سبک زندگی

ایده‌های جذاب دکور خانه با مبل سبز

رنگ سبز یکی از رنگ‌های پرکاربرد و پرطرفدار در دکوراسیون داخلی است که اکثر افراد سعی می‌کنند یک بخشی از خانه را به این رنگ اختصاص دهند. انتخاب مبل سبز یکی از راهکارهای استفاده این رنگ جذاب و آرامش‌بخش در دکور خانه است. در این مقاله از مجله اکالا به بررسی ایده‌های دکور خانه با مبل سبز می‌پردازیم.

در ادامه ایده‌های جذاب دیزاین خانه با مبل سبز را معرفی می‌کنیم:

ایده دیزاین خانه با مبل سبز

۱- مبل سبز و نور طلایی خورشید

اگر خانه‌ای با پذیرایی و پنجره‌های بزرگ دارید، در انتخاب مبل سبز زمردی شک نکنید. همان طور که درختان سبز طبیعت جلوه بیشتری زیر نور آفتاب دارند، مبلمان سبز هم وقتی با نور خورشید ترکیب می‌شود جلوه دو چندان پیدا می‌کند.

۲- مبل سبز و ترکیب چوب

به ترکیب رنگ درخت دقت کنید، تنه درخت چوبی و قهوه‌ای است و برگ‌های آن سبز است. بنابراین بهترین ترکیبی که می‌توانید در کنار مبل سبز در خانه به کار ببرید، استفاده از کمد،کنسول و میزهای چوبی است. ترکیب چوب و رنگ سبز حس بودن در طبیعت را در ذهن شما تداعی می‌کند.

ایده دیزاین خانه با مبل سبز

۳- مبل سبز و ترکیب رنگ‌ها

اگر تمام وسایل کنار مبل، طیفی از سبز باشد، دکور خسته کننده می‌شود، بنابراین باید رنگ‌هایی را انتخاب کنید که در عین متفاوت بودن، مکمل رنگ سبز باشد.

از رنگ‌های مکمل سبز مانند طلایی، طوسی، کرم، قهوه‌ای و مشکی برای وسایل اطراف مبل استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: ایده‌های مبل تک نفره مدرن و زیبا

۴- مبل سبز و کوسن

برای اینکه رنگ مبل‌ها یکنواخت نباشد، می‌توانید از کوسن‌هایی استفاده کنید که هم طیف رنگ مبل هستند. یا اگر طرح مبل ساده است، کوسن‌های طرح‌دار استفاده کنید تا جلوه بیشتری در خانه پیدا کند.

ایده دیزاین خانه با مبل سبز

۵- مبل سبز و دیوار

معمولا رنگ دیوار خانه یکدست است اما اگر جسارت داشته باشید و دیوارهای اطراف مبل را به حالت سایه روشن رنگ کنید، به خانه عمق می‌دهید و مکانی که مبل در آن قرار گرفته است را تبدیل به یک نقطه کانونی در خانه خواهید کرد.

طیف رنگ طوسی روشن و تیره بهترین انتخاب برای رنگ‌آمیزی دیوار کنار مبل سبز است.

بیشتر بخوانید: ۶ ایده جذاب و مدل چیدمان گل طبیعی کنار تلویزیون

۶- مبل سبز و فرش

قبل از انتخاب فرش مناسب برای مبل‌ها به کف‌پوش خانه دقت کنید. اگر کف خانه پارکت باشد، بهتر است از یک فرش کوچک استفاده کنید تا نمای پارکت بیشتر مشخص باشد.

اگر کف‌پوش خانه سنگ یا سرامیک باشد، می‌توانید آن را با یک فرش قرمز، صورتی ملایم یا کرم پر کنید. شما حتی می‌توانید از کل رنگ دکوراسیون خانه کمک بگیرید و رنگ فرش را انتخاب کنید. فرش‌های کوچک سیاه هم انتخاب مناسبی برای خانه‌های مدرن است.

ایده دیزاین خانه با مبل سبز

۷- مبل سبز و پرده

یکی از بهترین ترکیب رنگ‌ها، دکوراسیون سبز و طوسی است. شما می‌توانید برای انتخاب پرده از رنگ طوسی در طیف‌های مختلف استفاده کنید تا زیبایی مبل سبز را دو چندان کند. همچنین می‌توانید از تناژ مختلف سبز در پرده خانه استفاده کنید.

نکات کلیدی برای چیدمان منزل با مبل سبز:

  • اگر سبک خانه شما کلاسیک است، از ترکیب رنگ طلایی در کنار مبل سبز استفاده کنید.
  • اگر سبک خانه شما مینیمال است، از رنگ‌های خنثی مانند سفید و طوسی در کنار سبز استفاده کنید.
  • اگر سبک خانه شما مدرن است، از رنگ‌های زنده و گرم مانند قرمز و نارنجی در کنار سبز استفاده کنید.
  • استفاده از اکسسوری مانند گلدان، شمع، آینه و قاب را فراموش نکنید.

انتخاب رنگ سبز برای کسانی است که به دنبال حس طبیعت و آرامش هستند. اما در نظر داشته باشید که این کار باید با در نظر گرفتن اصول چیدمان انجام شود که فضای خانه دلگیر و خسته‌کننده نشود. در این مقاله از مجله اکالا ایده‌های جذاب چیدمان خانه با مبل سبز را به شما معرفی کردیم که با کمک آن یک دکوراسیون زیبا و خاص را در فضای خانه خلق کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا