آشپزیخواص مواد غذایی

خواص تخم شربتی برای سلامتی بدن که باید بدانید!

آیا همیشه احساس تشنگی می‌کنید؟ خواب کافی ندارید؟ انرژی بدن‌تان کم شده است؟ اگر پاسخ‌تان به این پرسش‌ها مثبت است؛ پس منتظر نباشید و از همین حالا مصرف تخم شربتی را در رژیم غذایی خود جای دهید.

تخم شربتی سرشار از فیبر است و خواص بیشماری برای سلامتی بدن دارد و جزو پرطرفدارترین شربت‌ها در خانواده‌های ایرانی به حساب می‌آید. در ادامه با اکالا بلاگ همراه باشید تا فواید تخم شربتی را به طور کامل برایتان شرح دهیم.

۱۰ مورد از مهم‌ترین خواص تخم شربتی

در ادامه به ۱۰ مورد از خواص شگفت‌انگیز تخم شربتی اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

۱- خواص تخم شربتی برای پوست

تخمه شربتی سرشار از آنتی اکسیدان‌ها و فلاونوئیدها است که با کمک آن‌ها در کنترل رادیکال‌های آزاد نقش بسزایی دارد و همین امر از ایجاد چین و چروک بر پوست صورت و گردن جلوگیری می‌کند. به علاوه تخم شربتی حاوی اسیدهای چرب است که موجب روشن‌تر شدن پوست می‌شود.

شیوه درست کردن ماسک صورت: شما می‌توانید یک قاشق مرباخوری سر پر از تخم شربتی را پودر کنید و با یک قاشق چای‌خوری لیمو ترش و یک قاشق چای‌خوری آب ولرم مخلوط کنید و روی صورت قرار دهید و بعد از گذشت ۲۰ دقیقه، آن را با آب سرد بشویید.

۲- فواید تخم شربتی برای کبد

تخم شربتی حاوی آنتی اکسیدان است که به حفظ بدن در برابر رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند و خطر ابتلا به سرطان کبد را به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد. همچنین تخم شربتی سرشار از فیبر است که می‌تواند به کنترل سطح کلسترول، درمان و پاکسازی کبد کمک کند.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    فواید تخم شربتی برای کبد

    ۳- خواص تخم شربتی برای مو

    همانطور که می‌دانید پروتئین، غذای مو است و اگر پروتئین کافی به مو برسد رشد خوبی خواهد داشت. تخم شربتی سرشار از پروتئین و امگا ۳ است که مصرف منظم آن به درمان ریزش مو کمک کرده و موجب تقویت مو می‌شود. 

    ۴- بهبود کیفیت خواب با تخم شربتی

    از دیگر خواص تخم شربتی می‌توان به بهبود کیفیت خواب اشاره کرد. تخم شربتی حاوی اسید آمینه تریپتوفان است که تاثیر مثبتی بر خلق و خو دارد و موجب کاهش استرس می‌شود و همین امر خوابی راحت و آسوده را در پی دارد.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه تخم شربتی با نکات کلیدی

    ۵- خواص تخم شربتی برای بدنسازی

    خاصیت انرژی‌زایی یکی دیگر از فواید تخم شربتی به حساب می‌آید که همین امر آن را به یک مکمل بسیار عالی برای افزایش انرژی و قدرت در بدنسازی تبدیل کرده است.

    به علاوه هنگام ورزش کردن بدن به علت تعریق، آب زیادی را از دست می‌دهد که مصرف تخم شربتی آب از دست رفته بدن را جبران می‌کند و بدن را هیدراته نگه می‌دارد. پروتئین موجود در تخم شربتی نیز نقش شایانی در عضله سازی ورزشکاران دارد. 

    خواص تخم شربتی برای بدنسازی

    ۶- تاثیر تخم شربتی در لاغری

    همچنین تخم شربتی سرشار از فیبر است و مصرف آن سبب می‌شود تا سریع‌تر احساس سیری کنید و در نتیجه باعث می‌شود با جذب کالری کم و سالم به اندام دلخواه خود دست یابید. همچنین تخم شربتی حاوی اسید‌های چرب امگا ۳ و پروتئین است که موجب افزایش سوخت و ساز بدن شده و به کاهش وزن سریع کمک می‌کند.

    ۷- درمان بیماری‌های تنفسی با تخم شربتی

    تخم شربتی حاوی تریپتوفان و آمینو اسید است که تولید سروتونین در بدن را افزایش می‌دهد و در درمان بیماری‌های تنفسی نظیر آسم، برونشیت، سرفه، سرماخوردگی و… نقش بسزایی دارد.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه پودینگ تخم شربتی

    ۸- خواص تخم شربتی برای آرامش اعصاب

    ترکیب تخم شربتی با عرق بادرنجبویه و عسل، معجونی فوق‌العاده برای تسکین اعصاب است و به بهبود خلق و خوی فرد، رفع خستگی مفرط ذهنی، بهبود سر درد و رفع تنش‌های عصبی کمک شایانی می‌کند. 

    ۹- درمان فشار خون با تخم شربتی

    معمولاً بعد از خوردن غذاهای چرب و پر نشاسته، فشار خون بالا می‌رود که در این شرایط اگر همراه با غذا تخم شربتی مصرف کنید مواد نشاسته‌ای به تدریج قند موجود در خود را آزاد کرده و به متعادل شدن انرژی بدن کمک می‌کند. 

    خواص تخم شربتی برای آرامش اعصاب

    ۱۰- بهبود اسهال و یبوست با تخم شربتی

    همانطور که می‌دانید از مخلوط تخم شربتی با آب، یک لایه ژله‌ای به وجود می‌آید که می‌تواند موجب بهبود حرکات و پاکسازی روده شود و به درمان یبوست و اسهال کمک کند.

    در این مطلب از مجله آشپزی اکالا به خواص مهم تخم شربتی اشاره کردیم. پیشنهاد می‌کنیم حتما این دانه‌ مغذی را در رژیم غذایی خود جای دهید و از فواید بی‌نظیر آن بهره ببرید. 

    ۵/۵ (۱ نظر)

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا