آشپزیغذاهای سنتی

طرز تهیه نان زعتر بدون ورز دادن؛ با ویدئوی آموزشی

نان زعتر یکی از انواع نان‌های معطر است که معمولا به عنوان پیش‌ غذا یا میان‌ وعده سرو می‌شود. این نان بافت بسیار سبکی دارد و با مواد اولیه بسیار ساده‌ای تهیه می‌شود. زعتر، ادویه‌ای خاص از ترکیب چند ماده خوراکی است که به عنوان چاشنی در برخی از غذاها از آن استفاده می‌شود. این ادویه فواید درمانی دارد، زعتر موجب تقویت انرژی، کاهش التهاب، آرام کردن و بهبود خلق وخو می‌شود.

ما امروز در این بخش از اکالا بلاگ ساده‌ترین و آسان‌ترین طرز تهیه نان زعتر بدون نیاز به ورز دادن خمیر را به شما آموزش خواهیم داد پس در ادامه با ما همراه باشید.

طرز تهیه نان زعتر

  • مدت زمان آماده‌سازی و تهیه این نان ۹۰-۱۰۰ دقیقه است.
  • مقدار مواد اعلام شده در این آموزش ۲ نان زعتر بزرگ به شما می دهد.
  • درجه سختی تهیه این نان در دسته‌بندی آسان قرار دارد.
مواد لازم جهت تهیه نان زعتر:
آرد نول۳۰۰ گرم
آب۲۱۰-۲۲۰ گرم
نمک۶ گرم
مخمر۴ گرم
شکر۵ گرم
زعتربه مقدار دلخواه
روغن زیتون۱-۲ قاشق غذاخوری

مرحله اول | ترکیب مواد خشک

در اولین مرحله به سراغ مواد خشک روید. کیفیت آرد در تهیه این نان تاثیر بسیار زیادی دارد. آرد را ۱-۲ بار الک کنید تا به خوبی هوادهی شود. حال نمک، شکر ومخمر را به آرد الک شده بیفزایید و همه مواد خشک را با هم ترکیب کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه نان پیده ترکی

مرحله دوم | افزودن آب

در دومین مرحله به سراغ افزودن آب روید. توجه داشته باشید که بهتر است از آب خنک استفاده کنید. آب خنک را کم‌کم به مواد خشک بیفزایید تا مواد شکل خمیری به خود گیرند. خمیر را به شکل یک توپ تبدیل کنید و آن را درون کاسه مناسبی قرار دهید.

روی خمیر را بپوشانید و ۱۵ دقیقه به آن زمان دهید تا کمی تغییر حجم دهد. حال خمیر را از اطراف بلند کنید و به سمت مرکز خمیر تا بزنید. مجدد روی خمیر را بپوشانید و ۱۵ دقیقه دیگر به خمیر استراحت دهید تا حجم آن دو برابر شود.

مرحله سوم | استراحت دادن خمیر

فرآیند مرحله قبل را ۱-۲ بار دیگر تکرار کنید تا خمیر به خوبی پف کند و مایه خمیرشما فعال شود.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    مرحله چهارم | آماده‌سازی زعتر

    در چهارمین مرحله به سراغ آماده سازی زعتر روید. مقداری از زغتر را درون ظرف مناسبی بریزید و به آن کم کم روغن زیتون بیفزایید تا مواد حالت خمیری شکل به خود گیرند.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه نان بالاتوه لاری

    مرحله پنجم | باز کردن خمیر

    در پنجمین مرحله خمیر را به ۲-۳ قسمت مساوی تقسیم کنید و به شکل دایره آن‌ها را باز کنید. خمیر‌های باز شده را روی سینی فر گذارید و روی سطح آن ها را از مواد زعتر بریزید و به صورت یک‌دست پخش کنید. حال ۱۰-۱۵ دقیقه‌ای به نان زمان دهید تا در دمای محیط بماند و کمی پف کند.

    مرحله ششم | آماده‌سازی فر

    برای بالاتر رفتن کیفیت نان باید فر را از قبل گرم کنید. فر برقی یا گازیخود را با دمای ۲۰۰ درجه به مدت ۱۵-۳۰ دقیقه روشن کنید تا فر به خوبی داغ شود.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه نان قندی به روش خانگی

    طرز تهیه نان زعتر

    مرحله هفتم | پخت نان

    در هفتمین مرحله سینی نان را درون فر با دمای ۲۰۰ درجه به مدت ۱۲-۱۵ دقیقه قرار دهید تا نان رنگ بگیرید. پس از از پخته شن نان آن را از فر خارج کنید و کمی زمان دهید تا نان خنک شود.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه نان فطیر اراک

    این نان طعم و مزه بسیار جذاب و منحصر به فردی دارد به شما توصیه می‌کنیم که طبق روش ساده فوق آن را تهیه و نوش جان کنید. از این که تا پایان این مقاله با مجله آشپزی اکالا همراه بودید از شما سپاسگزاریم.

    ۳/۵ (۳ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.