آشپزی

۱۳ نذری ساده و کم هزینه برای ماه رمضان + طرز تهیه

نذری دادن در ماه رمضان یکی از سنت‌های نیکوی اسلامی است که امروزه هزینه‌های گزاف مواد غذایی سبب شده تا بسیاری از افراد برای تهیه غذاهای نذری با مشکل مواجه شوند. اما نگران نباشید ما در این مطلب از اکالا بلاگ شما را با انواع نذری ساده و کم هزینه برای ماه مبارک رمضان آشنا خواهیم کرد. پس با ما همراه باشید.

انواع نذری ساده و کم هزینه برای ماه رمضان

اگر شما هم به دنبال لیستی از نذری‌های ساده و کم هزینه برای ماه رمضان هستید، در ادامه با ما همراه باشید.

۱- آش رشته

آش رشته یکی از غذاهای سنتی ما ایرانی‌هاست که در شهرهای مختلف به روش‌های متفاوتی برای نذری تهیه می‌شود. اما به طور کلی اصول درست کردن آش رشته تقریبا یکسان است. فراموش نکنید که خوشمزگی آش رشته به کشک فراوان به همراه رشته آشی و پیاز داغ زیاد بستگی دارد.

ناگفته نماند که آش رشته گزینه مناسبی برای وعده افطاری است. زیرا بعد از تحمل مدتی گرسنگی و خالی بودن طولانی مدت معده، بهتر است که ابتدا غذایی سبک همچون آش رشته وارد معده شود و سپس سراغ غذای اصلی بروید.

طرز تهیه آش رشته

مراحل تهیه آش رشته

مراحل تهیه آش رشته به شرح زیر است:

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    1. حبوبات را به مدت ۱۲ تا ۲۴ ساعت قبل از پخت آش، با آب ولرم خیس می‌کنیم. ( چند مرتبه آب آن‌ها را عوض می‌کنیم).
    2. بعد از اتمام زمان گفته شده، هرکدام را جداگانه می‌پزیم؛ بعد از پخت همه‌ی حبوبات را آبکش می‌کنیم، به جز عدس که به همراه آب به آش اضافه می‌شود.
    3. قابلمه‌ای بزرگ که بیشتر از حجم مواد جا داشته باشد، انتخاب می‌کنیم و نصف آن را آب می‌ریزیم و روی شعله قرار می‌دهیم. اجازه می‌دهیم که آب به جوش بیاید.
    4. تا زمانی که آب جوش بیاید، ۲ سوم پیازهایی که خلالی خرد کردیم را سرخ می‌کنیم. زمانی که پیازها سبک شدند، چند برش سیر و ادویه‌ها را به جز نمک به آن اضافه می‌کنیم و به همراه پیاز تا زمان آزاد شدن عطر ادویه، تفت می‌دهیم.

    برای ادامه رسپی این پیش غذای خوشمزه و پرطرفدار روی لینک طرز تهیه آش رشته کلیک کنید.

    ۲- شله زرد

    شله زرد هم مانند فرنی و حلوا یکی از دسرهای سنتی ایرانی است که بین ما ایرانی‌ها بسیار محبوب است و معمولا در مراسم‌های مختلفی مثل ماه رمضان و در سفره افطار یا در مناسبت های مذهبی به عنوان نذری پخته می‌شود.

    یکی از دلایلی که شله زرد به عنوان نذری پخته می‌شود، طرز تهیه آسان آن است. اما جدای از روش پخت آسان، درست کردن شله زرد فوت و فنی دارد که اگر رعایت شود نتیجه کار بدون عیب و نقص خواهد بود!

    طرز تهیه شله زرد

    مراحل تهیه شله زرد

    مراحل تهیه شله زرد به شرح زیر است:

    1. ابتدا برنج را پاک کنید و به خوبی بشویید تا کاملا تمیز شود. سپس با ۷ پیمانه آب خیس کنید. (به مدت ۱۲ الی ۲۴ ساعت)
    2. بعد از گذشت این زمان، برنج را با همان آبی که خیس کردید داخل ظرفی مناسب روی حرارت متوسط رو به بالا قرار دهید تا به جوش بیاید و بعد حرارت را کم کنید (اگر برنج کف کرد حتما کف روی آب را جمع کنید) و اجازه دهید آرام بجوشد تا برنج‌ها شکفته شوند.
    3. توجه داشته باشید که به هیچ وجه برنج را هم نزنید و قاشق داخل ظرف نبرید. اجازه دهید تا برنج به حال خود باشد و بجوشد، زیرا هم زدن در این مرحله سبب می‌شود تا برنج ته بگیرد و به کف قابلمه بچسبد.
    4. وقتی نصف آب برنج کشیده شد، زعفران دم کرده غلیظ را اضافه کنید و هم بزنید.

    برای ادامه رسپی این نذری اقتصادی و پرطرفدار روی لینک طرز تهیه شله زرد کلیک کنید. 

    ۳- شیر برنج

    در ماه مبارک رمضان غذاهای ساده و مقوی طرفداران خاصی دارد. یکی از این غذاها شیر برنج است که از ترکیب شیر و برنج درست می‌شود و گزینه اقتصادی و راحتی برای نذری دادن است.

    شما می‌توانید با اضافه کردن پودر پسته و مغزیجات شیر برنج خود را از شکل ساده به شکل مجلسی سرو کنید و نذری کامل و بی‌نقصی داشته باشید.

    طرز تهیه شیر برنج

    مراحل تهیه شیر برنج

    مراحل تهیه شیر برنج به شرح زیر است:

    1. برنج را از قبل در آب و کمی نمک بخیسانید. برای شیر برنج بهتر است برنج خرد شده استفاده کنید. چون در شیر برنج، برنج باید کاملاً له شود.
    2. برنج را همراه با آب روی شعله قرار داده و بگذارید کاملاً پخته شود. در این مرحله برنج لعاب می‌اندازد. باید برنج را مدام هم بزنید زیرا سریع ته می‌گیرد.
    3. وقتی برنج پخته شد و آب آن تقریباً بخار شد، شیر را به آن کم‌کم اضافه کرده و هم بزنید تا جایی که شیر بجوشد و به‌ اصطلاح برنج قوام بیاید.

    برای ادامه رسپی این نذری ساده و کم هزینه روی لینک طرز تهیه شیر برنج کلیک کنید.

    ۴- عدس پلو

    عدس پلو، یکی از غذاهای پرطرفدار و بسیار خوشمزه ایرانی است که به روش‌های بسیار زیادی در شهرهای مختلف ایران تهیه و سرو می‌شود. شما می‌توانید عدس پلو را مناسب با ذائقه و رژیم غذایی‌تان با گوشت چرخ‌ کرده یا تکه تکه شده گوسفندی یا گاوی، گوشت مرغ یا حتی بدون گوشت تهیه کنید.

    عدس‌ پلو یکی از غذاهای مناسبتی و راحت است که در ایام محرم و ماه مبارک رمضان به عنوان نذری در حجم‌های زیاد پخته و بین نیازمندان پخش می‌شود. در ادامه طرز تهیه عدس پلو نذری را برایتان شرح خواهیم داد. 

    طرز تهیه عدس پلو

    مراحل تهیه عدس پلو 

    مراحل تهیه عدس پلو به شرح زیر است:

    1. عدس‌های پاک شده را بخارپز کنید. برای جلوگیری از جدا شدن پوست عدس، حتماً آن را در یک قابلمه بدون درب و همراه با مقداری نمک بریزید. در این حین برنج عدس پلو را که از قبل خیسانده‌اید را در دسترس قرار داده و قابلمه مناسب با ۲۰۰ نفر را انتخاب کرده و آب برنج را در آن ریخته و روی حرارت قرار دهید.
    2. پس از جوشیدن، برنج خیس‌ خورده که نمک آن شسته شده است را به آب اضافه کنید و فرصت دهید تا به جوش بیاید.
    3. برنج را پس از آبکش کردن با عدس مخلوط کنید. اما هنگام تهیه این غذا در مقدار زیاد بهتر است عدس و برنج را در همان دیگ با هم مخلوط کنید. سپس ادویه عدس ‌پلو را به آن اضافه کنید.

    برای ادامه رسپی این نذری پرطرفدار و خوشمزه و نسبت بین مواد اولیه آن، روی لینک طرز تهیه عدس پلو کلیک کنید.

    ۵- لوبیا پلو شیرازی با مرغ

    لوبیا پلو شیرازی یکی از خوشمزه‌ترین و پرطرفدارترین پلوهایی است که شما می‌توانید با گوشت مرغ و گوشت قرمز متناسب با ذائقه خود در ماه رمضان به عنوان نذری طبخ و بین فقرا و نیازمندان پخش کنید.

    ترکیب عطر شوید تازه و طعم منحصر به فرد لوبیا چشم بلبلی به حدی جذاب است که همین امر لوبیا پلو را به یک گزینه مناسب برای وعده افطاری در ماه مباک رمضان تبدیل کرده است.

    طرز تهیه لوبیا پلو شیرازی

    مراحل تهیه لوبیا پلو شیرازی

    مراحل تهیه لوبیا پلو شیرازی به شرح زیر است:

    1. در اولین مرحله به سراغ لوبیا روید. لوبیا را تمیز کنید و بشویید، بهتر است ۱-۲ ساعت قبل از پخت لوبیا را خیس کنید. برنج را نیز به همین صورت بشویید و در مقداری آب بخیسانید.
    2. در دومین مرحله به سراغ پخت لوبیا روید، دو برابر مقدار لوبیا، آب به آن بیفزایید. لوبیاهای چشم بلبلی را به همراه آب، درون قابلمه مناسبی بریزید و روی حرارت کم قرار دهید و ۲۰-۳۰ دقیقه به آن زمان دهید تا آب درون قابلمه تبخیر شود و لوبیاها بپزند.
    3. سبزی‌ها تازه را تمیز کنید و بشویید. سبزی‌ها را درون آبکش بریزید تا آب اضافی آن‌ها گرفته شود. حال با کمک چاقو تیزی آن‌ها را به صورت ساطوری و یک دست خرد کنید و کنار گذارید.
    4. حال به سراغ پخت مرغ روید. درون قابلمه مناسبی مقداری آب بریزید و قابلمه را روی حرارت قرار دهید، منتظر بمانید تا آب به جوش آید.
      حال تکه‌های مرغ را درون آب جوش قرار دهید و ۱۰ دقیقه زمان دهید تا مرغ در آب بجوشد.

    برای ادامه رسپی این نذری خوش‌عطر و مخصوص روی لینک طرز تهیه لوبیا پلو کلیک کنید. 

    ۶- فرنی

    فرنی یکی از خوشمزه‌ترین و مقوی‌ترین دسرهایی است که طرفداران زیادی دارد. این دسر را می‌توانید در اغلب دورهمی‌ها، وعده‌های اصلی مانند صبحانه یا شام و حتی برای غذای کودکان تهیه کنید.

    جالب است بدانید که فرنی در ایام مختلفی مانند ماه رمضان در وعده افطار و به عنوان یک نذری ساده و کم هزینه نیز پخته می‌شود. ترکیب اصلی این نذری خوشمزه آرد نشاسته و شیر است که شما می‌توانید با زعفران، گلاب و انواع مغزیجات طعم‌های متنوعی از آن را طبخ کنید.

    طرز تهیه فرنی

    مراحل تهیه فرنی

    مراحل تهیه فرنی به شرح زیر است:

    1. در مرحله اول قابلمه‌ای با سایز و جنس مناسب (نچسب یا تفلون) انتخاب کنید. سپس به سراغ آرد برنج روید آن را درون قابلمه الک کنید تا ناخالصی‌های درون آرد گرفته شود.
    2. اکنون یک پیمانه از شیر را کم‌کم به آرد درون قابلمه اضافه کنید و مواد را به‌ آهستگی و به‌ صورت ممتد به هم زنید تا آرد کم‌کم در شیر حل شود.
    3. پس از آن که مطمئن شدید تمام آرد در شیر حل شده مابقی شیر را به قابلمه اضافه و کم‌کم به هم زنید. توجه کنید که هم زدن در این مرحله بسیار مهم است و باید به صورت مداوم انجام شود.
    4. حال به سراغ شیرین‌ کردن دسر روید. شما با توجه‌ به ذائقه به مقدار دلخواه به ترکیب فوق شکر اضافه کنید و همه مواد را به هم زنید تا دانه‌های شکر کاملاً در شیر حل شود.

    برای ادامه رسپی این نذری اقتصادی و راحت روی لینک طرز تهیه فرنی کلیک کنید.

    ۷- رنگینک با خرما و گردو

    ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای تهیه دسر خوشمزه و پرانرژی رنگینک با خرما و گردو در وعده افطار است. این دسر با ترکیب خرما و گردو از نذری‌های ساده و مقرون به صرفه در ماه رمضان به حساب می‌آید که برای سایر روزهای سال نیز قابل تهیه و نوش جان کردن است.

    طرز تهیه رنگینک با خرما و گردو

    مراحل تهیه رنگینک خرما و گردو

    مراحل تهیه رنگینک خرما و گردو به شرح زیر است:

    1. ابتدا کره را داخل ماهیتابه بریزید و اجازه دهید تا با حرارت ملایم آب شود. مقدار کره بستگی به سلیقه خودتان دارد؛ اگر تمایل دارید که رنگینک شما کم چرب باشد، ۲۰۰ گرم و در غیر این صورت از ۲۵۰ گرم کره استفاده کنید.
    2. اکنون آرد را الک کنید تا زمان تفت دادن، گوله گوله نشود  و آن را به کره اضافه کرده و با حرارت ملایم تفت دهید تا بوی خامی آن از بین برود و سرخ شود. در این مدت مرتب آرد را هم بزنید تا نسوزد.
    3. تا آرد سرخ شود، داخل خرماهایی که از قبل هسته‌ی آن‌ها را در آورده‌اید را گردو بگذارید. مقدار خرما بستگی به اندازه ظرف‌ شما دارد و باید قدری باشد که سطح ظرف کاملا با خرما پوشانده شود.

    برای ادامه رسپی این دسر مقوی و پرانرژی روی لینک طرز تهیه رنگینک خرما و گردو کلیک کنید.

    ۸- حلوای زعفرانی

    حلوا یکی از قدیمی‌ترین و پرطرفدارترین دسرهای سنتی ایرانی است؛ البته به مرور زمان دیگر از حلوا به عنوان دسر یا غذا استفاده نشد و اکنون بیشتر برای مراسم مذهبی، مراسم ختم و عزاداری و در نذری‌های ماه رمضان و ماه محرم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

    تهیه حلوا زعفرانی مستلزم صبر و حوصله بالایی است! چون برای نتیجه عالی، آرد باید روی حرارت ملایم مدت زمان زیادی تفت بخورد تا حلوا خوشرنگ و خوش طعم باشد. 

    طرز تهیه حلوا زعفرانی

    مراحل تهیه حلوای مجلسی زعفرانی

    مراحل تهیه حلوای مجلسی زعفرانی به شرح زیر است:

    1. برای تهیه حلوا اول باید شربت آن را درست کنید؛ پس آب و شکر را داخل ظرفی مخلوط کنید و روی حرارت قرار بدهید تا شکر در آب حل شود و شروع به جوشیدن کند.
    2. در ادامه زعفران و گلاب را به ترکیب بالا اضافه کنید و حرارت را خاموش کنید. (نیازی نیست که شربت بیشتر بجوشد یا قوام پیدا کند. در حد حل شدن شکر و شفاف بودن کافی است).
    3. اکنون آرد الک شده را داخل تابه بریزید و با حرارت ملایم تفت بدهید تا بوی خامی آرد گرفته شود. حرارت بالا باعث می‌شود که آرد زود بسوزد و حلوا طعم خوبی نداشته باشد. پس حوصله به خرج دهید و با حرارت کم آرد را تفت دهید.
    4. در این مرحله می‌توانید رنگ نهایی حلوا را تعیین کنید! اگه بوی خامی آرد گرفته شود اما آرد تغییر رنگ ندهد، حلوای شما رنگ روشنی خواهد داشت و هر مقدار که بیشتر تفت بدهید و آرد تغییر رنگ بدهد، رنگ حلوا تیره تر خواهد شد.

    برای ادامه رسپی این نذری خوشمزه و مجلسی روی لینک طرز تهیه حلوای زعفرانی کلیک کنید.

    ۹- حلیم گندم

    حلیم گندم یکی از غذاهای بسیار خوشمزه و سنتی ایرانی است که اصلی‌ترین مواد تشکیل دهنده آن، گندم و بلغور گندم است و شما با توجه به ذائقه و سلیقه خود می‌توانید آن را با انواع گوشت‌های قرمز یا سفید بپزید.

    این غذای بسیار خوشمزه و پرطرفدار در ایام محرم به عنوان نذری در بین نیازمندان پخش می‌شود و در ماه رمضان در وعده سحری مورد استقبال روزه‌داران عزیز قرار می‌گیرد. حلیم گندم به روش‌های مختلفی طبخ می‌شود، برخی آن را با شکر و برخی با نمک سرو می‌کنند.

    طرز تهیه حلیم گندم

    مراحل تهیه حلیم گندم

    مراحل تهیه حلیم گندم به شرح زیر است:

    1. اگر در تهیه حلیم، از بلغور گندم استفاده می‌کنید باید آن‌ها را بخیسانید. برای خیساندن بلغور گندم همانند برنج عمل کنید، بلغورها را درون ظرف مناسبی بریزید و مقداری آب به آن بیفزایید.
    2. ۳۰-۶۰ دقیقه به آن زمان دهید تا به خوبی درون آب بماند. اگر از گندم پوست نگرفته استفاده می‌کنید بهتر است مدت زمان خیسانده شدن را افزایش دهید. اگر برای تهیه حلیم نذری ۱۰۰ نفره از گندم با پوست استفاده می‌کنید، باید آن‌ها را یک شب تا صبح در آب قرار دهید تا خیس بخورند.
    3. اکنون به سراغ پختن بلغور گندم بروید. بلغورهای خیسانده شده را درون قابلمه بریزید و به اندازه ۲ برابر حجم آن‌ها به قابلمه آب اضافه کنید. قابلمه را روی اجاق گاز با حرارت بالا قرار دهید و منتظر بمانید تا محتوای درون قابلمه به جوش آید.
    4. بعد از اینکه محتوای درون قابلمه شما شروع به جوشیدن کرد حرارت را کم کنید درب قابلمه را بگذارید و ۳۰ تا ۶۰ دقیقه به آن زمان دهید که به خوبی پخته شود و آب درون قابلمه تبخیر شود. توجه کنید که در حین پختن بلغور، بهتر است به طور مداوم آن را هم بزنید تا ته نگیرد.

    برای ادامه رسپی این نذری همه پسند و مخصوص روی لینک طرز تهیه حلیم گندم کلیک کنید.

    ۱۰- عدسی

    عدسی یکی از انواع نذری‌های ساده و کم هزینه در ماه رمضان است که طرز تهیه بسیار آسانی دارد و با عدس سیاه، قرمز، قهوه‌ای، دال عدس، عدس سبز و… قابل طبخ است. این نذری خوشمزه را می‌توانید با توجه به سلیقه غذایی‌تان با موادی مانند سیب زمینی، قارچ و هویج تهیه و سرو کنید.

    طرز تهیه عدسی

    مراحل تهیه عدسی

    مراحل تهیه عدسی به شرح زیر است:

    1. در اولین مرحله به سراغ پختن عدس‌ها روید. عدس‌هایی را که از چند ساعت قبل در آب خیسانده‌اید در صافی بریزید تا آب اضافی آن‌ها گرفته شود.
    2. حال عدس‌ها را به همراه مقداری آب درون قابلمه مناسبی بریزید به طوری که آب روی سطح عدس‌ها را بگیرد. قابلمه را روی حرارت زیاد قرار دهید و منتظر بمانید تا محتوای درون قابلمه شروع به جوشیدن کند. بهتر است در حین پختن، آن را به خوبی هم بزنید که ته نگیرد.
    3. اکنون به سراغ سیب زمینی‌ها روید. سیب زمینی‌های شسته شده را پوست بگیرید و به ابعاد کوچکتری تقسیم کنید.
    4. سیب زمینی را به محتوای درون قابلمه اضافه کنید و حرارت را کم کنید و حدود ۶۰ دقیقه زمان دهید تا عدس و سیب زمینی به خوبی بپزند.

    برای ادامه رسپی این نذری ساده و مقرون به صرفه روی لینک طرز تهیه عدسی کلیک کنید.

    ۱۱- ساندویچ نان، پنیر و گردو

    ساندویچ نان، پنیر و گردو، ساندویچی با ترکیبی کاملاً ساده اما طعمی بی‌نظیر است که شما می‌توانید آن را در تعداد زیاد تهیه و به عنوان نذری در ماه رمضان بین افراد نیازمند پخش کنید.

    این ساندویچ انتخابی سریع و لذیذ با ترکیب پنیر و گردو است که شما می‌توانید آن را با نان‌های مختلف درست کنید. حتی می‌توانید در کنار گردو از مواد دیگر نیز استفاده کنید.

    دستور تهیه ساندویچ نان و پنیر و گردو

    مراحل تهیه ساندویچ نان، پنیر و گردو

    مراحل تهیه ساندویچ نان، پنیر و گردو به شرح زیر است:

    1. پنیر را به قطعات کوچک خرد کنید یا با پشت قاشق له کنید.
    2. پنیر خرد شده را با سبزیجات شامل ترخون، نعناع و ریحان خرد شده کاملا مخلوط کنید.
    3. در صورتی که از نان ساندویچی یا باگت استفاده می‌کنید، داخل آن را خالی کنید. همچنین در استفاده از نان لواش نیز می‌توانید آن را به برش‌های مستطیلی برش بزنید.

    برای ادامه رسپی این نذری فوری و راحت روی لینک طرز تهیه ساندویچ نان، پنیر و گردو کلیک کنید.

    ۱۲- سمبوسه

    سمبوسه یکی از غذاهای خوشمزه ایرانی و مخصوص جنوب است که اغلب جنوبی‌ها آن را در ماه رمضان جزو نذری‌های ساده و کم هزینه در نظر گرفته و در انواع مختلفی با گوشت یا کاملا گیاهی تهیه می‌کنند. 

    طرز تهیه سمبوسه

    مراحل تهیه سمبوسه

    مراحل تهیه سمبوسه به شرح زیر است:

    1. در مرحله اول، سیب‌زمینی‌ها را بشویید و با پوست در قابلمه‌ای که در آن مقداری نمک، روغن و چند پیمانه آب اضافه شده است، قرار دهید. سپس قابلمه را بر روی اجاق گاز با حرارت ملایم قرار دهید و اجازه دهید تا سیب‌زمینی‌ها پخته شوند.
    2. هنگامی که سیب‌زمینی‌ها در حال پخت هستند، نوبت به آماده کردن پیاز می‌رسد. پیازها را پوست بگیرید، بشویید و به صورت نگینی خرد کنید.
    3. سپس یک تابه را بر روی اجاق گاز با حرارت ملایم قرار دهید و مقداری روغن در آن بریزید تا روغن داغ شود. پیازها را به تابه اضافه کنید و تفت دهید تا طلایی رنگ شوند. سپس کمی زردچوبه اضافه کنید و خوب هم بزنید تا یکدست شود.
    4. بعد از اینکه پیازها تفت داده شدند، نوبت به اضافه کردن گوشت چرخ کرده است. این مواد را با هم تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند و از حالت خامی دربیاید.

    برای ادامه رسپی این غذای فینگرفودی ساده و همه‌پسند روی لینک طرز تهیه سمبوسه کلیک کنید.

    ۱۳- کتلت مرغ

    کتلت مرغ یکی از انواع غذاهای خوشمزه و مقرون به صرفه ایرانی است که شما می‌توانید آن را به عنوان نذری در وعده افطاری تهیه و همراه با گوجه، سبزی، خیارشور، نان‌های مختلف نظیر لواش، باگت و… در بین نیازمندان پخش کنید. 

    طرز تهیه کتلت مرغ

    مراحل تهیه کتلت مرغ

    مراحل تهیه کتلت مرغ به شرح زیر است:

    1. اول از همه برای درست کردن کتلت مرغ به سینه مرغ و سیب زمینی پخته شده نیاز دارید. پس ابتدا مرغ را همراه با آب، ۱ عدد پیاز، زردچوبه و نمک در قابلمه‌ای روی گاز بگذارید و پس از به جوش آمدن آب قابلمه، اجازه دهید تا مرغ در حرارت ملایم بپزد. 
    2. در همین حین سیب زمینی را آبپز کنید. سپس ۱ عدد پیاز را خرد کرده و آب آن را بگیرید تا باعث وا رفتن مواد کتلت نشود.
    3. اکنون سیب زمینی پخته شده را به پیاز اضافه کرده و کاملا با هم ترکیب کنید. 
    4. حال مرغ پخته شده را نیز همراه با ادویه، تخم مرغ و کمی آرد سوخاری اضافه کنید و در مخلوط کن مواد را کاملا با هم میکس کنید. 

    برای ادامه رسپی این غذای همه پسند و خوشمزه روی لینک طرز تهیه کتلت مرغ کلیک کنید. 

    در این مقاله از مجله آشپزی اکالا سعی کردیم لیست کاملی از انواع غذاهای نذری برای ماه رمضان را در اختیارتان قرار دهیم. معروف‌ترین نذری که در شهر شما برای ماه رمضان طبخ می‌شود، چیست؟ نذری‌های ساده و کم هزینه شهر خود را در بخش نظرات این مطلب از اکالا با ما به اشتراک بگذارید.

    ۴.۳/۵ (۱۶ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.