سبک زندگیفرهنگ و هنر

۱۰ تا از بهترین انیمه های سریالی ۲۰۲۳

سال ۲۰۲۳ برای طرفداران انیمه، سالی پر از هیجان و شگفتی بود و به جرات می‌توان گفت که شاهد یکی از بهترین دوره‌های این صنعت بودیم. عناوین جدید و فصل های جدید انیمه‌های محبوب، طیف گسترده‌ای از ژانرها و داستان‌های جذاب را به نمایش گذاشتند و سلیقه‌های مختلف را به خود جلب کردند.

در این مقاله از مجله اکالا بلاگ در بخش فرهنگ و هنر، به معرفی ۱۰ تا از بهترین انیمه‌های سال ۲۰۲۳ می‌پردازیم.

۱) پلوتو (Pluto)

انیمه پلوتو (Pluto)

  • سال ساخت و پخش: ۲۰۲۳
  • امتیاز (IMDB): ۸.۲
  • امتیاز (MyAnimeList): ۸.۵۱
  • تعداد قسمت‌ها: ۸ (۱ فصل پایان یافته)
  • ژانر: انیمه، اکشن، رازآلود، علمی-تخیلی، هیجان انگیز
  •  رده سنی: PG-13

پلوتو: انیمه‌ای علمی-تخیلی و پر از احساس

در دنیای انیمه، اقتباس از آثار مانگای نائوکی اوراساوا به ندرت اتفاق می‌افتد. با وجود تحسین گسترده آثار او، تنها تعداد انگشت شماری از آنها به سریالی تلویزیونی تبدیل شده‌اند. یکی از این معدود اقتباس‌ها، انیمه “پلوتو” است که بر پایه مانگایی با همین نام ساخته شده است.

گِزِشت، کارآگاه اندرویدی یوروپل، درگیر پرونده‌ای پیچیده می‌شود: قتل مونت بلان، ربات بازنشسته قهرمان جنگ. اما معمای این جنایت عمیق‌تر از آن است که به نظر می‌رسد.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    مظنون اصلی یک ربات است، اما ربات‌ها طبق برنامه‌ریزی قادر به کشتن انسان‌ها نیستند. قتل یک فعال حقوق ربات‌ها به ماجرا اضافه می‌شود و تردیدها را در مورد هویت قاتل افزایش می‌دهد. هشت سال پیش نیز حادثه‌ای مشابه رخ داده بود که هرگز حل نشده بود.

    قربانیان جدید همگی ربات‌های نخبه‌ی بازنشسته‌ جنگ هستند و به گروهی از هفت قدرتمندترین ماشین‌های جنگی تاریخ تعلق دارند. Gesicht مصمم به متوقف کردن قاتل قبل از کشتن پنج کهنه‌سرباز باقی‌مانده است. او از اتم، اندروید پیشرفته‌ای شبیه یک پسر بچه، کمک می‌گیرد.
    این دو باید قبل از صدمات جبران‌ناپذیر به جامعه، قاتل یاغی را شکار کنند.

    بیشتر بخوانید: بهترین انیمه های تاریخ سینما

    نظر منتقدین

    منتقدین، انیمه پلوتو را به خاطر داستان جذاب، پرماجرا و پر از رمز و راز، شخصیت‌های پرداخته شده و پویا (به ویژه گزشت و اتم)، مضامین عمیق در مورد انسانیت، هویت و جایگاه ربات‌ها در دنیای انسان‌ها مورد تحسین قرار داده‌اند.
    علاوه بر این، منتقدین از انیمیشن و جلوه‌های بصری چشم‌ نواز و موسیقی متن حماسی و تأثیر گذار این انیمه نیز تمجید کرده‌اند.

    های‌لایت

    انیمه پلوتو با داستانی جذاب، پرماجرا و پر از رمز و راز، شما را تا انتها مجذوب خود می‌کند. معمای پیچیده این انیمه با هویتی قاتل ناشناخته و انگیزه‌های پنهان، شما را به کاوشی عمیق در مفاهیم انسانیت، هویت و جایگاه ربات‌ها در دنیای انسان‌ها می‌برد. فلش‌بک‌هایی به جنگی وحشتناک، زخمی عمیق بر روح ربات‌ها برجای گذاشته است.

    روایت گیرا و پر از تعلیق پلوتو، شخصیت‌های پیچیده و جذاب، انیمیشن و جلوه‌های بصری چشم‌نواز، موسیقی متن حماسی و پرداختن به مضامین عمیق فلسفی و اجتماعی، این انیمه را به اثری تماشایی تبدیل کرده است.

    ۲) حماسه وینلند (Vinland Saga)

    انیمه حماسه وینلند (Vinland Saga)

    • سال ساخت و پخش: ۲۰۱۹ – تا کنون
    • امتیاز (IMDB): ۸.۸
    • امتیاز (MyAnimeList): ۸.۷۵
    • تعداد قسمت‌ها: ۴۸ قسمت ( ۲ فصل) 
    • ژانر:انیمه، اکشن، درام، تاریخی، ماجراجویانه
      رده سنی: R – 17

    تورفین جوان با گوش سپردن به داستان‌های دریانوردان کهنه‌ کاری بزرگ شد که از گذر از اقیانوس و رسیدن به سرزمین افسانه‌ای وینلند، سخن می‌گفتند. گفته می‌شد وینلند سرزمینی گرم و حاصلخیز است، جایی که نیازی به جنگیدن نیست. کاملاً برعکس روستای یخ‌زده‌ای او در ایسلند که در آن‌ دنیا آمده بود و قطعاً برعکس زندگی‌اش به عنوان یک مزدور. حالا جنگ خانه‌ی اوست. با اینکه پدرش یک‌بار به او گفته بود: «تو دشمنی نداری، هیچ‌کس هم ندارد. کسی نیست که آسیب زدن به او اشکالی نداشته باشد.» اما تورفین با بزرگ شدن می‌فهمید که هیچ چیز از این حرف دورتر از حقیقت نیست.

    جنگ بین انگلیس و دانمارکی‌ها با هر سال بدتر می‌شود. مرگ به امری عادی تبدیل شده است و مزدوران وایکینگ هر لحظه‌اش را با لذت سپری می‌کنند. پیوستن به هر کدام از طرفین، تعادل قدرت را به شدت تغییر خواهد داد و وایکینگ‌ها خوشحال هستند که برای خودشان اسم و رسمی به دست بیاورند و هر غنایمی را که در راه به دست می‌آورند، تصاحب کنند. در میان این هرج‌و‌مرج، تورفین باید با کشتن آسکلاد، مردی که پدرش را به قتل رساند، انتقام بگیرد. به نظر می‌رسد تنها بهشت برای وایکینگ‌ها همان دوره‌ی جنگ و مرگی است که همچنان ادامه دارد.

    نظر منتقدین

    انیمه حماسه وینلند (Vinland Saga) مورد تحسین منتقدین و تماشاگران قرار گرفته و به عنوان یکی از بهترین انیمه‌های دهه اخیر شناخته می‌شود.
    حماسه وینلند، به خاطر داستان حماسی و پر ماجرا، شخصیت‌های پیچیده و جذاب، انیمیشن و جلوه‌های بصری چشم‌نواز، موسیقی متن تاثیرگذار و کارگردانی بی‌نقص مورد تحسین قرار گرفته است.

    به گفته منتقدین، داستان حماسه وینلند پر از نبردهای هیجان‌انگیز، لحظات دراماتیک و شخصیت‌های به یاد ماندنی است که در طول داستان به تدریج تکامل می‌یابند. انیمیشن و جلوه‌های بصری این انیمه به طور دقیق و واقع‌گرایانه دنیای وایکینگ‌ها را به تصویر می‌کشد و موسیقی متن حماسی آن به فضای داستان حس و حال می‌بخشد. کارگردانی بی‌نقص حماسه وینلند تمام عناصر داستان را به طور یکپارچه به هم پیوند می‌دهد و تجربه‌ای تماشایی را برای مخاطب رقم می‌زند.

    های‌لایت

    حماسه وینلند به دلیل کیفیت بالای خود در تمام زمینه‌ها، انیمه‌ای است که به تمام طرفداران انیمه، به خصوص علاقه‌مندان به ژانرهای حماسی، تاریخی و درام، توصیه می‌شود.

    بیشتر بخوانید: ۱۰ فیلم برتر تاریخ سینمای ژاپن که باید تماشا کنید!

    ۳) توهم بهشتی (Heavenly Delusion)

    انیمه توهم بهشتی (Heavenly Delusion)

    • سال ساخت و پخش: ۲۰۲۳ تا کنون
    • امتیاز (IMDB): ۸.۰
    • امتیاز (MyAnimeList): ۸.۲۲
    • تعداد قسمت‌ها: ۱۳ قسمت
    • ژانر: انیمه، ماجراجویی، رازآلود
    • رده سنی: R – 17

    «توهم بهشتی» یا «هذیان بهشتی»، پانزده سال پیش، فاجعه‌ای تمدن انسان را درنوردید. حالا هیولاهای خطرناک آدم‌خوار در سرزمین‌های ویران‌ شده پرسه می‌زنند و تهدیدی برای بقای بازماندگان به شمار می‌روند. در میان این آشوب، یک مرکز نگهداری دور افتاده، کودکانی را پناه داده و آن‌ها را در صلح و آرامش پرورش می‌دهد. با این حال، وقتی که برخی از آن‌ها متوجه دنیای فراتر از دیوارهای محدود مهدکودکشان می‌شوند، حس کنجکاوی‌شان نسبت به آن برانگیخته می‌شود.

    در همین حال، در دنیای بیرون، مارو و کیروکو، دو بازمانده‌ی جوان، برای جستجوی مکان ویژه‌ای به نام بهشت، به همدیگر می‌پیوندند. هر کدام از آن‌ها بار گذشته‌ای سنگین و رازهای تراژیکی را با خود حمل می‌کنند. این دو امیدوارند پاسخی برای بی‌رحمی‌هایی که در زندگی و در دنیایی که هنوز تکه‌تکه است، تجربه کرده‌اند، پیدا کنند.

    نظر منتقدین

    منتقدین نظرات مختلفی راجع به انیمه هذیان بهشتی دارند. برخی از آنها این انیمه را به خاطر جهان‌سازی خلاقانه، روایت بصری قوی و شخصیت‌های پیچیده تحسین می‌کنند، در حالی که برخی دیگر از سرعت آهسته داستان و نتیجه‌گیری ضعیف آن انتقاد می‌کنند.

    بیشتر بخوانید: بهترین انیمه های عاشقانه

    های‌لایت

    «توهم بهشتی»، انیمه‌ای منحصر به فرد و جاه‌طلبانه است که نکات مثبت و منفی خاص خود را دارد. اگر به دنبال انیمه‌ای هستید که شما را به چالش بکشد و به تفکر وادارد، هذیان بهشتی می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. با این حال، اگر به دنبال انیمه‌ای با سرعت بالا و سرگرم‌کننده هستید، ممکن است این انیمه را دوست نداشته باشید.

    ۴) جوجوتسو کایزن (Jujutsu Kaisen)

    انیمه جوجوتسو کایزن (Jujutsu Kaisen)

    • سال ساخت و پخش: ۲۰۲۰ – تا کنون
    • امتیاز (IMDB): ۸.۶
    • امتیاز (MyAnimeList): ۸.۶۰
    • تعداد قسمت‌ها: ۱۳ قسمت (فصل ۱)، ۱۱ قسمت (فصل ۲)
    • ژانر: انیمه، اکشن؛ هیجان انگیز
    • رده سنی: R – 17

    یووجی ایتادوری، دانش‌آموز دبیرستانی که اوقات فراغت خود را در باشگاه ماوراطبیعه می‌گذراند، روزهایش را یا در اتاق باشگاه یا در بیمارستان، جایی که به پدربزرگ بستری‌شده‌اش سر می‌زند، سپری می‌کند. با این حال، این سبک زندگی آرام به زودی با برخورد اتفاقی او با یک شیء نفرین‌شده، رنگ عجیبی به خود می‌گیرد. یووجی پس از بلعیدن این شیء که بعداً مشخص می‌شود انگشت سوکونا ریومن، دیو نفرین‌شده و پادشاه نفرین‌هاست، ناخواسته وارد دنیای نفرین‌ها می‌شود. (موجودات هولناکی که از بدخواهی و منفی‌نگری انسان‌ها شکل گرفته‌اند)

    یووجی با کشف نیروهای تازه‌اش، به طور مستقیم با تهدیدی که این نفرین‌ها برای جامعه ایجاد می‌کنند، روبرو می‌شود. او با معرفی به دبیرستان جوجوتسو توکیو، قدم در مسیری می‌گذارد که بازگشتی از آن ندارد، مسیر یک جادوگر جوجوتسو.

    نظر منتقدین

    انیمه «جوجوتسو کایزن» یا «جوجوتسو کایسن»، به خاطر داستان جذاب، شخصیت‌های به یاد ماندنی، اکشن‌های هیجان‌انگیز و انیمیشن‌های چشم‌نواز مورد تحسین منتقدین و تماشاگران قرار گرفته است. و موفق به دریافت جوایز متعددی از جمله جایزه بهترین انیمه سال در Crunchyroll Anime Awards 2021 شده است.

    های‌لایت

    جوجوتسو کایزن شما را به دنیایی تاریک و فانتزی با الهام از فرهنگ ژاپنی می‌برد که در آن نبردهای حماسی، لحظات دراماتیک و رمز و راز در هم تنیده شده‌اند. این انیمه که ترکیبی از ژانرهای اکشن، ماجراجویی، ترسناک و طنز است.

    در کنار یوجی، شخصیت‌های به یاد ماندنی دیگری مانند مگومی فوشیگورو و ساتورو گوچو نیز حضور دارند که هر کدام انگیزه‌ها و پیشینه‌های منحصر به فرد خود را دارند. نبردهای جوجوتسو کایزن با انیمیشن‌های روان و چشم‌نواز به تصویر کشیده شده‌اند و استفاده از جادو و قدرت‌های ماوراءالطبیعه، هیجان و شور و شعف را به اوج خود می‌رساند.

    علاوه بر این، موسیقی متن حماسی و آهنگ‌های اوپنینگ و اندینگ جذاب، به طور کامل حس و حال این انیمه را منتقل می‌کنند.

    اگر به دنبال یک انیمه جذاب و سرگرم‌کننده هستید که شما را به دنیای جدیدی ببرد، جوجوتسو کایزن را حتما تماشا کنید.

    بیشتر بخوانید: بهترین انیمه‌های ورزشی

    ۵) ازواج شاد من (My Happy Marriage)

    انیمه ازواج شاد من/زندگی مشترک شاد من (My Happy Marriage)

    • سال ساخت و پخش: ۲۰۲۳ – تاکنون
    • امتیاز (IMDB): ۷.۷
    • امتیاز (MyAnimeList): ۷.۷۶
    • تعداد قسمت‌ها: ۱۲ قسمت
    • ژانر: انیمه، درام، فانتزی
    • رده سنی: PG-13

    زندگی میو سایموری سراسر بدبختی به نظر می‌رسد. او حاصل یک ازدواج اجباری بود و بعد از مرگ غم‌انگیز مادرش، به سرعت طرد شد. پدرش دوباره ازدواج کرد و تمام محبت‌ها نثار کایا، خواهر ناتنی کوچک‌تر او شد، در حالی که میو به یک خدمتکار حقیر تنزل پیدا کرد. میو که توانایی مقابله با بدرفتاری‌های خانواده‌اش را ندارد، امید به تغییر سرنوشتش را از دست می‌دهد.

    به طور غیر منتظره‌ای، پدر میو او را برای دادن خبری شگفت‌ انگیز احضار می‌کند: او قرار است با کیوکا کودو، رئیس خانواده‌ی سرشناس کودو ازدواج کند. کیوکا با وجود پیشینه‌ی اشرافی‌اش، به عنوان مردی بی‌احساس شناخته می‌شود که تاکنون همه‌ی نامزدهای سابقش را رد کرده است.
    میو با رسیدن به عمارت کودو، انتظار رفتار خشونت‌آمیز و طرد شدن را دارد. اما برخلاف تصورات او، کیوکا مهربانی و عشقی را به او نشان می‌دهد که میو هرگز آن را تجربه نکرده است.

    نظر منتقدین

    «ازواج شاد من» یا «زندگی مشترک شاد من» با روایت داستانی عاشقانه‌ی جذاب و گیرا، نظر بسیاری از منتقدین را به خود جلب کرده است. تماشاگران از نحوه‌ی توسعه‌ی رابطه بین دو شخصیت اصلی و غلبه بر موانع لذت می‌برند. شخصیت‌های این انیمه به خوبی پرداخته شده‌اند و به خصوص میو سایموری، شخصیت اصلی زن، به خاطر شجاعت و اراده‌ی قوی‌اش مورد تحسین قرار گرفته است. موسیقی متن زیبا نیز به خوبی حال و هوای داستان را به تصویر می‌کشد و به جذابیت آن می‌افزاید.

    با این حال، برخی از منتقدین از کند بودن این انیمه و استفاده از کلیشه‌های رایج ژانر عاشقانه انتقاد کرده‌اند. همچنین کیفیت انیمیشن در حد متوسط است و در برخی از قسمت‌ها افت می‌کند.

    های‌لایت

    داستان عاشقانه جذاب، شخصیت های دوست داشتنی، موسیقی متن زیبا به خوبی در این انیمه به تصویر کشیده شده‎اند اگر به دنبال یک انیمه عاشقانه‌ی سرگرم‌کننده هستید که کلیشه‌های ژانر را به شکلی خلاقانه ارائه می‌دهد، «ازواج شاد من» می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

    بیشتر بخوانید: ۱۰ انیمه سینمایی برتر تاریخ (از نگاه IMDB)

    ۶) بابا های رفیق (Buddy Daddies)

    انیمه بابا های رفیق (Buddy Daddies)

    • سال ساخت و پخش: ۲۰۲۳
    • امتیاز (IMDB): ۷.۹
    • امتیاز (MyAnimeList): ۸.۱۳
    • تعداد قسمت‌ها: ۱۲ قسمت
    • ژانر:انیمه، اکشن، کمدی
    • رده سنی: PG-13

    در شب کریسمس، میری اوناساکا، دختر بچه‌ی چهار ساله، به تنهایی و به دنبال پدرش به توکیو می‌رود. چراغ‌های درخشان و حال و هوای شاد کریسمس، میری را به سمت یک هتل بزرگ و مردی با یک کیک خوشمزه هدایت می‌کند. با این حال، این بچه به طور ناخواسته درست وارد مرکز یک نقشه پیچیده و بی‌نقص برای ترور یک رئیس مافیای خطرناک شده است.

    کازوکی کوروسو و ری سووا، قاتل‌های حرفه‌ای، با هم زندگی می‌کنند و از خاطرات تلخ دوران کودکی و هرگونه وابستگی عاطفی فرار می‌کنند. زمانی که مأموریتشان به هم می‌خورد و آن‌ها میری را به خانه می‌آورند، تنها یک کار منطقی باقی می‌ماند: بازگرداندن میری به مادرش. اما خنده معصومانه و دنیای پاک این دختر بچه، او را به سرعت به دل کازوکی می‌نشیند، کسی که به طور پنهانی از نقش‌ آفرینی در نقش یک پدر لذت می‌برد، و دیری نمی‌گذرد که قلب نفوذناپذیر ری نیز برای میری جا باز می‌کند.

    هر حرکت میری غیرقابل پیش‌بینی است و کازوکی و ری متوجه می‌شوند بزرگ کردن یک کودک پر انرژی از هر مأموریتی برایشان سخت‌تر است. با وجود اینکه این کار خطری بزرگ برای حرفه‌ی آن‌ها به حساب می‌آید، کازوکی و ری (که هر دو لقب محبت‌آمیز «پاپا» را می‌پذیرند) تصمیم می‌گیرند علی‌رغم تمام موانع، برای میری یک کودکی عادی فراهم کنند.

    نظر منتقدین

    انیمه باباهای رفیق که ژانرهای کمدی، خانوادگی و اکشن را در خود جای داده، نظرات مختلفی را از سوی منتقدین دریافت کرده است.

    نکات مثبت: این انیمه با داستانی جذاب و سرگرم‌کننده، تماشاگران را به تماشای لحظات کمدی، اکشن و احساسی دعوت می‌کند. شخصیت‌های دوست‌داشتنی و به خصوص کازوکی، ری و میری با طنز و بامزگی خود، نظر مخاطبان را جلب کرده‌اند. انیمیشن با کیفیت بالا و رنگ‌های شاد به زیبایی داستان را به تصویر می‌کشد و موسیقی متن نیز به خوبی با حال و هوای آن هماهنگ است.

    نکات منفی: استفاده از کلیشه‌های رایج ژانر کمدی خانوادگی و فقدان عمق در شخصیت‌ها و داستان، از جمله ایراداتی هستند که منتقدین به آن اشاره کرده‌اند. همچنین، برخی از منتقدین از نامنظم بودن این انیمه انتقاد کرده‌اند.

    های‌لایت

    باباهای رفیق یک انیمه کمدی خانوادگی سرگرم‌ کننده است که لحظات شاد و خنده‌داری را برای تماشاگران رقم می‌زند. اگر به دنبال یک انیمه سبک و شاد هستید که بتوانید از آن لذت ببرید، باباهای رفیق می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

    ۷) مدرسه قهرمانی من (My Hero Academia)

    انیمه مدرسه قهرمانی من (My Hero Academia)

    • سال ساخت و پخش: ۲۰۱۶ – تا کنون
    • امتیاز (IMDB): ۸.۳
    • امتیاز (MyAnimeList): ۷.۸۶
    • تعداد قسمت‌ها: ۱۲۵ قسمت در ۶ فصل
    • ژانر: انیمه، اکشن، ماجراجویی
    • رده سنی: PG-13

    در طی سال‌های اخیر، ظهور “کویرکس‌ها” (quirks)، قدرت‌های برتر تازه‌کشف‌شده، به طور پیوسته در حال افزایش بوده است، به طوری که ۸۰ درصد از مردم جهان دارای توانایی‌های مختلفی از کنترل عناصر تا تغییر شکل هستند. این امر باعث می‌شود که باقی‌ مانده‌ دنیا کاملاً بدون قدرت باشند و ایزوکو میدوریا یکی از چنین افرادی است.

    از زمانی که او کودک بود، این دانش‌ آموز بلندپرواز دوره متوسطه، چیزی جز تبدیل شدن به یک قهرمان نمی‌خواست. سرنوشت ناعادلانه‌ ایزوکو باعث می‌شود او به قهرمانان احترام بگذارد و هر وقت که فرصتی پیدا کند، یادداشت‌هایی در مورد آنها بردارد. اما به نظر می‌رسد که پشتکار او ثمره داده است: ایزوکو با آل مایت، قهرمان شماره یک و بُت شخصی‌اش، ملاقات می‌کند. قدرت “آل مایت” یک توانایی منحصر به فرد است که به می‌تواند به ارث برسد و او ایزوکو را به عنوان جانشین خود انتخاب کرده است!

    ایزوکو پس از تحمل ماه‌های متوالی تمرین طاقت‌ فرسا، در دبیرستان UA ثبت‌نام می‌کند، یک دبیرستان معتبر که به خاطر برنامه‌ آموزشی عالی برای قهرمانان مشهور است و دانش‌آموزان سال اولی امسال به طور ویژه‌ای امیدوار کننده به نظر می‌رسند. ایزوکو به زودی با همکلاسی‌های عجیب و غریب اما با استعداد خود و تهدید قریب‌الوقوع یک سازمان شرور، معنای واقعی قهرمان بودن را خواهد آموخت.

    نظر منتقدین

    انیمه مدرسه قهرمانی من: دنیای ابرقهرمانان، داستانی جذاب و شخصیت‌های دوست‌داشتنی

    مدرسه قهرمانی من در ژانرهای اکشن، ماجراجویی و ابرقهرمانی از سال ۲۰۱۶ که اولین قسمت آن منتشر شد، مورد تحسین منتقدین و تماشاگران قرار گرفته است.

    به گفته منتقدین، داستان هیجان‌انگیز و پرماجرا، شخصیت‌های دوست‌داشتنی و توسعه‌یافته، دنیای غنی و جزئیات فراوان، صحنه‌های اکشن فوق‌العاده و موسیقی متن حماسی، از جمله نقاط قوت این انیمه هستند.

    با وجود برخی انتقادات به سرعت آهسته در بعضی قسمت‌ها و قابل پیش‌بینی بودن برخی اتفاقات، این انیمه به طور قطع می‌تواند نظر هر تماشاگری را به خود جلب کند و در لیست بهترین انیمه‌های اکشن، ماجراجویی و ابرقهرمانی جای بگیرد.

    های‌لایت

    در دنیایی که ابرقدرت‌ها به امری عادی تبدیل شده‌اند، «مدرسه قهرمانانه من» یا «آکادمی قهرمان من» غول این ژانر است و به درستی جایگاه ویژه‌ای به دست آورده است. ایزوکو میدوریا در چنین دنیایی بدون هیچ ابرقدرتی به دنیا می‌آید، اما با این حال قسم می‌خورد که مثل ال‌مایت، قهرمان مورد علاقه‌اش، یک قهرمان شود. هنگامی که همین قهرمان، قدرت خودش را به دکو (لقب ایزوکو) می‌بخشد، این پسر برای شروع جدی آموزش‌هایش در دبیرستان UA ثبت‌نام می‌کند.

    قدرت‌ها در این انیمه عجیب و غریب هستند و به اندازه‌ی کافی به هر قهرمان زمان داده می‌شود تا شخصیت و پیشینه‌ی خود را توسعه دهد. گام‌های اشتباه گاه‌به‌گاه در سرعت روایت داستان، با درک عالی این انیمه از چگونگی ترکیب عناصر سازنده‌ی یک انیمه‌ی فوق‌العاده، به خوبی جبران می‌شود. «مای هیرو اکادمی» بدون شک یکی از بهترین‌های این ژانر است.

    اگر به دنبال یک انیمه اکشن، ماجراجویی و ابرقهرمانی هستید که شما را مجذوب خود کند. تماشای این انیمه برای شما لذت بخش خواهد بود.

    ۸) شیطان کش: کیمتسو نو یایبا (Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba)

    انیمه شیطان کش: کیمتسو نو یایبا (Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba)

    • سال ساخت و پخش: ۲۰۱۹ – تا کنون
    • امتیاز (IMDB): ۸.۶
    • امتیاز (MyAnimeList): ۸.۴۷
    • تعداد قسمت‌ها: ۲۶
    • ژانر: انیمه، اکشن، ماجراجویی

    از زمانی که پدر تانجیرو کامادو فوت کرد، بارِ تأمینِ مخارج خانواده روی دوش او افتاد. با وجود اینکه خانواده‌ی کامادو در فقر و در یک کوهستان دور زندگی می‌کردند، اما از یک زندگی نسبتاً آرام و شاد برخوردار بودند. یک روز، تانجیرو تصمیم گرفت برای فروش مقداری زغال به دهکده‌ی پایین کوه برود. در راه بازگشت، هوا تاریک شد و تانجیرو مجبور شد شب را در خانه‌ی مرد عجیبی پناه بگیرد. آن مرد در مورد وجود دیوهای آدم‌خواری که شب‌ها در جنگل پرسه می‌زنند، به او هشدار داد.

    وقتی تانجیرو در روز بعد به خانه رسید، با صحنه‌ وحشتناکی روبرو شد، کل خانواده‌اش به طرز وحشتناکی قتل‌عام شده بودند. بدتر از آن، تنها بازمانده، خواهرش نزوکو بود که به یک دیو تشنه‌ی خون تبدیل شده بود. تانجیرو که از خشم و نفرت در آتش می‌سوخت، قسم خورد تا هم از خانواده‌اش انتقام بگیرد و هم از تنها خواهر باقی‌مانده‌اش محافظت کند. تانجیرو در کنار گروه مرموزی به نام «شیطان‌کش‌ها»، هر کاری که لازم است انجام می‌دهد تا دیوها را بکشد و بقایای انسانیت خواهر عزیز خود را حفظ کند.

    نظر منتقدین

    منتقدین از داستان جذاب و پرماجرا که تماشاگران را در تمام قسمت‌ها مجذوب خود می‌کند، تمجید کرده‌اند. همچنین شخصیت‌های به خوبی پرداخته شده، به خصوص تانجیرو به خاطر شجاعت و عزم راسخش، مورد تحسین قرار گرفته‌اند.

    انیمیشن باکیفیت و رنگ‌های چشم‌نواز، موسیقی متن حماسی و صحنه‌های اکشن هیجان‌انگیز از دیگر نقاط قوت این انیمه هستند.

    با این حال، برخی از منتقدین معتقدند که داستان تا حدی کلیشه‌ای است و شامل صحنه‌های خشونت‌آمیزی است که ممکن است برای برخی از تماشاگران مناسب نباشد.

    های‌لایت

    انیمه شیطان‌کش: کیمتسو نو یائیبا به خاطر داستانی گیرا و پرماجرا، شخصیت‌های دوست‌داشتنی، انیمیشن زیبا، موسیقی متن حماسی و صحنه‌های اکشن نفس‌گیر، مورد تحسین منتقدین و تماشاگران قرار گرفته است.

    این انیمه فوق‌العاده در لیست ۵۰ انیمه برتر MyAnimeList قرار دارد. اگر به دنبال یک انیمه جذاب، سرگرم‌کننده و پرهیجان هستید، به خصوص در ژانرهای فانتزی، اکشن و ماجراجویی، شیطان‌کش را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

    بیشتر بخوانید: ۱۰ تا از بهترین انیمه‌های قهرمانی (به گفته کاربران IMDB)

    ۹) بهشت جهنمی: جیگوکوراکو (Hell’s Paradise: Jigokuraku)

    انیمه بهشت جهنمی: جیگوکوراکو (Hell's Paradise: Jigokuraku)

    • سال ساخت و پخش: ۲۰۲۳ – تا کنون
    • امتیاز (IMDB): ۸.۱
    • امتیاز (MyAnimeList): ۸.۱۱
    • تعداد قسمت‌ها: ۱۳ قسمت (فصل اول)
    • ژانر: انیمه، اکشن، ماجراجویی، درام، فانتزی، هیجان انگیز
    • رده سنی: R – 17

    گابیمارو، نینجای بی احساس
    گابیمارو، نینجای بی احساس، به اعدام محکوم شده است. او پس از سپری کردن زندگی خونینی، به نظر خودش سزاوار مرگ است. با این حال، هر تلاشی برای اعدام او به طرز مرموزی با شکست روبرو می‌شود.

    سرانجام، از ساگیری یامادا آسانمون، یکی از اعضای تازه‌کار یک گروه اعدام‌ کننده مشهور، خواسته می‌شود تا جان گابیمارو را بگیرد؛ اما ساگیری برخلاف درخواست، هیچ اقدامی برای کشتن او نمی‌کند.

    ساگیری با اصرار بر اینکه گابیمارو به دلیل عشق به همسرش نمی‌میرد، به او فرصتی برای عفو کامل جرایمش پیشنهاد می‌کند. اگر گابیمارو بتواند به جزیره‌ی شینسکیو سفر کند و اکسیر زندگی (که گفته می‌شود می‌تواند جاودانگی ببخشد) را به دست آورد و برای شوگان بیارد، آزادی او تضمین خواهد شد.

    اما از میان افراد زیادی که به دنبال اکسیر افسانه‌ای به شینسکیو سفر کرده‌اند، هیچ‌ کس زنده (و یا حتی سالم) بازنگشته است. گابیمارو با وجود اینکه از خطرات بی‌شمار پیش رو بی‌خبر است، به همراه ده محکوم دیگر به اعدام، به به امید اینکه او و همسرش سرانجام بتوانند در آرامش زندگی کنند، تصمیم می‌گیرد این پیشنهاد را بپذیرد.

    نظر منتقدین

    انیمه بهشت جهنمی: جیگوکوراوا که در ژانرهای فانتزی، ماجراجویی، اکشن و ترسناک قرار می‌گیرد، در سال ۲۰۲۳ منتشر شد و مورد توجه منتقدین و تماشاگران قرار گرفت.

    داستان جذاب و پرماجرا، شخصیت‌های دوست‌داشتنی و توسعه‌یافته، انیمیشن زیبا و باکیفیت، موسیقی متن حماسی و صحنه‌های اکشن هیجان‌انگیز از جمله نقاط قوت این انیمه هستند. منتقدین همچنین از ایده خلاقانه و جهان‌سازی منحصربه‌فرد این انیمه تمجید کرده‌اند. شخصیت‌های به خوبی پرداخته شده (به خصوص گابیمارو به خاطر پیچیدگی و تحولات شخصیتی‌اش) نیز مورد تحسین قرار گرفته است.

    انیمیشن این انیمه باکیفیت و چشم‌نواز است و به زیبایی حال و هوای داستان را به تصویر می‌کشد. موسیقی متن حماسی و صحنه‌های اکشن نفس‌گیر نیز به جذابیت داستان می‌افزایند.

    با این حال، برخی از منتقدین معتقدند که سرعت داستان در برخی قسمت‌ها کند است و می‌توانست هیجان‌انگیزتر باشد. همچنین خشونت زیاد و محتوای تاریک این انیمه ممکن است برای برخی از تماشاگران مناسب نباشد.

    های‌لایت

    بهشت جهنمی: جیگوکوراوا یک انیمه سرگرم‌کننده و جذاب با ایده‌های خلاقانه و شخصیت‌های دوست‌داشتنی است. این انیمه به طور قطع می‌تواند نظر هر تماشاگری را به خود جلب کند، به خصوص طرفداران ژانرهای فانتزی، ماجراجویی، اکشن و ترسناک.
    لازم به ذکر است که این انیمه در لیست ۱۰۰ انیمه برتر “مای انیمه ایست” قرار دارد.

    ۱۰) سگ های ولگرد بانگو (Bungo Stray Dogs)

    انیمه سگ های ولگرد بانگو (Bungo Stray Dogs)

    • سال ساخت و پخش: ۲۰۱۶ تا کنون
    • امتیاز (IMDB): ۷.۸
    • امتیاز (MyAnimeList):۷.۸۱
    • تعداد قسمت‌ها: ۶۱ قسمت (۵ فصل)
    • ژانر: انیمه، اکشن؛ کمدی، ماوراءالطبیعه
    • رده سنی: R – 17

    ماجرای عجیب آتسوشی و ببر مرموز
    هفته‌ها بود که یتیم‌خانه آتسوشی ناکاجیما توسط یک ببر مرموز مورد حمله قرار می‌گرفت. انگار فقط خود آتسوشی از این اتفاقات عجیب بی‌خبر بود. به خاطر همین ماجراها، آتسوشی که ۱۸ سال بیشتر نداشت، از یتیم‌خانه بیرون انداخته شد و گرسنه و بی‌خانمان در شهر سرگردان شد.

    در حالی که از شدت گرسنگی در کنار رودخانه جان به لب رسیده بود، ناگهان مردی عجیب به نام اوسامو دازای را از غرق شدن نجات داد. دازای که عاشق خودکشی‌های عجیب و غریب بود، در عین حال یک کارآگاه ماوراءالطبیعه هم به حساب می‌آمد و در حال بررسی پرونده همان ببری بود که آتسوشی را وحشت زده کرده بود.

    آتسوشی، دازای و همکارش دوپو کو نیکیدا، باهم راز این ماجرا را حل می‌کنند، اما حل این پرونده آتسوشی را به دردسر بزرگی می‌اندازد. با اتفاقات عجیب و غریبی که یکی پس از دیگری رخ می‌دهد، آتسوشی مجبور می‌شود به آژانس کارآگاهی ماوراءالطبیعه دازای بپیوندد و در کنار همکاران مرموز و عجیب و غریبش، پرونده‌های پیچیده‌ای را حل کند که از عهده پلیس خارج است.

    نظر منتقدین

    منتقدین از ایده خلاقانه این انیمه که شخصیت‌های دنیای واقعی را با توانایی‌های ماوراء الطبیعه ترکیب می‌کند، تمجید کرده‌اند. همچنین شخصیت‌های به خوبی پرداخته شده، به خصوص آتسوشی ناکاجیما و دا宰 اوسامو به خاطر عمق و پیچیدگی‌شان، مورد تحسین قرار گرفته‌اند.

    انیمیشن این انیمه باکیفیت و چشم‌نواز است و به زیبایی حال و هوای داستان را به تصویر می‌کشد. موسیقی متن حماسی و صحنه‌های اکشن هیجان‌انگیز نیز به جذابیت داستان می‌افزایند.

    برخی از منتقدین معتقدند که داستان این انیمه در برخی قسمت‌ها قابل پیش‌بینی است و می‌توانست عمیق‌تر باشد. همچنین خشونت نسبتاً زیاد این انیمه ممکن است برای برخی از تماشاگران مناسب نباشد.

    های‌لایت

    انیمه سگ‌های ولگرد بانگو که در ژانرهای اکشن، ماوراء الطبیعه، رازآلود و کمدی قرار می‌گیرد، از زمان انتشار اولین فصل آن در سال ۲۰۱۶، مورد استقبال منتقدین و تماشاگران قرار گرفته است.

    سگ‌های ولگرد بانگو یک انیمه سرگرم‌کننده و جذاب با ایده‌های خلاقانه، شخصیت‌های دوست‌داشتنی و اکشن‌های نفس‌گیر است. این انیمه به طور قطع می‌تواند نظر هر تماشاگری را به خود جلب کند، به خصوص طرفداران ژانرهای اکشن، ماوراء الطبیعه، رازآلود و کمدی.

    بیشتر بخوانید: بهترین انیمه‌های روانشناختی

    منابع:

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا