آرایشی و بهداشتیسبک زندگی

پیاز و عسل، راهکاری شگفت‌انگیز برای توقف ریزش مو

استفاده از ترکیب پیاز و عسل یک معجزه شگفت انگیز برای درمان ریزش و همچنین بهبود رشد موها است که با افزایش جریان خون در پوست سر موجب تحریک فولیکول‌ها می‌شود. در این مقاله از بخش سبک زندگی در مجله اکالا می‌توانید با معجزه پیاز و عسل در درمان ریزش مو و همچنین طرز تهیه ماسک پیاز و عسل آشنا شوید.

معجزه پیاز و عسل در درمان ریزش مو

فواید پیاز و عسل در درمان ریزش مو

در طب سنتی پیاز یک درمان قطعی برای بهبود ریزش مو و ضخیم شدن موها است. گوگرد موجود در پیاز به افزایش گردش خون و رشد مجدد موهای از دست رفته کمک می‌کند و برای درمان شوره و پاکسازی کف سر نیز مفید است. از طرف دیگر عسل یک ماده ضد باکتریایی است که به سلامت پوست سر و رفع شوره سر کمک می‌کند. استفاده از عسل می‌تواند رطوبت از دست رفته موها را بازگرداند و با ریزش مو مقابله کند.

ترکیب کردن این ۲ ماده تبدیل به یک ماسک معجزه آسا برای درمان ریزش مو می‌شود که می‌تواند به رفع مشکلات مربوط به مو، بهبود رشد و سلامت پوست سر کمک کند. در ادامه این بخش به مهم‌ترین خواص پیاز و عسل در درمان ریزش مو اشاره شده است.

۱- کاهش ریزش مو

ترکیبات موجود در پیاز و عسل فولیکول‌های مو را تقویت می‌کنند و از همین رو مانع ریزش موها می‌شوند. برای رفع ریزش مو باید به صورت مرتب از این ماسک مو استفاده کنید و در کنار آن مطمئن شوید که مشکل جدی دیگری در بدن شما وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: ۹ عطر با رایحه میوه؛برای دخترخانم‌های خوش سلیقه

۲- افزایش درخشندگی موها

یکی دیگر از فواید ماسک پیاز و عسل کمک به افزایش درخشندگی موها است. این ماسک خشکی تار مو را درمان می‌کند و موجب می‌شود تا موهای شما سالم‌تر و درخشان‌تر به نظر برسد.

۳- پاکسازی کف سر

استفاده از این ماسک پوست کف سر شما را پاکسازی می‌کند و ناخالصی‌ها و آلودگی‌های پوست سر را به طور کامل تمیز می‌کند و به همین دلیل در بهبود رشد موها و درمان ریزش مو نیز موثر است. این ماسک حاوی آنتی اکسیدان‌هایی است که عفونت‌های قارچی کف سر را درمان می‌کند و برای از بین بردن التهاب پوست سر نیز مفید است.

معجزه پیاز و عسل در درمان ریزش مو

۴- بازسازی و تقویت فولیکول‌های مو

پیاز حاوی ماده‌ای به نام گوگرد است و گوگرد یک ماده ضروری برای تقویت و احیای فولیکول‌های مو است. گوگرد به رشد سلول‌های پوستی کمک می‌کند و برای سلامت پوست سر بسیار مفید است. از طرف دیگر عسل به طور طبیعی حاوی پروتئین است و از همین رو در کنار پیاز نقش مهمی در تغذیه فولیکول‌های مو و افزایش استحکام ریشه مو دارد.

طرز تهیه ماسک پیاز و عسل برای درمان ریزش مو

اگر به دنبال راهی برای درمان ریزش مو، بهبود شوره، رفع سفیدی موها و همچنین ضخیم شدن تار موهای خود هستید، بهتر است ماسک پیاز و عسل را امتحان کنید.

مواد لازم برای تهیه ماسک پیاز و عسل برای ریزش مو

پیاز۱ عدد
عسل۲ قاشق چای‌خوری
روغن زیتون۱ قاشق مرباخوری
آبلیمو۱ قاشق مرباخوری

مراحل طرز تهیه ماسک پیاز و عسل

در ادامه این بخش می‌توانید با طریقه درست کرد ماسک معجزه آسای پیاز و عسل برای درمان ریزش مو آشنا شوید.

۱- آب پیاز را آماده کنید

برای شروع باید پیاز را بشویید و پوست آن را جدا کنید. حالا به کمک یک رنده ریز، پیاز را رنده کنید. پیاز رنده شده را داخل یک پارچه توری یا یک صافی کوچک بریزید و خوب فشار دهید تا آب پیاز به طور کامل گرفته شود. برای گرفتن آب پیاز می‌توانید از آبمیوه گیری نیز استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: انواع تکنیک‌های میکاپ چشم کره‌ای

۲- مواد ماسک را ترکیب کنید

در این مرحله باید آب پیاز را در یک کاسه بریزید. برای گرفتن بوی تند پیاز می‌توانید ۱ قاشق مرباخوری آبلیمو به آن اضافه کنید. در ادامه عسل و روغن زیتون را نیز به سایر مواد اضافه کنید و مواد را خوب هم بزنید.

۳- ماسک را روی کف سر ماساژ دهید

برای استفاده از ماسک آب پیاز و عسل در درمان ریزش مو باید با نوک انگشت مقداری از ماسک را بردارید و آن را روی تمام قسمت‌های کف سر خود بمالید و خوب ماساژ دهید. در این مرحله باید تمام ماسک را روی کف سر بمالید و به خوبی پخش کنید.

معجزه پیاز و عسل در درمان ریزش مو

۴- موها را بشویید

بعد از آغشته کردن کف سر به ماسک پیاز و عسل باید روی سرتان را با یک کیسه پلاستیکی یا کلاه پلاستیکی مخصوص رنگ بپوشانید. حدود ۲ ساعت صبر کنید و بعد موهایتان را با شامپوی ملایم یا یک شامپوی گیاهی بدون مواد شیمیایی بشویید.

نکاتی که باید در مورد استفاده از ماسک پیاز و عسل بدانید:

  • برای تهیه ماسک پیاز و عسل می‌توانید به جای روغن زیتون از روغن‌های دیگری مثل روغن کنجد، روغن نارگیل، روغن خردل، روغن بادام، روغن نعنا یا روغن رزماری استفاده کنید.
  • به منظور از بین بردن بوی نامطبوع پیاز می‌توانید به جای آب لیمو ترش از مقداری گلاب نیز استفاده کنید.
  • بعد از استفاده از این ماسک حتما موها را با یک شامپوی ملایم و فاقد مواد شیمیایی بشویید.
  • برای تهیه این ماسک حتما از عسل طبیعی و آب پیاز تازه استفاده کنید.
  • به خاطر داشته باشید که برای اثربخشی ماسک موهای طبیعی باید از آن‌ها به صورت مرتب و حداقل برای یک ماه استفاده کنید. بنابراین بعد از یک بار استفاده به دنبال اثربخشی معجزه آسای این ماسک نباشید.

 

در این مقاله به معجزه پیاز و عسل در درمان ریزش مو و همچنین روش تهیه ماسک مو با استفاده از پیاز و عسل اشاره شد. اگر تجربه استفاده از این ماسک مو را دارید، می‌توانید نظرات و تجربیات خودتان را با ما و دوستان علاقه‌مند به اشتراک بگذارید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا