دانستنی

۹ نکته مهم که والدین باید قبل از بازگشایی مدارس بدانند

با آغاز سال تحصیلی جدید، بسیاری از والدین درگیر نگرانی‌ها و استرس‌های مربوط به آماده‌سازی فرزندان خود برای مدرسه می‌شوند. آیا همه چیز برای شروع سال تحصیلی جدید آماده است؟ این سوالی است که ذهن بسیاری از والدین را به خود مشغول می‌کند. در این بخش از مجله اکالا قصد داریم به ۹ نکته مهم قبل از بازگشایی مدارس که والدین باید بدانند، اشاره کنیم. پس با ما همراه باشید.

نکات مهمی که والدین قبل از بازگشایی مدارس باید بدانند

در ادامه به ۹ تا از مهم‌ترین نکاتی که والدین قبل از بازگشایی مدارس باید بدانند، اشاره می‌کنیم:

نظافت و آراستگی

یکی از مهم‌ترین نکاتی که همیشه باید قبل از شروع مدرسه به بچه‌ها یادآوری کنید، حفظ نظافت است. به فرزندتان یاد دهید که پاکیزگی نشانه‌ی احترام به خود و دیگران است.

حمام کردن، مسواک زدن و شستن دست‌ها نه تنها از بیماری جلوگیری می‌کند، بلکه باعث می‌شود احساس شادابی و اعتماد به نفس بیشتری داشته باشد. همچنین، برای روز اول مدرسه باید لباس‌های او را تمیز و مرتب کنید تا با انرژی و اعتماد به نفس بیشتری به کلاس برود.

وظایف والدین قبل از بازگشایی مدارس

رفتار در کلاس

قبل از شروع مدارس به فرزندان خود یادآور شوید که چگونه در کلاس رفتار کند. به او بگویید که کلاس مدرسه مثل یک خانه‌ی کوچک است که معلم‌، بزرگ‌تر و مسئول آن است.

همچنین، به فرزندتان توضیح دهید که همه باید به قوانین کلاس احترام بگذارند تا محیطی آرام و دوستانه برای یادگیری داشته باشند.می‌توانید با معلم صحبت کنید تا از قوانین کلاس مطلع شوید و آن‌ها را با فرزندتان مرور کنید.

اخلاق خوب و دوستانه

قبل از بازگشایی مدارس به فرزندتان یاد بدهید که موفقیت دیگران را جشن بگیرد. وقتی کسی در کاری موفق می‌شود، می‌تواند با یک تبریک ساده به او روزش را زیباتر کند. همچنین، می‌توانید به او بگویید که در بازی‌های گروهی برد و باخت بخشی از بازی است و مهم‌ترین چیز، تلاش کردن و لذت بردن از بازی است.

بیشتر بخوانید: نکات کلیدی که باید هنگام انتخاب سرویس مدرسه در نظر بگیریم

تنظیم ساعت بدن

یکی دیگر از نکات مهم که قبل از بازگشایی مدارس والدین باید انجام دهند، تنظیم ساعت بدن بچه‌ها است. برای اینکه فرزندتان بعد از شروع مدارس در طول روز انرژی کافی داشته باشد و بتواند به خوبی درس بخواند، باید شب‌ها به اندازه کافی بخوابد. خواب کافی باعث می‌شود که او هوشیارتر باشد و بهتر بتواند مطالب را یاد بگیرد.

والدین باید قبل از باز شدن مدرسه‌ها، این کارها را انجام دهند

پذیرش تفاوت‌ها

به بچه‌ها یاد دهید که همه ما مثل هم نیستیم و همین تفاوت‌ها باعث زیبایی دنیاست. قبل از شروع مدارس به فرزندتان بگویید که به همه، حتی کسانی که با او متفاوت هستند باید احترام بگذارد. همه ما حق داریم که خودمان باشیم و نباید از تفاوت‌های که با بقیه داریم خجالت بکشیم.

تهیه‌ی وسایل مورد نیاز

قبل از شروع مدرسه، مطمئن شوید که تمام وسایل مورد نیاز فرزندتان را تهیه کرده‌اید. یک کیف مناسب، لباس‌های راحت و لوازم‌التحریر باکیفیت به بچه‌ها کمک می‌کند تا با انگیزه‌ی بیشتری به مدرسه برود و اعتماد به نفس بیشتری داشته باشند.

بیشتر بخوانید: چک لیست جامع خرید لوازم التحریر مدرسه

کاهش اضطراب با گفتگو

قبل از شروع مدارس حتما با بچه‌ها گفتگو کنید، شروع مدرسه برای بعضی از بچه‌ها کمی ترسناک است. با فرزندتان صحبت کنید و به او بگویید که احساساتش طبیعی است. می‌توانید به او اطمینان دهید که در مدرسه دوستان جدیدی پیدا می‌کند و اوقات خوشی را خواهد داشت.

قبل از شروع مدارس حتما با بچه‌ها در مورد اضطراب گفتگو کنید

آداب معاشرت

والدین قبل از شروع مدارس باید به فرزندان خود در مورد آداب معاشرت صحیح توضیح دهند. به کودکتان نشان دهید که با استفاده از کلمات محبت‌آمیز مثل “لطفا”، “ممنون” و “ببخشید” می‌تواند با دیگران برخورد مودبانه‌ و خوبی داشته باشد. همچنین، با انجام کارهای کوچک مثل کمک کردن به دیگران به فرزندتان ارزش کمک کردن را بیاموزید.

تغذیه‌ی مناسب

تغذیه‌ی سالم، کلید موفقیت در مدرسه است. قبل از شروع سال تحصیلی، عادات غذایی فرزندتان را با غذاهای مغذی و خوشمزه تنظیم کنید. میوه‌ها، سبزیجات تازه و لبنیات را به برنامه‌ی غذایی روزانه‌ی او اضافه کنید. با شروع مدرسه هم این رویه را ادامه دهید. یک صبحانه‌ی مقوی و یک ناهار سالم، انرژی مورد نیاز فرزندتان را در طول روز تامین کرده و تمرکز او را در کلاس افزایش می‌دهد.

در این بخش از مجله دانستنی اکالا ۹ تا از مهم‌ترین نکاتی که والدین قبل از بازگشایی مدارس باید بدانند را معرفی کردیم. با رعایت نکات ذکر شده، علاوه بر اینکه استرس خود را کاهش می‌دهید، بلکه به فرزندتان کمک می‌کنید تا سال تحصیلی جدید را با اعتماد به نفس و آمادگی بیشتری آغاز کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا