سبک زندگینکات خانه داری

پوست تخم مرغ را دور نندازید! ۴ ایده خلاقانه با پوست تخم مرغ

 تخم مرغ یکی از پرکاربردترین مواد خوراکی در هر خانه‌ای است که بی شک پوست‌های تخم مرغ پس از استفاده دور ریخته می‌شوند. جالب است بدانید. پوست تخم مرغ به‌ظاهر بی‌استفاده است؛ اما کاربردهای شگفت‌انگیزی برای خلق آثار هنری مختلف دارد. در این مقاله از مجله اکالا ۴ ایده جذاب و بسیار ساده برای استفاده از پوست تخم مرغ را به شما آموزش خواهیم داد.

۱- یخ‌های دکوراتیو گل‌دار

یخ های دکوراتیو می‌توانند زیبایی زیادی به نوشیدنی‌های شما بدهند. استفاده از این یخ‌ها یک راه ساده و کم‌هزینه برای خاص کردن نوشیدنی‌های شما هستند و مهمانان شما را شگفت‌زده خواهند کرد.

برای تهیه یخ های دکوراتیو با پوست تخم مرغ ابتدا باید تخم‌مرغ‌ها را بشویید و ته آن‌ها را با دقت سوراخ کنید.

محتویات داخل تخم‌مرغ را تخلیه کنید و درون پوست تخم مرغ را به آرامی بشویید و خشک کنید.

گل‌های مورد نظر را به دلخواه درون پوست تخم‌مرغ‌ها قرار دهید. شما می‌توانید از یک نوع گل یا ترکیبی از چند نوع گل استفاده کنید. بهتر است از گلهای خوراکی استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: خواص پوست تخم مرغ؛ از تقویت مفاصل تا درخشندگی پوست

حال پوست تخم‌مرغ‌ها را با آب پر کنید و در سینی یخ یا هر ظرف مناسب دیگری قرار دهید. ظرف را به مدت حداقل ۳-۴ ساعت در فریزر بگذارید تا یخ بزنند.

پس از انجماد کامل، یخ‌ها را از فریزر خارج کنید و به آرامی پوسته تخم را بشکنید و یخ گل‌دار توپی شکل جذابتان را به نوشیدنی‌های خود اضافه کنید.

یخ‌های دکوراتیو گل‌دار با پوست تخم مرغ

۲- شمع های تخم مرغی

برای تهیه شمع‌های تخم مرغی کافی است پس از شستن پوست تخم مرغ و خشک کردن آن با قرار دادن موم ذوب شده در پوست تخم مرغ و گذاشتن نخ فتیله در مرکز آن شمع‌های دست‌ساز و زیبایی بسازید.

شمع های تخم مرغی

۳- گلدان کوچک

شما با پوست تخم مرغ می‌توانید گلدان‌های کوچک و جذاب دکوراتیوی تهیه کنید.

برای تهیه این گلدان ها نیز باید مانند ایده‌های قبل ابتدا مواد درون تخم مرغ را خارج و پوست آن را بشویید. پوست تخم مرغ را خشک کنید و ۱-۲ سوراخ کوچک در انتهای فضای کاسه‌ای شکل تخم مرغ ایجاد کنید.

سنگ کوچکی روی سوراخ گذارید و لایه‌ای خاک درون پوسته تخم مرغ بریزید. کاکتوس یا هر گیاه دلخواهی روی خاک گذارید و مقدار دیگری خاک به گیاهتان اضافه کنید. به همین راحتی گلدان‌های کوچک و جذابی خواهید داشت.

برای زیبایی بیشتر گلدان‌ها می‌توانید با کمک رنگ های روغنی خطوطی روی پوسته تخم مرغ بکشید.
گلدان کوچک با پوست تخم مرغ

۴- تزیینات سفره هفت سین

رنگ کردن پوست تخم مرغ یکی از سنت‌های قدیمی عید نوروز است.

برای رنگ‌آمیزی پوست تخم مرغ برای سفره هفت سین پس از خالی کردن محتوای تخم مرغ و شستن درون آن با انواع رنگ‌ها می‌توانید تخم مرغ را نقاشی کنید.

بیشتر بخوانید: ۶۰ ایده تزیین تخم مرغ فانتزی و جذاب همراه با آموزش

برای زیبایی بیشتر آن می‌توانید از انواع دکمه، منجوق، مهره، کاموا یا هر وسیله تزیینی دیگری روی تخم مرغ ها بچسبانید.

برای چسباندن هر چیزی روی پوست تخم مرغ می‌توانید از چسب چوب، چسب حرارتی یا چسب مایع استفاده کنید.

با استفاده از این ایده‌ها، می‌توانید به سادگی و با کمترین هزینه، آثار هنری زیبا و کاربردی خلق کنید و از بازیافت این ماده طبیعی لذت ببرید. کافی است که خلاقیت خود را به کار بگیرید و ایده‌های جدیدی را برای استفاده از پوست تخم مرغ خلق کنید. اگر شما با این پوسته جادویی آثار هنری دیگری خلق می‌کنید خوشحال می‌شویم که آن را در بخش نظرات برایمان بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا