آشپزیغذاهای فرنگی

طرز تهیه خورش کاری ژاپنی، خوشمزه و آسان

خورش کاری ژاپنی، یک غذای خوشمزه و در عین حال ساده است که می‌توانید به راحتی آن را در خانه تهیه کنید و از طعم بی‌نظیرش لذت ببرید. خورش کاری ژاپنی با ترکیبی از طعم‌های تند و شیرین ، علاوه بر طعم فوق‌العاده‌اش، سرشار از مواد مغذی است که به تقویت سیستم ایمنی بدن و بهبود هضم کمک می‌کند  در این مقاله از مجله اکالا طرز تهیه خورش کاری ژاپنی را به صورت مرحله به مرحله به شما آموزش می‌دهیم.
  

مواد لازم جهت تهیه خورش کاری ژاپنی

برای درست کردن خورش کاری به مواد زیر نیاز دارید:

مرغ۳۰۰-۴۰۰ گرم
آب۴ پیمانه
سیب زمینی۲ عدد
پیاز۲ عدد
هویج۲ عدد
سس سویا۲ قاشق غذاخوری
پودر کاری ۳ قاشق غذاخوری
شیره انگور۲ قاشق غذاخوری
عسل۱ قاشق غذاخوری
روغن به مقدار لازم
نمک و فلفلبه مقدار لازم

خرید مواد اولیه با تخفیف از اکالا

طرز تهیه خورش کاری ژاپنی

مدت زمان آماده سازی مواد اولیه و تهیه نهایی این خورش ۳۵-۴۵ دقیقه است. مقدار مواد اعلام شده در این آموزش مناسب برای ۴-۳ نفر است که شما به راحتی با جمع و ضرب ساده ای می‌توانید مقدار مواد را افزایش دهید و در حجم های بیشتری این خورش جذاب را تهیه کنید. درجه سختی تهیه این خورش در دسته بندی متوسط قرار دارد.

برای درست کردن خورش کاری مراحل زیر را انجام دهید:

مرحله اول: آماده سازی پیاز

پیازها را بشویید و پوست بگیرید. با کمک چاقو پیازها را به صورت نگینی خرد کنید. در قابلمه‌ای که قصد طبخ خورش را دارید کمی روغن بریزید و قابلمه را روی حرارت گذارید. پیازهای نگینی خرد شده را به قابلمه اضافه کنید و چنددقیقه‌ای تفت دهید تا پیازها طلایی و سبک شوند.

مرحله دوم: آماده سازی مرغ

مرغ را بشویید و درون آبکش گذارید تا آب اضافی‌اش گرفته شود. برای تهیه این خورش بهتر است از گوشت مرغ بدون استخوان استفاده کنید. با کمک چاقو گوشت مرغ را به ابعاد یکسان و دلخواهی برش زنید سپس گوشت‌های خرد شده را به قابلمه اضافه کنید و به تفت دادن ادامه دهید تا رنگ مرغ ها تغییر کند.

در تهیه این خورش می‌توانید به جای گوشت مرغ، از گوشت گوساله یا گوشت بره بدون استخوان نیز استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:کتلت بادمجان کبابی با گوشت چرخ‌کرده

مرحله سوم: آماده سازی سیب زمینی و هویج

هویج و سیب زمینی را بشویید و پوست بگیرید. با کمک چاقو آن‌ها را به صورت مکعبی برش زنید سپس هویج و سیب زمینی خرد شده را هم‌زمان به قابلمه اضافه کنید و به مدت ۲-۳ دقیقه دیگر تفت دهید.

شما در تهیه این خورش علاوه بر هویج و سیب زمینی، می‌توانید از سبزیجات دیگری مانند نخود فرنگی، ذرت و فلفل دلمه نیز استفاده کنید.

مرحله چهارم: افزودن ادویه‌ها و پخت خورش

پودر کاری، سس سویا، عسل، شیره انگور، نمک و فلفل را به محتوای درون قابلمه اضافه کنید و خوب مخلوط کنید تا عطر ادویه‌ها آزاد شود. توجه داشته باشید که میزان شیرینی و تندی خورش را می‌توانید با تنظیم مقدار عسل و پودر کاری تغییر دهید.

در همین مرحله آب را به قابلمه اضافه کنید، حرارت را زیاد کنید و اجازه دهید تا خورش به نقطه جوش رسد سپس درب قابلمه را بگذارید و حرارت را کم کنید و به مدت ۳۰-۴۰ دقیقه یا تا زمانی که گوشت و سبزیجات کاملا پخته شوند، خورش را بپزید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه پیله دبیج، خورش خوشمزه اصیل گیلانی

مرحله پنجم: تزیین و سرو

پس از پخت محتوای خورش را بررسی کنید. برای غلیظ‌تر شدن آن، می‌توانید کمی آرد ذرت را با آب سرد مخلوط کرده و به خورش اضافه کنید.

خورش را در ظرف سرو بریزید و از پیازچه خرد شده یا گشنیز برای تزیینش استفاده کنید. برای سرو خورش کاری، بهتر است از برنج ژاپنی استفاده کنید. اما اگر برنج ژاپنی در دسترس ندارید، می‌توانید از برنج ایرانی نیز استفاده کنید.

امیدواریم که آموزش فوق مورد توجه شما علاقه‌مندان به دنیای جذاب و رنگارنگ آشپزی قرار گرفته باشد. شما نیز با رعایت این نکات، می‌توانید یک خورش کاری ژاپنی خوشمزه و اصیل را در خانه تهیه کنید و در کنار عزیزانتان میل کنید.

۵/۵ (۱ نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا