آشپزیغذاهای سنتی

چگونه بادمجان را در فر کبابی کنیم؟

برای کباب کردن بادمجان روش‌های مختلفی مثل کباب کردن روی زغال و روی شعله گاز وجود دارد. اما همیشه امکان دسترسی به زغال و آتش وجود ندارد و کباب کردن روی گاز هم کمی کثیف‌کاری دارد. در چنین مواقعی، فر بهترین گزینه برای کباب کردن بادمجان محسوب می‌شود. در این مقاله از مجله اکالا، روش کباب کردن بادمجان در فر را آموزش خواهیم داد.

طرز تهیه بادمجان کبابی در فر

برای تهیه بادمجان کبابی در فر، مراحل زیر را طی کنید:

مرحله اول: آماده‌سازی بادمجان‌ها

برای تهیه بادمجان کبابی در فر، ابتدا بادمجان‌ها را شسته و اجازه دهید کاملا خشک شوند. برای اطمینان از اینکه بادمجان‌ها کاملا خشک شده باشند، روی سطح آن‌ها را دستمال بکشید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه ساندویچ بادمجان کبابی خوشمزه؛ با پنیر موزارلا

مرحله دوم: قرار دادن بادمجان‌ها در فر

ابتدا فر را روشن کرده و روی دمای ۲۵۰ درجه سانتی‌گراد قرار دهید تا گرم شود. سپس، بادمجان‌ها را روی توری فر قرار داده و درون فر بگذارید. هر چند دقیقه یکبار، بادمجان‌ها را زیر و رو کنید تا تمام قسمت‌های آن‌ها به طور یکنواخت کباب شود. مدت زمان کباب شدن بادمجان‌ها به نوع فر و اندازه بادمجان‌ها بستگی دارد، اما معمولا بین ۳۰ تا ۴۰ دقیقه طول می‌کشد.

  • نکته: اگر توری فر ندارید، می‌توانید از سینی فر استفاده کنید. فقط یادتان باشد که حتما روی سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید تا بادمجان‌ها به سینی نچسبند.

بیشتر بخوانید: از کجا بفهمیم بادمجان خراب شده است؟

طرز تهیه بادمجان کبابی در فر

مرحله سوم: پوست کندن بادمجان کبابی

پس از اینکه بادمجان‌ها کباب شدند، آن‌ها را از فر خارج کرده و اجازه دهید تا کاملا سرد شوند. پس از خنک شدن بادمجان‌ها می‌توانید به راحتی پوست آن‌ها را جدا کنید. بادمجان‌های کباب شده را می‌توانید بکوبید و برای استفاده در غذاهایی مانند میرزا قاسمی و بورانی بادمجان فریز کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کوکو بادمجان با بادمجان کبابی

در این بخش از مجله آشپزی اکالا، طرز تهیه بادمجان کبابی در فر را آموزش دادیم. همانطور که مطالعه کردید، این روش بسیار ساده و سریع بوده و در کمترین زمان ممکن بادمجان‌ها را کباب می‌کند. پس اگر دوست دارید به راحتی و بدون دردسر بادمجان‌هایتان را کباب کنید، از این روش غافل نشوید.

۰/۵ (۰ نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا