آشپزیکیک و شیرینی

طرز تهیه شیرینی بادام و نارگیل ترک دار؛ آسان و خوشمزه

شیرینی های خانگی طرفداران بسیار زیادی دارند و بسیار سالم تر و خوشمزه تر از نوع بازاری هستند چون با مواد اولیه سالم‌تر و خالص‌تری تهیه می‌شوند. درست کردن شیرینی در خانه کار بسیار ساده ای است با یک رسپی دقیق می توان بهترین شیرینی های خانگی را آماده کرد.

شیرینی بادام و نارگیل نوعی کوکی ترک دار است که رویه ای ترد دارد و بافت میانی آن کاملا نرم است و مغزی این شیرینی حالت جویدنی دارد وجود ترک های زیبا روی قسمت رویی شیرینی ظاهر زیبایی به آن می دهد و طعم این شیرینی فوق العاده است.

اگر علاقه مند به طعم نارگیل و بادام هستین پیشنهاد میکنم‌ حتما این شیرینی را امتحان کنید. برای تهیه شیرینی بادام و نارگیل به همزن یا قالب و ابزار خاصی نیاز ندارین و خیلی سریع و راحت میتوانید آن را برای مناسبت های خاص دور همی ها یا پذیرایی به عنوان شیرینی عید و … آماده کنید.

در اکالا بلاگ همراه ما باشید.

مواد لازم شیرینی بادام و نارگیل ترک دار:
پودر بادام۲۰۰ گرم
پودر نارگیل چرب۲۵۰ گرم
تخم مرغ۳ عدد
شکر۱۵۰ گرم
روغن مایع۱۵۰ گرم
وانیلیک چهارم قاشق چای خوری
رنده پوست لیمو ترشیک قاشق چای خوری
بکینگ پودر۸ گرم

مواد لازم شیرینی بادام و نارگیل ترک دار

مواد لازم برای رویه شیرینی:
پودر قندبه مقدار لازم
ماء الشعیربه مقدار لازم
بادام یا گردوی درسته برای تزئینبه میزان لازم

مواد لازم برای رویه شیرینی بادام و نارگیل
برای آماده کردن این شیرینی بی نظیر ابتدا باید پودر بادام رو آماده کنیم برای این کار بادام ها رو بشکنید و داخل ظرفی بریزین.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    اگه بادام رو به صورت آماده از بیرون تهیه میکنید باید دقت کنید که بادامی که خریداری میکنید بو داده نباشه و همچنین نمکی نباشه برای این شیرینی به بادام خام احتیاج داریم و نیازی نیست پوست قهوه ای رنگ رویی بادام رو هم جدا کنیم. بادام ها رو کم کم داخل آسیاب بریزین.

    آسیاب کردن بادام برای شیرینی ترک دار بادام و نارگیل

    و کاملا پودر کنید. برای اینکه بادام ها به روغن نیفتن حتما به مقدار کم داخل دستگاه بریزین و هر بار مرتبا دستگاه رو خاموش و روشن کنید، تا بادام ها پودر بشن.

    طرز تهیه حلوا بادام قالبی

    یعنی به صورت پالس پالس بزنید و دستگاه رو یکسره روشن نکنید چون اصطکاک و گرمای ایجاد شده باعث به روغن افتادن بادام ها میشه. پودر بادام آماده شده رو داخل ظرفی بریزین.

    پودر بادام را در ظرفی برای شیرینی بادام و نارگیل بریزید.و پودر نارگیل چرب رو بهش اضافه کنید و با لیسک مخلوط کنید تا یکدست بشن.

    پودر نارگیل را به پودر بادام اضافه کنید برای شیرینی بادام و نارگیل ترک دار

    و بعد وسط مواد رو گود کنید و شکر رو به مواد اضافه کنید و بعد تخم مرغ ها را به آن اضافه کنید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه شیرینی آجیلی به روش بازاری

    شکر و تخم مرغ را وسط مواد شیرینی بادام و نارگیل بریزید.و روغن مایع و بکینگ پودر را اضافه کنید.

    روغن مایع و بکینگ پودر را به شیرینی نارگیل و بادام اضافه کنیدو رنده پوست لیمو ترش و وانیل رو هم به مواد اضافه کنید.

    پوست لیمو ترش و وانیل را به مواد شیرینی نارگیل و بادام اضافه کنید

    و بعد با دست مواد رو مخلوط کنید. تا جایی که مواد کاملا به خورد هم برن و ترکیب بشن و حالت یکدست پیدا کنن. از بیش از اندازه هم زدن مواد هم خودداری کنید تا خمیر به روغن نیفته.

    مواد شیرینی نارگیل و بادام را با دست ورز دهید

    وقتی مواد خمیری یکدست و شکل پذیری حاصل شد از خمیر گلوله هایی به اندازه بیست و چهار گرم جدا کنید و به این کار ادامه بدین تا کل خمیر به گلوله های بیست و چهار گرمی تقسیم بشه و بعد هر قسمت رو داخل دست کاملا گرد و گلوله کنید و داخل ظرفی بچینید.

    مواد شیرینی را گلوله کنید برای شیرینی بادام و نارگیل

    وقتی همه گلوله ها آماده شدن اونها رو یکی یکی داخل ماء الشعیر بندازین و حرکت بدین تا همه جای اون به ماء الشعیر آغشته بشه و بعد با کمک قاشق از ماء الشعیر بیرون بیارین.

    شیرینی بادام و نارگیل را در ماءالشعیر بخوابانید

    و کمی نگه دارین تا ماء الشعیر اضافی کاملا پایین بریزین و بعد گلوله شیرینی رو داخل ظرف پودر قند قرار بدین (حتما از پودر قند الک شده استفاده کنید) و با دست حرکت بدین و داخل پودر قند بغلطونید تا کاملا به پودر قند آغشته بشه.

    شیرینی بادام و نارگیل را در پودر قند بغلتانیدو بعد داخل سینی فر که با کاغذ روغنی پوشیده شده با کمی فاصله بچینید و مابقی گلوله ها رو هم به همین ترتیب آماده کنید. یک لیوان که کف صافی داره رو انتخاب کنید و لیوان رو روی گلوله ها قرار بدین.

    با لیوان شیرینی نارگیل و بادام را به حالت صاف درآوریدو کمی فشار بدین تا شیرینی هم کمی صاف و مسطح بشن و هم ترک های زیبایی روی شیرینی ایجاد بشه. نیازی نیست شیرینی رو خیلی صاف و نازک کنید کمی که صاف بشه کافیه. وقتی همه شیرینی ها رو به همین ترتیب آماده کردین.

    به دلخواه می تونید یک عدد بادام یا گردوی درسته رو روی هر کدوم از شیرینی ها قرار بدین و کمی با دست فشار بدین تا به شیرینی بچسبه.

    طرز تهیه اسلایس بادام قالبی

    سینی رو داخل فر از قبل گرم شده با دمای صد و هشتاد درجه سانتی گراد به مدت حدودی ده دقیقه بپزین زمان ممکنه در فر های مختلف متغییر باشه
    بعد از پخت سینی رو از فر خارج کنید و اجازه بدین شیرینی ها کاملا خنک بشن و بعد از کاغذ روغنی جدا کنید اگه وقتی که گرم هستن بخواین شیرینی ها رو جا به جا کنید ممکنه شیرینی ها خرد بشن و یا از کاغذ روغنی جدا نشن.

    وقتی شیرینی ها کاملا خنک شدن داخل ظرف در بسته نگه داری کنید چون در مجاورت هوا خشک میشن.

    طرز تهیه شیرینی بادام و نارگیل ترک دار خوشمزه و آسان

    با این مقدار مواد حدود چهل عدد شیرینی حاصل میشه اگه مایل بودین مقدار شیرینی کمتر باشه می تونید نصف یا یک سوم مواد اولیه رو آماده کنید

    نکات شیرینی بادام و نارگیل:

    • برای این که شیرینی کیفیت خوبی داشته باشه حتما از پودر نارگیل چرب استفاده کنید نه پودر نارگیل خشک!
    • در صورت دلخواه می تونید بادام یا گردوی روی شیرینی که برای تزئین هست رو حذف کنید و شیرینی ها رو به صورت ساده بپزین
    • میتونید از گردو یا بادام بو داده و بدون نمک هم برای تزئین روی شیرینی استفاده کنید.
    • دمای پخت برای فر های برقی بیست درجه پایین تر از دمای ذکر شده است.
    • اگه بعد از آماده کردن همه شیرینی ها پودر قند داخل ظرف اضافه موند اون رو یکبار الک کنید تا نا خالصی ها جدا بشن و بعد داخل ظرف برگردونید.
    • حتما از کاغذ روغنی داخل سینی استفاده کنین و کاغذ روغنی احتیاجی به چرب کردن نداره به هیج عنوان برای جابه جایی و برداشتن شیرینی ها از سینی عجله نکنین و اجازه بدین کاملا خنک بشن ( حدود یک ربع) و بعد از کاغذ روغنی جدا کنین.
    • تازه و با کیفیت بودن مواد اولیه مثل پودر نارگیل و بادام در کیفیت شیرینی تاثیر زیادی داره.
    • بخاطر حساس بودن رسپی شیرینی ها حتما از ترازو برای اندازه گیری مواد اولیه استفاده کنین که دقت بالایی داره و از پیمانه به هیچ وجه استفاده نکنین.
    • به جای وزن کردن خمیر شیرینی میتونید به صورت دستی هم از خمیر شیرینی به مقدار تقریبی بردارین و توی دستتون گرد کنید اما سعی کنید شیرینی‌ها تقریبا هم اندازه با هم باشن.
    • این شیرینی رو بسته به سلیقه میتونید در اندازه کوچک‌تر یا بزرگ‌تر هم درست کنید اما توجه کنید زمان پخت شیرینی با تغییر سایز شیرینی متغیره.

    امیدوارم از طرز تهیه شیرینی بادام و نارگیل ترک دار خوشتان آمده باشد. برای مشاهده دستورات آشپزی دیگر به مجله ما سری بزنید.

    ۵/۵ (۲ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.