آشپزیمربا

طرز تهیه “مربا به رنده شده” به روش خانگی؛ ساده و خوشمزه

میوه به دارای ارقام گوناگونی است، به آناناسی و به معطر دو نمونه از پرکاربردترین و شناخته شده‌ترین انواع به است. به آناناسی ظاهری شبیه به گلابی دارد، پوست و گوشت این مدل به زرد است. به معطر بیضی شکل است، پوستی زرد و طلایی و گوشتی سفید دارد اما جالب است بدانید که خواص این دو نوع به کاملا شبیه به هم و ارزش غذایی یکسانی دارند.

مربای به یکی از خوشمزه‌ترین مرباهایی است که به روش‌های بسیار زیادی تهیه می‌شود. تهیه این مربا کار آسانی است و با مواد اولیه ساده و در دسترسی به راحتی قابل آماده‌سازی است. برخی به را برای تهیه این مربا نگینی خرد می‌کنند و برخی ترجیح می‌دهند که بافت مارمالادی‌تری داشته باشد و آن را رنده می‌کنند.

ما امروز در مجله اینترنتی اکالا بلاگ طرز تهیه مربا به رنده شده را به صورت مرحله به مرحله آموزش خواهیم داد پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

طرز تهیه مربا به رنده شده

مدت زمان آماده‌سازی تهیه این مربا ۱-۲ ساعت است.

مقدار مواد اعلام شده در این آموزش ۱-۲ شیشه مربا به شما می‌دهد.

درجه سختی تهیه این مربا در دسته بندی آسان قرار دارد.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    مواد لازم جهت تهیه مربا به:
    به۵۰۰ گرم
    شکر۵۰۰ گرم
    آب۵-۶ پیمانه
    آبلیمو۱-۲ قاشق غذاخوری
    هل۴-۵ عدد

    مرحله اول | شستن به

    در اولین مرحله از مراحل تهیه مربا به رنده شده به سراغ شستن به‌ها روید. میوه به دارای پرزهایی است که برای حلق و گلو مضر است. به همین دلیل به شما توصیه می‌کنیم که با دقت بیشتری به را بشویید. برای این کار می‌توانید به ها رادرون ظرف مناسبی بریزید و چند دقیقه به آن‌ها زمان دهید تا در آب بمانند.

    حال با کمک اسفنجی نرم به را بشویید تا پرزهای کرکی شکل آن به خوبی از روی آن ها از بین رود. به ‌ها را درون ابکشی قرار دهید تا آب آن‌ها گرفته شود.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه مربا کیوی؛ با طعمی متفاوت?

    مرحله دوم | رنده کردن به

    در دومین مرحله به سراغ رنده کردن به روید. به را از وسط به دو نیمه برش زنید، حال هر کدام از نیمه ها را نیز دو قسمت کنید. با کمک چاقو تمامی سیاهی و هسته های به را از آن جدا کنید.

    اگر پوست به شما لکه دارد یا تمایل دارید که به را پوست بگیرید در همین مرحله ابتدا پوست آن را بگیرید و سپس با کمک رنده به را رنده کنید. استفاده از هر نوع رنده‌ای مطابق با سلیقه ی شما ممکن است.

    مراحل تهیه مربا به رنده شده

    مرحله سوم | افزودن آب

    در سومین مرحله به ‌های رنده شده را درون قابلمه مناسبی بریزید و به آن آب بیفزایید. آب باید به قدری باشد که روی به را بگیرد.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه مربای هویج

    مرحله چهارم | افزودن شکر

    در این مرحله مقدار شکر دستور را به قابلمه بیفزایید و کمی بهم زنید تا دانه‌های شکر درون آب حل شود. توجه داشته باشید که برای تهیه این مربا مقدار شکر با وزن میوه‌های شما باید برابر باشد. به طور مثال اگر قصد تهیه ۴ کیلو مربای به را دارید به ۴ کیلو شکر نیازمندید.

    مرحله پنجم | پختن مربا

    حال قابلمه را روی حرارت زیاد قرار دهید و زمان دهید تا محتوای درون قابلمه به نقطه جوش رسد. پس از جوش آمدن آب مربا حرارت را کم کنید و دم‌کنی را دور درب قابلمه بپبچید. درب را روی مربا گذارید و ۵۰-۶۰ دقیقه زمان دهید تا مربا بپزد.

    در این بازه زمانی چندین بار به قابلمه سر بزنید و آب مربا را بررسی کنید. اگر غلظت آن زیاد بود می‌توانید کمی آب جوش به مربا بیفزایید. براشی را آغشته به آبلیمو کنید و به دیواره‌های قابلمه بکشید این عمل از شکرک زدن مربا جلوگیری می‌کند ، در مدت زمان پخت بهتر است هر از چندی این عمل را تکرار کنید.

    بیشتر بخوانید: نکاتی طلایی برای خوشرنگ و قرمز شدن مربای به

    مرحله ششم | افزودن هل

    پس از گذشت زمان اعلام شده غلظت مربا را مطابق با سلیقه خود تنظیم کنید. دانه های هل را درو.ن هاون کوچکی کمی بکوبید تا پوست هل از آن جدا شود و دانه‌ها را به مربا بیفزایید. کمی همه مواد مربا رابهم زنید تا به خوبی ترکیب شوند سپس حرارت را خاموش کرده و قابلمه را کنار گذارید تا مربا خنک شود.

    مربا به رنده شده خوشمزه و مجلسی

    مرحله هفتم | انتقال به ظرف مناسب

    در آخرین مرحله حتما بررسی کنید که مربای شما خنک شده باشد. حال با کمک ملاقه کاملا تمیزی آن را به شیشه‌های مربای خشک منتقل کنید. درب شیشه‌ها را محکم ببندید به گونه‌ای که هوای به درون شیشه نفوذ نکند و شیشه‌ها را درون یخچال نگهداری کنید.

    بیشتر بخوانید: نحوه نگهداری انواع مربا در مدت زمان طولانی

    به همین راحتی و با طی کردن چند مرحله بسیار ساده مربای به رنده شده بسیار خوش رنگ و خوشمزه شما آماده استفاده است. امیدواریم که طبق روش فوق این مربای بسیار ساده و خوشمزه را تهیه و در کنار عزیزانتان نوش جان کنید. این مربا را با انواع کره و خامه می‌توانید میل کنید. شما در تهیه یا تزیین انواع شیرینی‌ و کیک‌ها نیز می توانید ازاین مربای لذیذ استفاده کنید.

    سوالات متداول

    در این بخش به چند سوال پرتکرار در رابطه با مربا به پاسخ خواهیم داد. با ما همراه باشید.

    خواص میوه به چیست؟

    به، در کمک به تهوع بارداری مفید است، مشکلات گوارشی را برطرف می‌کند و برای زخم معده نیز بسیار مفید است. میوه به تاثیر زیادی در کاهش علائم رفلاکس معده دارد و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. به برای پوست و مو بسیار مفید است. به دارای خاصیت ضد التهابی است، در بهبود عملکرد سیستم قلب و عروقی نیز به شما کمک می‌کند.

    خاصیت به پخته بیشتر است یا به خام؟

    به یکی از نادر‌ترین میوه‌های است که خواص آن در پخت صحیح و اصولی حفظ می‌شود. به پخته شده خاصیتی مساوی با به خام دارد. از آن‌جایی که ممکن است هضم به خام برای برخی از افراد کمی مشکل باشد می‌توانند از به پخته استفاده کنند. به پخته در تقویت حافظه و عملکرد قلب تاثیر مثبتی دارد.

    آیا به موجب لاغری می‌شود؟

    پزشکان و متخصصان بر این باورند که میوه به، به دلیل برخورداری از فیبر بالا و کالری کم می‌تواند یک انتخاب بسیار مناسب در رژیم‌های لاغری باشد. کلسترول مفید موجود در این میوه می‌تواند با کلسترول مضر بدن جایگزین شود.

    از این‌که تا پایان این مقاله آموزنده و جذاب با مجله آشپزی اکالا همراه بودید از شما سپاسگزاریم.

    ۲.۴/۵ (۲۱ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.