آرایشی و بهداشتیسبک زندگی

آموزش مش کردن مو با فویل در خانه؛ به موهایتان تنوع بدهید

مش کردن مو با فویل یک تکنیک ساده برای جداسازی موهای مش شده است که با این روش می‌توانید بخشی از موها را بدون نیاز به کلاه مخصوص روشن کنید. در این مقاله از مجله اکالا می‌توانید با آموزش مش کردن مو با فویل در خانه آشنا شوید.

مراحل آموزش قدم به قدم مش با فویل

مش کردن مو یک روش جذاب برای تنوع بخشیدن به رنگ موها است که در این روش شما می‌توانید بخش‌هایی از موهای خود را به صورت روشن‌تر رنگ کنید. در ادامه این بخش به آموزش مش فویلی بدون زردی و نارنجی اشاره شده است.

۱- موهایتان را با سشوار صاف کنید

برای مش کردن موها در خانه، ابتدا باید موها را با سشوار صاف کنید تا هیچ گره‌ای در مو وجود نداشته باشد. این کار موجب صاف شدن خطوط مش و زیباتر شدن نتیجه کار نیز می‌شود.

مراحل آموزش قدم به قدم مش با فویل

۲- مواد دکلره را آماده کنید

برای تهیه مواد دکلره باید تصمیم بگیرید که چه حجم از موهایتان را دکلره می‌کنید و سپس مطابق با آن، مقداری پودر دکلره در ظرف بریزید. به اندازه ۱/۵ برابر پودر دکلره به آن اکسیدان ۹ درصد اضافه کنید و مواد را خوب هم بزنید.

به خاطر داشته باشید که غلیظ بودن ترکیب دکلره موجب قرمز شدن ریشه و رقیق شدن آن موجب نیز موجب سخت شدن کنترل آن می‌شود.

۳- فویل‌ها را برش دهید

برای مش کردن مو باید از فویل‌های نازک استفاده کنید. تمامی فویل‌ها را با قیچی به یک اندازه برش دهید. اندازه هر تکه از فویل باید طوری باشد که موها به طور کامل در آن قرار بگیرند.

بیشتر بخوانید: رنگ موهای مناسب موهای کم پشت

۴- موها را تقسیم بندی کنید

فرق وسط موها را مشخص و مش کردن موها را از یک سمت سر شروع کنید. برای تقسیم بندی سر برای مش با فویل بهتر است موها را به چند قسمت تقسیم کنید و هر قسمت را با کلیپس ببندید تا مش کردن موها برایتان ساده‌تر شود.

برای شروع اولین قسمت موها را از کلیپس خارج کنید. اگر دوست دارید مش شما به صورت بیبی لایت باشد، باید ابتدا مقداری از موهای قسمت بالای سر را جدا کنید.

حالا به کمک میل بخش‌هایی از موها را به صورت زیگ زاگ و به فاصله حدود یک سانتی متری جدا کنید. سعی کنید فاصله مش را در تمام قسمت‌های مو به همین شکل رعایت کنید تا تراکم مش در همه بخش‌های مو یکسان باشد.

با فویل موهایتان را مش کنید

۵- موها را مش کنید

بعد از تقسیم کردن موها فویل را زیر قسمتی‌هایی از مو که جدا کردید قرار دهید و دستتان را زیر فویل قرار دهید. ابتدا مقداری از مواد دکلره را روی فویل بزنید و بعد موها را روی آن قرار دهید.

این کار موجب می‌شود تا موها راحت‌تر به فویل بچسبند. با برس موها را از فاصله ۱ سانتی متری به ریشه به دکلره آغشته کنید. این کار را با دقت انجام دهید تا همه بخش‌های مو به طور کامل به دکلره آغشته شوند.

بعد از این که تمام بخش‌های مو به دکلره آغشته شد، می‌توانید فویل را از قسمت وسط و از پایین به سمت بالا تا کنید و آن را روی قسمت بالای سر قرار دهید و همین کار را برای سایر قسمت‌های مو تکرار کنید.

برای لایت جلوی مو با فویل یا لایت کردن مو به صورت ساده می‌توانید قسمت مورد نظرتان را جدا کنید و فویل را زیر آن قرار دهید و تمام موها را به دکلره آغشته کنید. می‌توانید این کار را برای هر قسمتی از مو که دوست دارید روشن شود، انجام دهید.

۶- موها را بشویید

برای دکلره شدن موها باید حداکثر ۴۵ دقیقه صبر کنید. به خاطر داشته باشید که بعد از ۴۵ دقیقه دیگر فرآیند دکلره شدن مو به اتمام می‌رسد و موهای شما در معرض سوختگی و آسیب قرار می‌گیرد.

بهتر است بعد از نیم ساعت موها را چک کنید و اگر تغییری در موها ایجاد نشد، دوباره مقداری از مواد دکلره را روی موها بزنید. مراقب باشید که موها حالت کشسانی پیدا نکند.

هر زمان که احساس کردید موها به اندازه کافی روشن شده است، می‌توانید موها را بشویید. به خاطر داشته باشید که شستشوی زودهنگام موها موجب قرمز و نارنجی شدن آن می‌شود.

برای شستن موها بهتر است از شامپوی ضد زردی استفاده کنید و آن را برای ۱۵ دقیقه روی موها ماساژ دهید و سپس بشویید. در ادامه برای نرم شدن موها از ماسک موی مناسب استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: ۱۷ رنگ موی ترند ۲۰۲۴

۷- موها را رنگ کنید

بعد از شستن موها باید موهایتان را کمی با حوله خشک کنید و آب اضافه آن را بگیرید. حالا می‌توانید رنگ مورد نظرتان را با اکسیدان ۶ درصد ترکیب کنید و روی کل موها قرار دهید. حدود ۵ تا ۱۵ دقیقه صبر کنید و بعد دوباره موها را بشویید.

بعد از شستشوی موها حتما از ماسک مو استفاده کنید و پس از اتمام شستشو نیز بهتر است مقداری روغن آرگان به موها بزنید. حالا می‌توانید موهایتان را با سشوار خشک کنید و از مش‌های جذاب موهایتان لذت ببرید.

نکاتی که باید برای مش کردن مو با فویل در خانه بدانید

نکاتی که باید برای مش کردن مو با فویل در خانه بدانید

در ادامه به چند نکته طلایی برای مش کردن مو با فویل در خانه اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

  • برای جلوگیری از نفوذ دکلره به ریشه مو می‌توانید در قسمت بالای فویل یک لایه پنبه قرار دهید.
  • برای مش کردن به وسیله فویل باید حداقل موها را به پایه ۷ تا ۸ دکلره برسانید و سپس موها را رنگ کنید.
  • به منظور جلوگیری از رنگ گرفتن پوست و گوش‌ها بهتر است از کرم یا وازلین برای روی پوست اطراف موها استفاده کنید.
  • قبل از مش کردن موها حتما رنگ مورد نظرتان را انتخاب کنید و دقت داشته باشید رنگی که انتخاب می‌کنید، با رنگ پوست و رنگ چشم شما همخوانی داشته باشد.
  • به هیچ عنوان از دکلره در نزدیکی ریشه مو استفاده نکنید، زیرا این کار موجب آسیب به موها می‌شود.
  • اگر دوست دارید رنگ مش شما نقره‌ای- دودی خیلی روشن یا پلاتینه شود، باید پایه موها را به ۹ تا ۱۰ برسانید.
  • بعد از شستن موهای دکلره شده نیازی به خشک کردن موها نیست و تنها باید آب اضافه موها را بگیرید و سپس آن‌ها را به صورت خیس رنگ کنید.
  • قبل از مش کردن مو با فویل در خانه حتما از دستکش استفاده کنید.
  • برای مش تکه‌ای جلوی سر با فویل می‌توانید قسمت مورد نظرتان را در جلوی موها جدا کنید و فویل را زیر این قسمت قرار دهید و سپس موها را به دکلره آغشته کنید.

در این مقاله از مجله سبک زندگی اکالا به آموزش مش کردن مو با فویل در خانه و همچنین مهم‌ترین نکاتی که باید برای مش کردن بدانید، اشاره شد. قبل از مش کردن مو حتما مواد مورد نیاز برای این کار را تهیه کنید و در مورد رنگ موهایتان نیز به طور کامل تصمیم بگیرید و بعد اقدامات لازم را انجام دهید.

اگر تجربه مش کردن مو در خانه را دارید، می‌توانید نظرات و تجربیات خودتان را با ما و دوستان علاقه‌مند به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا