کردن درون آن نیز است.

    تمیز کردن سشوار با مسواک دست دوم

    ۱۵. آینه‌ها، شیشه و پنجره

    تمیز کردن لکه‌ها و جرم‌های سخت روی آینه یا شیشه که هر چقدر تلاش می‌کنید از بین نمی‌روند به کمک مسواک دست دوم امکان پذیر است.

    ۱۶. تمیز کردن شیشه ماهی و آکواریوم

    اگر شما به ابزاری برای تمیز کردن شیشه ماهی یا آکواریوم گران قیمت خود نیاز دارید، فقط یک مسواک قدیمی خود را بردارید و به بهترین شکل ممکن آن را تمیز و درخشان کنید.

    ۱۷. صفحه کلید کامپیوتر خود را تمیز کنید

    برخی تحقیقات نشان داده آلودگی‌ها و باکتری‌های یک کیبورد کامپیوتر از آلودگی‌های سرویس بهداشتی بیشتر است. یعنی کیبوردها از توالت آلوده‌ترند. از طرفی تمیز کردن صفحه کلید می‌تواند بسیار خسته کننده باشد. اما با کمک یک مسواک استفاده شده (خشک!) به‌ راحتی می‌توانید آن را به شکل تمیز و درخشان درآورید

    بیشتر بخوانید: روش طلایی برای تمیز کردن کنترل تلویزیون

    ۱۸. لکه های فرش را تمیز کنید

    اگر در محل کار یا در خانه فرش و موکت شما یا پارچه‌ای که در محلی از آن استفاده می‌کنید دارای لکه است. می‌توانید مقداری از پاک کننده مناسب روی مسواک دست دوم بمالید و با آن لکه را پاک کنید.

    ۱۹. کفش های خود را تمیز کنید

    در یک ظرف کوچک مقداری کف با آب و صابون درست کنید. مسواک دست دوم خود را بردارید و با آن تمام نقاط کفش خود را تمیز کنید. این کار برای کفش‌های اسپرت یا کفش‌هایی که شکل‌های پیچیده دارند بسیار عالی است.

    تمیز کردن کفش با مسواک دست دوم

    ۲۰. زنجیر دوچرخه را تمیز کنید

    مسواک‌های استفاده شده برای تمیز کردن زنجیر دوچرخه شما عالی هستند.

    ۲۱. ماشین را تمیز کنید

    برای تمیز کردن درون ماشین خود و نقاط و گوشه‌هایی که دسترسی به آن‌ها سخت است مسواک دست دوم ابزاری بسیار کاربردی است. حتی برای تمیز کردن دون برخی از اجزای موتور نیز مسواک دسته دوم می‌تواند کارگشا باشد.

    منبع:

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.