آشپزینکات آشپزی

طرز خشک کردن انجیر با دستگاه خشک کن؛ سالم و مقوی

انجیر خشک یکی از مقوی‌ترین و سالم‌ترین انواع تنقلات است که خودتان می‌توانید آن را با کمک دستگاه میوه خشک کن در خانه درست کنید. در این مقاله از مجله اکالا می‌توانید با طرز خشک کردن انجیر با دستگاه خشک کن خانگی آشنا شوید.

طرز تهیه انجیر خشک با دستگاه خشک کن

آماده کردن انجیرها برای خشک شدن در دستگاه حدود ۱۰ دقیقه و خشک کردن آن‌ها به طور کامل حدود ۸ ساعت طول می‌کشد. در ادامه می‌توانید با مراحل درست کردن انجیر خشک خانگی با دستگاه میوه خشک کن آشنا شوید.

مرحله اول: انجیرها را بشویید

برای شروع باید انجیرها را بشویید و قسمت‌های خراب و سیاه میوه را با یک چاقوی تیز جدا کنید. سپس انجیرها را در آبکش یا توری قرار دهید تا آب اضافه‌شان خارج شود.

طرز تهیه انجیر خشک با دستگاه خشک کن

مرحله دوم: انجیرها را خرد کنید

قبل خشک کردن انجیرها باید آن‌ها را به کمک یک چاقوی تیز از وسط به ۲ قسمت تقسیم کنید. اگر اندازه انجیرها بزرگ است، بهتر است آن‌ها را به ۳ یا حتی ۴ قسمت تقسیم کنید.

مرحله سوم: انجیرها را در سینی دستگاه بچینید

انجیرها را با فاصله روی سینی دستگاه میوه خشک کن بچینید. به خاطر داشته باشید که برای خشک کردن انجیر نباید از انجیرهایی که بیش از حد رسیده‌ و له هستند استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: روش کاربردی خشک کردن انجیر بدون سیاه شدن

مرحله چهارم: انجیرها را در دستگاه میوه خشک کن قرار دهید

دستگاه را روی دمای ۶۵ تا ۷۰ درجه سانتی‌گراد روشن کنید. سپس سینی را داخل دستگاه بگذارید. در یک ساعت ابتدایی باید درب دستگاه را باز نگه دارید تا رطوبت انجیرها به طور کامل خارج شود. در ادامه می‌توانید درب دستگاه را ببندید.

نکات و فوت و فن‌های خشک کردن انجیر با دستگاه خشک کن

مرحله پنجم: انجیرها را خشک کنید

بعد از بستن درب دستگاه باید هر یک ساعت یک بار انجیرها را بررسی کنید. معمولا خشک شدن انجیرها در دستگاه میوه خشک کن حدود ۶ تا ۸ ساعت طول می‌کشد. هر چقدر اسلایس‌های انجیرها ضخیم‌تر باشد و انجیرها رسیده‌تر و آبدارتر باشند، مدت زمان بیشتری برای خشک شدن آن‌ها نیاز است.

زمانی که انجیرها خشک شدند، دستگاه را خاموش کنید و اجازه دهید انجیرها برای چند ساعت در دمای آشپزخانه بمانند و خنک شوند. سپس آن‌ها را در ظرف در بسته قرار دهید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کمپوت انجیر خانگی (با انجیر خشک و تازه)

نکات و فوت و فن‌های خشک کردن انجیر با دستگاه خشک کن

در ادامه به چند نکته طلایی برای خشک کردن انجیر با دستگاه خشک کن اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

  • در صورتی که انجیرها را به صورت درسته در دستگاه میوه خشک کن قرار دهید، خشک شدن آن‌ها چند ساعت بیشتر طول می‌کشد.
  • پس از خشک شدن انجیرها بهتر است آن‌ها را برای چند ساعت در فضای آشپزخانه قرار دهید تا کاملا سرد شوند و سپس در یک ظرف شیشه‌ای درب دار بریزید و در طبقات پایین یخچال نگهداری کنید.
  • می‌توانید انجیر خشک را در شرایط مناسب بین ۶ ماه تا ۲ سال در یخچال یا فریزر نگهداری کنید.
  • مصرف انجیر خشک به درمان نفخ، یبوست و مشکلات گوارشی کمک می‌کند و برای بهبود قند خون، جلوگیری از پوکی استخوان، تنظیم چربی و فشار خون نیز مفید است.
  • قبل از خشک کردن انجیرها باید آن‌ها را با آب سرد بشویید. شستن انجیر با آب گرم موجب له شدن بافت آن می‌شود.
  • برای خشک کردن انجیر باید از انجیرهای رسیده و کاملا سالم استفاده کنید و در زمان شستشو انجیرهای لک دار و له شده را جدا کنید.
  • اگر برایتان سوال شده که چگونه انجیر را خشک کنیم که سیاه نشود، پاسخ استفاده از آبلیمو است. برای جلوگیری از سیاه شدن رنگ انجیر در زمان خشک شدن، می‌توانید مقداری آبلیمو را به کمک اسپری روی انجیرهای شسته شده بپاشید.
  • به منظور افزایش سرعت خشک شدن انجیرها می‌توانید آن‌ها را به تکه‌های نازک‌تر برش دهید.
  • برای خشک کردن انجیر در میوه خشک کن حتما انجیرها را با فاصله کنار هم بچینید تا به خوبی خشک شوند.
  • در این روش خشک کردن انجیر به هیچ عنوان نباید دمای دستگاه را روی حرارت بالا تنظیم کنید، زیرا در این صورت انجیر می‌سوزد و کیفیت خود را از دست می‌دهد.
  • از مهم‌ترین مزیت‌های خشک کردن انجیر با دستگاه میوه خشک کن می‌توان به جلوگیری از فساد میوه، جلوگیری از حمله حشرات در زمان خشک شدن میوه، عدم تغییر بو و مزه میوه و همچنین کاهش زمان خشک شدن میوه اشاره کرد.

در این مقاله از مجله آشپزی اکالا به بهترین روش خشک کردن انجیر با دستگاه خشک کن در خانه اشاره شد. اگر در خانه دستگاه میوه خشک کن دارید، حتما از این روش برای تهیه انجیر خشک استفاده کنید. در صورتی که تجربه درست کردن انجیر خشک با دستگاه را دارید، می‌توانید نظرات و تجربیات خودتان را با ما و دوستان علاقه‌مند به اشتراک بگذارید.

۰/۵ (۰ نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا