روانشناسیسبک زندگی

۹ دلیل سرد شدن مردان پس از ازدواج!

ممکن است در زندگی مشترکتان احساس دوری زیادی کنید و حس کنید عشق به تدریج از رابطه‌تان می‌رود. شاید فکر می کنید همسرتان دیگر مثل دوران قبل از ازدواج دوستتان ندارد، احساس می کنید شما تمام تلاش خود را برای رابطه‌تان می کنید، در حالی که همسرتان هیچ رفتار صمیمی یا رمانتیکی از خود نشان نمی‌دهد. شما سعی می کنید همسرتان را راضی نگه دارید تا او هم به شما توجه کند، اما به نظر می رسد او متوجه این موضوع نمی شود! اگر این شرایط برای شما آشناست، بد نیست بدانید که تنها نیستید. هزاران زن در سراسر دنیا دقیقا همین احساس را دارند!

در این مقاله از مجله روانشناسی اکالا بلاگ، به بررسی علل کم‌رنگ شدن صمیمیت و رفتارهای رمانتیک در روابط زناشویی و سرد شدن مردان پس از ازدواج می‌پردازیم.

آیا سرد شدن مردان پس از ازدواج طبیعی است؟

آیا سرد شدن مردان پس از ازدواج طبیعی است؟

نشانه های یک شوهر رومانتیک را نباید با بی علاقگی عاطفی او نسبت به ازدواج اشتباه گرفت. این موضوع می تواند به سادگی به معنای کمبود ابراز احساسات او باشد. مردان به طور معمول در بیان احساسات و برقراری ارتباط با کلام چندان مهارت ندارند.

این اغلب نتیجه‌ یک الگوی اجتماعی است که از سنین پایین به مردان یاد می دهد احساسات خود را به اسم “قوی بودن” پنهان کنند و لزوماً به ویژگی‌های شخصیتی آن‌ها ارتباطی ندارد. با این حال، این تمایلات به مرور زمان چنان عمیق در روان آنها ریشه می‌دواند که به بخش جدایی ناپذیر شخصیتشان تبدیل می شوند.

ممکن است شوهر شما در اوایل رابطه تان رمانتیک رفتار کرده باشد، اما به احتمال زیاد، این کار برای او مستلزم تلاش زیادی بوده است. بیشتر مردان بعد از ازدواج، سرد می‌شوند زیرا این رفتار به آنها احساس راحتی و بازگشت به عادت‌های همیشگی شان را می‌هد. او ممکن است فکر کند حالا که ازدواج کرده‌اید و شریک زندگی همیشگی او هستید، دیگر نیازی به انجام کارهایی که به طور طبیعی برایش راحت نیست، وجود ندارد.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    چرا رفتارهای رمانتیک شوهرها کم می‌شود؟

    چرا رفتارهای رمانتیک شوهرها کم می‌شود؟

    در زندگی مشترک، زمانی که یکی از زوجین ابراز محبت را کنار می‌گذارد، می‌تواند ذهن همسر دیگر را پر از سؤال کند. ممکن است بخواهند بدانند چرا همسرشان دیگر رفتارهای رمانتیک از خود نشان نمی‌دهد.
    بنابراین، اگر از خود می‌پرسید «چرا همسرم دیگر ابراز محبت نمی‌کند؟» مهم است که به خاطر داشته باشید روابط فردی منحصر به فرد هستند. دلایل مختلفی وجود دارد که ممکن است همسرتان به اندازه‌ای که شما دوست دارید، صمیمی یا رمانتیک رفتار نکند.

    ارتباط” کلید درک پویایی خاص رابطه شماست. با این حال، در اینجا ۹ دلیل کلی وجود دارد که می تواند به کمبود محبت یا رفتارهای رمانتیک در رابطه شما دامن بزند:

    ۱. زبان های مختلف عشق

    احتمالا شما و همسرتان زبان های مختلف عشق داشته باشید. ، پنج زبان عشق وجود دارد: کلام تاییدآمیز، هدیه دادن، وقت با کیفیت گذراندن، لمس فیزیکی و اعمال محبت آمیز. ممکن است شما از اینکه همسرتان محلتش را به صورت زبانی ابراز کند لذت ببرید، در حالی که او ترجیح دهد با انجام کارهای مورد نیازتان (مثل تمیز کردن خانه یا خرید مواد غذایی) عشقش را نشان دهد.

    ۲. مشکلات ارتباطی

    زوجین ممکن است زندگی مشترک خود را از دریچه های کاملا متفاوتی ببینند. شاید اوضاع از نظر همسرتان عالی به نظر برسد، در حالی که شما احساس می کنید نیازهایتان برآورده نمی شوند. در حالی که یکی احساس می کند رابطه شان پر رونق است، دیگری ممکن است احساس نادیده گرفته شدن و عدم رضایت داشته باشد.

    برای اینکه در زندگی مشترک احساس رضایت داشته باشید، درباره این موضوع که دوست دارید با شما چطور رفتار شود صحبت کنید.

    بیشتر بخوانید: راه‌های جلوگیری از یکنواختی و تکراری شدن زندگی زناشویی

    ۳. استرس و فشار

    عوامل بیرونی مانند کار، مشکلات مالی یا سایر فشارهای زندگی می تواند بر توانایی ابراز محبت یا انجام کارهای رمانتیک تأثیر بگذارد.

    ۴. الگوهای روابط گذشته

    تجربیات گذشته می تواند بر نحوه ابراز محبت افراد، به ویژه در روابط قبلی تأثیر بگذارد. اگر تجربیات منفی وجود داشته باشد، ممکن است بر تمایل فرد به ابراز صمیمیت تأثیر بگذارد.

    ۵. تفاوت های فرهنگی یا تربیتی

    پیشینه فرهنگی یا خانوادگی می تواند در شکل گیری نگرش فرد نسبت به محبت و رفتارهای رمانتیک نقش داشته باشد. تربیت های مختلف ممکن است منجر به سطوح راحتی متفاوتی در ابراز عشق شود.

    ۶. ایده‌های متفاوت درباره مفهوم زندگی مشترک

    مرد و زن باهم فرق دارند و این به خاطر دلایل منطقی است. آنها معمولا انتظارات متفاوتی از ازدواج دارند، اما هر دو به صمیمیت و نزدیکی عاطفی اهمیت می‌دهند.

    همسر زن انتظار دارد که هر شب شام را باهم بخورند و فعالیت‌های مشترک زیادی داشته باشند. اما شاید شوهر او چنین تصوری نداشته باشد. او شاید فکر می‌کرد بعد از ازدواج هم می‌تواند به تفریح با دوستانش ادامه دهد و بعد به‌خانه برگردد.

    بیشتر بخوانی: چرا همسرم من را درک نمی‌کند؟

    ۷. مشکلات سلامتی

    مشکلات جسمی یا روحی می تواند بر توانایی فرد در برقراری روابط عاطفی یا انجام رفتارهای رمانتیک تأثیر بگذارد. مهم است که بررسی کنید آیا ممکن است مشکلات سلامتی نهفته‌ای بر همسرتان تأثیر بگذارد.

    ۸. مسائل حل نشدهمسائل حل نشده

    مشکلات روابطی یا تعارضات حل نشده می تواند فاصله عاطفی ایجاد کند و بر سطح محبت و رفتارهای رمانتیک در ازدواج تأثیر بگذارد. رسیدگی و حل هرگونه مشکل باقی مانده ممکن است به بهبود کلی رابطه شما کمک کند.

    ۹. پدر شدن

    در زندگی مشترک، عوامل زیادی می توانند باعث کم‌رنگ شدن عشق و علاقه بین زوجین شوند و بچه‌داری یکی از مهم‌ترین آن‌هاست. برخی از مردان به قدری درگیر مسئولیت‌های پدرانه می‌شوند که فراموش می‌کنند اول همسر هستند و بعد پدر. 

    آن‌ها در تلاش برای بهترین بودن برای فرزندانشان، از توجه به همسر غافل می‌شوند. اما همسر او همچنان انتظار دارد همان ویژگی‌هایی را ببیند که باعث می‌شد احساس کند تنها زن دنیا است.

    برای حل مشکلات زندگی مشترک، صحبت کردن امری اساسی است. بر خلاف باور عموم، برای رفتن به مشاوره و جلسات درمانی ازدواج، لازم نیست در آستانه طلاق باشید. در زندگی زناشویی همه با مشکلاتی روبرو می‌شوند و زمانی که احساس می‌کنید اوضاع آنطور که می‌خواهید پیش نمی‌رود، اشکالی ندارد که به دنبال کمک باشید.

    منابع:

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا