آشپزیانواع دسرها

زردآلوی پخته با عسل؛ دسری خوشمزه و خوشرنگ

زردآلوی پخته با عسل یک دسر خوشمزه، ساده و مقوی است که برای افرادی که به دنبال دسرهای سالم هستند، گزینه هوشمندانه‌ای محسوب می‌شود. در این مقاله از اکالا بلاگ می‌توانید با طرز تهیه زردآلوی پخته با عسل آشنا شوید.

مواد لازم برای تهیه زردآلوی پخته با عسل

برای تهیه زردآلوی پخته با عسل به مواد اولیه زیر نیاز دارید:

زردآلو۴ عدد
مغز بادام پرک شده۴ قاشق غذاخوری
عسل۴ قاشق غذاخوری
پودر زنجبیلبه مقدار کم
کرهبه مقدار لازم

مراحل تهیه زردآلوی پخته با عسل

آماده کردن این دسر حدود ۱۰ دقیقه طول می‌کشد و برای پخت آن نیز باید حدود ۱۵ دقیقه زمان صرف کنید. مواد اولیه به کار رفته در این دسر برای ۱ نفر مناسب است. به منظور درست کردن این دسر برای چند نفر می‌توانید مقدار مواد را چند برابر کنید.

در ادامه این بخش می‌توانید با مراحل درست کردن زردآلوی پخته با عسل آشنا شوید.

مرحله اول: زردآلوها را آماده کنید

برای شروع باید زردآلوها را بشویید و خوب خشک کنید. در ادامه آن‌ها را از وسط نصف کنید و هسته زردآلوها را خارج کنید.

مراحل تهیه زردآلوی پخته با عسل

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    مرحله دوم: زردآلوها را آماده کنید

    در این مرحله باید سینی فر را با کمی کره چرب کنید. زردآلوها را داخل سینی بچینید. سپس مقداری پرک بادام روی آن‌ها بریزید. روی هر یک از زردآلوها مقداری عسل اضافه کنید و در آخر کمی زنجبیل روی زردآلوها را بپاشید.

    مرحله سوم: زردآلوها را بپزید

    فر را با دمای ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد روشن کنید. سپس سینی زردآلوها را برای حدود ۱۲ دقیقه در فر قرار دهید. زمانی که زردآلوها به طور کامل پختند، آن‌ها را از فر خارج کنید و در ظرف پذیرایی بچینید. می‌توانید از این زردآلوهای خوشمزه به عنوان میان وعده یا دسر سالم استفاده کنید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه چیزکیک زردآلو

    نکات و فوت و فن‌های تهیه زردآلوی پخته با عسل

    در ادامه به چند نکته طلایی برای تهیه زردآلوی پخته با عسل اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

    • برای درست کردن این دسر می‌توانید به جای پرک بادام از خلال بادام نیز استفاده کنید. اگر به پرک یا خلال بادام دسترسی ندارید، می‌توانید بادام را برای چند ساعت در آب قرار دهید و بعد پوست آن را جدا کنید. در ادامه آن را خرد کنید و روی زردآلوها بریزید.
    • برای درست کردن این دسر بهتر است از زردآلوهای رسیده و شیرین استفاده کنید.
    • اگر به زردآلوی تازه دسترسی ندارید، می‌توانید برای تهیه این دسر از زردآلوی خشک استفاده کنید. در این روش باید زردآلو را در آب قرار دهید تا نرم شود، سپس آن را درست مثل روشی که گفته شد آماده کنید.
    • در صورت تمایل می‌توانید زردآلوها را با مقداری پرک بادام در فر قرار دهید و بپزید و بعد از این که آماده شد، مقداری عسل روی آن‌ها بریزید.
    • از آن جایی که برای تهیه این دسر از شکر استفاده نمی‌شود، همه افراد با هر سن و سالی می‌توانند به راحتی از آن استفاده کنند.
    • می‌توانید این دسر را هم به صورت گرم و هم سرد میل کنید.
    • بهتر است این دسر را به صورت تازه تهیه و مصرف کنید؛ اما در صورتی که مقداری از این دسر را مصرف نکردید، می‌توانید آن را در ظرف در بسته بریزید و در عرض ۲ روز مصرف کنید.
    • اگر به فر دسترسی ندارید، می‌توانید زردآلوها را روی یک ماهیتابه نچسب بچینید و بعد عسل و پرک بادام را اضافه کنید. سپس ماهیتابه را با حرارت ملایم روی گاز قرار دهید تا آماده شود.
    • در صورت تمایل می‌توانید به جای پرک بادام از مقداری گردوی خرد شده یا یک عدد بادام کامل نیز برای روی زردآلوها استفاده کنید.
    • استفاده از زنجبیل برای این دسر اختیاری است، اما زنجبیل هم عطر خوبی به زردآلو می‌بخشد و هم موجب متعادل شدن طبع آن می‌شود.
    • در صورت تمایل می‌توانید برای تهیه این دسر به جای زنجبیل از مقداری پودر دارچین نیز استفاده کنید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه رولت زردآلو و پرتقال

    نکات و فوت و فن‌های تهیه زردآلوی پخته با عسل

    استفاده از مقدار زیادی شکر و خامه در اکثر دسرها موجب شده تا خیلی از ما از خوردن آن‌ها اجتناب کنیم، اما دسر زردآلوی پخته با عسل یکی از سالم‌ترین و خوشمزه‌ترین انواع دسر است که برای تهیه آن تنها از زردآلو همراه با مقداری پرک بادام و عسل استفاده می‌شود.

    اگر تجربه درست کردن این دسر را دارید، می‌توانید نظرات و تجربیات خودتان را در این مطلب از مجله آشپزی اکالا با ما و دوستان علاقه‌مند به آشپزی در میان بگذارید.

    ۴.۲/۵ (۵ نظر)

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا