آشپزینکات آشپزی

علت سفت شدن بادمجان سرخ شده و راه‌های جلوگیری از آن

چرا بادمجان‌های سرخ شده سفت می‌شوند؟ آیا تا به حال برای شما هم پیش آمده که بادمجان‌هایی که سرخ کرده‌اید، سفت و خشک شوند؟ اما دلیل این اتفاق چیست و چگونه می‌توان از آن جلوگیری کرد و بادمجان‌هایی نرم داشت؟ در این مقاله از مجله اکالا شما را با علت سفت شدن بادمجان سرخ شده و راه‌های جلوگیری از آن آشنا خواهیم کرد. مطالعه این مطلب برای هر خانم کدبانویی واجب است.

علت سفت شدن بادمجان سرخ شده و راه‌های جلوگیری از آن

در ادامه، چند علت رایج سفت شدن بادمجان سرخ شده را معرفی می‌کنیم و راه‌های جلوگیری از آن را نیز شرح می‌دهیم.

۱- سرخ کردن بیش از حد بادمجان

سرخ کردن بیش از حد بادمجان، رایج‌ترین دلیل سفت شدن آن است. وقتی بادمجان را بیش از حد سرخ کنید، بافت آن سفت و لاستیکی می‌شود. برای جلوگیری از این اتفاق، بادمجان را باید تا زمانی که نرم شود سرخ کنید و از سرخ کردن بیش از حد آن خودداری نمایید.

با علت سفت شدن بادمجان سرخ شده آشنا شوید

۲- نوع بادمجان

برخی از انواع بادمجان‌ها به طور طبیعی بافت سفت‌تری نسبت به بادمجان‌های دیگر دارند و ممکن است پس از سرخ شدن کمی سفت باقی بمانند.

۳- استفاده زیاد از نمک

استفاده بیش از حد از نمک یکی از عواملی است که می‌تواند باعث سفت شدن بادمجان شود. نمک به دلیل جذب رطوبت، رطوبت موجود در بادمجان را جذب کرده و باعث سفت شدن آن می‌شود.

بنابراین، برای جلوگیری از سفت شدن بادمجان و داشتن بادمجان‌هایی نرم و خوشمزه بهتر است از اضافه کردن نمک زیاد هنگام سرخ کردن آن خودداری کنید.

بیشتر بخوانید: ترفندهای سرخ کردن بادمجان با کمترین روغن

۴- برش‌های نامنظم بادمجان

یکی از دلایل سفت شدن بادمجان سرخ شده، برش‌های نامنظم آن است. اگر ضخامت برش‌ها یکسان نباشد، برخی قسمت‌ها بیش از حد سرخ شده و سفت می‌شوند و برخی قسمت‌ها خام می‌مانند.

برای داشتن بادمجان سرخ شده نرم، باید آن را به صورت ورقه‌های نازک و هم‌اندازه برش بزنید. برش‌های نازک‌ سریع‌تر سرخ شده و احتمال سفت شدن آن‌ها کم می‌شود.

چرا بادمجان سرخ شده سفت می‌شود؟

در این بخش از مجله آشپزی اکالا، علت سفت شدن بادمجان سرخ شده و راه‌های جلوگیری از آن را معرفی کردیم. نکات ساده‌ای که در این مطلب ارائه شده، راز داشتن بادمجان‌هایی نرم و خوشمزه پس از سرخ کردن هستند. دفعه بعد که قصد سرخ کردن بادمجان داشتید، حتما به این نکات توجه کنید. مطمئن باشید که از نتیجه آن شگفت‌زده خواهید شد.

۱.۷/۵ (۶ نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا