سبک زندگیگردشگری

معرفی ۸ خانه قدیمی تهران که کافه شدند

تهران، این شهر مدرن و پرهیاهو، هنوز گوشه‌هایی دنج و آرام را در دل خود جای داده است. خانه‌های قدیمی و تاریخی بسیاری در این شهر وجود دارند که امروزه به کافه‌هایی دلباز تبدیل شده‌اند که هر یک داستانی برای گفتن دارند. در این مقاله از مجله اکالا به معرفی ۸ خانه قدیمی که کافه شدند، می‌پردازیم. اگر به دنبال تجربه‌ای متفاوت از کافه گردی هستید، با ما همراه باشید.

۸ کافه دنج با فضایی متفاوت در دل خانه‌های قدیمی

در ادامه، لیستی از خانه‌های قدیمی که به کافه تبدیل شده‌اند را مشاهده خواهید کرد.

کافه تهرون کندوان

کافه تهرون کندوان، در دل یک خانه قدیمی با معماری سنتی در تهران جای گرفته است. حوضچه‌ای کوچک در وسط حیاط و گل‌های رنگارنگ کنار آن، این کافه را به مکانی دنج تبدیل کرده که یادآور روزهای شیرین کودکی و خانه مادربزرگ است.

در این محیط آرام و صمیمی می‌توانید با دوستان خود گپ بزنید، به موسیقی گوش دهید و از طعم لذیذ غذاهای خوشمزه لذت ببرید. امکان رزرو قبلی و امکان انجام بازی‌های متنوع نیز بر جذابیت‌های این کافه افزوده‌اند.

  • آدرس: تهران، میدان فردوسی، خیابان انقلاب ،روبه‌روی استاد نجات الهی (ویلا) کوچه کندوان نبش مهرانی، پلاک ۱۹
  • ساعت کاری: ۸ صبح الی ۱۱ شب
آدرس کافه فاموریTehran Province, Tehran, kandovan alley, mehrani alley, Enghelab St, PC28+69X

8 کافه دنج با فضایی متفاوت در دل خانه‌های قدیمی

کافه فیلم

کافه فیلم، یکی دیگر از کافه‌هایی است که در دل یک خانه‌‌ قدیمی جا خوش کرده است. شما می‌توانید در حیاط دلنشین این کافه کنار حوض یا در فضای داخلی خانه که سرشار از آرامش است، بنشینید و از نوشیدنی‌های متنوع، پاستا، پیتزا و غذاهای خانگی خوشمزه آن لذت ببرید. اما جذابیت این کافه تنها به فضای دلنشین آن محدود نمی‌شود.

یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد کافه فیلم، امکان تماشای فیلم در فضای باز است. تصور کنید یک شب مهتابی در حیاط کافه نشسته‌اید و فیلم مورد علاقه‌تان را به همراه دیگران تماشا می‌کنید. تجربه بسیار لذت‌بخشی است، اینطور نیست؟

  • آدرس: تهران، خیابان سمیه نرسیده به نجات‌الهی، پلاک ۲۵۴
  • ساعت کاری: شنبه تا چهارشنبه از ۱۰ صبح تا ۱۲ شب، پنجشنبه و جمعه از ۹ صبح تا ۱۲ شب
آدرس کافه فاموریTehran Province, Tehran, Abouzar St, M95G+9FQ

کافه فیلم، از کافه‌هایی است که در دل یک خانه‌‌ قدیمی جا خوش کرده است

بیشتر بخوانید: زیباترین و بهترین کافه رستوران‌های فشم

کافه شانیا

کافه شانیا، جایی که زمان انگار در آن متوقف شده است. با ورود به این کافه، خود را در دل یک خانه با بافت قدیمی می‌یابید که میز و صندلی‌های چوبی و دیوارهای آجری‌اش فضایی دلنشین و صمیمی خلق کرده‌اند.

حیاط دلباز شانیا، مکانی ایده‌آل برای گذراندن لحظاتی آرام و لذت‌بخش است. سایه درختان بلند، آواز پرندگان و نسیم خنکی که بر چهره می‌وزد، همه و همه دست به دست هم داده‌اند تا لحظاتی فراموش‌نشدنی را برایتان رقم بزنند.

  • آدرس: تهران، میدان فردوسی به سمت شرق، کوچه امیر سلیمانی، کوچه مهنا، عمارت مهنا
  • ساعت کاری: همه روزه از ۸:۳۰ صبح الی ۱۲ شب
آدرس کافه فاموریرستوران کافه سنتی شاینا شاندیز، استان تهران، تهران، منطقه ۱۱، خیابان جمهوری،

کافه شانیا، جایی که زمان انگار در آن متوقف شده است

کافه بوتیک هتل پهلوان رزاز

آیا تا به حال آرزو کرده‌اید شبی را در یک عمارت تاریخی سپری کنید؟ خانه تاریخی پهلوان رزاز، با قدمتی بیش از ۱۵۰ سال، این رویا را برای شما به واقعیت تبدیل کرده است. این بنای تاریخی که زمانی یکی از خانه‌های اعیانی تهران بوده، امروزه به یک اقامتگاه سنتی و کافه دنج تبدیل شده است.

اما اگر قصد اقامت ندارید، باز هم می‌توانید از فضای دلنشین این مکان تاریخی بهره‌مند شوید. کافه بوتیک هتل پهلوان رزاز، فضایی آرام و دلچسب را برای صرف صبحانه یا برگزاری مراسم‌های خاص مانند تولد و نامزدی فراهم کرده است. البته برای استفاده از تمامی امکانات این مکان، رزرو قبلی الزامی است.

  • آدرس: تهران، سراه امین حضور، خیابان جاویدی، پلاک ۳۸
  • ساعت کاری: ۹ صبح الی ۱۲ شب حتی روزهای تعطیل
آدرس کافه فاموریTehran, Tehran Province, Tehran, District 12, خیابان جاویدی No 38, Javidi, Amir Kabir St

کافه بوتیک هتل پهلوان رزاز

بیشتر بخوانید: کافه‌های شبانه روزی و ۲۴ ساعته تهران

دیوخونه

کافه دیوخونه، خانه‌ای قدیمی‌ است که حالا به یکی از جذاب‌ترین کافه‌های شهر تبدیل شده است. این کافه که به عنوان لوکیشن سریال محبوب “گناه فرشته” است، برای علاقه‌مندان به سینما و سریال جذابیت دوچندانی دارد.

فضای داخلی و حیاط دل‌انگیز دیوخونه، با معماری سنتی و دکور جذابش، حس آرامش و راحتی را به شما هدیه می‌دهد. این کافه علاوه بر فضای عمومی، اتاق VIP برای برگزاری تولد و جلسات نیز دارد.

  • آدرس: استاد نجات‌الهی، خیابان سمیه، خیابان پورموسی، بن‌بست شیرین، پلاک ۲۱
  • ساعت کاری: ۹ صبح الی ۱۲ شب
آدرس کافه فاموریQ9J8+5JW, Tehran, Tehran Province

کافه دیوخونه، خانه‌ای قدیمی‌ است که حالا به یکی از جذاب‌ترین کافه‌های شهر تبدیل شده است

کافه خانه مانا

کافه خانه مانا، یکی از آن خانه‌های قدیمی تهرانی است که با تبدیل شدن به کافه، روح تازه‌ای گرفته و خاطرات شیرینی را برای مشتریان خود رقم زده است. معماری سنتی کافه به همراه در و پنجره‌های چوبی، میز و صندلی‌های چوبی و حیاطی دلباز، فضایی سرشار از آرامش را ایجاد کرده است. علاوه بر این، وجود موزه خیمه شب بازی در طبقه پایین کافه، جذابیت آن را دوچندان کرده است.

  • آدرس: تهران، بلوار کشاورز، خیابان وصال، محمدعلی اسلامی ندوشن، پلاک ۶
  • ساعت کاری: شنبه‌ها از ۲ ظهر الی ۱۱ شب، یک‌شنبه تا جمعه از ۱۰ صبح تا ۱۱ شب
آدرس کافه فاموریTehran Province, Tehran, Eslami Nadooshan, P95W+4Q9

کافه خانه مانا

بیشتر بخوانید: پاییزی‌ترین کافه‌های تهران

کافه ایوان

اگر به دنبال مکانی آرام و دنج برای فرار از شلوغی‌های روزمره هستید، کافه ایوان بهترین گزینه برای شماست. این کافه دلنشین در دل محله‌ پر رفت و آمد منوچهری واقع شده است و محیطی آرام را برای مهمانان خود فراهم می‌کند.

در کافه ایوان می‌توانید ساعاتی را به دور از هیاهو سپری کرده و با صرف نوشیدنی‌های گرم و سرد و انواع خوراکی‌های خوشمزه، لحظاتی لذت‌بخش را تجربه کنید.

  • آدرس: تهران، منوچهری، مجتمع مرجان، طبقه یک
  • ساعت کاری: ۱۰ صبح الی ۹:۳۰ شب
آدرس کافه فاموریTehran، ۱/F، MCWF+M46

کافه ایوان مکانی دنج و آرام

چای کافه

آخرین مقصد ما در این معرفی، کافه‌ای است که در یک خانه‌ قدیمی و دوست‌داشتنی قرار دارد و با نام چای کافه شناخته می‌شود. اگر به دنبال مکانی نوستالژیک برای گپ و گفت‌های دوستانه می‌گردید، چای کافه قطعا بهترین گزینه برای شما خواهد بود. فضای این کافه آنقدر صمیمی و گرم است که با قدم گذاشتن در آن احساس خواهید کرد مدت‌هاست که آنجا را می‌شناسید.

  • آدرس: کریم‌خان زند، خردمند جنوبی، وحدتی‌منش، پلاک ۲
  • ساعت کاری: شنبه از ساعت ۵، یکشنبه تا چهارشنبه از ۱ ظهر الی ۱۱:۳۰ شب، پنجشنبه و جمعه از ۹ صبح الی ۱۱:۳۰ شب
آدرس کافه فاموریPC6C+XRG, Tehran, Tehran Province

در این بخش از مجله سبک زندگی اکالا، ۸ تا از بهترین کافی‌شاپ‌ها در خانه‌های قدیمی را به شما معرفی کردیم. پیشنهاد می‌کنیم که برای تجربه لحظاتی آرام و ساختن خاطرات شیرین، حتما سری به این کافه‌ها بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا