آشپزیکیک و شیرینی

طرز تهیه بیسکویت‌های‌بای خانگی سه‌سوته بدون فر؛ تغذیه فوری برای مدرسه

بیسکویت های‌بای یکی از محبوب‌ترین و خوشمزه‌ترین شیرینی‌ها خصوصا برای کودکان است. این بیسکویت ترکیبی از بیسکویت وانیلی و شکلاتی است که نظر همه را به خود جلب می‌کند. بیسکویت های‌بای خانگی به روش‌ها و مدل‌های مختلفی تهیه می‌شود. ما امروز در این بخش از مجله اینترنتی اکالا یکی از ساده‌ترین و سریع‌ترین روش‌های تهیه این بیسکویت بدون نیاز به فر را به شما آموزش خواهیم داد.
  طرز تهیه بیسکویت‌های‌بای خانگی

مواد لازم جهت تهیه بیسکویت های‌بای خانگی 

برای درست کردن این بیسکوییت به مواد زیر نیاز دارید:

آرد سفید۳۰۰ گرم
تخم مرغ۱ عدد
پودر شکر ۱۰۰ گرم
کره ۱۵۰ گرم
پودر کاکائو ۲ قاشق غذاخوری
بکینگ پودر۱/۲ قاشق چای‌خوری
وانیل ۱/۴ قاشق چای‌خوری
شکلات بن ماری شده به مقدار دلخواه (اختیاری)

خرید مواد اولیه با تخفیف از اکالا

 طرز تهیه بیسکویت های‌بای خانگی 

مدت زمان آماده سازی مواد اولیه و تهیه نهایی این بیسکویت‌ها ۳۰-۴۰ دقیقه است. مقدار مواد اعلام شده در این آموزش ۱۰-۱۵ عدد بیسکویت متوسط به شما می دهد که با جمع و ضرب ساده ای می‌توانید مقدار مواد را افزایش دهید و در حجم های بیشتری این بیسکویت جذاب را تهیه کنید. درجه سختی تهیه این بیسکویت در دسته ‌بندی متوسط قرار دارد.

مرحله اول: آماده سازی تابه

تابه با ابعاد مناسب را انتخاب کنید. ته تابه را کاغذ روغنی گذارید و تابه را روی حرارت کم گذارید تا به خوبی گرم شود. برای پخت بیسکویت در فر باید فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد گرم کنید و سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه ویفر پرتقالی خانگی؛ میان وعده سالم و فوری برای مدرسه

مرحله دوم: ترکیب و آماده سازی مواد خشک

آرد و بکینگ پودر را درون کاسه مناسبی بریزید و با هم ترکیب کنید. مواد خشک را ۲-۳ مرتبه از الک رد کنید تا اگر ناخالصی در آرد وجود دارد توسط الک گرفته شود. الک کردن آرد موجب هوادهی شدن ذرات آرد می‌شود که در نهایت بیسکویت‌های ترد و لطیف‌تری به شما می‌دهد.

مرحله سوم: ترکیب کره و شکر

برای تهیه این بیسکویت‌ها کره باید نرم شده باشد؛ اما آب نشده باشد. دقت کنید اگر کره خیلی نرم باشد، خمیر به هم می‌چسبد. کره را در کاسه دیگری بریزید و شکر را به آن اضافه کنید.

مواد را ابتدا با لیسک کمی با هم ترکیب کنید. سپس با ویسک به هم زنید تا کره کرمی و روشن شود. اگر همزن برقی در دسترس دارید در این مرحله از همزن کمک بگیرید و ۴-۶ دقیقه ترکیب فوق را به هم زنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه بیسکویت ساقه طلایی خانگی

رسپی بیسکویت‌های‌بای خانگی

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کوکی شکلاتی در ماهیتابه در ۱۰ دقیقه‌

مرحله چهارم: افزودن تخم مرغ و وانیل

تخم مرغ و وانیل را به مواد درون ظرف اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید تا تخم مرغ به خوبی در کره حل شود. توجه داشته باشید که دمای تخم مرغ نیز در کیفیت خمیر و بیسکویت‌های شما بسیار تاثیرگذار است. تخم مرغ را پیش از شروع کارتان از یخچال خارج کنید تا به دمای محیط برسد.

مرحله پنجم: افزودن مواد خشک

مواد خشک را به تدریج به مایه بیسکویت اضافه کنید و با لیسک به آرامی هم بزنید تا خمیری یکدست به دست آید. برای اینکه بیسکویت‌های شما تردتر شوند، می‌توانید مقداری از آرد سفید را حذف و با کمی نشاسته ذرت جایگزین کنید.

بیشتر بخوانید: چیزکیک سوخته یا سن‌سباستین؛ طعمی منحصر به فرد

مرحله ششم: تقسیم خمیر و آماده سازی خمیر شکلاتی

در این مرحله باید خمیر را به ۲ قسمت مساوی تقسیم کنید. به یکی از قسمت‌ها پودر کاکائو اضافه کنید و به خوبی با لیسک خمیر را به هم زنید تا خمیر شکلاتی یک دستی حاصل شود. به قسمت دیگر خمیر ۲ قاشق غذاخوری آرد سفید اضافه کنید و خمیر وانیلی را نیز به خوبی ورز دهید تا آرد سفید با خمیر ترکیب شود.

اگر دوست دارید بیسکویت‌های شما طعم متفاوتی داشته باشد، می‌توانید از پودر کاکائو با درصدهای مختلف یا از ادویه‌هایی مانند دارچین یا زنجبیل استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه بیسکویت های‌بای دو رنگ در فر

مرحله هفتم: فرم دادن به بیسکویت

خمیرهای وانیلی و شکلاتی را به اندازه‌های مختلفی تقسیم کنید. هر کدام از خمیرها را به شکل لوله‌های با قطر و طول یکسانی حالت دهید.

حال مانند بافت طناب یک لوله خمیر وانیلی را با یک لوله خمیر شکلاتی در کنار هم گذارید و به هم بپیچید.

در نهایت خمیر را شبیه به گل جمع کنید. شما به هر شکلی که راحت هستید می‌توانید بیسکویت‌های های‌بای را شکل دهید و آماده پخت کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه بیسکویت مدرسه‌ای در سه سوت

طرز تهیه بیسکویت‌های‌بای خانگی

مرحله هشتم: پخت بیسکویت

بیسکویت‌های آماده شده را روی کاغذ روغنی درون تابه با کمی فاصله بچینید. دور درب تابه را دم‌کنی بپیچید و درب تابه را ببندید. ۲۰-۲۵ دقیقه زمان دهید تا با حرارت کم بیسکویت ها بپزند و تغییر رنگ دهند. زمان پخت بیسکویت‌ها بسته به اندازه و ضخامت آن‌ها متفاوت است. بهتر است پس از گذشت زمان اعلام شده بیسکویت‌ها را چک کنید و در صورت نیاز متناسب با میزان پختشان زمان پخت را افزایش دهید.

بیشتر بخوانید:طرز تهیه کیک برنجی شکلاتی

برای پخت بیسکویت‌ها در فر نیز باید سینی فر را به مدت ۱۰ تا ۱۲ دقیقه یا تا زمانی که اطراف بیسکویت‌ها طلایی شود، در فر قرار دهید. توجه داشته باشید که دمای پخت بیسکویت‌ها در بافت آن‌ها بسیار مهم است. اگر دمای فر خیلی زیاد باشد، بیسکویت‌ها سریع می‌سوزند و اگر خیلی کم باشد، بیسکویت‌ها پف نمی‌کنند.

پس از پخت، بیسکویت‌ها را از تابه یا فر خارج کنید و اجازه دهید کاملا سرد شوند. سپس می‌توانید آن‌ها را در ظرف در بسته نگهداری کنید. برای تزیین بیسکویت‌ها می‌توانید از شکلات آب شده استفاده کنید.

امیدواریم که آموزش فوق مورد توجه شما علاقه‌مندان به دنیای جذاب و رنگارنگ آشپزی قرار گرفته باشد و شما نیز طبق روش ساده و آسان فوق این بیسکویت‌های خوشمزه را برای کودکانتان تهیه کنید و از خوردن آن‌ها لذت ببرید.

۳.۶/۵ (۱۷ نظر)

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا