سبک زندگیسلامت و زیبایی

فلفل قرمز، سلاح مخفی برای مبارزه با سرماخوردگی؛ نحوه مصرف

فلفل قرمز برای سرماخوردگی مفید است و به خاطر خاصیت ضدالتهابی و ویتامین C فراوانی که دارد، به درمان سرماخوردگی و گلودرد کمک می‌کند. در این مقاله از مجله اکالا می‌توانید با خواص فلفل قرمز برای سرماخوردگی آشنا شوید.

فواید فلفل قرمز برای سرماخوردگی

فلفل قرمز سرشار از ماده‌ای به نام کاپسایسین است که خاصیت ضد التهابی دارد و برای درمان سرماخوردگی مفید است. مصرف فلفل قرمز موجب افزایش جریان خون در بدن می‌شود و به تقویت سیستم ایمنی بدن و همچنین بهبود سرفه نیز کمک می‌کند.

در این بخش به مهم‌ترین خواص فلفل قرمز برای سرماخوردگی اشاره شده است.

۱- تقویت سیستم ایمنی بدن

فلفل قرمز یک طعم دهنده فوق العاده برای غذاهای مختلف است که اثرات ضد ویروسی دارد و مصرف آن به خاطر ویتامین C فراوانی که دارد به عنوان یک ضد ویروس قوی عمل می‌کند.

مصرف این فلفل سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند و از بدن در برابر عفونت و بیماری جلوگیری می‌کند. این فلفل سرشار از ویتامین A است و مثل ویتامین C نقش مهمی بر تقویت سیستم ایمنی بدن دارد.

مطالعات انجام شده در مورد خواص فلفل قرمز برای سرماخوردگی نشان می‌دهد که مصرف فلفل قرمز موجب مهار ویروس‌ها می‌شود و از تکثیر آن‌ها جلوگیری می‌کند و برای جلوگیری از بروز سرماخوردگی نیز مفید است.

فواید فلفل قرمز برای سرماخوردگی

۲- درمان سرفه و گلودرد

در پاسخ به این سوال که آیا فلفل قرمز برای گلو درد خوب است یا نه باید بگوییم که فلفل قرمز خاصیت ضد التهابی دارد و عفونت را درمان می‌کند. مصرف این فلفل به کاهش التهاب سیستم تنفسی و گلو کمک می‌کند و علائمی مثل سرفه و گلودرد را کاهش می‌دهد.

برای درمان سرفه و گلودرد می‌توانید مقداری فلفل قرمز به سوپ یا غذای مورد نظرتان اضافه کنید. مصرف چای فلفل قرمز نیز به بهبود سرفه و درمان گلودرد کمک می‌کند.

در این روش باید یک قاشق چای‌خوری فلفل قرمز خشک را همراه با یک لیوان آب جوش در قوری بریزید و چند دقیقه صبر کنید. سپس این چای را صاف کرده و میل کنید.

برای درمان گلودرد می‌توانید مقدار کمی پودر فلفل قرمز را با آب جوش ترکیب کرده و سپس آن را غرغره کنید تا التهاب و درد گلوی شما برطرف شود. راهکار بعدی برای درمان گلودرد این است که مقداری فلفل قرمز را با آب گرم ترکیب کنید و بعد کمی عسل نیز در آن بریزید. سپس این ترکیب را میل کنید.

بیشتر بخوانید: با این ۲ روش زنجبیل تازه را پودر کنید

خواص فلفل قرمز برای جلوگیری از گرفتگی بینی و خلط

۳- جلوگیری از گرفتگی بینی و خلط

جالب است بدانید که فلفل سرشار از ماده‌ای به نام کپسایسین است که این ماده موجب دفع موکوس از بینی می‌شود و مشکل گرفتگی بینی را برطرف می‌کند و برای بهبود آبریزش بینی نیز مفید است. مصرف فلفل قرمز به کنترل خلط بینی و ترشحات پشت حلق کمک می‌کند و برای کاهش التهاب مفید است.

۴- کاهش درد

اگر سرما خورده‌اید و بدن درد دارید، می‌توانید از فلفل قرمز برای کاهش درد بدن استفاده کنید. فلفل قرمز دارای ترکیباتی است که درد را کاهش می‌دهد و به کاهش شدت سیگنال‌های درد در بدن کمک می‌کند. می‌توانید از فلفل قرمز برای بهبود درد بدن و سردرد استفاده کنید.

نحوه مصرف فلفل قرمز برای سرماخوردگی

نحوه مصرف فلفل قرمز برای سرماخوردگی

مصرف فلفل قرمز موجب مسدود کردن گیرنده‌های درد و بهبود گلودرد می‌شود. به منظور مصرف فلفل قرمز برای درمان سرماخوردگی می‌توانید آن را به غذا اضافه کنید. می‌توانید فلفل قرمز را به مقداری آب گرم اضافه کند و بعد آن را بنوشید یا برای بهبود گلودرد در سرماخوردگی غرغره کنید.

بیشتر بخوانید: خواص شلیل برای سرماخوردگی و تقویت سیستم ایمنی

نکاتی که باید در مورد مصرف فلفل قرمز برای سرماخوردگی بدانید

در ادامه به چند نکته طلایی در مورد مصرف فلفل قرمز برای سرماخوردگی اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

  • برخی افراد ممکن است به فلفل قرمز حساسیت دارند و بعد از مصرف آن دچار سرفه و حساسیت‌های پوستی می‌شوند. این افراد نباید از فلفل قرمز استفاده کنند.
  • از مهم‌ترین خواص فلفل قرمز برای کرونا می‌توان به تقویت سیستم ایمنی بدن و تسریع در روند بهبود بیماری اشاره کرد.
  • هر چند مصرف پودر فلفل قرمز تازه در درمان سرماخوردگی مفید است، اما افرادی که معده حساسی دارند و دچار سوزش معده می‌شوند، نباید از فلفل قرمز در رژیم غذایی خود استفاده کنند.
  • خانم‌های باردار بهتر است در دوره بارداری و تا چند ماه پس از زایمان از فلفل قرمز استفاده نکنند.
  • در پاسخ به این سوال که طبع فلفل قرمز سرد است یا گرم باید بدانید که طبع این فلفل گرم و خشک است و افرادی که طبع گرمی دارند، نباید از فلفل قرمز به مقدار زیاد استفاده کنند.
  • در طب چینی از فلفل قرمز برای درمان سرماخوردگی استفاده می‌شود.
  • فلفل قرمز آسم را کاهش می‌دهد و سیستم تنفسی را تمیز می‌کند و برای بهبود بیماری‌های تنفسی و سیاه سرفه نیز مفید است.
  • اگر مدام به سرماخوردگی مبتلا می‌شوید، بهتر است در رژیم غذایی خود از فلفل قرمز استفاده کنید.
  • اگر گلویتان قرمز شده و مدام سرفه می‌کنید، مصرف فلفل تند برای سرماخوردگی ضرر دارد. در شرایطی که سرفه و گلودرد ناشی از گرمی و تب باشد، مصرف فلفل قرمز موجب بدتر شدن علائم می‌شود.

نکاتی که باید در مورد مصرف فلفل قرمز برای سرماخوردگی بدانید

در این مقاله از مجله سبک زندگی اکالا به مهم‌ترین فواید فلفل قرمز برای سرماخوردگی اشاره شد. به طور کلی فلفل قرمز برای سرماخوردگی خوبه و مشکلی برای سلامت ایجاد نمی‌کند. به خاطر داشته باشید که برای درمان سرماخوردگی باید از فلفل قرمز به مقدار محدود در رژیم غذایی خود استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا