آشپزینکات آشپزی

۶ ترفند جلوگیری از سیاه شدن بادمجان؛ قبل و بعد سرخ شدن

بادمجان یکی از محبوب‌ترین صیفی‌جات است که اگر به روش درستی نگهداری یا سرخ نشود، سیاه می‌شود. قرار گرفتن بادمجان خام در معرض هوا موجب سیاه شدن رنگ آن می‌شود. در این مقاله از بخش آشپزی در مجله اکالا می‌توانید با ترفندهای جلوگیری از سیاه شدن بادمجان، قبل و بعد سرخ شدن آشنا شوید.

۶ ترفند جلوگیری از سیاه شدن بادمجان

سیاه شدن بادمجان به دلایل مختلفی ایجاد می‌شود و ممکن است قبل از سرخ شدن بادمجان یا بعد از سرخ شدن آن ایجاد شود. از مهم‌ترین دلایل سیاه شدن بادمجان می‌توان به PH آب مورد استفاده برای شستشوی بادمجان، نوع چاقویی که برای برش دادن آن استفاده می‌کنید، ظروف آشپزی و مدت زمان قرار گرفتن در معرض اکسیژن اشاره کرد. در این بخش به ترفندهای جلوگیری از سیاه شدن بادمجان اشاره شده است.

6 ترفند جلوگیری از سیاه شدن بادمجان

۱- بادمجان را در آب نمک قرار دهید

برای جلوگیری از اکسید شدن بادمجان خام و تغییر رنگ آن، می‌توانید ترکیبی از آب و نمک ایجاد کنید. سپس بادمجان را بشویید و پوست آن را جدا کنید و آن را به اندازه دلخواه برش دهید. حالا می‌توانید بادمجان‌های خرد شده را در آب نمک قرار دهید. این کار از سیاه شدن بادمجان جلوگیری می‌کند و تلخی آن را نیز از بین می‌برد.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه بادمجان کبابی به ۳ روش: گاز، فر و منقل + نکات

۲- بادمجان را در ترکیب شیر و آب قرار دهید

راهکار بعدی این است که در یک کاسه آب به اندازه یک قاشق غذاخوری شیر بریزید. حالا بادمجان‌ها را بشویید و پوست آن‌ها را جدا کنید و به هر اندازه که دوست دارید برش دهید. برای جلوگیری از سیاه شدن بادمجان می‌توانید آن را در این محلول قرار دهید.

قرار دادن بادمجان در ترکیب شیر و آب، از ترفندهای جلوگیری از سیاه شدن بادمجان، قبل و بعد سرخ شدن

۳- بادمجان را در ترکیب آب و لیمو یا سرکه قرار دهید

برای جلوگیری از اکسیداسیون بادمجان خام می‌توانید بادمجان‌ها را در ترکیب آب و سرکه با آبلیمو قرار دهید. در این روش باید یک کاسه آب تهیه کنید. سپس یک تکه لیمو یا کمی سرکه به آب اضافه کنید. حالا بادمجان‌ها را بشویید و پوست آن‌ها را جدا کرده و در این محلول قرار دهید تا سیاه نشوند.

۴- بادمجان‌ها را در آب جوش بگذارید

برای این که بادمجان‌ها بعد از برش دادن اکسید نشوند، می‌توانید آن‌ها را در آب جوش قرار دهید. در این روش باید یک کاسه آب جوش آماده کنید. سپس بادمجان‌ها را یکی یکی برش دهید و در آب جوش بریزید.

بیشتر بخوانید: ترفند سرخ کردن بادمجان با یک قاشق روغن

۵- بادمجان‌ها را با شعله ملایم سرخ کنید

یکی از مهم‌ترین دلایل سیاه شدن بادمجان بعد از سرخ کردن این است که آن‌ها را با شعله زیاد سرخ کنید. برای این که بادمجان تیره نشود، باید مقدار مناسبی روغن در ماهیتابه بریزید و سپس آن را روی شعله ملایم قرار دهید. سپس بادمجان‌ها را در روغن سرخ کنید.

سرخ کردن بادمجان با شعله ملایم، از ترفندهای جلوگیری از سیاه شدن بادمجان، قبل و بعد سرخ شدن

۶- بادمجان سرخ شده را در ظرف مناسب قرار دهید

قرار دادن بادمجان سرخ شده در ظرف فلزی موجب سیاه شدن رنگ آن می‌شود. بعد از سرخ شدن بادمجان باید آن را در بشقاب یا ظروف شیشه‌ای بگذارید تا اکسید نشود.

در این مقاله به ۶ ترفند جلوگیری از سیاه شدن بادمجان به صورت خام و پخته اشاره شد. به خاطر داشته باشید که همیشه بادمجان را به سرعت بعد از برش دادن در یکی از ترکیباتی که اشاره شد، قرار دهید و از روش درستی برای سرخ کردن و نگهداری آن استفاده کنید.

۴.۳/۵ (۳ نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا