آشپزی

معرفی ۳۱ غذای کم هزینه و ارزان

درست کردن انواع غذای کم هزینه و ارزان به این معنا نیست که هر روز باید از غذاهای تکراری یا بدمزه استفاده کنید. در طرز تهیه بسیاری از غذاهای لذیذ و محبوب از گوشت و مرغ استفاده نمی‌شود و می‌توانید این غذاها را با مواد اولیه ساده‌ و ارزان قیمتی آماده کنید. در این مقاله از بلاگ اکالا می‌توانید با لیست آموزش طرز تهیه انواع غذاهای کم هزینه برای شام و ناهار آشنا شوید.

انواع غذای کم هزینه و ارزان

اگر در فکر درست کردن غذاهای ساده و کم هزینه و خوشمزه بدون گوشت و مرغ هستید و یا دوست دارید با لیست غذاهای کم هزینه برای مهمانی و دورهمی آشنا شوید، در ادامه این بخش پیشنهادات جذابی برای شما داریم.

۱- املت

املت یکی از محبوب‌ترین، ارزان‌ترین و البته متنوع‌ترین غذاهایی است که می‌توانید آن را به روش‌های مختلف آماده کنید. در ساده‌ترین روش تهیه املت تنها باید از ترکیب تخم مرغ و گوجه فرنگی استفاده کنید.

املت از غذاهای کم هزینه و ارزان

برخی افراد نیز برای درست کردن املت ساده از مقداری پیاز داغ همراه با فلفل دلمه‌ای و رب گوجه فرنگی استفاده می‌کنند. طعم املت با نان تازه و سبزی خوردن آنقدر جذاب است که حتی می‌توانید از این غذای ساده و کم خرج برای شام یا ناهار نیز استفاده کنید.

برای مطالعه روش تهیه املت می‌توانید روی لینک طرز تهیه املت کلیک کنید.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    ۲- باقلا قاتق

    باقلا قاتق یک غذای معروف شمالی است که برای تهیه آن از نوعی باقلای مخصوص به نام پاچ باقلا استفاده می‌شود. برای تهیه این غذا تنها باید سیر و شوید را همراه با زردچوبه در کره تفت دهید و بعد باقالا را اضافه کنید.

    باقلا قاتق از غذاهای کم هزینه و ارزان

    بعد از چند دقیقه نوبت اضافه کردن آب و سایر چاشنی‌ها است. صبر کنید تا خورش به غلظت مناسب برسد و بعد تخم مرغ را اضافه کنید. درست کردن این غذا تنها نیم ساعت طول می‌کشد، اما طعم آن همراه با سالاد شیرازی و زیتون پرورده واقعا بی‌نظیر است.

    برای خواندن روش تهیه باقلا قاتق به طور کامل می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه باقلا قاتق کلیک کنید.

    ۳- کوکوی پیازچه

    اگر در فکر درست کردن غذای ساده با کمترین مواد و بهترین طعم هستید، بهتر است کوکوی پیازچه را امتحان کنید. برای درست کردن این کوکوی خوشمزه تنها به مقداری پیازچه، چند عدد تخم مرغ، پیاز، کمی آرد سفید و مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه نیاز دارید.

    کوکوی پیازچه از غذاهای کم هزینه و ارزان

    مزه این کوکو بسیار خوشمزه است و می‌توانید آن را در کنار گوجه و خیار شور و سبزی خوردن به عنوان شام میل کنید.

    برای خواندن رسپی کوکوی پیازچه به طور دقیق می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه کوکوی پیازچه کلیک کنید.

    ۴- یتیمچه

    در لیست غذاهای ایرانی کم هزینه و ارزان، یتیمچه یک غذای بسیار خوشمزه و محبوب است. برای تهیه این غذا باید از ترکیب بادمجان، گوجه فرنگی، پیاز، سیر و کمی فلفل سیاه و نمک استفاده کنید.

    یتیمچه از غذاهای کم هزینه و ارزان

    برخی افراد به جای استفاده از بادمجان برای تهیه این غذا از کدو استفاده می‌کنند. این غذا بدون گوشت، مرغ و تخم مرغ تهیه می‌شود و برای افرادی که گیاهخوار هستند نیز گزینه مناسبی محسوب می‌شود.

    برای خواندن رسپی یتیمچه به طور دقیق می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه یتیمچه کلیک کنید.

    ۵- میرزا قاسمی

    غذاهای گیلانی تنوع زیادی دارند و بخش زیادی از این غذاها بدون گوشت و مرغ و به صورت گیاهی تهیه می‌شوند. میرزاقاسمی یکی از محبوب‌ترین غذاهای گیلان است که برای تهیه آن تنها از موادی مثل بادمجان، گوجه فرنگی، سیر، تخم مرغ و سیر استفاده می‌شود.

    میرزا قاسمی از غذاهای کم هزینه و ارزان

    برخی افراد برای خوشرنگ شدن این غذا از مقداری رب گوجه فرنگی نیز استفاده می‌کنند. برای این که میرزاقاسمی شما خوش عطر و خوشمزه شود باید از بادمجان کبابی برای درست کردن این غذا استفاده کنید.

    برای خواندن روش تهیه میرزاقاسمی می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه میرزا قاسمی کلیک کنید.

    ۶- فلافل

    فلافل یک غذای ساده و ارزان برای مهمانی است که با مواد اولیه ساده‌ای تهیه می‌شود، اما به شدت خوشمزه و پرطرفدار است. برای تهیه فلافل باید از ترکیب نخود، سیب زمینی، پیاز، سیر و چاشنی‌های مختلف استفاده کنید.

    فلافل از غذاهای کم هزینه و ارزان

    برخی افراد در طرز تهیه فلافل از سیب زمینی استفاده نمی‌کنند، اما راز خوشمزه و ترد شدن فلافل استفاده از یک سیب زمینی در آن است. با این روش فلافل شما درست مثل فلافل بیرون ترد و خوشمزه می‌شود.

    برای خواندن رسپی فلافل به طور کامل می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه فلافل خانگی کلیک کنید.

    ۷- کوکو سبزی

    یکی دیگر از غذاهای محبوب و خوش طعم در لیست غذاهای ساده و ارزان، کوکو سبزی است. برای درست کردن کوکو سبزی تنها باید از مقداری سبزی مخصوص کوکو، تخم مرغ و کمی نمک، فلفل و زردچوبه استفاده کنید.

    برخی افراد در این کوکو از کمی زرشک و گردوی خرد شده نیز استفاده می‌کنند که در صورت تمایل می‌توانید آن را حذف کنید.

    برای خواندن روش تهیه کوکو سبزی می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه کوکو سبزی کلیک کنید.

    ۸- کوکو سیب زمینی

    یک غذای ساده و بی‌دردسر دیگر که در لیست غذاهای ارزان و کم هزینه قرار دارد، کوکو سیب زمینی است. برای درست کردن این غذا تنها باید از ترکیب سیب زمینی پخته یا خام با تخم مرغ با چاشنی‌های مختلف استفاده کنید.

    درست کردن کوکو سیب زمینی بسیار راحت است و می‌توانید آن را در کنار گوجه فرنگی، کاهو و خیار شور سرو کنید به صورت ساندویچی میل کنید.

    برای مطالعه روش تهیه کوکو سیب زمینی به طور کامل می‌توانید روی لینک طرز تهیه کوکو سیب زمینی کلیک کنید.

    ۹- کال کباب

    کال کباب یکی دیگر از غذاهای خوشمزه گیلانی است که برای تهیه آن از بادمجان کبابی و گردوی میکس شده استفاده می‌شود. برخی افراد کال کباب را به عنوان پیش غذا می‌خورند و برخی دیگر از آن به عنوان غذا استفاده می‌کنند.

    کال کباب از غذاهای کم هزینه و ارزان

    برای تهیه کال کباب باید از سبزیجات معطر شمالی همراه با مقداری بادمجان دودی، رب انار، آب انار و گردوی میکس شده استفاده کنید.

    برای خواندن رسپی کال کباب می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه کال کباب کلیک کنید.

    ۱۰- کوکو سویا

    سویا یک جایگزین فوق العاده سالم و مقوی برای گوشت است که پروتئین و آهن زیادی دارد و می‌تواند بخش زیادی از مواد معدنی مورد نیاز بدن را تامین کند. درست کردن کوکوی سویا در خانه بسیار راحت است و می‌توانید آن را با مواد اولیه ساده‌ای تهیه کنید.

    کوکو سویا از غذاهای کم هزینه و ارزان
    برای خواندن رسپی کوکو سویا می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه کوکو سویا کلیک کنید.

    ۱۲- کوکو بادمجان

    اگر در فکر درست کردن یک غذای کم خرج و جدید هستید، می‌توانید کوکوی بادمجان را امتحان کنید. برای درست کردن این کوکو باید از چند عدد بادمجان کبابی همراه با سیر، تخم مرغ و آرد سوخاری استفاده کنید.

    کوکو بادمجان از غذاهای کم هزینه و ارزان

    درست کردن کوکو بادمجان بسیار راحت است و مزه آن با تمام کوکوهای که تا به حال خورده‌اید، متفاوت است.

    برای خواندن روش تهیه کوکو بادمجان می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه کوکو بادمجان کلیک کنید.

    ۱۳- کله جوش

    کله جوش یکی از غذاهای سنتی و خوشمزه ایرانی است که معمولا در شهرهای مختلف به روش‌های متفاوتی تهیه می‌شود. اصفهانی‌ها برای درست کردن کله جوش از ترکیب کشک، گردو و نعنا خشک استفاده می‌کنند.

    مردم تبریز و زنجان برای تهیه این غذا مقداری گوشت چرخ کرده به آن اضافه می‌کنند و کرمانی‌ها کمی گوجه فرنگی در این غذا می‌ریزند. مهم نیست کله جوش را به چه سبکی و با چه موادی تهیه می‌کنید، این غذا به هر روشی که درست شود، بسیار خوشمزه است و مطمئن باشید از خوردن آن لذت خواهید برد.

    برای خواندن رسپی کله جوش می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه کله جوش کلیک کنید.

    ۱۴- دو پیازه آلو

    در لیست غذاهای ساده و ارزان دوپیازه آلو یک غذای کاملا متفاوت است که مزه فوق العاده دلچسبی دارد. برای تهیه این غذا برخلاف اسم آن از ترکیب سیب زمینی، پیاز، رب گوجه و چاشنی‌های مختلف استفاده می‌شود.

    دو پیازه آلو از غذاهای کم هزینه و ارزان

    جالب است بدانید که شیرازی‌ها به سیب زمینی، آلو می‌گویند و از همین رو این غذای شیرازی به عنوان دو پیازه آلو شناخته می‌شود.

    برای خواندن روش تهیه دو پیازه آلو می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه دو پیازه آلو کلیک کنید.

    ۱۵- خوراک لوبیا چیتی

    لوبیا چیتی یکی از مفیدترین و محبوب‌ترین انواع حبوبات است که فیبر و پروتئین زیادی دارد. برای تهیه خوراک لوبیا چیتی تنها به مقداری لوبیا چیتی، سیب زمینی، قارچ، سیر، هویج، رب گوجه فرنگی و چاشنی‌های مختلف نیاز دارید. این غذا بسیار مقوی است و می‌توانید از آن برای همه وعده‌ها غذایی استفاده کنید.


    برای خواندن رسپی خوراک لوبیا چیتی می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه خوراک لوبیا چیتی کلیک کنید.

    ۱۶- دمی گوجه

    اگر در فکر درست کردن یک غذای ساده برای ناهار هستید، بهتر است همین حالا دست به کار شوید و دمی گوجه را آماده کنید. طرز تهیه دمی گوجه یا همان استانبولی بسیار راحت است و برای تهیه آن می‌توانید این غذا را با گوشت یا بدون گوشت تهیه کنید.

    دمی گوجه از غذاهای کم هزینه و ارزان

    ترکیب گوجه فرنگی تازه همراه با پیاز و ادویه‌های مختلف در این غذا موجب می‌شود تا به طرز شگفت انگیزی خوشمزه به نظر برسد.

    برای خواندن رسپی دمی گوجه می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه دمی گوجه کلیک کنید.

    ۱۷- قاطی پلو

    قاطی پلو یکی دیگر از انواع غذای کم هزینه و ارزان است که برای تهیه آن تنها باید از سبزیجات خرد شده مختلف با برنج استفاده کنید. طعم این غذا بسیار لذیذی است و معمولا به روش‌های مختلفی طبخ می‌شود.

    قاطی پلو از غذاهای کم هزینه و ارزان

    برای تهیه قاطی پلو می‌توانید از مرغ و گوشت نیز استفاده کنید، اما برای کاهش هزینه‌ها می‌توانید این غذا را به صورت کاملا گیاهی نیز آماده کنید.

    برای خواندن رسپی قاطی پلو می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه قاطی پلو کلیک کنید.

    ۱۸- کشک بادمجان

    غذای بعدی که در لیست غذاهای کم هزینه قرار دارد، کشک بادمجان است. برای تهیه این غذای خوشمزه هم می‌توانید از بادمجان کبابی استفاده کنید و هم بادمجان سرخ شده، اما خوشمزه‌ترین روش درست کردن آن این است که از ترکیب بادمجان کبابی و سرخ شده در کنار هم استفاده کنید اضافه کردن کشک محلی و نعنا داغ فراوان به این غذا نیز موجب خوشمزه‌تر شدن آن می‌شود.

    کشک بادمجان از غذاهای کم هزینه و ارزان
    برای خواندن رسپی کشک بادمجان می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه کشک بادمجان کلیک کنید.

    ۱۹- خوراک عدسی

    عدسی یکی دیگر از غذاهای سنتی ایرانی است که در کنار مزه لذیذی که دارد بسیار مقوی است. برای تهیه این غذا از ترکیب عدس، رب گوجه فرنگی، پیاز، سیب زمینی و چاشنی‌های مختلف استفاده می‌شود.

    این غذا فیبر و آهن فراوانی دارد و برای گیاهخواران و افرادی که به دنبال یک رژیم غذایی سالم و گیاهی هستند، گزینه مناسبی محسوب می‌شود.

    برای خواندن روش تهیه خوراک عدسی می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه عدسی کلیک کنید.

    ۲۰- سیرابیج

    سیرابیج یکی دیگر از غذاهای خوشمزه شمالی است که برای تهیه آن از برگ سیر تازه استفاده می‌شود. برای درست کردن این غذا باید برگ سیر تازه را بشویید و ریز خرد کنید و سپس آن را در روغن سرخ کنید و بعد از مزه دار کردن با چاشنی‌های مختلف یک تخم مرغ به آن اضافه کنید.

    سیرابیج از غذاهای کم هزینه و ارزان
    برای مطالعه رسپی سیرابیج می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه سیرابیج کلیک کنید.

    ۲۱- نرگسی

    نرگسی یکی دیگر از غذاهای خوشمزه ایرانی است که برای تهیه آن از ترکیب اسفناج و تخم مرغ استفاده می‌شود. برای خوشمزه‌تر شدن این غذا نیز مقداری پیاز داغ و سیر داغ به آن اضافه می‌کنند.

    نرگسی از غذاهای کم هزینه و ارزان
    برای خواندن رسپی نرگسی می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه نرگسی کلیک کنید.

    ۲۲- یرالما یومورتا

    یرالما یومورتا یکی دیگر از ساندویچ سنتی ایرانی متعلق به ارومیه است که برای تهیه آن از موادی مثل سیب زمینی، تخم مرغ، نان سنگک، گشنیز و جعفری، کره، خیار شور و گوجه فرنگی استفاده می‌شود. برای تهیه این غذا باید سیب زمینی و تخم مرغ را بپزید و در کنار سبزی، خیار شور، گوجه و نان سنگک تازه سرو کنید.

    یرآلما یومورتا از غذاهای کم هزینه و ارزان
    برای خواندن رسپی یرالما یومورتا می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه یرالما یومورتا کلیک کنید.

    ۲۳- سمبوسه

    اگر به دنبال یک غذای ارزان و شیک برای پذیرایی از مهمان‌ها هستید، سمبوسه انتخاب هوشمندانه‌ای است. برای تهیه سمبوسه نیاز به نان لواش دارید و برای داخل آن نیز می‌توانید از ترکیب سیب زمینی همراه با سبزیجات معطر و مقدار کمی گوشت چرخ کرده استفاده کنید.

    سمبوسه از غذاهای کم هزینه و ارزان
    برای خواندن روش تهیه سمبوسه می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه سمبوسه کلیک کنید.

    ۲۴- سوسیس بندری

    به جرات می‌توان گفت که سوسیس بندری یکی از خوشمزه‌ترین و محبوب‌ترین غذاهای ایرانی است که برای خیلی از افراد از گرانقیمت‌ترین غذاها نیز جذاب‌تر است. برای درست کردن این ترکیب شگفت انگیز تنها باید از مقداری سوسیس آلمانی، پیاز، رب گوجه و چاشنی‌های مختلف استفاده کنید.

    سوسیس بندری از غذاهای کم هزینه و ارزان
    برای مطالعه رسپی سوسیس بندری می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه سوسیس بندری کلیک کنید.

    ۲۵- کتلت سویا

    کتلت سویا یکی از خوشمزه‌ترین غذاهایی است که می‌توانید آن را بدون گوشت و با ترکیب سیب زمینی، پیاز، سویا، سیر، تخم مرغ، هویج و چاشنی‌های مختلف تهیه کنید. برای تهیه این کتلت باید از سویای دانه ریز استفاده کنید یا سویا را در غذاساز خرد کنید تا بافت آن ریز شود.

    کتلت سویا از غذاهای کم هزینه و ارزان
    برای خواندن رسپی کتلت سویا می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه کتلت سویا کلیک کنید.

    ۲۶- اشکنه

    اشکنه یکی دیگر از غذاهای قدیمی ایرانی است که معمولا به روش‌های مختلفی آماده می‌شود و خاستگاه آن به خراسان نسبت داده می‌شود. اشکنه از آن غذاهایی است که می‌توانید در عرض چند دقیقه آن را آماده کنید و برای شام یا ناهار سرو کنید.

    اشکنه از غذاهای کم هزینه و ارزان

    برای خواندن روش تهیه اشکنه می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه اشکنه کلیک کنید.

    ۲۷- سیب‌زمینی شکم‌پر

    اگر در فکر درست کردن یک غذای ارزان و شیک اما کم هزینه و ارزان هستید، می‌توانید سیب زمینی شکم پر را امتحان کنید. برای تهیه این غذا می‌توانید از ترکیب گوشت چرخ کرده، قارچ، فلفل دلمه رنگی، پیازچه و پنیر پیتزا برای داخل سیب زمینی استفاده کنید. برای تهیه این غذا می‌توانید از سبزیجات مختلف به جای گوشت چرخ کرده نیز استفاده کنید.

    سیب زمینی شکم پر از غذاهای کم هزینه و ارزان
    برای خواندن رسپی سیب زمینی شکم پر می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه سیب زمینی شکم پر کلیک کنید.

    ۲۸- حمص

    غذای پیشنهادی بعدی ما در لیست انواع غذای کم هزینه و ارزان، حمص است. حمص یک نوع پیش غذای عربی است که برای تهیه آن از نخود پخته، سیر، ارده، آبلیمو همراه با چاشنی‌های مختلف استفاده می‌شود. این غذا بافت نرم و لطیفی دارد و معمولا با نان سرخ شده و سبزیجات سرو می‌شود.

    حمص از غذاهای کم هزینه و ارزان
    برای مطالعه روش تهیه حمص می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه حمص کلیک کنید.

    ۲۹- کوکوی تره

    کوکوی تره یکی دیگر از غذاهای ساده و خوشمزه ایرانی است که برای تهیه آن از تره خرد شده همراه با سیب زمینی، تخم مرغ، پودر گشنیز و چاشنی‌های مختلف استفاده می‌شود. این کوکو مزه لذیذی دارد و می‌توانید آن را در کنار خیار شور، گوجه فرنگی و کاهو سرو کنید.

    کوکوی تره از غذاهای کم هزینه و ارزان
    برای مطالعه روش تهیه کوکوی تره می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه کوکوی تره کلیک کنید.

    ۳۰- خاویار بادمجان

    خاویار بادمجان که به نام های خوراک بادمجان و یا کنسرو بادمجان نیز شناخته شده است یک غذای اصیل مربوط به کشور روسیه است. نام خاویار بادمجان در روسیه ایگرا است. اما امروزه خاویار بادمجان در ایران به روش‌های مختلف پخته می‌شود و طرفداران بسیار زیادی دارد.

    خاویار بادمجان یک غذای خوشمزه و لذیذ است که مواد اولیه آن شامل بادمجان، گوجه فرنگی، پیاز، سیر و فلفل و ادویه جات است. برای پخت این غذا مدت زمان خیلی کمی لازم دارید و فقط لازم است که بادمجان در خانه داشته باشید. بقیه مواد معمولا همیشه در خانه موجود هستند.

    طرز تهیه خاویار بادمجان

    مراحل تهیه خاویار بادمجان

    مراحل تهیه خاویار بادمجان به شرح زیر است:

    1. بادمجان‌ها را به دو صورت می‌توانیم برای تهیه خاویار بادمجان آماده کنیم. روش اول به صورت کبابی است که اگر بتوانید آن را روی ذغال کبابی کنید، طعمی واقعا متفاوت خواهد داشت. روش دوم آب‌پز کردن بادمجان‌هاست.
    2. بعد از کباب کردن و یا آبپز کردن بادمجان‌ها، اجازه می‌دهیم کمی خنک شوند و سپس پوست آن‌ها را با دقت جدا می‌کنیم و آن‌ها را با گوشت کوب کاملا له می‌کنیم. دقت کنید که پوست بادمجان‌ها کاملا جدا شوند زیرا در شکل و طعم نهایی خاویار بادمجان تاثیر منفی خواهند داشت.
    3. سیر، پیاز و گوجه فرنگی‌ها را خرد کنید و آن‌ها را با روغن زیتون یا روغن سرخ کردنی کمی تفت دهید.

    برای ادامه رسپی این غذای خوشمزه و لذیذ روسیه‌ای روی لینک طرز تهیه خاویار بادمجان کلیک کنید.

    ۳۱- کوکوی قارچ

    کوکوها تنوع بسیار زیادی دارند و شما با انواع سبزیجات دلخواهتان می‌توانید کوکوی مد نظر خود را تهیه و نوش جان کنید. کوکوی قارچ نیز یکی از متفاوت‌ترین و خوشمزه‌ترین کوکوهایی است که برای گیاهخواران یک وعده غذایی بسیار لذیذ و مقوی به حساب می‌آید.

    مراحل تهیه کوکو قارچ

    مراحل تهیه کوکوی قارچ

    مراحل تهیه کوکوی قارچ به شرح زیر است:

    1. سیب‌ زمینی‌ها را بشویید، پوست بگیرید و به چند قسمت برش زنید. آن‌ها را درون قابلمه مناسب بریزید. مقداری نمک و آب به آن اضافه کنید و درب قابلمه را ببندید.
    2. قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید. ۱۵ تا ۲۰ دقیقه زمان دهید تا سیب‌زمینی‌ها کاملا بپزند و نرم شوند و آب درون قابلمه تبخیر شود. سیب‌زمینی‌ها را از روی حرارت بردارید درون ظرف دیگری بریزید. کمی زمان دهید تا سیب‌زمینی‌ها خنک شود. سپس با کمک یک چنگال یا گوشتکوب سیب‌زمینی‌ها را پوره کنید.
    3. حال قارچ‌ها را بشویید و آن‌ها را به صورت نگینی ریز خرد کنید. درون تابه مناسبی کمی روغن بریزید. قارچ‌های خرد شده را درون تابه بریزید و تابه را روی حرارت متوسط قرار دهید.
    4. مدام قارچ‌ها را به هم زنید تا آب اضافی‌شان گرفته شود و قارچ‌ها تغییر رنگ دهند. توجه داشته باشید که در این مرحله حرارت نباید کم باشد؛ زیرا قارچ‌ها آب می‌اندازند. برای این‌ که قارچ‌ها سیاه نشوند در همین مرحله یک قاشق غذاخوری آبلیمو به قارچ‌ها اضافه کنید و به تفت دادن ادامه دهید.

    برای ادامه رسپی این غذای ساده و پرطرفدار روی لینک طرز تهیه کوکوی قارچ کلیک کنید.

    در این مقاله از مجله آشپزی اکالا به لیستی از انواع غذای کم هزینه و ارزان اشاره شده است. اگر دوست دارید غذاهای مقوی، متنوع و کم هزینه برای شام و ناهار درست کنید، بهتر است از همین حالا برنامه ریزی کنید و غذاهای لذیذی که در این مقاله به آن‌ها اشاره شد را امتحان کنید.

    ۳.۸/۵ (۲۴ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.