آشپزیانواع دسرها

میان وعده سالم و مقوی برای گول زدن فرزندان که صبحانه نمی‌خورند

معمولا کودکان به خوردن صبحانه علی الخصوص شیر و تخم مرغ علاقه‌ای ندارند. این موضوع همیشه والدین را کلافه و نگران می‌کند. اما نیازی به نگرانی نیست. در این بخش از مجله اکالا قصد داریم طرز تهیه یک میان وعده جذاب و لذیذ را به شما آموزش دهیم که هر کودکی عاشقش می‌شود. پس، اگر شما هم به دنبال میان وعده سالم و مقوی برای گول زدن فرزندان که صبحانه نمی‌خورند، هستید با ما همراه باشید.

طرز تهیه شیر سرخ شده

شاید اسم این میان‌ وعده عجیب به نظر آید ولی طعم فوق‌العاده‌ای دارد. در ادامه به آموزش طرز تهیه آن می‌پردازیم:

مواد لازم جهت تهیه شیر سرخ زده

برای تهیه این میان وعده لذیذ و خوشمزه به مواد اولیه زیر نیاز دارید:

شیر۸۰۰ میلی گرم
زرده تخم مرغ۳ عدد
شکر۱ قاشق غذاخوری
نشاسته ذرت۴ قاشق غذاخوری سرپر
تخم مرغ۱ عدد
کنجددر حد ۱ الی ۲ قاشق چایخوری
کرهبه مقدار لازم

خرید مواد اولیه با تخفیف از اکالا

مراحل تهیه شیر سرخ شده

مراحل تهیه شیر سرخ شده به شرح زیر است:

طرز تهیه شیر سرخ شده

مرحله اول: ترکیب مواد اولیه

در یک قابلمه باید شیر، ۲ قاشق نشاسته، شکر و ۳ عدد زرده تخم مرغ را با هم مخلوط کرده و روی حرارت ملایم قرار دهید. مواد را مرتبا هم بزنید تا مخلوط غلیظ و یکدست شود.

مرحله دوم: استراحت دادن به پودینگ

پس از غلیظ شدن مخلوط، آن را به ظرفی منتقل کرده و اجازه دهید تا کاملا خنک شود. سپس ظرف را در یخچال قرار دهید تا پودینگ سفت‌تر شود.

مرحله سوم: برش زدن پودینگ

بعد از اینکه ترکیب کاملا سرد شد باید آن را به اندازه‌های دلخواه برش بزنید. فراموش نکنید که برش‌های کوچک برای کودکان جذاب‌تر است.

بیشتر بخوانید: ویژگی‌های کفش مناسب برای دانش آموزان

مرحله چهارم: آغشته کردن به تخم مرغ و کنجد

تخم مرغ باقی‌مانده را در ظرفی شکسته و با چنگال هم بزنید تا از لختگی خارج شود. سپس، کنجد را به آن اضافه کنید و هم بزنید. برش‌های پودینگ را ابتدا در نشاسته ذرت‌ باقی‌مانده و سپس در مخلوط تخم مرغ و کنجد بغلتانید.

مرحله پنجم: سرخ کردن برش‌ها

مقداری کره داخل یک تابه ریخته و روی حرارت قرار دهید تا ذوب شود. برش‌هایی که آماده کرده‌اید را داخل کره با حرارت ملایم سرخ کنید تا طلایی رنگ و ترد شوند. این میان‌وعده سالم و مقوی آماده سرو است. نوش جان!

مراحل تهیه شیر سرخ شده

بیشتر بخوانید: بهترین ترکیب غذا برای کودکان زیر ۵ سال 

چند نکته طلایی در طرز تهیه شیر سرخ زده

در ادامه به چند نکته طلایی در طرز تهیه این میان وعده مقوی و لذیذ اشاره می‌کنیم:

  • در صورتی که نشاسته ذرت ندارید می‌توانید از نشاسته معمولی استفاده کنید ولی توجه داشته باشید که باید مقدار آن یک الی دو قاشق افزایش دهید.
  • می‌توانید از طعم‌دهنده‌های مختلفی مانند پودر کاکائو، زعفران دم کرده، گلاب و وانیل برای افزودن عطر و طعم بیشتر به این میان وعده لذیذ استفاده کنید.
  • میزان شکر را می‌توانید بر اساس ذائقه خود و فرزندتان تنظیم کنید.
  • برای برش زدن شیر سرخ شده، می‌توانید از قالب‌های مختلفی مانند قالب قلب، ستاره یا گل استفاده کنید تا ظاهر آن زیباتر شود.

در این بخش از مجله آشپزی اکالا، طرز تهیه یک میان‌ وعده خوشمزه و سالم را به شما آموزش دادیم. این میان وعده سرشار از مواد مغذی بوده و یک جایگزین عالی برای صبحانه کودکان است. همچنین، این دسر جذاب و لذیذ می‌تواند یک گزینه عالی برای مهمانی‌ها نیز باشد.

۵/۵ (۱ نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا