دانستنی

بهترین قمقمه‌های فانتزی برای دانش آموزان

یکی از دغدغه‌های پدر و مادرها، نوشیدن آب کافی فرزندان در مدرسه است. دانش آموزان به دلیل بازیگوشی و جنب و جوش زیاد اکثر اوقات فراموش می‌کنند که آب کافی به بدن خود برسانند ولی با یک راهکار می‌توان این مشکل را حل کرد. اگر فرزند شما قمقه فانتزی، جذاب و قابل حمل مناسب داشته باشد، بیشتر به آب خوردن ترغیب می شود. در این مقاله از مجله اکالا ویژگی های یک قمقمه خوب را بررسی میکنیم.

قمقه فانتزی

قمقمه های فانتزی علاوه بر ظاهر زیبا و متنوع، بهترین انتخاب برای استفاده روزانه دانش آموزان است که در ادامه به معرفی چند مدل از آنها می‌پردازیم.

۱- قمقمه‌های نی‌دار

قمقمه‌های نی‌دار یکی از بهترین وسیله‌ها برای نوشیدن آب است.به دلیل وجود نی داخل آنها، فرزندان شما می ‌توانند بدون نگرانی از ریختن آب یا خیس کردن لباس خود، از آن استفاده کنند و به راحتی آب بنوشند.

قمقه فانتزی

۲- قمقمه تاشو

یکی از انتخاب‌های جذاب و کاربردی، قمقمه‌های تاشو است. این قمقمه‌ها با اشغال کردن کمترین فضا می‌توانند همراه همیشگی دانش آموزان باشند. با تا کردن آنها می‌توانید آنها را در هر کجای کوله پشتی جا دهید.

قمقه فانتزی

۳- قمقمه سیلیکونی

قمقمه سیلیکونی یکی دیگر از انتخاب‌های مناسب برای قمقمه است. از ویژگی‌های آن می‌توان به سبک، مقاوم و بدون مواد مضر بودن آن اشاره کرد. از آنجایی که این قمقمه‌ها سبک هستند، بنابراین با قرار دادن آنها در کوله پشتی وزن زیادی به آن اضافه نمی‌شود. همچنین مواد سیلیکونی بهداشتی و بی خطر هستند، بنابراین نگرانی در رابطه با استفاده آنها وجود ندارد.

قمقه فانتزی

بیشتر بخوانید: عواقب ترساندن کودک به عنوان روش تربیتی

۴- قمقمه کتابی

قمقمه کتابی علاوه بر ظاهر خاص و زیبا، مناسب برای دانش آموزانی است که فضای کمی در کوله پشتی خود دارند. این قمقمه ها به راحتی کنار دفتر و کتاب جا می‌شود و فضای کمی اشغال می‌کند.

قمقمه فانتزی

قمقمه فانتزی

برای اینکه دانش آموزان لذت بیشتری از نوشیدن آب ببرند، بهتر است از قمقمههایی که شخصیت کارتونی و محبوب آنهاست استفاده کنند. اما در کنار ظاهر دوست داشتنی، باید به ویژگی‌های آن هم دقت کرد.

قمقه فانتزی

۱- جنس مقاوم و کیفیت خوب

از آن جایی که دانش آموزان دائم در حال بازی و فعالیت هستند باید قمقمه‌ای انتخاب کنید که در برابر ضربه و آسیب مقاوم باشد. همچنین باید به خوبی از مایع درون آن نگهداری کند و ریزش نداشته باشد.

قمقمه‌های سیلیکونی و قمقمه‌هایی که بدون پلاستیک‌های BPA هستند را انتخاب کنید.

قمقمه فانتزی

۲- حجم مناسب

حجم قمقمه برای دانش آموزان باید به اندازه مصرف آنها در زمان مدرسه باشد، بنابراین قمقمه‌های بزرگ انتخاب مناسبی نمی‌تواند باشد. حجم مناسب برای استفاده روزانه در مدرسه ۵۰۰ تا ۷۵۰ میلی‌لیتر است.

قمقمه فانتزی

۳- طراحی ارگونومیک

طراحی قمقمه یکی از موارد مهمی است که قبل از تهیه باید آن را در نظر بگیرید. طراحی باید به گونه‌ای باشد که فرزند شما بتواند بدون هیچ مشکل و سختی آن را در دست بگیرد.

قمقه فانتزی

بیشتر بخوانید: میان وعده سالم و مقوی برای گول زدن فرزندانی که صبحانه نمی‌خورند

۴- سبک بودن

حتما قبل از تهیه قمقمه به وزن آن دقت کنید، قمقمه باید سبک باشد تا وقتی داخل آن پر می‌شود بیش اندازه سنگین نشود و حمل آن برای فرزند شما اذیت کننده شود.

قمقمه فانتزی

۵- قابل شستشو

قمقمه‌ها به راحتی محل تجمع باکتری‌ها می‌شوند، بنابراین باید قمقمه‌ای انتخاب کنید که به راحتی قابل شستشو و تمیز کردن باشد.

قمقمه فانتزی

قمقمه‌های فانتزی به دلیل داشتن ظاهر جذاب و متنوع، همراه خوبی برای دانش آموزان هستند و به آنها در نوشیدن آب کافی در طول روز کمک می‌کنند. در این مقاله از مجله اکالا به بررسی بهترین قمقمه های فانتزی پرداختیم تا شما بتوانید بهترین و مناسب ترین انتخاب را برای فرزند خود کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا