فرهنگ و هنر

معرفی ۱۰ فیلم اکشن برتر تاریخ سینما

برترین فیلم‌های تاریخ سینما در ژانر اکشن را که از نظر پایگاه‌ داده فیلم‌های اینترنتی (IMDB) و Rotten Tomatoes همچنین مردم و منتقدین بهترین نمرات را کسب کرده‌اند برای شما آماده کرده‌ایم.

پارامترهای مختلفی در تعیین برترین فیلم‌های اکشن تاریخ سینما دخیل‌اند که خروجی نهایی این بررسی‌ها در این مقاله از اکالا بلاگ برای علاقه‌مندان به حوزه فیلم و سریال گردآوری شده است.

۱- نابودگر ۲: روز داوری (Terminator 2: Judgment Day)

نابودگر 2 از برترین فیلم‌های اکشن تاریخ سینما

امتیاز پایگاه داده فیلم‌های اینترنتی (IMDB): ۸.۶

پایگاه اینترنتی آمریکایی راتن تومیتوز (Rotten Tomatoes) منتقدین: ۹۱%

پایگاه اینترنتی آمریکایی راتن تومیتوز (Rotten Tomatoes) بینندگان: ۹۵%

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    بیش از ده سال از زمانی که اولین ماشینی به نام ترمیناتور سعی کرد سارا کانر و پسر متولد نشده اش، جان را بکشد، می‌گذرد. مردی که رهبر آینده مقاومت انسانی در برابر ماشین‌ها خواهد شد، اکنون یک پسر جوان سالم است.

    با این حال، ترمیناتور دیگری به نام T-1000، توسط ابررایانه Skynet در زمان به عقب فرستاده می‌شود. این ترمیناتور جدید از نسل قبلی خود پیشرفته‌تر و قدرتمندتر است و ماموریت آن کشتن جان کانر زمانی است که او هنوز کودک است.

    با این حال، سارا و جان مجبور نیستند به تنهایی با تهدید T-1000 روبرو شوند. یک ترمیناتور دیگر (همان مدلی که سعی کرد سارا کانر را در سال ۱۹۸۴ بکشد و شکست خورد) نیز برای محافظت از آنها در طول زمان به عقب فرستاده می‌شود. اکنون، نبرد برای فردا آغاز شده است.

    کارگردان و بازیگران شاخص

    کارگردان: جیمز کامرون

    ستارگان: آرنولد شوارتزنگر، لیندا همیلتون، ادوارد فرلونگ، رابرت پاتریک

    های‌لایت

    فیلم نابودگر ۲ دارای سکانس‌های اکشن هیجان‌انگیز و جلوه‌های بصری چشم‌گیر است، اما چیزی که این نقطه عطف علمی-تخیلی/اکشن را به بعد دیگری می‌برد، عمق شخصیت‌های انسانی است.

    جایی که عواطف و احساسات ابررایانه‌ها با انسان‌ها گره می‌خورد و نویدی برای ظهور ربات‌هایی در این سطح از درک در جامعه انسانی را به مخاطبان نمایش می‌دهد.

    بیشتر بخوانید: سریال های برتر خارجی از دیدگاه IMDB

    ۲- جان سخت ۱۹۸۸ (Die Hard)

    جان سخت از برترین فیلم‌های اکشن تاریخ سینما

    امتیاز پایگاه داده فیلم‌های اینترنتی (IMDB) : ۸.۲

    پایگاه اینترنتی آمریکایی راتن تومیتوز (Rotten Tomatoes) منتقدین: ۹۴%

    پایگاه اینترنتی آمریکایی راتن تومیتوز (Rotten Tomatoes) بینندگان: ۹۴%

    جان مک‌کلین، پلیس نیویورک، به تعطیلات کریسمس می‌رود تا همسرش هالی را در لس‌آنجلس ملاقات کند، جایی که او برای شرکت ناکاتومی کار می‌کند. در حالی که آنها برای یک مهمانی کریسمس در مقر ناکاتومی هستند، گروهی از سارقان به رهبری هانس گروبر کنترل ساختمان را به دست می‌گیرند و همه را به جز جان گروگان می‌گیرند، در حالی که قصد دارند یک سرقت پرسود انجام دهند. جان ناتوان از فرار و بدون پاسخ فوری پلیس، مجبور می‌شود امور را به دست خود بگیرد.

    کارگردان و بازیگران شاخص

    کارگردان: جان مک تیرنان

    ستارگان: بروس ویلیس، آلن ریکمن، بانی بدلیا، رجینالد ول جانسون

    های‌لایت

    بروس ویلیس در یکی دیگر از آن نقش‌های اکشن هالیوودی و در قامت یک ابر ستاره بازی می‌کند جایی که از لحظه اول فیلم پیراهن قهرمان از تنش کنده شده است. مهارت مثال‌زدنی مک‌تیرنان در کارگردانی صحنه‌های «اکشن‌»، جان سخت را به یکی از بزرگ‌ترین موفقیت‌های سال ۱۹۸۸ بدل کرده است، تا جایی که خود را به یک استاندارد تبدیل می‌کند که بعدها فیلم‌های دیگری از ژانر آن تقلید می‌کنند.

    فیلم‌هائی مثل در محاصره (اندرو دیویس، ۱۹۹۲)، صخره نورد (هارلین، ۱۹۹۳) و سرعت (یان دِ بونت، ۱۹۹۴)، در طراح داستانی، نحوه شخصیت‌پردازی و حتی جزئیات وام‌دار این فیلم‌اند.

    بیشتر بخوانید: بهترین سریال‌های عاشقانه ترکی

    ۳- مهاجمان صندوق گمشده (Raiders of the Lost Ark)

    مهاجمان صندوق گمشده از برترین فیلم‌های اکشن تاریخ سینما
    امتیاز پایگاه داده فیلم‌های اینترنتی (IMDB) : ۸.۴

    پایگاه اینترنتی آمریکایی راتن تومیتوز (Rotten Tomatoes) منتقدین: ۹۳%

    پایگاه اینترنتی آمریکایی راتن تومیتوز (Rotten Tomatoes) بینندگان: ۹۶%

    سال ۱۹۳۶ است. یک استاد باستان‌شناسی به نام ایندیانا جونز در جنگل‌های آمریکای جنوبی به دنبال مجسمه‌ای طلایی می‌گردد. نقطه عطف فیلم در بزنگاهی است که او وارد تله مرگباری می شود اما به طور معجزه آسایی فرار می کند.

    سپس، جونز از یک متصدی موزه به نام مارکوس برودی در مورد یک مصنوع کتاب مقدس به نام صندوق عهد اطلاعاتی دریافت می‌کند، که آغاز داستانی هیجان‌انگیز را رقم می‌زند جونز برای یافتن این مصنوع باید به مکان های وسیعی مانند نپال و مصر سفر کند.

    با این حال، او در مسیر خود باید با دشمن اصلی خود رنه بلوک و گروهی از نازی های خشمگین مبارزه کند. این فیلم علاوه بر صحنه‌های اکشن فرم ماجراجویی بسیار جذابی را تا انتهای فیلم با خود همراه می‌کند و بعد از سال‌ها همچنان ارزش دیدن را دارد شک نکنید!

    کارگردان و بازیگران شاخص

    کارگردان: استیون اسپیلبرگ

    ستارگان: هریسون فورد، کارن آلن، پل فریمن، جان ریس دیویس

    های‌لایت

    فیلم مهاجمان صندوق گمشده یکی از بی‌نظیرترین قاب‌های اکشن، ماجراجویی و سرگرم‌کننده در تمام دوران‌ها را تصویر کرده است. زیر ساخت این فیلم پر از دیالوگ‌ها و صحنه‌هایی با لعاب شجاعت، طنزپردازی مکارانه است. البته صحنه‌های اکشن این فیلم نیز برای هر بیننده‌ای در این ژانر چشم‌نواز است.

    ۴- شوالیه تاریکی (The Dark Knight)

    شوالیه تاریکی از برترین فیلم‌های اکشن تاریخ سینما

    امتیاز پایگاه داده فیلم‌های اینترنتی (IMDB): ۹

    پایگاه اینترنتی آمریکایی راتن تومیتوز (Rotten Tomatoes) منتقدین: ۹۴%

    پایگاه اینترنتی آمریکایی راتن تومیتوز (Rotten Tomatoes) بینندگان: ۹۴%

    در عرض یک سال پس از وقایع فیلم بتمن آغاز می‌کند (Batman Begins) (2005)، بتمن، ستوان جیمز گوردون و دادستان جدید منطقه هاروی دنت با موفقیت شروع به جمع آوری جنایت‌کارانی می‌کنند که شهر گاتهام را به هم ریخته‌اند، تا اینکه یک مغز متفکر جنایت‌کار مرموز با عنوان جوکر پا به جریان ناآرامی‌های شهر می‌گذارد.

    بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های کمدی ایرانی

    جوکر در گاتهام ظاهر می‌شود و موج جدیدی از هرج و مرج را ایجاد می‌کند. مبارزه بتمن علیه جوکر عمیقاً شخصی می‌شود و او را وادار می‌کند تا با هر چیزی که باور دارد می‌تواند از آن علیه دشمن خود استفاده کرده و با جوکر مقابله کند.

    او شروع به بهبود فناوری خود که برای بیننده بسیار جذاب و خلاقانه است. نکته دیگری که در کنار ژانر اکشن و بسیار پویای فیلم چشم‌نوازی می‌کند ایجاد مثلث عشقی بین بروس وین، دنت و ریچل داوز است.

    کارگردان و بازیگران شاخص

    کارگردان: کریستوفر نولان

    ستارگان: کریستین بیل، هیث لجر، آرون اکهارت، مایکل کین

    های‌لایت

    برند کارگردانی نولان خود یک برچسب پر محتوا بر این فیلم است. شما دائماً انتظار دیالوگ‌های سنگین، تکنولوژی‌ها بسیار جذاب، سلاح‌ها و شخصیت‌هایی دارید که تا پیش از این فیلم ندیده‌اید! این فیلم با بازی به یاد ماندنی از هیث لجر، کارگردانی استادانه نولان و داستان سرایی بسیار جسورانه، به عنوان یکی از بهترین اقتباس‌های کمیک بوکی (کتاب داستان‌های مصور) تاریخ سینما شناخته می‌شود.

    علی‌رغم شاهکارهای بی‌بدیل نولان طی سال‌های گذشته اما منتقدان سینما با توجه به دانش و شرایط حاکم بر جامعه سینما در سال ۲۰۰۸ این فیلم را بهترین فیلم نولان می‌دانند. به این فیلم لقب پدرخوانده فیلم‌های لایو اکشن بتمن داده‌اند.

    بیشتر بخوانید: ۵ سریال برتر ایرانی در سال ۱۴۰۲

    ۵- سرسخت (Hard Boiled (1992))

    سرسخت از برترین فیلم‌های اکشن تاریخ سینما

    امتیاز پایگاه داده فیلم‌های اینترنتی (IMDB): ۷.۷

    پایگاه اینترنتی آمریکایی راتن تومیتوز (Rotten Tomatoes) منتقدین: ۹۲%

    پایگاه اینترنتی آمریکایی راتن تومیتوز (Rotten Tomatoes) بینندگان: ۹۲%

    پلیسی که شریک زندگی خود را در تیراندازی با قاچاقچیان اسلحه از دست می‌دهد، به ماموریتی می‌رود تا آنها را دستگیر کند. برای اینکه به رهبران حلقه نزدیک‌تر شود، او با یک پلیس مخفی که به عنوان یک قاتل گانگستر کار می‌کند، شروع به همکاری می‌کند.

    این داستان در حقیقت قاب اکشن فیلم از آغاز تا پایان را تشکیل می‌دهد؛ اما در همین داستان به‌ ظاهر ساده اوج هنرمندی عناصر فیلم در تصویر یکی از بهترین فیلم‌های اکشن تاریخ سینما جلوه‌گری می‌کند.

    کارگردان و بازیگران شاخص

    کارگردان: جان وو

    ستارگان: چاو یون فت، تونی لیونگ چیو وای، ترزا مو، فیلیپ چان

    های‌لایت

    فیلم سرسخت در واقع بهترین فیلم ” وو ” تاکنون بوده و از بسیاری جهات یک دستاورد فوق‌العاده است. شاید تصور کنید که این فیلم از نظر داستان چیز جدیدی ارائه نمی‌دهد؛ اما جزئیات و اتفاقات آن در جریان پویای فیلم برای بینندگان بسیار عجیب و هیجان‌انگیز هستند.

    سکانس‌های اکشن او آن‌قدر هنرمندانه اجرا می‌شوند و حس شوخ‌طبعی‌اش آن‌قدر هوشمندانه و مکارانه است که مطمعنا مخاطبان فیلم‌های اکشن را جذب خود می‌کند.

    ۶- خوب، بد، زشت ۱۹۶۶ (The Good, the Bad and the Ugly)

    خوب، بد، زشت از برترین فیلم‌های اکشن تاریخ سینما

    امتیاز پایگاه داده فیلم‌های اینترنتی (IMDB): ۷.۵

    پایگاه اینترنتی آمریکایی راتن تومیتوز (Rotten Tomatoes) منتقدین: ۹۷%

    پایگاه اینترنتی آمریکایی راتن تومیتوز (Rotten Tomatoes) بینندگان: ۹۷%

    یک فیلم در ژانر وسترن حماسی است که توسط سرجو لئونه در سال ۱۹۶۶ ساخته شد و با بازی کلینت ایستوود در نقش خوب، لی وان کلیف در نقش بد و ایلای والاک در نقش زشت به سینمای جاهن معرفی شد. زبانی که بازیگران این فیلم به آن سخن می‌گویند آمیخته‌ای از ایتالیایی و انگلیسی است. این فیلم سومین (و آخرین) فیلم از سه‌گانه دلار (Dollars Trilogy) سرجو لئونه است.

    خوب (کلینت ایستوود)، در فیلم، با نام بلوندی و زشت (ایلای والاک، در فیلم، با نام توکو با هم کار می‌کنند و با شگرد خاصی، به گول‌زدن کلانترهای مناطق مختلف و پول درآوردن از این راه می‌پردازند. بد (لی وان کلیف) آدمکشی حرفه‌ای است که به‌خاطر پول حاضر به انجام هر کاری است.

    بد که در فیلم او را اِنجل آیز صدا می‌کنند، به‌دنبال گنجی است که در طی جنگ‌های داخلی آمریکا، به دست سربازی مخفی شده است. شما از همان دقیقه اول فیلم با داستان‌ها و چالش‌های هیجان‌انگیز زیادی درگیر می‌شود. یک شاهکار سینمایی در ژانر اکشن که همچنان برای خود دنیایی از معانی را به مخاطبان ارائه می‌دهد.

    کارگردان و بازیگران شاخص

    کارگردان: سرجیو لئونه

    ستارگان: کلینت ایستوود، الی والاک، لی ون کلیف، آلدو گیفر

    های‌لایت

    این فیلم یک فیلم وسترن و اکشن عادی نیست، پیامی که فیلم خوب بد زشت برای جامعه انسانی داشته بسیار فراتر از صحنه‌های اکشن و روایت جذاب و ماجراجویانه فیلم است.

    در پس‌زمینه این شاهکار سینما، فیلم می‌خواهد بگوید شخصیت‌های خوب، بد و زشت همگی قادر به انجام بهترین و بدترین جلوه‌های انسانیت هستند و اغلب بر خط ظریفی و قابل گسستن از ابهام اخلاقی سوار هستند.

    به بیان ساده‌تر این موقعیت و شرایط است که می‌تواند تعیین کند هر کسی در زندگی می‌خواهد چه چیزی باشد! دیدن این فیلم حتی بعد از چندین بار، باز هم می‌تواند برای علاقه‌مندان ژانر اکشن چیزهای جدید زیادی داشته باشد.

    ۷- اژدها وارد ۱۹۷۳ (Enter the Dragon)

    اژدها وارد از برترین فیلم‌های اکشن تاریخ سینما

    امتیاز پایگاه داده فیلم‌های اینترنتی (IMDB): ۷.۶

    پایگاه اینترنتی آمریکایی راتن تومیتوز (Rotten Tomatoes) منتقدین: ۸۸%

    پایگاه اینترنتی آمریکایی راتن تومیتوز (Rotten Tomatoes) بینندگان: ۹۱%

    بروس لی نقش یک متخصص هنرهای رزمی را بازی می‌کند که برای دستگیری یک فروشنده مواد مخدر بسیار مصمم است. لی تصور می‌کند این گروه مسئول مرگ خواهرش بوده‌اند و به همین دلیل با یک آژانس جاسوسی انگلیسی شروع به همکاری می‌کند.

    نقطه تمرکز این فیلم روی برگزاری مسابقات رزمی در یک جزیره استوار است جایی که لی وارد مسابقه می‌شود تا با کمک چند دوست خود بتواند مقر دلال را واکاوی کند. اما این صرفا یک مسابقه رزمی عادی نیست بلکه جنگی برای زنده بودن است.

    کارگردان و بازیگران شاخص

    کارگردان: رابرت کلوز

    ستارگان: بروس لی، جان ساکسون، جیم کلی، آهنا کاپری

    های‌لایت

    مهم‌ترین دلیلی که همگان دوست دارند این فیلم را تماشا کنند این است: بروس لی ستاره این فیلم است! بدن استخوانی، تراشیده و برهنه که با یک چهره کاریزماتیک کامل شده است. حرکت‌های باله‌ای بروس لی و نمایش سنتی نانچاک او مسحورکننده است.

    این فیلم را استاندارد فیلم‌های اکشن رزمی می‌دانند. شاید اگر این یک فیلم از جیمز باند بود، ستاره فیلم ماموریت خود را از طریق سلاح‌های پیچیده انجام می‌داد. با این حال، دست و پای بروس لی فقید، مرگبارتر از کل زرادخانه فولاد عصر جیمزباند است.

    بیشتر بخوانید: آخر هفته‌ها چی ببینیم؟

    ۸- ارباب حلقه‌ها: بازگشت پادشاه ۲۰۰۳ (The Lord of the Rings: The Return of the King)

    ارباب حلقه‌ها از برترین فیلم‌های اکشن تاریخ سینما

    امتیاز پایگاه داده فیلم‌های اینترنتی (IMDB): ۹

    پایگاه اینترنتی آمریکایی راتن تومیتوز (Rotten Tomatoes) منتقدین: ۹۴%

    پایگاه اینترنتی آمریکایی راتن تومیتوز (Rotten Tomatoes) بینندگان: ۸۶%

    هنوز هم اگر کسی بخواهد برای بار چندم این فیلم را در ژانر اکشن و ماجراجویی ببیند با اختلاف می‌تواند آن‌ را بهترین در نوع خود خطاب کند. فیلمی پر از صحنه‌ها، دیالوگ‌ها و قاب‌های سینمایی سنگین که هر بیننده‌ای را میخکوب خود می‌کند.

    فیلم ارباب حلقه‌ها: بازگشت پادشاه تقابل نهایی بین نیروهای خیر و شر را ارائه می‌دهد که برای کنترل آینده سرزمین میانه مبارزه می‌کنند. هابیت‌های فرودو و سام در تلاش خود برای نابود کردن (حلقه واحد) به موردور می‌رسند، در حالی که آراگورن نیروهای خیر را علیه ارتش شیطانی سائورون در شهر سنگی میناس تیریت رهبری می‌کند.

    کارگردان و بازیگران شاخص

    کارگردان: پیتر جکسون

    ستارگان: الیجا وود، ویگو مورتنسن، ایان مک‌کلن، اورلاندو بلوم

    های‌لایت

    هزینه سرسام‌آور این فیلم در آن زمان که بالغ بر ۳۷۷.۵ میلیون دلار بود یکی از نکات قابل‌توجه اولین سری ارباب حلقه‌ها است. بازگشت پادشاه مورد تحسین منتقدان بیشماری قرار گرفت و برنده ۱۱ جایزه اسکار از جمله بهترین فیلم شد و رکورد بیشترین برنده اسکار برای یک فیلم واحد را (شاید برای همیشه) از آن خود کرده است.

    این فیلم همچنان یکی از محبوب‌ترین و هیجان‌انگیزترین فیلم‌های اکشن و ماجراجویی تاریخ سینما است. اقتباس‌های موفق سینمایی از یک اثر ادبی در تاریخ سینما. هر بخشی از فیلم داستانی جذاب و پرچالش را با خود همراهی می‌کند.

    شخصیت‌های مرموز با دنیایی از حقایق پنهان که بیننده دائما درگیر کشف نیت واقعی آن‌ها است. در این فیلم بارها خود را جای شخصیت‌های فیلم می‌گذارید و سردرگم می‌شوید که چه تصمیمی بهترین است.

    ۹- داستان پلیس (۱۹۸۵ Police Story)

    داستان پلیس از برترین فیلم‌های اکشن تاریخ سینما

    امتیاز پایگاه داده فیلم‌های اینترنتی (IMDB): ۷.۵

    پایگاه اینترنتی آمریکایی راتن تومیتوز (Rotten Tomatoes) منتقدین: ۹۳%

    پایگاه اینترنتی آمریکایی راتن تومیتوز (Rotten Tomatoes) بینندگان: ۸۸%

    یکی از بهترین فیلم‌های اکشن دهه ۱۹۸۰ با ژانر طنز و اکشن است. این همان ژانری است که جکی چان همواره در آن شهره بوده و یک پلیس کونگ فو (جکی چان) باید از یک شاهد زن (بریجیت لین) در برابر یک قاچاقچی هنگ کنگ که قبلاً برای او کار می‌کرد محافظت کند.

    همین داستان به‌ ظاهر ساده به‌ گونه‌ای در قاب اکشن روی پرده سینما جلوه‌گری کرده است که آن را در بین ۱۰ فیلم برتر تاریخ سینمای اکشن قرار داده است.

    کارگردان و بازیگران شاخص

    کارگردانان: جکی چان، چی هوا چن

    ستارگان: جکی چان، مگی چونگ، بریژیت لین، یوئن چور

    های‌لایت

    هیچ منتقدی نمی‌تواند در رابطه با ژانر اکشن این فیلم نکته منفی یه زبان آورد. حرکات رزمی آمیخته با ژیمناستیک یک ورزش غیر قابل تقلید، که جکی جان به فیلم‌های اکشن هالیوودی معرفی کرده است.

    سبکی مدرن در آن زمان، همچنین درگیری‌های رزمی در شهر نیز برای بینندگان بسیار جذاب است. این فیلم مملو از اکشن‌های مهیج و تند است که گاه دلتان می‌خواهد صحنه را به عقب بزنید و از نو حرکات را مرور کنید، جکی چان برای این فیلم هزینه کلانی صرف کرد و برای این که بینندگان را تا حد ممکن سرگرم کند شیرین‌کاری‌های چشم‌گیر را نیز در سکانس‌های متعدد جای‌گذاری کرده است.

    بیشتر بخوانید: بهترین فیلم‌های ترسناک جهان

    ۱۰- سرعت (۱۹۹۴ Speed)

    سرعت از برترین فیلم‌های اکشن تاریخ سینما

    امتیاز پایگاه داده فیلم‌های اینترنتی (IMDB): ۷.۳

    پایگاه اینترنتی آمریکایی راتن تومیتوز (Rotten Tomatoes) منتقدین: ۹۵%

    پایگاه اینترنتی آمریکایی راتن تومیتوز (Rotten Tomatoes) بینندگان: ۷۶%

    یک فیلم اکشن و دلهره‌آور آمریکایی محصول سال ۱۹۹۴ به کارگردانی جان ده بونت در اولین کارگردانی فیلم بلند خود است. در این فیلم کیانو ریوز، دنیس هاپر، ساندرا بولاک، جف دانیلز، آلن راک، گلن پلامر، بت گرانت و ریچارد شیف به ایفای نقش پرداخته‌اند.

    یک بمب در یک اتوبوس مسافربری درون‌شهری کار گذاشته شده و در صورت کاهش سرعت اتوبوس از حدی معین یا توقف آن، بمب منفجر خواهد شد و مأمور پلیس، جک تراوان (کیانو ریوز)، باید جلوی این انفجار را بگیرد و جان مسافران را نجات دهد

    کارگردان و بازیگران شاخص

    کارگردان: جان ده بونت Jan de Bont

    ستارگان: کیانو ریوز، دنیس هاپر، ساندرا بولاک، جو مورتون

    های‌لایت

    این فیلم که در ۱۰ ژوئن ۱۹۹۴ اکران سینمایی شد، از نظر انتقادی و تجاری بسیار موفق ظاهر شد و با بودجه ۳۰ میلیون دلاری به فروش ۳۵۰ میلیون دلاری دست یافت و برنده دو جایزه اسکار شد: موفقیت این فیلم در داستان‌سرایی و القای حس اکشن و ماجراجویی تا حدی چشمگیر بود که دنباله‌ای از آن به نام سرعت ۲: کنترل سفر دریایی در ۱۳ ژوئن ۱۹۹۷ منتشر شد.

    داستان فیلم و موضوع بی‌نظیر آن که از دقیقه اول تا پایان فیلم بینندگان را مجبور به میخکوب شدن می‌کند از ویژگی‌های فیلم سرعت بود، ایده‌ای که تا ان زمان کسی شبیه به ان را ندیده بود و موفقیت چشمگیر فیلم هم از همین موضوع نشئت گرفته است.

    همان‌طور که در این مطلب از مجله فرهنگ و هنر اکالا بیان کردیم عوامل زیادی در تعیین بهترین فیلم‌های اکشن تاریخ سینما تأثیرگذارند اما ما تلاش کردیم بر اساس معتبرترین منابع نمره‌دهی به فیلم‌ها این لیست ۱۰ موردی را تقدیم حضور شما کنیم. امیدواریم از دیدن آن‌ها لذت ببرید.

    منبع:

    ۳/۵ (۲ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.