سبک زندگیسلامت و زیبایی

با این ۱۰ ترفند ماهی ۳ کیلو کم کنید

برای کاهش وزن و لاغری همیشه نباید از رژیم‌های سخت پیروی کنید و به خودتان خیلی سخت بگیرید. برخی اوقات به کار بردن ترفندهای موثر به شما کمک می‌کند تا بسیار راحت‌تر وزن خودتان را کاهش دهید. اما چگونه ۱ ماهه ۳ کیلو لاغر شویم؟ در این مقاله از اکالا بلاگ می‌توانید با ترفندهای ۳ کیلو لاغری در یک ماه آشنا شوید.

راهکارهایی برای کاهش وزن ۳ کیلوگرم در یک ماه

کم کردن وزن برای همه افرادی که به چاقی مبتلا هستند، اهمیت زیادی دارد. به طور کلی کاهش وزن سریع به بدن آسیب وارد می‌کند، اما کمک گرفتن از راهکارهای کاربردی، به شما کمک می‌کند تا راحت‌تر از آن چیزی که تصور می‌کنید و بدون فشار زیاد وزن خودتان را کم کنید. در ادامه یاد می‌گیرید که چطور بدون تحمل گرسنگی و رژیم سخت ۳ کیلو کم کنید.

۱- تنقلات و میان وعده‌های کم ارزش را حذف کنید

برای کاهش وزن قبل از هر کاری باید مصرف تنقلات ناسالم و کم ارزش را متوقف کنید. شاید باورش سخت باشد ولی مصرف تنقلات ناسالم حتی بیشتر از وعده‌های غذایی در اضافه وزن شما دخیل هستند.

برای کاهش وزن اصولی باید حواستان به همه چیزهایی که در طول روز مصرف می‌کنید، باشد. برای میان وعده می‌توانید از چند عدد میوه تازه، ماست بدون چربی یا مقداری آجیل استفاده کنید.

به جای این که بنشینید و مقدار زیادی میان وعده بخورید، بهتر است میان وعده‌های خودتان را به ۵ قسمت تقسیم کنید و در طول روز مقداری از آن‌ها را میل کنید. با این راهکار کمتر احساس گرسنگی را تجربه می‌کنید و وزن شما راحت‌تر کاهش پیدا می‌کند.

راهکارهایی برای کاهش وزن 3 کیلوگرم در یک ماه

۲- از غذاهای بدون روغن استفاده کنید

برای کاهش وزن ۳ کیلوگرم در یک ماه باید مصرف غذاهای سرخ شده را به طور کامل کنار بگذارید و مدتی تنها از غذاهای پخته شده و کم روغن استفاده کنید.

اگر خوردن غذاهای سالم و کم چرب به یک عادت تبدیل شود، راحت‌تر از آن چیزی که فکرش را کنید وزن کم خواهید کرد. برای تنوع بخشیدن به رژیم غذایی‌تان می‌توانید از غذاهای کبابی نیز در کنار غذاهای پخته شده استفاده کنید.

۳- مصرف شیرینی و شکر را حذف کنید

شیرینی‌جات هیچ فایده‌ای برای بدن شما ندارند و تنها سم‌های خوش آب و رنگ و اشتها برانگیزی هستند که در رژیم غذایی شما جای گرفته‌اند. اگر واقعا دوست دارید در عرض یک ماه ۳ کیلو از وزنتان را کم کنید، بهتر است از همین امروز مصرف انواع شیرینی، شکر و نان‌های سفید را متوقف کنید.

استفاده از نوشیدنی‌های شیرین و آبمیوه‌های صنعتی را به حداقل برسانید و ببینید که با حذف شیرینی‌جات چقدر احساس بهتری را تجربه می‌کنید و چطور به راحتی وزن شما کاهش پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: با این لیست خونگی، بدون هزینه خاصی اندامتو بساز

۴- آب بیشتری بنوشید

همه اندام‌های حیاتی بدن ما به آب، برای بهبود عملکرد خود نیاز دارند. نوشیدن آب بدن شما را سم زدایی می‌کند و مانع احتباس مایعات در بدن می‌شود.

برای این که راحت‌تر وزن خود را کم کنید، باید هر زمانی که یادتان می‌افتد، مقداری آب بنوشید و به طور میانگین از ۸ لیوان آب در طول روز استفاده کنید. نوشیدن آب مانع بروز یبوست می‌شود و از بزرگ شدن شکم نیز جلوگیری می‌کند.

۵- ورزش کنید

برای کاهش وزن باید بیشتر از کالری‌هایی که در طول روز مصرف می‌کنید، کالری بسوزانید. ورزش و پیاده روی بهترین راهکار برای کاهش وزن است که به افزایش سوخت و ساز بدن کمک می‌کند و مانع چاقی می‌شود.

ورزش کردن به شما کمک می‌کند تا در عرض مدت زمان کوتاهی، به وزن ایده آل خود دست پیدا کنید و اندام زیباتری داشته باشید. برای کاهش وزن باید حداقل ۵ روز در هفته به مدت نیم ساعت ورزش کنید.

اگر زمان کافی برای ورزش کردن ندارید بهتر است پیاده روی کنید، از پله‌ها بالا و پایین بروید یا با انجام دادن کارهای منزل کالری‌های اضافه را بسوزانید.

ترفندهای 3 کیلو لاغری در یک ماه

۶- مصرف نمک را کاهش دهید

مصرف زیاد نمک موجب افزایش وزن و افزایش احتباس آب در بدن می‌شود. برای این که راحت‌تر وزن کم کنید، بهتر است مصرف نمک را کاهش دهید و از غذاها به صورت کم نمک استفاده کنید.

۷- مصرف برنج و نان را محدود کنید

برای کاهش وزن سریع بهتر است در وعده‌های غذایی خود مصرف نان و برنج را محدود کنید و در عوض از پروتئین و سبزیجات بخارپز شده بیشتری استفاده کنید.

می‌توانید در هر وعده ۱ تا ۲ تکه نان سبوس دار میل کنید و برای اینکه سیر شوید از سبزیجات پخته شده یا سالاد به مقدار بیشتری استفاده کنید. با این ترفند ساده احساس گرسنگی کمتری در طول روز خواهید داشت و پس از مدتی به راحتی وزن شما کاهش پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: ۱۰ ویتامینی که خوش اندام‌ترتون میکنه!

۸- از غذاهای مفید استفاده کنید

برخی از غذاها برای کاهش وزن انتخاب بهتری هستند و به افزایش سرعت کاهش وزن شما کمک می‌کنند. برای کاهش وزن ۳ کیلوگرم در ماه باید در رژیم غذایی خود بیشتر از لوبیای پخته شده، عدسی، سینه مرغ کبابی یا پخته شده، نان سبوس دار، سبزیجات تازه، سوپ و آش بدون کره و روغن، و همچنین ماهی کبابی استفاده کنید.

مصرف موز، سیب، کره بادام زمینی و همچنین خرما نیز بهترین گزینه‌ها برای میان وعده هستند که می‌توانید در طول روز از آن‌ها استفاده کنید.

لاغری سریع در یک ماه

۹- دست از وزن کردن خودتان بردارید

برای کاهش وزن نباید دائما به عدد روی ترازو نگاه کنید. اگر رژیم غذایی سالمی دارید و ورزش می‌کنید، ممکن است چربی‌های بدن شما در حال تبدیل شدن به عضله باشند.

در این شرایط شاید وزن شما کاهش پیدا نکند، اما قطعا بدن شما خوش فرم‌تر می‌شود و سلامت بیشتری کسب می‌کنید. بهتر است در طول ماه تمام ترفندهای کاهش وزن را به کار بگیرید و در انتهای ماه برای مشاهده نتیجه کار، خودتان را وزن کنید.

۱۰- رژیم مرغ و کلم بروکلی بگیرید

رژیم لاغری ۳ کیلو در هفته کمی غیر منطقی به نظر می‌رسد، اما شما با رعایت ترفندهای ساده می‌توانید ۳ کیلوگرم در ماه وزن خود را کاهش دهید.

شاید برایتان جالب باشد، اما اگر در ماه تنها در رژیم غذایی‌تان از مرغ بدون چربی و کلم بروکلی در وعده‌هایی غذایی‌تان استفاده کنید، می‌توانید به راحتی در هر ماه ۳ کیلوگرم از وزن خود را کم کنید.

این رژیم غذایی بسیاری از بیماری‌های خود ایمنی بدن مثل پسوریازیس را برطرف می‌کند و هر چقدر بیشتر آن را ادامه دهید، کاهش وزن بیشتری را تجربه خواهید کرد.

به طور کلی استاندارد کاهش وزن در یک ماه بین ۳ تا ۵ کیلوگرم است و اگر به رژیم غذایی سالم و فعالیت بدنی روزانه‌تان پایبند باشید، کم کردن این وزن برایتان ساده خواهد بود. شما از چه راهکارهایی برای کاهش وزن استفاده می‌کنید؟ اگر تجربه کاهش وزن دارید، می‌توانید نظرات و تجربیات خودتان را در این مطلب از مجله سبک زندگی اکالا با ما و دوستان علاقه‌مند به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا