آشپزینکات آشپزی

روش بو دادن پسته در هواپز + نکات طلایی

برای افرادی که به دنبال یک روش سالم و آسان برای بو دادن پسته هستند، هواپز گزینه‌ای ایده‌آل است. اگر دوست دارید که پسته خام را با استفاده از هواپز بو داده کنید، تا انتهای این بخش از مجله اکالا با ما همراه باشید. در این بخش مراحل بو دادن پسته در هواپز به شما آموزش می‌دهیم.

مواد لازم جهت بو دادن پسته در هواپز

برای بو دادن پسته به مواد اولیه زیر نیاز دارید:

پسته خام۱ کیلوگرم
نمک۱ تا ۲ قاشق غذاخوری
آب۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
آبغوره، آبلیمو یا ترکیب آبلیمو و سرکه۱ تا ۲ قاشق چای‌خوری
زعفران دم کرده۲ قاشق غذاخوری (یا به مقدار دلخواه)

مراحل بو دادن پسته در هواپز

برای بو دادن پسته در هواپز باید مراحل زیر را طی کنید:

مرحله اول: آماده‌سازی پسته‌ها

پوست نرم پسته‌های خام را جدا کنید و آن‌ها را به خوبی شسته و آبکشی کنید. سپس برای طعم‌دار کردن، آن‌ها را در محلولی از آب و نمک به مدت چند ساعت یا یک شب تا صبح قرار دهید. پس از مزه‌دار شدن، پسته‌ها را مجددا آبکشی کنید تا نمک اضافی از آن‌ها گرفته شود.

مراحل بو دادن پسته در هواپز

مرحله دوم: اضافه کردن طعم‌دهنده‌ها

پسته‌های آبکش شده را در محفظه هواپز (سرخ کن بدون روغن) بریزید. در ادامه باید به پسته‌ها زعفران دم کرده، سرکه و آبلیمو اضافه کرده و به آرامی هم بزنید تا طعم‌دهنده‌ها به طور یکنواخت روی پسته‌ها پخش شوند. البته می‌توانید اینکار را قبل از ریختن در هواپز انجام دهید.

مرحله سوم: بو دادن پسته‌ها

دمای هواپز را روی ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید. درب هواپز را ببندید و تایمر را تنظیم کنید. هر ۱۰ دقیقه یکبار درب آن را باز کرده و پسته‌ها را به آرامی هم بزنید تا به طور یکنواخت برشته شوند و نسوزند.

توجه: زمان بو دادن پسته ممکن است بسته به نوع هواپز و مقدار پسته کمی متفاوت باشد. بنابراین بهتر است هر چند دقیقه یکبار پسته‌ها را چک کنید تا نسوزند.

بیشتر بخوانید: با این روش ساده پسته را در خانه خشک کنید

مرحله چهارم: سرد کردن و سرو

پس از گذشت حدود ۳۰ دقیقه، پسته‌ها را از هواپز خارج کرده و در یک سینی پهن کنید. اجازه دهید پسته‌ها به طور کامل سرد شوند تا رطوبت اضافی آن‌ها گرفته شود. پس از اینکه به طور کامل سرد شدند، پسته‌های برشته و خوشمزه شما آماده هستند. نوش جان!

چند نکته طلایی در بو دادن پسته در هواپز

چند نکته طلایی در بو دادن پسته در هواپز

در ادامه به چند نکته طلایی اشاره می‌کنیم که توصیه می‌شود هنگام بو دادن پسته به آن‌ها توجه کنید:

  • برای طعم‌دار کردن پسته می‌توانید فقط از نمک استفاده کنید. اضافه کردن سرکه، زعفران دم کرده و … اختیاری است.
  • افزودن زعفران به پسته کاملا دلخواه است ولی رنگ زیبایی به پسته می‌دهد.
  • برای حفظ کیفیت پسته، دمای هواپز را خیلی زیاد نکنید. دمای متوسط بهترین گزینه برای این کار است.
  • فراموش نکنید که در حین بو دادن، مرتب پسته‌ها را هم بزنید تا به طور یکنواخت بو داده شوند و نسوزند.
  • برای ایجاد تنوع می‌توانید از رب انار، آبغوره یا آب لبو برای رنگ و طعم متفاوت استفاده کنید. البته اگر از آب لبو استفاده می‌کنید، بهتر است از افزودن زعفران خودداری کنید تا رنگ پسته یکدست شود. همچنین، می‌توانید از سبزی‌های معطر مثل گلپر یا ادویه‌هایی مثل پاپریکا استفاده کنید.
  • برای تهیه پسته‌ی فلفلی حتما از پودر پاپریکا استفاده کنید. پاپریکا طعم دودی ملایمی به پسته می‌دهد. میزان استفاده از پاپریکا به ذائقه شما بستگی دارد.

در این بخش از مجله آشپزی اکالا به آموزش بو دادن پسته در هواپز پرداختیم. شما می‌توانید پسته خام را به روش‌های مختلفی بو داده کنید که هواپز یک گزینه سالم برای این کار است. فراموش نکنید که با رعایت دما و زمان مناسب می‌توانید بهترین نتیجه را از این روش بگیرید.

۰/۵ (۰ نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا