آشپزیترشیجات و سس ها

۳ روش خانگی تهیه سرکه بالزامیک سیب با طعمی بی‌نظیر

اکثر افراد برای تهیه سرکه بالزامیک از انگور استفاده می‌کنند، اما یکی از بهترین روش‌های درست کردن این سرکه تهیه آن با سیب است. در این مقاله از بخش آشپزی در مجله اکالا می‌توانید با طرز تهیه سرکه بالزامیک سیب آشنا شوید.

طرز تهیه سرکه بالزامیک سیب با استفاده از آب سیب

آماده کردن مواد اولیه این سرکه حدود ۳۰ دقیقه طول می‌کشد. با مواد اولیه به کار رفته در این سرکه می‌توانید حدود ۲ لیوان سرکه بالزامیک سیب خانگی تهیه کنید.

مواد لازم برای تهیه سرکه بالزامیک سیب

آب سیب خالص۱ و ۱/۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
سیب متوسط۳ عدد

مراحل طرز تهیه سرکه بالزامیک با سیب

در ادامه این بخش می‌توانید با مراحل درست کردن سرکه بالزامیک سیب به طور کامل آشنا شوید.

مرحله اول: سیب‌ها را خرد کنید

برای شروع باید سیب‌ها را بشویید و آبکشی کنید. در ادامه پوست سیب‌ها را جدا کنید و آن‌ها را خرد کنید. در زمان برش دادن هسته سیب‌ها را نیز جدا کنید و دور بریزید.

3 روش طرز تهیه سرکه بالزامیک سیب

مرحله دوم: تکه‌های سیب و آب سیب را بجوشانید

تکه‌های سیب خرد شده را همراه با آب سیب خالص و تازه‌ای که خودتان تهیه کرده‌اید، در قابلمه بریزید و روی حرارت زیاد قرار دهید. اجازه دهید آب سیب شروع به جوشیدن کند. حدود ۱۵ دقیقه صبر کنید تا سیب‌ها بپزند.

مرحله سوم: سیب‌ها را له کنید

بعد از ۱۵ دقیقه که سیب‌ها کاملا نرم شدند، باید به کمک یک گوشت کوب دستی سیب‌ها را به طور کامل له کنید. بعد از چند دقیقه می‌توانید شعله گاز را خاموش کنید. اگر دوست دارید غلظت سرکه بالزامیک شما بیشتر شود، می‌توانید در این مرحله آب سیب را برای ۱۰ دقیقه دیگر روی حرارت متوسط بجوشانید تا آب اضافه آن تبخیر شود.

بیشتر بخوانید:طرز تهیه سرکه خرما خانگی

مرحله چهارم: به مواد استراحت دهید

در این مرحله باید قابلمه را در دمای اتاق قرار دهید تا کاملا خنک شود. با سرد شدن ترکیب آب سیب و پوره سیب قوام آن بیشتر می‌شود. بهتر است حدود ۶ تا ۸ ساعت صبر کنید تا عطر و طعم سیب بیشتر شود.

مرحله پنجم: مواد را از صافی رد کنید

بعد از حدود ۸ ساعت باید ترکیب آب و پوره سیب را از صافی رد کنید و با پشت قاشق سیب‌ها را فشار دهید تا آب آن‌ها به طور کامل خارج شود. در این مرحله باید از صافی با سوراخ‌های ریز یا یک الک استفاده کنید.

مرحله ششم: مواد سرکه را در شیشه بریزید

یک شیشه تمیز و کاملا خشک تهیه کنید و ترکیب آب و پوره سیبی که تهیه کرده‌اید را داخل آن بریزید. در ادامه درب شیشه را محکم ببندید.

مرحله هفتم: سرکه را آماده کنید

در این مرحله باید شیشه را برای چند روز در دمای اتاق قرار دهید تا سرکه شما آماده شود.

3 روش طرز تهیه سرکه بالزامیک سیب

طرز تهیه سرکه بالزامیک سیب با سرکه سیب و سرکه بالزامیک

آماده کردن این سرکه حدود ۱۰ دقیقه طول می‌کشد و پس از ترکیب کردن مواد قابل استفاده است.

بیشتر بخوانید: سرکه انگور اصل چه رنگی است؟

مواد لازم برای تهیه سرکه بالزامیک سیب ترکیبی

سرکه سیب۱/۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار
سرکه بالزامیک۱/۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار
روغن زیتون۱/۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار
نمک۱/۴ قاشق چای‌خوری
فلفل سیاه۱/۸ لیوان فرانسوی دسته‌دار
موسیر خرد شده۱/۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار

طرز تهیه سرکه بالزامیک سیب ترکیبی

برای تهیه این سرکه بالزامیک ترکیبی باید در یک ظرف بزرگ مقداری سرکه سیب را با سرکه بالزامیک، روغن زیتون، موسیر خرد شده، نمک و فلفل سیاه ترکیب کنید. مواد را خوب هم بزنید و در یک شیشه بریزید. حالا می‌توانید از این سرکه بالزامیک سیب ترکیبی برای مزه دار کردن انواع سالاد استفاده کنید.

3 روش طرز تهیه سرکه بالزامیک سیب

طرز تهیه سرکه بالزامیک سیب را سیب و سرکه

آماده کردن این سرکه بالزامیک سیب حدود ۱۵ دقیقه طول می‌کشد و پس از یک روز می‌توانید از آن استفاده کنید.

مواد لازم برای تهیه سرکه بالزامیک سیب با سیب و سرکه

سیب نرم و قهوه‌ای۲ عدد
سرکه بالزامیک۱/۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
عسل۲ قاشق غذاخوری
سیر۲ حبه
پودر خردل۱ قاشق غذاخوری
نمک۱ قاشق چای‌خوری
روغن زیتون۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار

طرز تهیه سرکه بالزامیک با سیب و سرکه

برای تهیه این سرکه باید سیب را بشویید و سپس خوب خشک کنید. در ادامه پوست آن را به طور کامل جدا کنید و هسته آن را دور بریزید. سیب را خرد کنید و در غذاساز با مخلوط کن بریزید و خوب خرد کنید. بعد از این که سیب خرد شد، سرکه، عسل، سیر، پودر خردل و نمک را به آن اضافه کنید.

دستگاه را دوباره روشن کنید و اجازه دهید مواد به خوبی ترکیب شوند. در این مرحله نوبت اضافه کردن روغن زیتون است. روغن زیتون را به آرامی و در چند نوبت به مواد اضافه کنید و سپس با دست هم بزنید تا مواد به طور کامل با هم مخلوط شوند. در این مرحله نیاز به هم زدن مواد با همزن نیست.

سرکه بالزامیک سیب را در یک شیشه تمیز و خشک بریزید و اجازه دهید یک شب تا صبح در فضای اتاق بماند تا آماده شود. روز بعد می‌توانید از این سرکه خوش طعم برای مزه دار کردن سالاد و غذا استفاده کنید.

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه سرکه بالزامیک سیب:

  • برای تهیه سرکه بالزامیک سیب می‌توانید از هر نوع سیبی که دوست دارید استفاده کنید.
  • می‌توانید از این سرکه برای مزه دار کردن انواع سالاد و تهیه سس‌های خانگی استفاده کنید.
  • اگر احساس می‌کنید غلظت سرکه بالزامیک شما کم است، می‌توانید آن را در قابلمه بریزید و برای مدت زمان بیشتری بجوشانید. سپس دوباره صبر کنید تا سرکه شما خنک شود و بعد آن را به شیشه منتقل کنید.
  • برای تهیه سرکه بالزامیک سیب خانگی باید از آب سیبی که خودتان تهیه کرده‌اید استفاده کنید. آب میوه‌هایی که به صورت بسته بندی به فروش می‌رسند، برای تهیه سرکه بالزامیک مناسب نیستند.
  • در صورتی که برای مزه دار کردن سرکه بالزامیک سیب از روغن زیتون استفاده می‌کنید، می‌توانید مقدار روغن را بنا به ذائقه خودتان کم یا زیاد کنید.

 

در این مقاله به بهترین روش‌های طرز تهیه سرکه بالزامیک سیب و همچنین نکات و فوت و فن‌هایی که باید برای تهیه این سرکه بدانید، اشاره شد. اگر تجربه درست کردن انواع سرکه بالزامیک سیب را دارید، می‌توانید نظرات و تجربیات خودتان را با ما و دوستان علاقه‌مند به آشپزی به اشتراک بگذارید.

منابع: thecafesucrefarine، eatingwell، caitliniles

۰/۵ (۰ نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا