آشپزینکات آشپزی

بهترین نوع پیاز برای تهیه کوبیده؛ راز طعم اصیل کباب

کباب کوبیده یکی از غذاهای پرطرفدار است که محبوبیت آن به خارج از ایران هم رسیده است. اما درست کردن این غذای خوشمزه و لذیذ آسان نیست و اگر فوت و فن‌های آن را ندانید ممکن است از نتیجه کار ناراضی باشید. نوع گوشت مصرفی، نوع پیازی که در آن استفاده می‌شود، ادویه و موارد دیگر همه در طعم نهایی کباب کوبیده تاثیرگذار است. در این مقاله از مجله اکالا، به بررسی بهترین پیاز برای استفاده در این غذا می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

بهترین پیاز برای تهیه کباب کوبیده کدام است؟

بهترین پیاز برای تهیه کباب کوبیده کدام است؟

نوع پیاز در طعم کباب کوبیده تاثیر مستقیم دارد و از آن جایی که هر کدام از پیازها ویژگی خاصی در پخت و پز دارند، در ادامه ویژگی هر کدام از انواع پیاز را معرفی می‌کنیم تا بدانید بهترین انتخاب کدام است.

۱- پیاز زرد

عطر و طعم پیاز زرد تند است به طوری که هنگام خرد یا رنده کردن آن چشمتان می‌سوزد و اشکتان جاری می‌شود. یکی از بهترین کاربردهای این نوع پیاز برای پختن گوشت و خورشت است.

بیشتر بخوانید: نحوه خشک کردن خرمالو روی بخاری و شوفاژ

۲- پیاز قرمز

رنگ قرمز در این پیاز باعث زیبا شدن ظاهر غذا می‌شود. طعم پیاز قرمز نه بسیار شیرین و نه بسیار تند است به همین دلیل بهترین گزینه برای استفاده در سالاد یا دورچین غذا است. همچنین به دلیل رنگ زیبای این پیاز، به عنوان تزئین در بسیاری از غذاها و سالادها استفاده می‌شود.

۳- پیاز سفید

پیاز سفید نسبت به پیازهای دیگر، شیرین‌تر است. بهترین کاربرد این پیاز برای چرخ کردن در کنار مواد غذایی دیگر است. معمولا در تهیه غذاهای مکزیکی از پیاز سفید استفاده می‌شود.

بهترین پیاز برای تهیه کباب کوبیده کدام است؟
مقایسه پیاز زرد با پیاز سفید

با توجه به ویژگی‌های گفته شده، برای تهیه کوبیده هم از پیاز زرد و هم سفید می‌توان استفاده کرد، اما هر کدام از این پیازها مزیت و معایب خاص خود را دارد که در ادامه آنها را بررسی می‌کنیم.

معایب و مزایای پیاز سفید

از مزایای پیاز سفید می‌توان به طعم ملایم و شیرین آن اشاره کرد که باعث خوش‌طعم شدن کباب می‌شود. همچنین این نوع پیاز به دلیل آبدارتر بودن از خشک شدن کباب جلوگیری می‌کند.

معایب این پیاز پخش نشدن طعم پیاز به صورت کامل در گوشت است. همچنین فرآیند رنده کردن و آبگیری پیاز سفید نسبت به پیاز زرد سخت‌تر است.

بیشتر بخوانید: چگونه تلخی لیمو شیرین را از بین ببریم؟

معایب و مزایای پیاز زرد

از مزایای پیاز زرد می‌توان به قوی بودن طعم آن اشاره کرد که باعث می‌شود گوشت مزه بیشتری بگیرد. همچنین رنده کردن و آبگیری پیاز زرد نسبت به پیاز سفید آسان‌تر است.

معایب این پیاز می‌تواند رنگ زرد آن باشد که بر ظاهر کباب تاثیر می‌گذارد. همچنین به دلیل داشتن طعم قوی، ممکن است برخی افراد آن را نپسندند و طعم ملایم‌تر را ترجیح بدهند.

در این مقاله از مجله اکالا، بهترین پیاز برای تهیه کوبیده را معرفی کردیم. هر دو پیاز سفید و زرد را می‌توانید برای تهیه این کباب استفاده کنید، اما در نهایت انتخاب پیاز مناسب برای کوبیده به سلیقه شما بستگی دارد که با توجه به طعم و ظاهر یکی را انتخاب کنید.

۵/۵ (۱ نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا