آشپزینکات آشپزی

سرکه انگور اصل چه رنگی است؟ نکات خرید آن

یکی از راه‌های تشخیص سرکه انگور اصل، توجه به رنگ و ظاهر آن است. اگر قصد دارید از بیرون سرکه انگور طبیعی تهیه کنید، لازم است با روش‌های شناسایی سرکه انگور طبیعی به طور کامل آشنا باشید. در این مقاله از مجله اکالا به شما می‌گوییم که سرکه انگور اصل چه رنگی است و چه تفاوت‌هایی با سرکه تقلبی دارد.

سرکه انگور طبیعی چه رنگی است؟

سرکه انگور یکی از سالم‌ترین و محبوب‌ترین انواع سرکه برای مزه دار کردن سالاد و تهیه انواع ترشی خانگی است. اما از آن جایی که سرکه‌های تقلبی و اسیدی در بازار بسیار زیاد است، تشخیص سرکه اصل از تقلبی به شما کمک می‌کند تا همیشه سرکه باکیفیتی را خریداری کنید.

سرکه انگور از تخمیر انگور تهیه می‌شود و از همین رو حاوی باکتری‌های مفید و اسیدآمینه‌های بیولوژیک است که فواید زیادی برای بدن دارد. در مقابل، سرکه‌های تقلبی از مواد شیمیایی تهیه می‌شوند و برای سلامتی ما مضر هستند.

به طور کلی اگر برای تهیه سرکه انگور از انگور زرد یا سبز استفاده شود، رنگ سرکه سفید مایل به زرد خواهد بود و در صورتی که برای تهیه آن از انگور قرمز استفاده شود، رنگ سرکه قرمز مایل به قهوه ای روشن می‌شود.

سرکه انگور طبیعی چه رنگی است؟

معمولا سرکه انگور طبیعی خیلی زلال و شفاف نیست و ممکن است رنگ آن کمی کدر به نظر برسد، بنابراین اگر سرکه‌ای که تهیه کرده‌اید رنگ خیلی شفاف و یکدستی دارد و کاملا زلال به نظر می‌رسد، ممکن است طبیعی نباشد.

رنگ سرکه انگور نباید بیش از حد بی رنگ یا بیش از حد قرمز و خوشرنگ باشد. سعی کنید در زمان خرید سرکه انگور به طبیعی بودن رنگ و عطر آن دقت کنید و فکر نکنید که خوشرنگ و شفاف بودن رنگ قرمز سرکه نشان دهنده کیفیت بیشتر آن است.

بیشتر بخوانید: با این روش آسان، از تفاله انگور سرکه تهیه کنید

نکاتی که باید برای خرید سرکه انگور طبیعی بدانید

به طور کلی باید بدانید که تشخیص سرکه انگور اصل از تقلبی بسیار مشکل است و تنها با بررسی ظاهر آن نمی‌توان این موضوع را تایید کرد. در بسیاری از مواقع سرکه‌های تقلبی آنقدر شبیه به سرکه‌های اصل هستند که تنها در آزمایشگاه می‌توانید اصل یا تقلبی بودن آن را تشخیص دهید.

اما سرکه انگور اصل چه رنگی است و برای خرید سرکه انگور باید به چه نکاتی دقت کنیم؟

از خرید سرکه‌های سنتی از مکان‌هایی که مطمئن نیستید اجتناب کنید

بهتر است بدانید که بسیاری از سرکه‌هایی که به عنوان سرکه سنتی به فروش می‌رسند، تقلبی هستند و برای تهیه آن‌ها از موادی مثل اسید استیک، آب و مقداری کارامل تهیه می‌شوند.

برخی از افراد سودجو نیز برای تهیه سرکه از تفاله انگوری که آب آن گرفته شده استفاده می‌کنند. سرکه‌ای که برای تهیه آن از تفاله انگور به جای انگور تازه استفاده شود، بسیار سریع‌تر از سرکه‌های عادی آماده می‌شود اما این سرکه خواص کمتری دارد.

از خرید سرکه‌هایی که فاقد مجوز هستند اجتناب کنید

از آن جایی که گاهی اوقات تشخیص سرکه‌های تقلبی از اصل بسیار مشکل است، اگر به سرکه انگور طبیعی و خانگی دسترسی ندارید، بهتر است فکر خرید آن از ناشناس را فراموش کنید و تنها از سرکه‌هایی که دارای مجوز وزارت بهداشت هستند استفاده کنید.

قبل از خرید سرکه به دقت پروانه ساخت محصول از سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت را بررسی کنید و سپس با خیال راحت آن محصول را تهیه کنید.

نکاتی که باید برای خرید سرکه انگور طبیعی بدانید

به بو و مزه سرکه انگور دقت کنید

سرکه انگور طبیعی بوی تندی شبیه به انگور دارد و مزه آن بسیار ترش است. اما ترشی این سرکه به گونه‌ای نیست که موجب سوزش شدید گلو شود. برای تشخیص اصل بودن سرکه در زمان خرید سرکه انگور سنتی حتما به بوی آن توجه داشته باشید. سرکه‌های تقلبی معمولا از ترکیب اسید، آب و کارامل تهیه می‌شوند و بوی خاصی ندارند.

بیشتر بخوانید: دلایل تلخ شدن سرکه انگور + راهکارهای جلوگیری از آن

به بافت سرکه توجه کنید

معمولا در انتهای ظرف سرکه انگور طبیعی مقداری رشته‌های تور مانند ته نشین می‌شود که به اصطلاح به این مواد سرکه مادر گفته می‌شود. در صورتی که سرکه‌ای که تهیه کرده‌اید کاملا زلال و شفاف است، ممکن است طبیعی نباشد.

در این مقاله از مجله آشپزی اکالا به این سوال پاسخ دادیم که سرکه انگور اصل چه رنگی است و چطور می‌توان سرکه انگور اصل را شناسایی کرد. اگر تجربه خرید سرکه انگور تقلبی را دارید یا راه بهتری برای شناسایی سرکه انگور طبیعی می‌شناسید، می‌توانید نظرات و تجربیات خودتان را با ما به اشتراک بگذارید.

۰/۵ (۰ نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا