سبک زندگیسلامت و زیبایی

با این ترفندها ماندگاری رنگ مو را بیشتر کنید

مراقبت درست از موها بعد از رنگ کردن، موجب افزایش ماندگاری آن می‌شود و از تغییر رنگ مو جلوگیری می‌کند. اما چطور می‌توان از کمرنگ شدن رنگ مو جلوگیری کرد و ماندگاری رنگ مو را افزایش داد؟ در این مقاله از مجله اکالا می‌توانید با راهکارهای افزایش ماندگاری رنگ مو آشنا شوید.

۱۰ ترفند افزایش ماندگاری رنگ مو

ماندگاری رنگ مو به عوامل متعددی بستگی دارد و کیفیت مواد مورد استفاده در زمان رنگ کردن مو در کنار مراقبت‌هایی که از موی خود می‌کنید، ماندگاری رنگ موی شما را تعیین می‌کند.

به طور کلی رنگ موهای دائمی به کوتیکول‌های مو نفوذ می‌کنند و معمولا دوام بالایی دارد. زمانی که از رنگ مو روی دکلره استفاده کنید، ماندگاری رنگ موی شما کمتر می‌شود.

ترفند افزایش ماندگاری رنگ مو
معمولا دوام رنگ موهای دائمی بین ۴ تا ۱۰ هفته و دوام رنگ موهای موقت بین ۱ تا ۲ هفته است. رنگ موی نیمه دائم معمولا بعد از ۸ تا ۱۵ بار شستشو از بین می‌رود و اگر از آن به درستی مراقبت کنید، ماندگاری آن پس از ۲۸ باز شستشو حفظ می‌شود. در ادامه این بخش به راهکارهای افزایش ماندگاری رنگ مو اشاره شده است.

۱- موها را برای رنگ کردن آماده کنید

برای این که ماندگاری رنگ موی شما بیشتر شود، بهتر است از یک تا ۲ روز قبل موهای خود را با شامپوی ملایم بشویید. سپس از ماسک‌های نرم کننده برای هیدراته کردن مو استفاده کنید. این کار موجب افزایش ثبات رنگ مو می‌شود.

بیشتر بخوانید: آموزش فیس فرم مو در منزل

۲- از شستشوی بیش از حد موها اجتناب کنید

بعد از رنگ کردن و شستشوی موها سعی کنید تا ۲۴ ساعت حمام نکنید تا رنگ روی موها ثابت شود. بعد از آن نیز سعی کنید هر روز موهایتان را نشویید. به طور کلی هر چقدر کمتر موهایتان را بشویید، رنگ موهایتان برای مدت زمان بیشتری حفظ می‌شود. بهتر است برای شستشوی موها حداقل ۲۴ تا ۴۸ ساعت صبر کنید.

رنگ موی ماندگارتر از همیشه؛ با این ترفندها!

۳- از شامپوی مناسب استفاده کنید

برای افزایش ماندگاری رنگ مو سعی کنید بعد از رنگ کردن موها از شامپوی ملایم و مخصوص موهای رنگ شده استفاده کنید. شامپوهایی که برای رفع شوره طراحی شده‌اند و همچنین شامپوهای حاوی سولفات به رنگ مو آسیب می‌رسانند و مصرف آن‌ها موجب کم رنگ شدن رنگ مو می‌شود.

برای ماندگاری بیشتر رنگ مو حتما از شامپو و ماسک موهایی که خاصیت تثبیت کننده دارند، استفاده کنید. بهترین شامپو برای شستن موهای رنگ شده، شامپویی است که در ترکیبات آن سولفات و نمک وجود ندارد.

از طرف دیگر الکل نیز موجب کمرنگ شدن رنگ مو می‌شود. قبل از خرید شامپو حتما به مواد تشکیل دهنده آن دقت کنید و از شامپوهای ملایم بدون الکل، سولفات و نمک که برای موهای رنگ شده طراحی شده‌اند استفاده کنید.

۴- از نور خورشید دور بمانید

نور خورشید رنگ مو را کمرنگ می‌کند و موجب محو شدن زودهنگام آن می‌شود. مراقبت از موها در برابر نور آفتاب از کدر شدن و کم رنگ شدن رنگ مو جلوگیری می‌کند و مانع از بین رفتن رنگ مو می‌شود. برای محافظت از موها در برابر آفتاب می‌توانید از یک کلاه یا روسری استفاده کنید یا روی موها از محصولات حاوی ضد آفتاب استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: ترندهای رنگ مو تابستان که خانم جذابی باید امتحان کند

۵- از رنگ‌هایی با پیگمنت بالا استفاده کنید

بهتر است بدانید که پیگمنت رنگ موها با هم متفاوت است و هر چقدر پیگمنت رنگی که انتخاب می‌کنید بیشتر باشد، ماندگاری آن نیز بیشتر خواهد بود. برای مثلا پیگمنت رنگ بنفش ۸۰۰۰ و پیگمنت رنگ قرمز ۳۰۰۰ است و همین موجب می‌شود که ماندگاری رنگ بنفش بیشتر باشد.

از طرف دیگر زمانی که از رنگ مو روی موهای دکلره استفاده می‌کنید، رنگ موی شما زودتر تغییر پیدا می‌کند و به رنگ ساز نیاز دارد. به خاطر داشته باشید که ماندگاری رنگ مو فانتزی بسیار کمتر از رنگ موهای معمولی است و از همین رو احتمالا بعد از مدتی لازم است دوباره رنگ موی خود را تمدید کنید.

خداحافظی با رنگ‌پریدگی مو؛ راهکارهایی برای ماندگاری بیشتر رنگ مو

۶- به سلامت موهایتان توجه کنید

یکی دیگر راهکارهای جلوگیری از کمرنگ شدن رنگ مو این است که از موهایتان به خوبی مراقبت کنید. در حقیقت هر چقدر موهای شما سالم‌تر باشد، ماندگاری رنگ مو نیز روی موهایتان بیشتر خواهد بود. آسیب به فولیکول‌های مو موجب از بین رفتن رنگ مو می‌شود.

برای سلامت موها سعی کنید از رنگ کردن موها به صورت پشت سر هم اجتناب کنید و در صورتی که موهای خشک و آسیب دیده‌ای دارید، حتما از سرمه‌ای تقویتی استفاده کنید.

۷- از شنا کردن در استخر اجتناب کنید

آب استخر مقدار کلر زیادی دارد و قرار گرفتن موها در برابر کلر، موجب کاهش ماندگاری رنگ مو می‌شود. برای جلوگیری از کمرنگ شدن رنگ مو در استخر می‌توانید ابتدا موهایتان را با مقداری آب شهر یا آب معدنی خیس کنید و سپس وارد استخر شود. این کار ماندگاری رنگ موی شما را افزایش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: نکات جلوگیری از خراب شدن آرایش در گرما

۸- استفاده از لوازم برقی حالت دهنده را به حداقل برسانید

استفاده زیاد از سشوار، اتو و بابلیس موجب آسیب به کوتیکول‌های مو می‌شود و ماندگاری رنگ موی شما را کاهش می‌دهد. برای محافظت از موها بهتر است قبل از استفاده از لوازم برقی حالت دهنده از اسپری‌ها و کرم‌های محافظت مو استفاده کنید.

چگونه رنگ موی خود را ماندگارتر کنیم؟

۹- از آب داغ برای شستن موها استفاده نکنید

دوش گرفتن با آب داغ موجب کمرنگ شدن موها و از بین رفتن رنگ مو می‌شود. برای جلوگیری از بروز این مشکل باید در زمان دوش گرفتن از آب ولرم استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که آب داغ نه تنها ماندگاری رنگ مو را کاهش می‌دهد، بلکه برای سلامت پوست و موی شما نیز مضر است و موجب تخریب لایه‌های مو و وز شدن موها می‌شود.

بیشتر بخوانید: ۲۰ مدل خط چشم‌های رنگی خلاقانه

۱۰- از رنگ موی معتبر استفاده کنید

رنگ موها در برندها و کیفیت‌های مختلفی به فروش می‌رسند و انتخاب رنگ مو با ماندگاری بالا به شما کمک می‌کند تا برای مدت زمان بیشتری از رنگ جدید موهایتان لذت ببرید.

در زمان خرید رنگ مو سعی کنید از رنگ موهای فاقد آلومینیوم استفاده کنید. استفاده از برندهای معتبر و شناخته شده نیز یک راهکار ساده برای افزایش ماندگاری رنگ مو است. به خاطر داشته باشید که ماندگاری رنگ مو بدون دکلره بیشتر از رنگ مو روی موهای دکلره است.

در این مقاله از مجله سبک زندگی اکالا به ۱۰ مورد از راهکارهای افزایش ماندگاری رنگ مو اشاره شد. به خاطر داشته باشید که سلامت موها، نوع رنگ مو و همچنین نوع شامپویی که بعد از رنگ کردن موها استفاده می‌کنید نقش مهمی بر دوام رنگ موی شما دارد. شما از چه راهکارهایی برای افزایش ماندگاری رنگ مو استفاده می‌کنید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا