روانشناسی

چگونه با دختران خود در هر سنی دوست باشیم؟

چگونه با دختران خود در هر سنی دوست باشیم؟ این سوالی است که اکثر والدین روزانه از خود می‌پرسند و آرزوی داشتن رابطه‌ای گرم و دوستانه با دخترانشان را دارند. اگر شما نیز در حسرت رابطه‌ دوستانه با دختران خود هستید، با ما همراه باشید. در این قسمت از اکالا بلاگ به بررسی راهکارهایی برای ایجاد رابطه‌ای صمیمی با دختران در هر سنی می‌پردازیم.

چگونه با دختران خود در هر سنی دوست باشیم

در ادامه، ۹ راهکار به شما معرفی می‌کنیم تا به کمک آن‌ها بتوانید با دختران خود رابطه‌ای صمیمی و دوستانه داشته باشید.

بیشتر بخوانید: ۱۰ راهکار برای اینکه کودکتان حرف گوش شود!

۱- از تحقیر و مقایسه پرهیز کنید

اولین قدم برای ایجاد رفاقت با دختران خود در هر سنی، احترام و پذیرش او به عنوان یک فرد منحصر به فرد با علایق، استعدادها و نقاط ضعف خاص خود است. از تحقیر یا مقایسه او با دیگران به خصوص در جمع خودداری کنید. به جای تمرکز بر کاستی‌هایش، بر نقاط قوت او تمرکز کنید و به او در کشف و پرورش استعدادهایش کمک کنید.

از تحقیر و مقایسه پرهیز کنید

۲- نگرانی بیش از حد ممنوع

طبیعی است که والدین برای فرزندان خود به خصوص دختران نگران باشند. اما این نگرانی نباید به محدودیت‌های افراطی و کنترل شدید تبدیل شود. چرا که این امر نه تنها کمکی به حفظ امنیت دختران نمی‌کند بلکه می‌تواند نتیجه‌ای معکوس داشته باشد.

دخترانی که دائما تحت فشار و مراقبت شدید والدین قرار دارند، بیشتر در معرض دروغگویی و پنهان‌کاری قرار می‌گیرند.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    بیشتر بخوانید: با کودکان کمال‌گرا چگونه برخورد کنیم؟

    ۳- به دخترتان اعتماد کنید

    مهم‌ترین رکن ایجاد یک رابطه دوستانه و صمیمی با دخترتان در هر سنی، اعتماد است. تا زمانی که او احساس نکند که شما به او اعتماد دارید، تلاش‌هایتان برای برقراری ارتباط و دوستی بی‌فایده خواهد بود. پس برای اینکه دخترتان به شما اعتماد کند، شما نیز باید به او اعتماد کنید.

    ۴- دخترتان را درک کنید

    دختران به خصوص در دوران نوجوانی احساس می‌کنند که دیگران آن‌ها را درک نمی‌کنند. اولین قدم برای ایجاد یک رابطه صمیمی، گوش دادن به حرف‌های دخترتان است. با او همدلی کنید و سعی کنید احساساتش را درک کنید. هنگامی که دخترتان احساس کند که شما او را درک می‌کنید، اعتماد بین شما افزایش می‌یابد و او راحت‌تر با شما صحبت می‌کند.

    بیشتر بخوانید: چگونه با نوجوانان لجباز و عصبی خود رفتار کنیم؟

    ۵- علایق دخترتان را بشناسید

    مهم‌ترین قدم برای برقراری ارتباط با دخترتان، شناخت علایق و سلایق اوست. با او در مورد فعالیت‌های مورد علاقه‌اش، کتاب‌ها، فیلم‌ها، موسیقی و هر چیز دیگری که به آن علاقه دارد صحبت کنید. سعی کنید در این فعالیت‌ها با او مشارکت کنید و از علایقش لذت ببرید. این کار نشان می‌دهد که برای علایق و افکار او احترام قائل هستید.

    علایق دخترتان را بشناسید

    ۶- با هم به گردش بروید

    گذراندن وقت با کیفیت با دخترتان فارغ از هر دغدغه و مشغله‌ای، کلید ایجاد یک رابطه دوستانه است. زمانی را بدون چک کردن موبایل، لپ تاپ و … به او اختصاص دهید و با هم به گردش بروید و به طور کامل به او توجه کنید.

    بیشتر بخوانید: راهکارهایی برای غلبه بر کابوس شبانه کودکان

    ۷- رویاها و علایق خود را به دخترتان تحمیل نکنید

    مهم‌ترین نکته در ایجاد رابطه صمیمی با دخترتان، احترام به خواسته‌ها و علایق اوست. به او اجازه دهید تا با رویاهای خود بزرگ شود و خیال‌پردازی‌های دوران کودکی را تجربه کند. به یاد داشته باشید که او یک فرد منحصر به فرد با احساسات و علایق خاص خود است و ممکن است تمایلی به دنبال کردن علایق و فعالیت‌هایی که شما در سن او داشتید، نداشته باشد.

    ۸- اجازه انتقاد به دختران خود بدهید

    دوستی با دختران خود در هر سنی، نیازمند درک متقابل و انتقادپذیری است. برخلاف تصور رایج، جایگاه والدین به معنای حاکم مطلق بودن نیست. فرزند شما حق دارد صحبت کند، انتقاد کند و حتی قوانین را به چالش بکشد. وظیفه شما متقاعد کردن او با منطق و استدلال است. دخترانی که در خانه احساس سرکوب و ناامیدی می‌کنند، به جای گفتگو با والدین، در بیرون از خانه به دنبال محل امنی برای ابراز احساسات و انتقادات خود می‌گردند.

    بیشتر بخوانید: غلبه بر افسردگی بعد ار ۴۰ سال

    ۹- به او بگویید دوستش دارید

    مهمترین اصل هر رابطه دوستانه‌ای، نشان دادن عشق و دوست داشتن است. این موضوع در مورد رابطه والدین و دختران نیز صدق می‌کند. صحبت مستقیم در مورد احساسات، کلید طلایی ایجاد یک رابطه صمیمی و عمیق است. از بیان احساساتتان به دخترتان واهمه نداشته باشید و به او بگویید که چقدر دوستش دارید.

    به او بگویید دوستش دارید

    در این مقاله از مجله سبک زندگی اکالا به بررسی راهکارهایی برای ایجاد رفاقتی صمیمی و پایدار با دخترانتان پرداختیم. با به کارگیری این نکات می‌توانید با دختران خود یک رابطه دوستانه و لذت‌بخش را تجربه کنید. به یاد داشته باشید که دوستی با دختران فراتر از گذراندن وقت با آن‌ها است. این امر مستلزم صبر، درک، احترام و اعتماد متقابل است.

    ۵/۵ (۱ نظر)

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

    میخوای بدونی مزاجت چیه؟

    با این تست رایگان کمتر از ۱ دقیقه مزاجت رو بشناس

    شروع تست