دانستنی

۱۰ خاصیت بی‌نظیر روغن ماهی برای بدن

روغن ماهی از جمله روغن‌هایی است که فواید و خواص بسیاری برای بدن دارد. هر یک از این خواص و ویژگی‌ها سبب می‌شود تا بیماری‌های بسیاری درمان شود. در ادامه به اکالا بلاگ همراه باشید تا فواید روغن ماهی را به طور کامل برایتان شرح دهیم.

با ۱۰ مورد از مهم‌ترین فواید روغن ماهی آشنا شوید!

انجمن قلب امریکا توصیه می‌کند که باید هفته‌ای دو بار ماهی مصرف شود، چرا که مملو از پروتئین، اسیدهای چرب اُمگا ۳ و ویتامین‌های مغذی است. با توجه به اینکه کارشناسان تغذیه مصرف زیاد ماهی را توصیه می‌کنند، اما نسبت به خواص مکمل‌های روغن ماهی که حاوی اسیدهای چرب اُمگا ۳ است مطمئن نیستند. در ادامه به ۱۰ مورد از مهم‌ترین فواید روغن ماهی اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

۱- کمک به مبتلایان به بیماری آسم

تحقیق جدید دانشگاه روچستر نشان می‌دهد محصولات حاوی اسید چرب اُمگا ۳ موجب کاهش تولید آنتی بادی‌های مسبب آسم و آلرژی در بدن می‌شوند. از این رو مصرف روغن ماهی سبب می‌شود تا بیماری آسم و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، برونشیت و… تا حدودی بهبود یابد.

۲- تقویت متابولیسم بدن

محققان در ژاپن دریافته‌اند روغن ماهی موجب فعال سازی گیرنده‌ها در دستگاه گوارش موش‌ها می‌شود در نتیجه سلول‌ها در سیستم عصبی برای متابولیز چربی ذخیره می‌شوند.

دانشمندان به یک گروه از موش‌ها غذای چرب حاوی روغن ماهی دادند، در حالی که به گروه دیگر رژیم غذایی فاقد این مکمل داده شد. آن‌ها دریافتند موش‌های تغذیه شده با روغن ماهی ۵ تا ۱۰ درصد وزن کمتری داشتند. پس روغن ماهی با تقویت متابولیسم بدن به کاهش وزن و لاغری نیز کمک می‌کند.

تقویت متابولیسم بدن از فواید روغن ماهی

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    ۳- تقویت سیستم ایمنی

    طبق یافته محققان در آزمایش سال ۲۰۱۳ بر روی مکمل‌ها، روغن ماهی دارای خواص تقویت کننده سیستم ایمنی است که می تواند برای افراد دارای نقص ایمنی مفید باشد. به گفته محققان، روغن ماهی موجب ترغیب فعالیت سلول های سفید خون در تقویت سیستم ایمنی می شود.

    ۴- مقابله با افسردگی

    مشخص شده است که مکمل های روغن ماهی موجب تسکین علائم افسردگی خفیف و متوسط می‌شوند. همچنین افراد مبتلا به افسردگی تک قطبی بعد از خوردن یک یا دو گرم مکمل در روز با کاهش علائم مواجه بودند.

    بیشتر بخوانید: فواید انواع روغن گیاهی برای سلامتی

    ۵- حفاظت از قلب

    امگا-۳ همواره با سلامت بهتر قلب مرتبط بوده است، اگرچه مطالعات اخیر نشان می‌دهد مصرف حدود ۳۰۰ میلی‌گرم اُمگا-۳ از طریق رژیم غذایی یا مکمل‌ها مفید است اما مصرف بیش از این اندازه آن فایده ای ندارد. به علاوه روغن ماهی منجر به کاهش سطح تری گلیسیرید و کلسترول خون در بدن می‌شود و با پیشگیری از سفت شدن عروق از ضربان غیرعادی قلب جلوگیری می‌کند.

    ۶- شادابی پوست

    لازم به ذکر است که امگا ۳ موجود در روغن ماهی باعث کلاژن سازی پوست و درمان لک‌های پوست صورت می‌شود. همچنین مصرف روغن ماهی به حفظ رطوبت سلول‌های پوستی کمک کرده و موجب شادابی و جوانی پوست می‌شود. 

    شادابی پوست از فواید روغن ماهی

    ۷- جلوگیری از سقط جنین

    توصیه می‌شود که زنان باردار نیز از روغن ماهی به صورت اصولی و با مشورت پزشک مصرف نمایند. زیرا اسید چرب DHA موجود در روغن ماهی برای شکل‌گیری مغز و رشد چشم‌های جنین مفید است. به علاوه مصرف روغن ماهی از تولد زودرس و سقط جنین جلوگیری می‌کند.

    ۸- درمان سرطان پروستات

    روغن ماهی برای مردان نیز فواید بسیار زیادی دارد که از جمله این فواید می‌توان به کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات اشاره کرد. همچنین روغن ماهی قادر به مقابله با سرطان پروستات شدید و در مرحله پیشرفت نیز است. 

    بیشتر بخوانید: از خواص ماهی چه می‌دانید؟

    ۹- کاهش استرس

    از دیگر فواید روغن ماهی می‌توان به کاهش استرس اشاره کرد. شما می‌توانید با مصرف روغن ماهی به تنظیم نوسانات خلقی کمک کنید. همچنین روغن ماهی باعث بهبود خلق و خو، کاهش استرس و افزایش روحیه می‌شود. 

    کاهش استرس از فواید روغن ماهی

    ۱۰- کاهش آکنه

    همانطور که گفته شد روغن ماهی سرشار از اسید چرب EPA است که وجود اسید چرب نیز تاثیر بسزایی در کاهش آکنه و جوش صورت و بدن دارد. 

    در این مطلب از مجله دانستنی اکالا به فواید روغن ماهی اشاره کردیم. امیدواریم که از نکات ذکر شده در جهت بهبود سلامتی بدن و پیشگیری از بیماری‌های مزمن نهایت استفاده را بکنید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا