دانستنی

با خواص شگفت انگیز اسطوخودوس (گل‌های لاوندر) آشنا شوید

اسطوخودوس گیاهی است، پر طرفدار و دارای خاصیت درمانی بسیار بالا که شباهت زیادی به نعناع دارد. از دیرباز این گیاه مقدس بوده و استفاده زیادی از آن می‌شده است. برای سلامتی بدن اسطوخودوس بسیار مفید است. خوشبو و معطر با رایحه‌ی خوبی است .
برای کسانی که از بی‌خوابی رنج می‌برند این گیاه بسیار کار ساز است. برای همین اصل، مصرف آن در بین عموم مردم زیاد و مورد تعریف همگان است.

در چه مواردی می توانید از اسطوخودوس استفاده کنید؟

  1. در صورت بی خوابی
  2.  جوش و آکنه و خاصیت آن ضد قارچ است.
  3. در صورتی که از ریزش مو رنج میبرید و یا دچار شوره سر شده‌اید.
  4. زمانی که احساس کردید دچار فشار خون بالا شده‌اید.
  5.  حالت استفراغ و تهوع ، سردرد
  6. حفظ پوستی نرم و برطرف کننده زخم و التهابات پوست

اسطوخودوس برای سردردهای عصبی و میگرن بسیار مفید است. شما می توانید، برگ‌های خشک اسطوخودس از عطاری تهیه کنید و مقداری آب جوش آن را دم و صاف کنید و میل کنید. همین امر باعث برطرف کردن سر درد و آرامش شما خواهد شد.
اسطوخودوس برای اضطراب شدید و دلشوره بسیار مفید است. بسیار آرامش بخش و آرام کننده است. کسانی که زود عصبی و از کوره در می‌روند پیشنهاد می‌شود از دم کرده این گیاه استفاده کنند. حتی می‌توانید برای دردهای میگرنی هم از روغن اسطوخودوس استفاده کنید. به این صورت که چند قطره از روغن اسطوخدوس را بر روی پیشانی ریخته و با دست مالش دهید تا جذب پوست شود و همین کار باعث کم شدن سردرد شما خواهد شد.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    اسطوخودوس
    اسطوخودوس بسیار برای قلب مفید و آرامش بخش قلب و عروق است. دارای طبیعت گرم و پایین آورنده فشار خون است. ضد التهاب است. در قدیم گلهای اسطوخودوس را لای پارچه ای نازک قرار می‌دادند و کنار رختخواب ها می‌گذاشتند و این کار از بید زدن پارچه ها جلوگیری می‌کرد.

    این گیاه مشهور برای جای نیش حشرات هم کاریرد دارد. مانند مار و عقرب و پشه و …… پادزهر بسیار خوبی است.

    روغن اسطوخودوس و خواص آن

    خواص روغن اسطوخودوس

    این نوع روغن خواص درمانی بسیاری را دارا است . از بین همه روغن های گیاهی این روغن بسیار پرطرفدار است .
    تعریف از این گیاه بسیار به جا و استفاده از آن در بین مردم زیاد است . روغن اسطوخودوس دارای بوی خوش و و معطر و دقیقا از خود گیاه این روغن گرفته می‌شود. عصاره این گیاه برای بدن مفید و مسکن قوی سردردهای وحشتناک است.
    برای اینکه از یک موی سالم برخوردار باشید می توانید از روغن آن استفاده کنید . درخشش و جلای خاصی به موی شما می دهد . یکی از خاصیت های اسطوخودوس این است که خاصیت ضد میکروبی قوی دارد. باعث راکد شدن باکتری و قارچ ها می‌شود. شاید باورتان نشود مصرف این گیاه باعث از بین بردن شپش خواهد شد و کسانی که دچار شپش شده اند با مصرف این گیاه به راحتی میتوانند با آن مبارزه کنند و آن ها را از بین ببرند.

    راهای استفاده از روغن اسطوخودوس برای موی سر

    اسطوخودوس برای موی سر

    بهتر است برای اینکه از این روغن به خوبی استفاده کنید، سعی کنید روغن را کمی شل و رقیق کنید و با دست بر روی پوست سرتان به حالت دورانی مالش دهید. این ماساژ را سعی کنید بعد از حمام کردن شما انجام شود و تا حدود یک ربع انجام بدهید و بهتر است که بعد از آن حمام نروید و اجازه بدهید مدتی روی سرتان بماند. این کار تقویت کنده خوبی برای موی شما خواهد بود.

    از بوی معطر و خوبی برخوردار است و بهتر است در هفته حداقل یک بار آن را تکرار کنید و نتیجه آن را بعد از مدتی خواهید دید.

    درمان کننده چروک صورت

    اسطوخودوس یک سم زدای قوی برای پوست و مصرف آن چین و چروک را بهبود می‌بخشد. جوان کننده و احیا کننده سلول های تخریبی پوست است. سعی کنید روزانه صبح و شب یک قاشق غذاخوری از روغن اسطوخودوس و نارگیل ترکیب کنید به نسبت مساوی و آن را روی صورت خود قرار داده و ماساژ دهید. اسطوخودوس یک جوان کننده خوب و گیاهی است بدون ضرر و درمان کننده چروک صورت است. پیشنهاد می دهیم از این ماسک استفاده کنید و نتیجه را با چشم خود ببینید.
    این روغن اگزمای پوستی را بهبود بخشیده و بهتر است با روغن بابونه ترکیب شود و نتیجه بهتر دیده شود.

    عوارض جانبی استفاده از اسطوخودوس

    اسطوخودوس

    چنانچه زمان استفاده از این روغن دچار جوش، کهیر و التهابات پوستی شدید سریع آن را کنار بگذارید. زیادی آن باعث التهابات پوستی می‌شود و دقت لازم را داشته باشید تا دچار آلرژی نشوید.
    هنگام استفاده از این روغن مواظب باشید با چشم شما تماس پیدا نکند در غیر این صورت می‌توانید چشمتان را با آب خنک شستشو دهید.
    سعی کنید از روغن رقیق شده این گیاه برای ماساژ استفاده کنید و کاملا بی‌خطر و با اطمینان استفاده کنید.

    سخن آخر

    روغن اسطوخودوس یک محصول بی خطر برای پوست شما خواهد بود. استفاده از آن باعث رشد مو، تقویت کننده خوبی برای آن است و کسانی که از موهای نازکی برخوردارند می توانند از این روغن برای ضخیم شدن تار موی خود استفاده کنند.
    سعی کنید روغن های گیاهی را به درستی به کار ببرید. افراط نکنید و درست استفاده کردن را مد نظر داشته باشید تا نتیجه خوبی بگیرید.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.