دانستنی

فواید و خواص شگفت انگیز ۷ میوه‌ خوشمزه

میوه هایی وجود دارند که ما به طور روزانه آن ها را مصرف می کنیم اما از خواص و فواید آن ها خبر نداریم.در این مقاله از دسته دانستی در مجله اینترنتی اکالا با برخی از میوه‌های استوایی و مفید آشنا می‌شویم و خواص و ویژگی‌های آنها را با هم بررسی میکنیم. با ما همراه باشید.

انار میوه بهشتی

انار، میوه بهشتی، دارای خواص درمانی زیادی است. انار یکی از میوه‌هایی است که به سم زدایی و پاکسازی کبد از سموم کمک می‌کند و برای درمان کبد چرب بسیار مفید است. انار برای مشکلات گوارشی نوزادان و کودکان مانند اسهال و اسهال خونی مفید است. انار آنتی اکسیدان های بالایی دارد و اگر روزانه مصرف شود می تواند به شما در کنترل وزن کمک کند.

محتوای فیبری بالای انار باعث سیری و کاهش اشتها می شود. انار پخته برای زخم های گوشه ناخن مفید است. خانم هایی که عادت ماهانه شان نامنظم است می توانند از جوشانده برگهای انار استفاده کنند. عصاره یا همان آب انار، فولیکول های مو را تقویت می کند و مانع ریزش مو می شود.

انار میوه بهشتی

بیشتر بخوانید: ۱۲ میوه‌ی استوایی شگفت‌انگیز با خواص آن

نارگیل پرخاصیت

نارگیل میوه خوشمزه و پرخاصیتی است. شما می توانید برای رفع بوی بدن دهان نارگیل بجوید. روغن نارگیل علاوه بر تقویت مو باعث کاهش چین و چروک پوست می شود.

 در برطرف کردن بواسیر مفید است و به دلیل داشتن چربی زیاد و مواد مغذی، چاق کننده است. شیر نارگیل ضد اسهال است و عده ای معتقد هستند که شیر نارگیل به صاف کردن مو نیزکمک می کند. دارای توان مرطوب کنندگی است و به موهایتان درخشندگی و زیبایی می دهد. بعلاوه خاصیت ضد باکتریایی دارد و پوست سر را عاری از آلودگی نگه می دارد.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    خواص نارگیل

    آناناس لاغرکننده

    آناناس لاغر کننده است. این میوه شیرین و خوشمزه کبودی و درد آرتروز را تسکین داده و به سلامت کلیه کمک می کند. همچنین سرشار از کلسیم، فسفر، آهن، سدیم و پتاسیم بوده و منبع غنی از ویتامین C است. بعلت داشتن مقدار زیاد پتاسیم به افرادی که دچار فشارخون بالا هستند کمک زیادی می‌کند.

    مصرف آناناس در آقایان باعث افزایش قدرت باروری در ایشان می شود. آناناس پوست را درخشان تر کرده و از خشکی آن جلوگیری می کند. این میوه داروی موثری برای حساسیت فصلی است که علت آن داشتن مقادیر زیاد بتاکاروتن است.

    آناناس

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه اسموتی سه رنگ میوه‌ای؛ نوشیدنی خنک تابستانی

    انبه آنتی‌اکسیدان

    انبه میوه ای برای تقویت بینایی است. انبه یک میوه گرمسیری است که نه تنها خوشمزه بوده بلکه بعلت داشتن مقادیر زیاد ویتامین، فیبر، املاح و آنتی اکسیدان بسیار مفید است. این میوه باعث خوشبو شدن دهان می شود و رنگ چهره را باز می‌کند.

    از جمله دیگر خواص انبه می‌توان به تقویت کنندگی دستگاه گوارش نیز اشاره کرد. مربا و ترشی انبه برای معده بسیار مفید است. انبه حرارت بدن را کاهش میدهد و تب را پایین می‌آورد. همچنین برای رفع اسهال مفید بوده و خوردن آن سردرد، تنگی نفس و سرفه را از بین می‌برد.

    انبه خوشمزه

    موز سرشار از پتاسیم

    موز بعلت داشتن پتاسیم فراوان ضد سرطان بوده و غذای خوبی برای ماهیچه ها می باشد. این میوه آهن زیادی دارد که محرک تولید هموگلوبین در خون است که در موارد کم خونی بسیار موثر خواهد بود. موز دارای اثر آنتی اکسیدانی است که می تواند باعث آرامش فعالیت معده شود.

    موز نارس و گل پخته موز برای درمان بیماری قند و همچنین شیره گل های آن برای درمان اسهال خونی استفاده می‌شود. موز تاثیر بی نظیری در تقویت بینایی دارد. به طور مسلم، موز، یک عامل شفابخش نیرومندی است که برای سلول فرسوده، زخم‌ها و همچنین جلوگیری از التهاب معده بسیار مفید است.

    خواص موز

     

    منگوستین آنتی‌اکسیدان

    منگوستین از جمله میوه های استوایی می باشد که خواص بسیار زیادی برای سلامتی دارد. شهرت زیاد منگوستین به دلیل خواص آنتی اکسیدانش است. از مزایای این میوه بقدری گفته می شود که گاهی آن را در رده بنده ی بهترین میوه ها قرار می‌دهند. منگوستین با کاهش التهاب می‌تواند راه هوایی را باز کند و اجازه می‌دهد تنفس طبیعی انجام شود، بنابراین میوه منگوستین این توانایی را دارد که به هر کسی که از مشکلات تنفسی مختلف رنج می‌برد کمک کند.

    منگوستین خاصیت طبیعی آنتی بیوتیک، ضدعفونی کننده، ضدویروسی، ضدمیکروبی، ضد التهابی و ضد حساسیت دارد. همچنین می‌تواند به عنوان یک ماده‌ی انرژی بخش، ضدپیری، ضدالتهاب و آرام بخش مورد استفاده قرار گیرد. جوشیده تهیه شده از برگ و پوست درخت منگوستین، اختلال ادراری را درمان می‌کند. از این میوه می‌توان به عنوان یک مکمل قبل از ورزش استفاده کرد . عصاره منگوستین، برای درمان آسم و اگزما مفید است.

    خاصیت منگوستین

    بیشتر بخوانید: همه نکاتی که باید درباره آبمیوه‌ها بدانید!

    پاپایا جوان‌کننده

    پاپایا میوه ای است که در تمام فصول یافت می‌شود و طعمی شیرین و بافتی کره مانند دارد. پاپایا می‌تواند پوست‌ شما را صاف و انعطاف‌پذیر کند. آنزیم‌های موجود در این میوه، تمام آثار خشکی و پوسته‌ پوسته‌ شدن را رفع‌ کرده و آن را هیدراته می‌کند. پوست پاپایا می‌تواند به کاهش علائم پیری کمک‌ کند. پوست این میوه حاوی آنزیم‌هایی است که سلول‌های مرده را از سطح پوست برمی‌دارند. این کار به رفع چین‌ و‌ چروک و نقطه‌های پیری کمک‌ می‌کند.

    یکی از فواید پاپایا که کمتر شناخته‌ شده است، این است که این میوه اسیدفولیک دارد که به افزایش گردش خون در فولیکول‌های مو کمک‌ کرده و رشد مو را افزایش‌ می‌دهد. مصرف پاپایا برای افرادی که به هر دلیل سیستم ایمنی ضعیفی دارند و مدام دچار بیماری می‌شوند مفید است. عصاره پاپایا تاثیری مشابه اثرات شیمی درمانی دارد و دانه پاپایا غنی از فلاونوئیدها است که خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد. این میوه غنی در ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان است و فیبر بالایی دارد.

    خاصیت پاپایا

    امیدوارم از خواندن این مطلب لذت برده باشید.

     

    نوشته های مشابه

    ‫۲ دیدگاه ها

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.