آشپزینکات آشپزی

دلمه پخته رو اینطوری در فریزر نگهداری کن!

دلمه یکی از محبوب‌ترین غذاهای خانگی است که مدت زمان نگهداری آن در یخچال بسیار کوتاه است و برای افزایش ماندگاری باید در فریزر منجمد شود. در این مقاله اc اکالا بلاگ می‌توانید با روش‌های نگهداری دلمه در فریزر به طور کامل آشنا شوید.

روش نگهداری دلمه پخته در فریزر چگونه است؟

در ادامه این بخش به روش‌های نگهداری دلمه پخته در فریزر اشاره شده است.

نگهداری دلمه پخته شده در ظرف

در این روش نگهداری دلمه برگ مو در فریزر باید دلمه‌های پخته شده را به آرامی داخل ظرف بچینید. به خاطر داشته باشید که برای این کار حتما از ظرف پلاستیکی مخصوص فریزر یا ظروف شیشه ای استفاده کنید و دلمه‌ها را طوری در کنار هم بچینید که کمی فشرده شوند.

این کار از باز شدن و از هم پاشیدن دلمه‌ها جلوگیری می‌کند. در ادامه درب ظرف را محکم ببندید تا طعم و مزه دلمه حفظ شود. برای جلوگیری از ورود هوا به داخل ظرف می‌توانید آن را در کیسه فریزر بگذارید و در فریزر قرار دهید.

روش نگهداری دلمه پخته در فریزر

نگهداری دلمه پخته شده در کیسه زیپ دار

در این روش باید دلمه‌های پخته شده را در کیسه‌های زیپ دار در اندازه متوسط بچینید. به خاطر داشته باشید که در این روش باید دلمه‌ها را به اندازه یک وعده در کیسه زیپ دار قرار دهید تا بعدا در زمان گرم کردن دلمه‌ها نیز دچار مشکل نشوید. در این روش باید دلمه‌ها را به آرامی و به صورت نسبتا فشرده در کنار هم بچینید.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    بهتر است دلمه‌ها را روی هم قرار ندهید تا بعد از انجماد به هم نچسبند. برای گرم کردن دلمه‌ها نیز باید ۱۰ دقیقه زودتر آن‌ها را از فریزر خارج کنید تا کمی باز شوند. سپس می‌توانید برای گرم کردن دلمه‌ها آن‌ها را در قابلمه بچینید یا در مایکروویو گرم کنید.

    بیشتر بخوانید: ترکیبات سبزی دلمه در شهرهای مختلف چیست؟

    نکات و فوت و فن‌های نگهداری دلمه پخته در فریزر

    در ادامه به چند نکته طلایی برای نگهداری دلمه پخته در فریزر اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

    • بعد از فریز کردن دلمه بهتر است آن را چند دقیقه زودتر از فریزر خارج کنید و در قابلمه بچینید و مقداری سس به آن اضافه کنید. سپس اجازه دهید دلمه با حرارت ملایم روی گاز بماند تا آماده شود.
    • برای فریز کردن دلمه پخته شده به هیچ عنوان نباید آن را همراه با سس منجمد کنید.
    • برای این که دلمه شما بعد از منجمد شدن عطر و طعم خود را از دست ندهد، حتما آن را در کیسه زیپ دار قرار دهید یا داخل چند عدد کیسه فریزر بگذارید و درب آن را محکم ببندید.
    • به منظور نگهداری دلمه پخته شده می‌توانید مواد دلمه را به صورت جداگانه و برگ مو را به صورت جدا بسته بندی و فریز کنید. 
    • برای نگهداری مواد دلمه در فریزر حتما درب ظرف یا کیسه فریزر را محکم ببندید تا عطر مواد تغییر نکند.

    نکات و فوت و فن‌های نگهداری دلمه پخته در فریزر

    در این مقاله از مجله آشپزی اکالا به ۲ روش نگهداری دلمه برگ پخته در فریزر اشاره شد. به خاطر داشته باشید که برای جلوگیری از کاهش کیفیت دلمه پخته شده باید آن را در کمترین زمان ممکن مصرف کنید. اگر تجربه نگهداری دلمه پخته در فریزر را دارید، می‌توانید نظرات و تجربیات خودتان را با ما به اشتراک بگذارید.

    ۲/۵ (۲ نظر)

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا