آشپزیغذاهای فرنگی

فرمول سری و اصلی لو رفته مرغ‌ سوخاری KFC

مرغ‌سوخاری KFC یکی از محبوب‌ترین و پرطرف‌دارترین انواع سوخاری در سراسر جهان است. با توجه به این که خوردن مرغ سوخاری در رستوران‌ها هزینه زیادی دارد تهیه این سوخاری جذاب در خانه بسیار مقرون به صرفه و بهداشتی‌تر است. در این مقاله از مجله اکالا طرز تهیه مرغ سوخاری KFC را به صورت مرحله به مرحله به همراه تمام نکات مهمی که در تهیه این غذا باید بدانید را به شما آموزش خواهیم داد با این روش شما می‌توانید مرغ سوخاری درست کنید که از مرغ سوخاری KFC هم بهتر باشد.
  

مواد لازم جهت تهیه مرغ سوخاری KFC 

برای تهیه مرغ سورخاری KFC مواد زیر را تهیه کنید:

سینه مرغ۱ کیلوگرم
آرد سفید ۱ لیوان
تخم مرغ۲ عدد
سیر ۲ حبه
نمک۱ قاشق چایخوری
فلفل قرمز آسیاب شده۱ قاشق چایخوری
فلفل سیاه۱ قاشق چایخوری
بکینگ پودر½ بسته
آب ۱ لیوان

برای پولکی کردن مرغ سوخاری به مواد زیر نیاز دارید: 

آرد۱ لیوان
فلفل سیاه¼ قاشق چای‌خوری
فلفل قرمز¼ قاشق چای‌خوری
روغن سرخ کردنی به مقدار لازم

خرید مواد اولیه با تخفیف از اکالا

طرز تهیه مرغ سوخاری KFC 

مدت زمان آماده سازی مواد اولیه ۳-۵ دقیقه و مدت زمان استراحت تا سرو نهایی ۳-۲ ساعت است.

مقدار مواد اعلام شده در این آموزش مناسب برای ۵-۴ نفر است که شما به راحتی با جمع و ضرب ساده ای می‌توانید مقدار مواد را افزایش دهید و در حجم های بیشتری این مرغ سوخاری خوشمزه و جذاب را تهیه کنید. درجه سختی تهیه این مرغ سوخاری در دسته بندی متوسط قرار دارد.

برای درست کردن مرغ سوخاری KFC مراحل زیر را انجام دهید:

مرحله اول: آماده سازی مایه مرینیت مرغ

درون کاسه مناسبی تخم مرغ ها را بشکنید و با چنگال کمی به هم زنید تا از حالت لختگی خارج شوند.

سیرها را بشویید و پوست بگیرید. با کمک سیر له کن سیر را پوره و له کنید. اگر سیر تازه در دسترس ندارید می‌توانید از پودر سیر نیز استفاده کنید.

پوره سیر، آرد سفید، نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز، بیکینگ پودر و آب را به محتوای درون ظرف اضافه کنید و به خوبی همه مواد را به هم زنید تا سس یک دست و یکنواختی حاصل شود.

مرحله دوم: آماده سازی مرغ

سینه مرغ را بشویید و درون آبکش گذارید تا آب اضافی‌اش گرفته شود. حال با کمک چاقو سینه مرغ را به ابعاد یکسان و دلخواهی به صورت نازک برش زنید.

مرحله سوم: طعم دار کردن مرغ

مرغ‌های تکه شده را درون ظرف سسی که در مرحله اول آماده کردید بریزید و به خوبی تکه‌های مرغ را زیر و رو کنید تا تمام قسمت‌های مرغ به مواد سس آغشته شود.

بیشتر بخوانید: مرغ سوخاری با لوبیا سبز و برنج

مرحله چهارم: استراحت دادن به مرغ

روی ظرف را بپوشانید و ۱-۲ ساعت ظرف را در یخچال استراحت دهید تا به خوبی فیله های مرغ شما طعم دار شوند.

مرحله پنجم: آماده سازی مواد سوخاری

برای آماده سازی مواد سوخاری آرد سفید، فلفل سیاه و فلفل قرمز را درون کاسه مناسبی بریزید و به خوبی مواد خشک را به هم زنید تا با هم ترکیب شوند.

مرغ‌های طعم دار شده را از یخچال خارج کنید و یکی یکی در ترکیب مواد خشک بغلتانید تا تمام قسمت های مرغ به آرد آغشته شود. پس از این کار کمی فیله های مرغ را بتکانید تا آرد اضافی‌شان بریزید.

مرحله ششم: سرخ کردن مرغ سوخاری

تابه مناسبی را روی حرارت گذارید. مقداری روغن سرخ کردنی درون تابه بریزید و حرارت را زیاد کنید. منتظر بمانید تا روغن به خوبی داغ شود.

توجه داشته باشید که یکی از مهم ترین اصول در تهیه مرغ سوخاری خوب داغ شدن روغن است. پس از این که روغن به خوبی داغ شد فیله‌های مرغ را درون روغن گذارید. ۸ دقیقه زمان دهید تا فیله ها به خوب در روغن داغ سرخ و طلایی شوند.

در این بازه زمانی بهتر است چند بار فیله ها را در روغن بچرخانید تا تمام قسمت‌های آن یکنواخت سرخ و برشته شود.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه پیتزا سالامی و اسفناج

مرحله هفتم: گرفتن روغن اضافی و سرو مرغ سوخاری

پس از گذشت زمان اعلام شده مرغ سرخ شده را از روغن خارج کنید و روی دستمال جاذب روغن بگذارید تا روغن اضافی مرغ‌ها گرفته شود. گرفتن روغن اضافی مرغ سوخاری موجب ترد تر شدن آن می‌شود.

مرغ‌های KFC بسیار خوشمزه و ترد شما آماده سرو و نوش جان کردن است. آن‌ها را در ظرف سرو بریزید و با انواع سس و سیب زمینی سرخ شده سرو کنید.

امیدواریم که آموزش فوق مورد توجه شما علاقه‌مندان به دنیای جذاب و رنگارنگ آشپزی قرار گرفته باشد و شما نیز طبق روش ساده و کامل فوق این مرغ‌های سوخاری بسیار جذاب را تهیه و در کنار عزیزانتان میل کنید. تهیه مرغ سوخاری با این روش بسیار سریع‌تر و راحت‌تر از سایر روش‌های تهیه مرغ سوخاری است.

۳.۷/۵ (۳ نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا