دانستنی

معرفی ۶ شهر ارزان برای سفر تابستانی

تابستان یکی از بهترین فصل‌های سال برای سفرهای لذت بخش خانوادگی است که می‌توانید خاطره‌ای دلچسب را برای شما رقم بزند. اما کدام مقاصد ایران گزینه مناسب‌تر و ارزان‌تری برای سفرهای تابستانی محسوب می‌شوند؟ در این مقاله از بخش دانستنی اکالا بلاگ می‌توانید با ارزان‌ترین شهرهای ایران برای مسافرت در تابستان آشنا شوید.

تابستان کجا برویم که ارزان باشد؟

برای تجربه یک سفر لذت بخش حتما نباید هزینه زیادی صرف کنید و در هتل‌های گرانقیمت مستقر شوید و در رستوران‌های لوکس و گرانقیمت غذا بخورید. بسیاری از خاطره انگیزترین سفرهایی که خیلی از ما در زندگی تجربه کرده‌ایم، کمترین هزینه را برای ما داشتند و خاطرات فوق‌العاده‌این سفرها با هیچ سفر لاکچری قابل مقایسه نیست. بهتر است بدانید که برای کاهش هزینه‌های سفر و لذت بردن از تک تک دقایق زندگی هیچ مقصدی بهتر از طبیعت جذاب شمال کشور نیست.

در فصل تابستان هوای برخی از شهرهای مرتفع استان مازندران و گیلان آب و هوای فوق العاده دلچسبی دارد و از همین رو می‌توانید برای کاهش هزینه‌های سفر و تجربه یک سفر شگفت انگیز اما کم هزینه، به یکی از این شهرها و روستاها سفر کنید و چند روزی را از همه دغدغه‌های زندگی دور باشد.

به علاوه برخی از شهرهای مناطق کوهستانی، شمال غرب و غرب کشور نیز در تابستان هوای مطبوعی دارند و از طرفی سفر کردن به این شهرها چندان هزینه بر نیست. اما سفر تابستانی به کدام شهر‌های ایران ارزانتر است؟ در ادامه این بخش به ارزان‌ترین و بهترین شهرهای ایران برای سفر در تابستان اشاره شده است.

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به مشهد در تابستان

۱- آلاشت

اگر از وقت گذرانی در طبیعت لذت می‌برید و عاشق صدای جنگل و قدم زدن ساحل هستید، بهتر است در اولین فرصت کوله بار سفرتان را ببندید و راهی آلاشت مازندران شوید.

آلاشت برای سفر تابستانی ارزان

آلاشت یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری مازندران است که در شهرستان سوادکوه قرار گرفته است. این منطقه طبیعت بی‌نظیری دارد و در دل خود دشت‌های سبز، آبشارهای خروشان و جنگل‌های سرسبزی را جای داده که بازدید از این جاذبه نه تنها هزینه‌ای ندارد، بلکه می‌تواند تجربه‌ای آرامش‌ بخش و وصف ناپذیر را برای شما رقم بزند.

بیشتر بخوانید: نکاتی که می‌تواند هزینه سفر شما را تا حد ممکن کاهش دهد

۲- سرعین اردبیل

سرعین یکی از توریستی‌ترین شهرهای ایران در اردبیل است که سالانه گردشگران خارجی و ایرانی زیادی را به خود جذب می‌کند. این شهر جاذبه‌های دیدنی شگفت انگیز و طبیعت فوق العاده زیبایی دارد. یکی از مهم‌ترین جاهایی که باید در سفر به سرعین تجربه کنید، وقت گذراندن در چشمه‌های آب گرم این منطقه است.

در سرعین چندین مرکز بزرگ برای آب درمانی وجود دارد که می‌توانید برای درمان بیماری‌های پوستی، بهبود دردهای عضلانی و همچنین درمان روماتیسم ساعاتی را در آب گرم و مفید آن ریلکس کنید و از خواص درمانی آن بهره‌مند شوید. فراموش نکنید در طول سفرتان به سرعین حتما از روستای بیله درق، آبشار ورگه سران، دره گلستان و روستای زیبایی شایق دیدن کنید.

بیشتر بخوانید: مناطق خنک اطراف تهران؛ برای سفرهای یک روزه در تابستان

۳- فیروزکوه

فیروزکوه یکی از بهترین و ارزان‌ترین مقاصد گردشگری در تابستان است که به خصوص برای افرادی که در تهران و نزدیکی آن زندگی می‌کنند، مقصد جذابی محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: بهترین شهرهای گیلان برای سفر در شهریور ماه

فیروزکوه یکی از شهرهای ارزان برای سفر تابستان

این شهر کوهستان آب و هوای خنکی در تابستان دارد و برای افرادی که به طبیعت گردی و بازدید از بناهای تاریخی علاقه دارند، گزینه فوق‌العاده‌ای محسوب می‌شود. 

در این سفر جذاب می‌توانید علاقه بر وقت گذرانی در دل طبیعت از کاروانسراهای قدیمی، گورستان‌های کهن و قلعه‌های تاریخی نیز دیدن کنید.

بیشتر بخوانید: شهریور ماه کجای شمال بریم؟ 

۴- کوهرنگ

کوهرنگ یکی از زیباترین مناطق دیدنی استان چهارمحال و بختیاری است که در فصل تابستان‌های بسیار خنک و دلچسبی دارد. این منطقه پر از چشمه‌های طبیعی و جاذبه‌های دیدنی فوق العاده زیبا است که می‌تواند سفر متفاوت را برای شما رقم بزند. شهرستان کوهرنگ آنقدر جذابیت‌های گردشگری متفاوت و زیبایی دارد که اگر عاشق طبیعت گردی باشید، به هیچ عنوان از وقت گذرانی در این منطقه سیر نمی‌شوید.

از مهم‌ترین جاذبه‌های دیدنی این شهرستان می‌توان به غار یخی چما، چشمه دیمه، رودخانه بازفت، آبشار شیخ علیخان، پیشت اسکی چلگرد و قلعه بارده اشاره کرد. فراموش نکنید در صورت سفر به این منطقه حتما سری هم به روستای سر آقا سید و سد کوهرنگ بزنید و از جذابیت‌های این مناطق گردشگری نیز دیدن کنید.

بیشتر بخوانید: کدام رنگ‌ها شما را به طعمه پشه‌ها تبدیل می‌کنند؟

۵- ماسوله

ماسوله یکی از زیباترین، خنک‌ترین و ارزان‌ترین مقاصد گردشگری در فصل تابستان است که در استان گیلان قرار دارد و آب و هوای آن نسبت به بسیاری از شهرهای شمالی، بسیار خنک‌تر است. این شهر جذابیت‌های دیدنی و طبیعت فوق العاده زیبایی دارد. خانه‌های این منطقه به صورت پلکانی ساخته شده‌اند و از همین رو قدم زدن در این منطقه تجربه‌ای خاص را برای شما رقم می‌زند. 

بیشتر بخوانید: معرفی ۱۰ مرکز خرید تهران (پاساژ)

ماسوله از شهرهای ارزان تابستانی

علاوه بر این در نزدیکی ماسوله پر از جنگل‌ها و آبشارهای خروشانی است که می‌توانید ساعت‌ها در کنار آن بنشینید و غرق لذت شوید. اگر به ماسوله سفر کردید، می‌توانید از آبشار کوشم، پارک جنگل ماسوله، ییلاق آندره، ییلاق لندیز، آبشار رودخان، آبشار خرم بو و آبشار لار چشمه نیز دیدن کنید.

بیشتر بخوانید: شهریور ماه، بهترین زمان برای سفر به این جاهاست

۶- روستای جهان نما

یکی دیگر از ارزان‌ترین شهرهای ایران برای مسافرت در تابستان، روستای جهان نما در استان گلستان است که در ۶۰ کیلومتری شهر کردکوی و ۸۵ کیلومتری گرگان قرار دارد. این روستا یکی بکرترین مقاصد گردشگری در استان گلستان است که با بازدید از آن می‌توانید چند روزی از زندگی‌تان را به شیوه این متفاوت سپری کنید.

بیشتر بخوانید: کجا برویم تا آخرین روزهای تابستان را به یاد ماندنی کنیم؟

روستای جهان نما از شهرهای ارزان برای سفر تابستانی

در این دهکده می‌توانید چرا کردن گوسفندان در دل طبیعت را از نزدیک ببیند و در کلبه‌های چوبی منطقه مستقر شوید و تجربه‌ای متفاوت را برای خودتان رقم بزنید. منطقه جنگل‌ها ز اطراف کلبه‌های چوبی و پوشش گیاهی این منطقه آنقدر جذاب است که درست مثل یک بهشت گمشده یا تکه‌ای از یک کارت پستال دوست داشتنی به نظر می‌رسد.

بیشتر بخوانید: تابستون کجا بریم؟ ۸ شهر خنک ایران برای سفر تابستان

نکاتی که باید برای تجربه سفر تابستانی ارزان قیمت بدانید

بیشتر بخوانید: خوشی‌هایی که نیاز به خرج کردن پول ندارند

  • برای کاهش هزینه‌های سفر در تابستان سعی کنید تا حد امکان از رستوران رفتن اجتناب کنید و خودتان غذا درست کنید.
  • برای تجربه یک سفر کم هزینه و لذت بخش، بهتر است به جای رزرو هتل‌های گرانقیمت در یک اقامتگاه بومگردی ساکن شوید.
  • سعی کنید بیشتر لوازم ضروری و برخی از خوراکی‌های مهم را همراه خودتان داشته باشید تا در طول سفر هزینه‌های شما کمتر شود.
  • به منظور کاهش هزینه‌های سفر سعی کنید از فروشگاه‌های محلی بیشتر خرید کنید و تا حد امکان از فروشگاه‌های لوکس دور بمانید.
  • فراموش نکنید که سفر کردن در تعطیلی‌ها و مناطق توریستی که گردشگران زیادی از آن مکان‌ها دیدن می‌کنند، هزینه‌های شما را افزایش می‌دهد. سعی کنید در زمان‌های خلوت و دور از تعطیلات سفر کنید.
  • برای کاهش هزینه رفت و آمد سعی کنید در اقامتگاه‌های نزدیک به مناطق دیدنی شهر مستقر شوید تا برای رسیدن به جاذبه‌های دیدنی، نیاز به پرداخت هزینه بیشتر نباشد.

بیشتر بخوانید: بهترین مقاصد سفر خانوادگی در تابستان

در این مقاله به ارزان‌ترین شهرهای ایران برای مسافرت در تابستان اشاره شد. به خاطر داشته باشید که برای کاهش هزینه‌های سفر در تابستان ابتدا باید به آب و هوای منطقه مورد نظر توجه کنید و بعد سعی کنید با رزرو یک اقامتگاه کم هزینه در دل طبیعت، هزینه‌های سفر خود را تا حد زیادی کاهش دهید. به نظر شما سفر تابستانی به کدام شهر‌های ایران ارزانتر است؟

یک دیدگاه

  1. یکی از زیباترین شهرها ایران و بسیار ارزان قیمت، شهرستان سمیرم ، معرف به شهر هزار چشمه واقع دراستان اصفهان هست ، با آبشار ها و چشمه سارهایی فراوان جای گرفته در کوی دنا . مطمئنا لذت خواهید برد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا